Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by eliesja, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    en nu issie alweer wakker:(

en hij heeft de hele dag ook nog niet gepeopt wel gepkast maar eerder had hij na elke voedin een poepluier..

2. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    ja hier ook lekkere poepluiers haha.... mijn dochtertje kijkt er scheel van als ze eraan ruikt ;) ik heb ook 3 rainbowshirtjes gehad...2 van een vriendin , waarvan op eentje zijn naam en 2006
    en eentje met lieffff en een rompertje met het logo van mijn werk erop... wel stoer haha
    we hebben een leuk logo namelijk

nou, tijd voor de laatste fles... en dan duik ik er ook in... ben blij dat ik rustig aan heb gedaan in mijn kraamweek en nu nog eigenlijk. Voel me namelijk best goed eigenlijk haha... nou goed, truste

3. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Jaa daar wel maar hier niet.. Vertrouw het toch niet dattie de hele dag nog geen poepluier heeft gehad.

Wel heeftie net weer ff geslapen ik geef um ook nu zijn laatste voeding en ik HOOP dattie vanacht lekker doorslaapt want ik ben echt kapot en me mannetje moet er alweer om 5 uur uit..

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Hij moet ook wennen aan de nieuwe voeding he Keejbie, dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat hij nog niet heft gepoept en weer huilt. Zijn darmpjes moeten er ook aan wennen.

Wat een heerlijke kids hebben jullie zeg .. heb ff foto's gekeken.

5. TellMe

TellMe Niet meer actief

Keejbie, hoe is het gegaan vannacht ? Heeft ie doorgeslapen en al gepoept ? Ik denk ook dat ie ff moet wennen aan de nieuwe voeding maar als je het niet vertrouwt kun je inderdaad beter aan het CB vragen.

Miekie, ik ga ook shirtje bestellen voor Lois ik vind ze zooo leuk ! En ik vind Tijn en Loïs ook een heel schattig stel ;)

Hebben jullie ook dat de jullie schatjes TIJDENS het verschonen van de luier gaan poepen ? Loïs poepte vanmorgen in een seconde dat ik even niet keek het hele aankleedkussen weer onder ha ha

6. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ja alsof ze het erom doen he.... zodra bij Valentino de luier open gaat is het meteen plassen en soms ook poepen. Ik houd er al rekening mee door er een hydrofiele luier onder te leggen, maar mama is al menig keer nat geplast, :D !

Valentino is gelukkig weer rustig in de avonduren.
    De huilbuien zijn weer over, misschien toch krampjes geweest.
    Voor de rest is hij zo tevreden en makkelijk. Slaapt gelukkig heerlijk de hele nacht door! Op het cb zeiden ze dat borstvoedingsbaby's rond week 6 een andere stoelgang krijgen en nog maar 1 poepluier per week hebben? Wie heeft hier ervaring mee ? Valentino poept toch nog steed minstens twee volle luiers per dag.

7. TellMe

TellMe Niet meer actief

Ja, het is zeker alsof ze het erom doen want ze ligt dan ook nog naar me te lachen ook en ik zit met de rommel, haha

Mamaantje, ik geef zelf geen BV dus ik weet niet hoe dat zit, klinkt gek maar het zal wel zo zijn ... wel lekker hoor zo weinig poepluiers want ze gaan zo stinken in de luieremmer nu met die warmte :rolleyes:

Ik gooi nu steeds buiten in de prullenbakken op straat mijn luiers weg omdat ze zo enorm stinken :D

Ik heb net die shirtjes besteld Miekie en inderdaad ook als kadootje, echt goeie tip.

Trouwens, bij Kruidvat kun je via de fotoservice op hun website kleine fotoboekjes bestellen met 9 fotootjes van je kleine die je zelf kunt uploaden. Zo'n boekje kost maar 2,50 en je hebt het binnen 2 dagen in huis. Het is een soort mini boekje dus past makkelijk in je tas. Ik heb die boekjes nu binnen en geef ze kado aan de opa's en oma's... Is misschien ook een leuk idee. Op www.kruidvat.nl dus.

8. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Leuk idee ja, Linda!
    Ik zoek eigenlijk een groot fotoalbum met Tijn zijn naam en geboortedatum op de kaft. En dan wil ik zelf de foto's inplakken. Kan zoiets nergens vinden. Mijn vriend had ook zo'n babyalbum van zijn eerste levensjaar. Iemand tips???

Keejbie, baby's moeten ongeveer 2 weken wennen aan nieuwe voeding. Meestal wordt het huilen eerst even ergenr ivm darmkrampjes. Hoop dat ie gauw weer wat opknapt!

