Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Leuk miekie..ben benieuwd naar de foto's :)

2. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Dit is ons schema;
    8.30 fles 210/7
    10.30 fruithap
    12.30 fles 210/7
    SLAPEN
    16.30 fles 210/7
    18.30 groente
    20.30 fles 210/7

Hij slaapt meestal van 1/half 2 tot half 4/4uur.
    Maar wil nu de half 5 fles gaan terug bouwen naar 180/6 nu hij ook groente en fruit krijgt.
    Dan kunnen we strax die fles laten vervallen en kan hij diksap met een koekje of rijstwafel krijgen.

3. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hoi hoi,

Ff snel op in m'n pauze..

Oh jammer Keejbie van die baan :(
    En ben blij dat Cyenna nog maar 4 flessen drinkt.
    Hij slaapt dus nog niet door? Misschien proberen om meer in een fles te doen?
    Cyenna krijgt meestal rond 8 uur de laatste fles en komt dan de volgende morgen 9 uur weer.

Vanmorgen moest ik ze alleen wakker maken om 8 uur, omdat ik ze naar m'n moeder moest brengen (normaal komt ze altijd naar mij toe).

Ik hoop dat Gijs en Dhani beiden snel weer de oude zijn!

En Miekie hopelijk krijgen jullie alles rond voor het huis!
    Leuk dat zwemmen! Ik moet ook snel eens gaan met Cyenna.

Nou doeiii

4. Niet meer actief

He miekie,

Wij hebben precies hetzelfde schema. Wel toevallig.

alleen in de ochtend krijgt Yanouck 210/7 en twee schepjes nutrix en de rest van de dag 200/6 en bij de laatste fles ook weer twee schepjes nutrix.

5. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Na een tijd even snel tussendoor alles bijgelezen te hebben moet ik maar even snel wat neer tikken.
    Ben momenteel weer erg druk in mijn leventje. Collega is weer opgestapt dus we hadden geen assistente meer op maandag en donderdag maar gister heeft zich weer een leuke meid zich gepresenteerd en begint als het goed is morgen. JIPPIE!

@Miranda, nog gefeliciteerd met Cyenna. Wat gaat de tijd toch snel. Brrrr.

@ Linda, geweldig dat Lois al kruipt, wat is ze ongelovelijk snel zeg.

@ All, wat een geweldige foto's weer in alle fotoboeken.
    Zie onze foto's op www.ivanholdorp.beebiesite.nl
    of www.johnenroos.bruiloftsite.nl

@ Keejbie, wat vervelend van je sollicitatie maar er komt vast iets leuks op je pad.

@ Miekie, alvast van harte met jullie huis. Hoop dat alles rond komt.

Ivan zit momenteel in een nieuwe fase volgens mij. Hij draait zich tegenwoordig met slaapzak en al nu ook op zijn buik.
    Heeft sinds gister een tweede tand.
    En zit nog maar op 3 flessen want anders drinkt ie zijn laatste fles gewoon niet.

Schema ongeveer.

07.00-08.00 1ste fles 210/7
    11.00-12.00 fruit
    14.00-15.00 2de fles 210/7
    16.00-17.00 groente
    21.00-22.00 3de fles 210/7 met wat Nutrix.

Tussendoor slaat meneertje wanneer hij dat zelf aangeeft.
    Vind persoonlijk drie flessen erg weinig maar hij geeft het zelf duidelijk aan.

Dikke knuffel van ons drie.
    Zijn druk bezig met bruiloft omdat we natuurlijk een speciale datum hebben en dus alles snel bezet is.
    Komt wel wat bij kijken hoor maar ik vind het wel geweldig!

6. MirandaT

Ons schema:

09:00 uur: fles 210/7 (maar laatste tijd vaak 180/6)
    11:00 uur: fruit (als ze tenminste niet slaapt, anders 's middags fruit)
    13:00 uur: fles 210/7
    16:30 uur: fles 180/6
    18:00 uur: groentehapje
    20:00 uur: fles 180/6

Het is soms een beetje verschillend met hoeveel in de fles, want vaak houdt ze ook wel 50cc staan als ze groente/fruit op heeft.

7. Niet meer actief

oja vergat nog te melden dan dat dhani na zn flesje van 12/12.30 slaapt tot aan zn volgende flesje..behalve nu in zn maffe periode haha..en door zn laatste flesje doen we paar schepjes nutrix..

Roos leuk dat je weer ff langskomt..balen dat het zo druk is..maar lekker dat de versterking morgen al begint ;) Zal vanmiddag ff op jullie website kijken..moet ook nog steeds op Yanouck dr site kijken :) ga gewoon alle sites vanmiddag langs hihi..

