Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Goed te horen dat jullie beebies weer goed gegroeid zijn.

Eliesja ze is gewoon aan de normale kant hoor qua gewicht wij schatten gijs op dit moment op 6.5 kilo misschien ietsje zwaarder.

Wij mogen vrijdag weer naar het cb ben erg benieuwd of ze weer zeggen dat het een huilbaby is. want dan schiet ik echt uit mijn slof grrrh.

2. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Valentino draait ook nog niet zelf !
    Wel als ik hem op zijn zij leg, en dan draait hij naar zijn buik maar dan is het al snel gillen... want hij kan niet terug.
    Hij probeert het ook steeds in zijn box... maar dat lukt alleen met een klein beetje hulp van mama.

Hebben jullie tips, om hem te stimuleren?

En jullie beebs zijn ook weer lekker gegroeid zie ik...
    @ Eliesja... volgens mij is het gewoon normaal hoor hoe die meid van jou gegroeid is... die van ons gaan gewoon erg snel, maar dat moet ook een keer minder snel gaan..

Binnenkort maar weer proberen of meneertje toch vers eten wilt...
    @ Tinus.. wat geef jij haar voor fruit, en doe je er liga doorheen ?

3. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ Taatje.. ik zou ze lekker laten praten.. wie kent zijn kind nou beter...
    Jij of zij... ze moeten gewoon van jou aannemen dat het geen huilbaby is..

4. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Effe een vraag over fruit en groente hap hoe laat geven jullie die en is dit aanvulling op de flesvoeding of valt er een fles af? :oops:

gijs heeft nu 5x 180cc

5. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Dat is ook zo maar het staat wel in zijn dossier en daar baal ik van.
    Ik ga naar hun toe voor advies en de prikjes.
    OP vrijwillige basis en dan krijg je dit gezeur. daar baal ik dan zo van :x

sorry dat ik zo zeur :cry:

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Aanvulling!
    Vanaf 6 maanden is het meer ter vervanging van de fles.
    Ik zelf geef het hapje vlak voor ze de fles weer zou moeten, ik maak het ook zelf en mix het fruit of de groente altijd met een beetje melk.

7. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Valentino krijgt:

8.00 uur 210/7 + 3 schepjes nutrix
    10.00 uur fruithap
    12.00 uur 180/6
    14.00 uur flesje 180 cc diksap
    16.00 uur 180/6
    17.00 uur groentehap + danoontje
    20.00 uur 180/6

Met 6 maanden moet je geloof ik afbouwen naar 3 flessen....

8. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Bedankt meiden dan weet ik over 2 weken wat hoe ik het moet geven.

Want bij het CB krijg ik alleen maar te horen dat ik het pas vanaf 6 maanden mag geven.

@mamaantje ik maak er altijd een spel van met gijs. Draai hem op zijn buik en dan weer terug op zijn rug (help hem alleen) Ik maak er altijd een beetje geluidjes bij hij vind het op die manier geweldig.

We zijn nu op advies van de fysio zijn tenen aan het promoten zodat hij deze zelf wil gaan pakken, maar op dit moment snapt hij er nog niet veel van.

9. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ Taatje.. ja dat zei het cb ook tegen mij... en toen ik zei dat ik toch vast begonnen was met 4 maanden fruit geven, toen mocht hij ineens van alles... Ik neem het cb niet meer zo heel erg serieus...

Kijk gewoon naar mijn kind... en hij reageert tot nu toe overal goed op.. dus... neem ik aan dat ik het goed doe.
    Bij ons noteren ze alleen wat je te eten geeft, maar ze geven amper advies.. ja alleen wat niet mag...

10. Niet meer actief

Yanouck krijgt vanalles aan fruit.

banaan met sinaasappel in de mixer, appel met mandarijn. Liga met sinaasappel en peer. Peer en banaan. En alleen peer, appel banaaan. En wou ook graag druiven proberen maar die zijn duur ( de pitloze dan) dus dat doe ik nog niet.Ja en groente krijgt ze verse broccolli, wortles, sperziebonen, bloemkool. Maar ook wel eens uit pot en de bruine bonen is favo. Door de verse groente doe ik af en toe wel een eetlepel appelmoes. Dan is het toch wat zoeter en dunner. Maar verder eigenlijk helemaal niks en ook niet door de fruit om dat het verdunnen.

7.30-8.00 uur 210/7
    10.00 11.00 uur fruithap
    12.00 uur 200/6
    (15.00 uur 100 cc diksap niet altijd alleen als ze dan wakker is)
    16.30 uur 200/6
    17.30-18.00 uur groentehap
    21.00 uur 200/6 + 2schepjes nutrix.

11. TellMe

TellMe Niet meer actief

Wel fijn om te lezen hier hoe jullie het doen met die bijvoeding, nou weet ik ook een beetje hoe ik het wil met voederen straks :D
    Dat met die pap gaat in ieder geval goed nu en over 3 weken kan ik dan beginnen met fruit en groente. Ik ga ook zoveel mogelijk vers geven.

Advies krijg je inderdaad niet veel bij het CB Mamaantje dus inderdaad als jij ziet dat Valentino het goed doet dan is het ook goed :p ja toch ?