Er komt zo iemand van Felicitas voor de 2e babydoos. Ben benieuwd wat er in zit.
    Ze zal me wel weer wat willen aansmeren...hmm.
    Ik laat t jullie zo wel even weten!

9. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    die geboortealbum miekie hebben ze bij felicitas voor je :D Gisteren waren ze namelijk bij mij;)

waar maken jullie dat shirtje dan?:p

ik heb het cb wel ff gebeld. als die morgen nog niet heb gepoept moet ik um iets laxerend geven zodatie niet verstopt raakt. en idd hij moet ook wel ff wennen aan de nieuwe voeding;)

We wachten het maar weer rustig af;)

We zijn gisteren niet weggeweest omdattie zo huilde. Het is echt lastig als je kindje zoveel huilt heb je gewoon al je tijd voor hem/haar nodig en hou je weinig over voor jezelf en je mannetje. en dat mis ik toch ff op dit moment wel hoor. maarja tis bijna weekend dus hebben we het hele weekend weer voor ons saampjes en de kleine man:p

10. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Haha, grappig hoor!!
    Idd die dames van de Felicitas kwamen net met zo'n fotoboek aanzetten!! Ik net op internet gesurft, toevallig niet?! Dus heb er 1 besteld!
    Sjonge jonge wat n verkooppraatjes zeg. Heb me alleen laten verleiden voor zo'n fotoalbum, wat ik ook nodig had.

Vind die dozen erg leuk, maar wordt ook steeds platgebeld over aanbiedingen, spaarplannen enz. enz. Je gegevens worden gewoon doorverkocht he. Wel irritant, ben al tig x gebeld! Maar goed, dat moeten we er maar voor over hebben.

11. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    hoeveel kostte het album? komen ze altijd langs voor de 2e doos? kan ik me niet herinneren...maar zal dan wel binnenkort.alhoewel...volgens mij heb ik mijn oude tel.nr toen nog gehad bij het invullen

12. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    hehe ik heb dus het hoteldebotel pakketje gekocht Miekie :oops: :p Haha

Zooo ons mannetje is vandaag weer wat rustiger! Hij heeft ook gepoept niet normaal joh!! Dat is heel iets anders vergeleken bij wattie had en dit stinkt woooow :p

Weten jullie nog van dat boek?! Dat ik foto's had gemaakt toen ik zwanger was enz. Ik heb ze vandaag dus gekregen. Het boek komt volgende maand pas uit dus dan krijg ik die pas. Maar heb al wel de foto's gekregen echt SUPER mooi zijn ze. 1tje is dan heel groot en die heb ik gekregen in een fotolijstje.

Echt een super herinering gaf me dat aan me zwangerschap toen ik erna keek. Ivo zei ook meteen : Daarrr ben je zeker heel blij mee he?! Jaaaaaaa!!!!

Oja ik heb een foto die ik vandaag heb gemaakt in mijn eigen album neergezet en 1tje in het algemene album bij baby's.. Dussss wie wilt moet maar ff kijken hehe

13. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    ahhh wat lief!! wat een ukkie he? snoepie :)

14. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Suusje dat album kost 22,50 ex verzendkosten.
    Vond zo'n boek sowieso leuk, dus heb m maar gekocht! En als t goed is komen ze ook bij jou langs, ze bellen idd wel eerst!

Keejbie hoteldebotel vond ik ook wel leuk en erg educatief. Maar vond het ook wel veel en wat prijsig! Tis wel leerzaam! Heb je verder nog wat gekocht?? Wel veel gratis dingen erbij!

Heb vandaag het boek OEI IK GROEI ook besteld.
    Ze hadden m net vd week binnen gekregen, maar was alweer uitverkocht. Lijkt me geen miskoop zo'n boek. Weet je tenminste een beetje wat je te wachten staat en wat de oorzaak kan zijn zonder dat je denk wat nu weer...wat doe ik verkeerd oid.
    Elk kindje moet door zijn groeipijntjes heen, net als de darmkrampjes kan dat enkele dagen duren. Maar dan weet je wat de oorzaak kan zijn!!

Lijkt me erg handig! Ons mannetje slaapt nu ook aardig door! Zit nu op 5 voedingen per dag van 165/170cc en zit precies in schema qua gewicht en voeding wat ie nodig heeft en wat ie moet hebben. Gisteravond om 23.30 uur zijn laatste flesje gehad en vanmorgen om 6.00 uur weer, BETUR!!!
    Dus alles gaat prima nu!!! Heerlijk om mammie te zijn!!