8. Niet meer actief

Gaan jullie gewoon in Haarlem trouwens Roos?

Als wij gaan trouwen wil ik in een kasteel trouwen haha..lijkt me echt super..ze hebben dan ridders enzo..dus we zijn al aan het sparen :)

9. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Heb ff 2 foto's geplaatst.
    1 met een Pietenmuts op en 1 in zn boot met het zwemmen vanmorgen.

Fijn Roos, dat er een nieuwe collega komt.
    Veel succes met alles regelen ed!

We zitten wel aardig gelijk he qua schema's.
    Wel leuk om te zien!

10. Niet meer actief

haha leuke foto's miekie..stoer he die pietenmuts..trekt Tijn ook aan die veer?

En was het nou babyzwemmen of gewoon vrij zwemmen?

net ff anderhalf uur gelopen met Dhani en de honden..maar sjee hee wat is het koud..brrr..en de honden gewoon zwemmen he :confused: naja zijn het labradors voor he haha..op de terugweg meteen boodschappies gedaan hebben we dat ook in huis en nu zit ik lekker aan de thee..dhani naast me in de bumbo..zo gezellig hihi :)

11. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Sonnie ik heb nu ook een bumbo voor gijs ik neem hem vanmiddag mee naar huis ben benieuwd wat gijs er van vind.

12. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Sonnie,
    Lekker he even wandelen al is het nu wel een stukkie frisser als eerder deze week!

Het was gewoon vrij zwemmen.
    Heb geen zin in verplichtingen zoals bv elke week heen. We gaan gewoon wanneer we willen.
    En dit gaan we zeker vaker doen!
    Echt heel erg leuk. Hij zat ook zo eigenwijs en stoer te doen in die boot. Heb erg genoten!

Leuk Taatje een bumbo voor Gijs.
    Hopen dat hij het ook zo leuk vindt!

13. Niet meer actief

Leuk taatje ook een bumbo :) Hopelijk vind Gijs hem net zo leuk als Dhani ;) wel ff foto's maken he voor nieuwgierige sonnie :)

Is toch ook leuk gewoon vrij zwemmen.. :) Is ook wel een mannetje he in die boot.. ;)

Hier bij ons is het babyzwemmen verder geen verplichting..je hoeft je ook niet op te geven..is op twee dagen en dan de hele ochtend baby/peuterzwemmen en als je wil kan je meedoen met een les..ben nog niet op die dagen geweest..wil ik wel keertje doen..
    maar ik vind het eigenlijk leuker om op zondagochtend te zwemmen..dan zijn er zoveel ouders met hun kleine kindjes en kan mn vriend ook mee..dus denk dat we dat zowiezo 1x in de maand gaan doen met dhani.. :)

Hey Keejbie waar ben je nu ineens gebleven haha.. :p zomaar weg gaan zonder te melden ;)

Dhani ligt nu lekker te slapen..net zn fles gehad..hij heeft zn middagslaapje overgeslagen omdat we gingen wandelen en dan ziet hij te veel om te gaan slapen :) gekkie...

Ow miekie bevalt die buggy trouwens?
    wij zijn zaterdag bij prenatal geweest en gingen ff testritjes maken..wij vonden de macclearen of hoe je het ook schrijft het lekkerste en stevigste rijden..ook ivm onze honden..dus denk dat we voor die gaan..

14. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    De buggy voldoet prima!
    Is een goed/stevig ding!
    Geen problemen mee.

Je kunt je hier opgeven voor babyzwemmen en dus niet zomaar mee doen, is wel jammer.
    En op zondag is er familiezwemmen.
    En daar had ik juist geen zin in, dan is het mij veel te druk! En mn vriend moet dan ook voetballen, dus ja. Hebben we het maar zo geregeld.

Ik denk dat we volgende week maar s met de diksap gaan beginnen.
    Doen jullie dat in een andere fles dan de melkfles?

15. TellMe

TellMe Niet meer actief

Jeeeeeemig wat HEBBEN jullie vandaag wat een verhalen ik lees me suf.

Ik ga eerst even Miekie feliciteren met dr huisje :) Super joh, financiering komt vast goed.

Jammer Keejbie van de baan :(

Mijn schema is heel simpel :

** 7.00 fles 210/7
    7.30-10.00 slapen
    ** 11.00 fles 210/7
    11.30-13.00 slapen
    ** 15.00 fles 210/7
    17.00-17.30 slapen
    **19.00 fles 240/8

Het gaat nu zooo goed ook met dat slapen tussendoor dat ze gewoon nooit huilt, alleen als ze honger heeft dus 5 minuten voor de fles.