Dat tenen pakken deed Loïs ook opeens van de 1 op de andere dag, maand geleden ofzo. Dus dat komt vast snel ook bij Gijs, Taatje :)

Sonnie, waar hang je uit ;)

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

tamer is vandaag een huilerig. Meneer is snel boos. Vanmorgen van 07.00 uur tot 09.00 geprobeert tamer in slaap te krijgen maar het lukt maar niet. Ik had zelf ook nog zo'n slaap. Ben om 09.30 uur maar uit bed gestapt en hem in bad gedaan, de fles gegeven en ik ben maar het huis gaan schoonmaken. De slaap was in middels ook weer over voor mij. Ben even naar buiten gegaan en zo dra ik even stil sta dan gaat tamer weer huilen.

13. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ Layla.. nou klinkt al echt als een mannetje met een eigen willetje..
    Rot is dat dan he, als je nog zelf zo moe bent en wilt slapen en je kind wil niet mee werken...gelukkig heb ik dat met Valentino niet zo vaak.

14. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    tja kinderen met een eigen willetje !

Wij hebben er ook zo een! elke dag om 6.00 uur en niet slapen tot 9.00 uur vermoeiend.

de laatste 2 dagen komt hij ook weer om 3.00 uur 's nachts voor een voeding heel fijn!

15. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Nee gelukkig hebben we daar geen last van...
    Wij zaten al heel snel op de laatste voeding om 23 uur... en de hele nacht doorslapen tot 8 a 9 uur.

En met 3,5 maand zijn we de laatste voeding gaan weglaten en kreeg hij rond 20-21 uur de laatste... en daar sliep hij ook de hele nacht op door.
    Ook na zijn fles gaat hij altijd nog een tukkie doen tot een uur of 10.

16. Niet meer actief

Ze hebben tegen mij gezged nadat ik ben begonnen met fruit en groente. Dat Yanouck minder( aantal cc) fles voeding nodig zou hebben. Maar dat is bij ons niet het geval. Ze drinkt vaak alle flessen geheel leeg. Dus moet het er de volgende keer maar ff over hebben. Maar het zal vast niet erg zijn. Wat hebben ze er bij jou over gezegd mamaantje

17. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Nee ze hebben daar niks over gezegd.
    Maar Valentino kreeg altijd 4 flessen van 210/7(= 240 cc) schepjes Nutrilon Forte.. en die dronk hij tot de laatste druppel leeg.
    Maar nu met de groente en fruit hapjes... is dat wel wat minder geworden.
    Daarom nu 3 flessen 180/6= (200cc) en alleen de ochtend fles nog 210/7

Maar ook dit drinkt hij niet altijd helemaal op.
    Met 6 maanden ga ik ook weer eens kijken of ik niet over kan op de Nutrilon Standaard. Volgens mij heeft hij geen Forte meer nodig.

Maar over flesvoeding vind ik het CB heel weinig zeggen... je moet het zelf maar uitzoeken.. en dat doen we dan ook..hihih...

18. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Hallo,

Zo de eerste werkdag zit er weer op!

Ik pureer fruit dmv de quickchef van tupperware.
    Kun je overal gebruiken, zonder snoer en is geluidloos erg makkelijk!

Meneer heeft gister zn eerste groentehap gehad, dat ging er ook wel in, worteltjes.

Ons schema ziet er zo uit.

8.30 210/7
    10.30/11.00 fruithap
    12.30 210/7
    16.30 210/7
    18.30 groentehap
    20.30 210/7

We mogen zelf bij de laatste fles 30 cc extra geven + een extra schep.
    Ik vroeg me af hoeveel jullie precies geven?
    Met groente geef ik nu eerst de 4maanden potjes en doe dan eerst de helft. Zo kan hij wat wennen eerst.

De adidasrugby schoentjes zijn ook binnen.
    Ze zijn erg stoer! Ik zal even met het eten bezig!

Groetjessssss!

19. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hoi hoi!

Jullie hebben weer lekker gekletst vandaag!
    Alleen Sonnie niet gezien? Of heb ik daar overheen gelezen :oops:

Ik geef de groentehap rond half 5 gelijk met haar derde fles, maar jullie doen laten er dus echt tijd tussen.

Morgen zou ik eerst naar het CB moeten, maar is een week uitgesteld :(
    En ik was al zo benieuwd hoeveel ze nu precies weegt.
    Vorige week toch nog bij ons op de weegschaal gedaan en toen kwam ik uit op 6,8 kilo. (met kleertjes en net een fles op) Dus denk dat ze zo'n 6,5 kilo dan weegt.

Ik zal ff kijken of ik durf een foto van mij en m'n nieuwe kapsel in het fotoalbum te zetten :p Veel te eng haha.
    Hebben jullie trouwens msn? Laat ik hem daar wel zien haha.

Sorry weet niet meer wat jullie allemaal geschreven hebben :oops:

Weltrusten!

20. Niet meer actief

Ja zeker heb ik msn. Laat maar zien wat je met je haar hebt gedaan.

Deel Deze Pagina