Ow ja keejbie nog ff over die shirtjes dat is op www.rainbowbabies.nl
    Truste!!!!

15. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    nee voor de rest heb ik niets gekocht :pAlleen die dus.. Nu maar afwachten wanneer ik al me boekies in huis heb :p

En hoeduur is het oei ik groei boek en waar heb je um besteld?!:p

Tis zeker een ukkie Suus! Haha en al zo ondeugend :p:p

16. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    ja zei ik toch miekie.... was er zelf ook erg blij mee... aangezien het ook echt kloptte grotendeels. En vond het ook goed geschreven.. dus denk niet dat je het een miskoop zult vinden hoor

keejbie...bol.com 29,95 euro, maar weet niet meer wat ik er in d winkel voor heb betaald....maar was toen nog net gulden-tijdperk haha dus zal vast goedkoper zijn geweest, want kan me niet voorstellen 60 gulden voor een boek te hebben betaald

hier een beschrijving
    Beschrijving:
    Het is een volkswijsheid en een wetenschappelijk gegeven dat kinderen lichamelijk niet geleidelijk maar met schokken groeien. Ook mentaal groeit je baby met sprongen. Zo'n sprong wordt aangekondigd door de drie H's: Hangerigheid, Huilerigheid en Humeurigheid. Als het weer zover is, gaan baby en ouders door een moeilijke periode. Deze, voorspelbare, perioden komen op vaste leeftijden terug: rond vijf weken, daarna rond acht weken en ga zo maar door. Tien keer is het raak in de eerste twintig maanden, dan is de eerste grote fase in de ontwikkeling van een kind afgerond. Die fase wordt ook wel de sensorimotorfase genoemd.
    Gelukkig is er een goede reden voor die moeilijke perioden. Met iedere sprong krijgt je baby er een nieuw waarnemingsvermogen en een nieuw leervermogen bij. Plotseling ligt zijn wereldje overhoop.
    Logisch dat hij van slag is en zich terugtrekt in het oude vertrouwde. Je baby wil eerst 'mamma tanken' alvorens die nieuwe wereld te verkennen. Met iedere sprong wordt het leven van je baby een beetje ingewikkelder. Dat leidt tot meer conflicten en in het tweede levensjaar melden veel ouders echte ruzies, vooral als waarden, normen en regels aan de orde komen en het ontluikende zelfbegrip. Het is bekend dat de puberteit een moeilijke periode is, maar je puberende peuter kan er ook wat van!
    Als je als ouder weet dat je kind er eigenlijk niets aan kan doen en als je begrijpt wat er in het hoofdje van je baby omgaat, dan zijn de moeilijke perioden beter te verdragen. Dit boek staat vol met praktische tips en spelletjes die je helpen de moeilijke perioden om te zetten in vooruitgang.
    De in dit boek beschreven 'sprongen' zijn internationaal onderzocht en bevestigd. Engels, Spaans en Zweeds onderzoek vond mentale sprongen op dezelfde leeftijden als in Oei, ik groei beschreven staan!

17. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    ik vind het mooi omschreven: eerst even mamma tanken voordat het onbekende wordt verkend

18. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Heb het boek gewoon in onze boekwinkel besteld, want hij was nl alweer uitverkocht!

Hoe gaat het nu met Demien-Sem?

Zal zo ff de stad in, korte broekjes kopen en luiers nr2!! Jaja meneer is eindelijk uit de newborns!

Heb net ook ff foto's online besteld voor in een klein mapje wat ik dan aan iedereen kan laten showen!! Hebben overe anderhalve week weer nagym van de zwangerschapscursus. Nog 5 lessen te gaan. Leuk weer ff die meiden te spreken!

Spreek jullie laterssssss!!

19. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Jaaa met ons mannetje gaat het wel okeej,

Smiddags slaaptie niet best maar savonds wel. Hij spuugt wel minder maarja ik wacht het allemaal lekker af.

We zijn vanmiddag lekker wezen wandelen ben nu alleen knalrood Grr :(

Heb eindelijk vingerverf om zijn handafdruk en voetafdruk in zijn ikkeboek te zetten ;)

20. Niet meer actief

zo dames.....

Ik las dat hetmet iedereen goed gaat. Nou hier ook nog steeds. We gaan vandaag een weekje camping doen met onze eigen caravan.

We zitten vlakbij huis. Dus als er echt iets is kunnen we terug. Maar mijn ouders staan langs ons. Dus dat wordt heel gezellig.
    Ik wens iedereen een fijne dag en week toe en na zaterdag ben ik er weer.

groetjes en succes allemaal met het warme weer

Share This Page