NU ga ik eerst bijlezen en dan reageer ik nog een keer :)

O ja, vandaag op het CB geweest, ze is nu 66,5 cm lang en ze weegt 7500 gram. Die vrouw van het CB bood aan dat ik naar een een dietiste mag voor bijvoeding tips. Omdat ik zelf weer zo onder het eczeem zit willen ze met de kleine Loïs geen risico nemen. Dus ik krijg professionele begeleiding met bijvoeden en dat vind ik erg fijn.

16. TellMe

TellMe Niet meer actief

Sonnie wat rot voor jou en Dhani dat ie een beetje uit zijn ritme is, hoop dat dat snel weer beter wordt want hij slaapt dus nu echt weinig he :( Gelukkig heeft ie vanmiddag weer wat bijgeslapen :)

Leuk dat je er weer bent Taatje en fijn dat jullie weer zijn opgeknapt.

Miekie, leuke foto zeg in dat Nijntje drijfding !

Roos, leuk om weer van je te horen/lezen. En fijn dat er weer hulp komt op je werk. Ivan is ook lekker sterk dat ie zich kan omdraaien in zijn slaapzak 8) En een 2e tand al ! Wow ! Hier nog steeds niets ...

17. Niet meer actief

hey Linda :) Gaat goed met Lois he..wel fijn dat je begeleiding krijgt..klote eczeem he..is er nou helemaal niks aan te doen dan?

18. TellMe

TellMe Niet meer actief

Of er iets aan te doen is ? Niet echt nee, ik kom bijna wekelijks in het ziekenhuis en ze weten het gewoon niet meer. Ik krijg zware medicijnen maar zodra ik daar mee stop komt het weer terug. Nu heb ik het weer heel erg op mijn armen en in mijn gezicht. En jeuken 's nachts pffff. Ben nu precies een jaar aan het tobben ermee. Vorig jaar rond deze was ik dus zwanger en toen begon het. Zo heftig. Kon soms niet eens douchen zo'n pijn deed het :(

Ik heb het altijd al gehad van kids af aan (ik heb ook astma en meestal gaan eczeem en astma dus samen). Tot vorig jaar had ik dus wel last maar was het goed te doen met zalfjes enzo. In de zomer had ik nooit last en in de winter met medicatie was het te hebben. Maar nu dus al een jaar dit getob, soms word ik er echt GEK van !

19. MirandaT

Jeetje wat supervervelend voor je Linda :(
    Hopelijk blijft het Loïs bespaard en fijn dat je begeleiding voor de bijvoeding krijgt.

Leuke foto's weer!

En hoe gaat het met Dhani nu?

Ik heb Cyenna vanavond bruine bonen en klein bekertje danoontje gegeven. Hihi ze vond het echt heerlijk.
    Ze slaapt nu bij m'n man in z'n armen. Lief hoor :)

Morgen heb ik vrij, dus kunnen we naar Babysuperstore, heb ik wel zin in. Gelijk om 9 uur weg, dan zijn de meeste spulletjes daar nog. Maclaren buggy zeggen jullie dus :p. Zal morgen ook eens kijken. Zijn die duur?

Zoo Roos, Ivan ook alweer 2 tandjes! Schattig :D

20. Niet meer actief

Jeetje Linda..pfff..weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen.. :( Ik heb astma dus mag ik eigenlijk wel blij wezen dat ik geen eczeem heb..
    Mijn zusje heeft astma maar dan in de vorm van dauwworm..ook allemaal uitslag, maar alleen in holtes zoals knie en elleboog..dan kan ze soms ook niet douchen..

Hey wat grappig miran, ik heb dhani vanavond ook bruine bonen gegeven met appel..voor het eerst..hij vond het lekker :) dus morgen krijgt hij het weer..

Heb trouwens ff gereageerd op je kinderstoel vraagje..naja staat eigenlijk alleen maar welke wij gaan kopen..

Ik weet het niet met dhani hoor..hij heeft vanmiddag heerlijk geslapen tot ff over half 6..rond zes uur bruine boontjes gehad..hij is zooo vrolijk..daarna in badje, flesje en hij ligt te slapen..ben echt benieuwd hoe de nacht gaat..ben zelf ook best wel moe..
    Stom is dat eigenlijk he..de laatste weken van mn zwangerschap sliep ik bijna niet s nachts maar viel de vermoeidheid verder wel mee..en nu..pff als ik nu een gebroken nacht heb ben ik de volgende dag echt bekaf..maar ik kan overdag ook niet slapen omdat ik dan de dingetjes wil doen die ik niet kan doen met dhani in de buurt of wat niet handig is met hem in de buurt..
    Het spugen van dhani is sinds vanmiddag weer stukken minder..

Ben je al overgestapt op friso miranda? en zo ja..bevalt het?

Deel Deze Pagina