Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by eliesja, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ja en daar ben ik ook heel blij mee :D

Vindt het echt fijn om al ervaringen met elkaar te delen.

Goede uitvinding zo'n forum :)

2. TellMe

TellMe Niet meer actief

Ik woon pas vanaf juni vorig jaar in Amsterdam en de eerste paar keren werd ik helemaal debiel in de stad inderdaad. Die fietsers pffff die zijn echt link. Wij wonen dan ook nog eens echt in het centrum, nou je wilt niet weten op die grachten hoe idoot mensen hier rondrijden :confused:
    Maarrr het went. Alleen parkeren is een drama, we moeten buiten de stad parkeren en dan de auto eerst ophalen. Een parkeervergunning hebben we aangevraagd maar de wachttijd is 5 jaar en dan nog betaal je 40 euro per maand om voor je deur te "mogen" staan. Bizar he ! Nou doen wij alles wel lopend want we wonen echt overal heel dichtbij.

Miranda, ik kan me voorstellen dat het lastig is met dat bijvoeden hoe of wat. Daarom vind ik het wel fijn dat ik naar een dietiste mag. Misschien hebben jullie er dan ook nog wat aan :) Maandag ga ik bellen voor een afspraak.

Ik ga nu Prison Break kijken van gisteren 8) dusse fijne avond allemaal doeiiii

3. Niet meer actief

Ja belachelijk vind ik dat van die parkeervergunningen..
    Mijn ex schoonouders wonen in de rivierenbuurt en we hadden dus totaal drie auto's..1 tje met parkeervergunning en ja de rest moest je dokken..maar kost kapitalen..wij parkeerden dan altijd de auto in de buurt van de rai..daar was het gratis of het nog zo is weet ik niet hoor..maar dan moest je nog een stuk met de bus of tram..

Willen jullie voorlopig nog wel in Amsterdam blijven wonen? Je had het laatst geloof ik wel verteld maar ben het vergeten solly :oops: ..

Ben benieuwd wanneer je terecht kan bij de dietiste..

4. MirandaT

Ben blij dat ik niet in Amsterdam woon als ik het zo hoor :)
    Niet eens je auto voor de deur, zou echt niets voor mij zijn.
    Ben dan ook dorpjes gewend haha.

Ben ook benieuwd wanneer je kan bij de dietiste! Ja, ben benieuwd wat voor adviezen ze heeft.

Oh Prison Break :p Veel plezier!
    Was weer spannende aflevering :)

5. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Hi meiden.. jullie hebben weer druk gekwebbeld..hihih...
    Vandaag was het een beetje feest, want Valentino is 6 maandjes oud !
    Vandaag weer heerlijk naar de babymassage geweest en lekker in het warme aquawelness bad gelegen. Hij vond het weer helemaal super.

Doen jullie over de slaapzakken nog dekens ?
    Ik heb een slaapzak zonder mouwen, maar doe hem wel een pyjama en een romper aan en geen dekens.
    Ik had begrepen dat het anders te warm zou zijn.. iets van warmtestuwing ofzo. Als het wat kouder wordt doe ik hem een slaapzak met lange mouwen aan.. mijn moeder heeft een leuke gebreid.
    Makkelijk hoor die oma's...

Wij vieren morgen Sinterklaas, en de kleine man gaat gruwelijk verwend worden. Zijn neefje is 4 dus we moeten wel, eigenlijk wilde ik er niets aan doen maar dat is aan zijn neefje niet uit te leggen.

6. MirandaT

Valentino van harte gefeliciteerd! \:D/

Oh jij doet dus geen extra dekentje erover als hij een slaapzak aan heeft..
    Ik doe dat wel inderdaad...
    Maar met zo'n winterslaapzak (met mouwtjes) zou dat helemaal niet hoeven dan?

Heerlijk dat Valentino zo van die babymassage geniet!
    Veel plezier morgen met het Sinterklaasfeest!

Wij doen er niet aan, alhoewel Cyenna wel wat dingetjes van de oma's en opa's heeft gekregen ;)

7. Niet meer actief

Joepie valentino 6 maandjes :)
    Gefeliciteerd met zijn halve verjaardag ;)

Veel plezier morgen met Sinterklaas vieren ;)

Wij doen er ook nog niet aan dit jaar..volgend jaar wel denk ik..dan begrijpt hij het wat meer..
    Alhoewel hij morgen wel zn eerste sinterklaasfeestje heeft haha :)
    Hoorde van mn vader vandaag dat ze bart smit in waren geweest en dat mn moeder zoveel leuke dingen heeft gezien voor dhani..dus wie weet komen ze wel onverwachts met sinterklaas of het is voor de kerst haha want daar doen we zowiezo elk jaar aan :)

Nou meiden..we gaan de honden uitlaten en dan lekker naar bed toe..
    Please laat dhani weer doorslapen zoals hij altijd deed[-o<

trusten allemaal en tot morgenmiddag..

8. MirandaT

Haha wordt Dhani ook lekker verwend :)

Cyenna had dus zo'n grote Nijntje gehad die nummers zegt en kleuren/figuurtjes. En hij zingt ook zo'n liedje. En daar is ze al helemaal gek van, vooral als ik meezing :oops: (zo lachwekkend is het dus haha :) )

Ik ga ook slapen!

Weltrusten en tot morgen!

9. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Als Valentino geen ouder neefje had gehad waar we ieder jaar Sinterklaas vierde, hadden wij er ook niets aan gedaan.
    Maar nu moeten we wel.... :(

Ja ik twijfel ook wel of ik er geen dekentje over zou doen als het wat kouder wordt, maar tot nu toe vind ik het nog niet nodig.
    De nachten zijn nog helemaal niet zo koud...

10. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Morguhh
    Dat jullie het allemaal zo erg vinden om in amsterdam te rijden. Heb er geen problemen mee, maar is misschien maar wat je gewend bent. Heb er zowat mijn hele leven gewoond en mijn familie en vrienden wonen er nog steeds. Mijn vriend werkte er in hartje centrum..bij het leidsche dus ik reed er geregeld.
    Q slaapt ook in een slaapzak, met dekentje er nog overheen, maar is geen langemouwen ding. Denk dat ik in ieder geval een lakentje nog eroverheen zou doen, gewoon voor het gevoel dat ie iets om zich heen heeft. Ik kan zelf namelijk niet slapen als er geen laken of deken over me heen ligt.
    Valentino FELI !

11. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Eliesja: wat een ontzettend gave muts zeg haha ...heel cool!

en sonnie: hoe heeft Dhani geslapen? misschien moet je hem maar even 's middags een keertje heel lang wakker houden (dat is effe heel druk voor je) maar misschien is hij dan 's avonds zo moe dat hij als een blok in slaap valt. Gewoon 1 keertje om hem weer in het juiste ritme te krijgen.
    En als hij dan nog niet wil slapen dan zeg je gewoon: Dhani als je vanavond niet lief slaapt, krijg je vast niks in je schoentje van de sint en moet je in de zal mee naar Spanje ;)

12. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    hai meiden!

ff inbreken hier :)

Sonja, mag ik vragen waar jij die bumbo stoel hebt gekocht voor Dhani? Ik wil die namelijk ook gaan kopen voor Evi! En hoe duur was ie? :D

Jeeetje jullie beebs groeien ook als kool hoor! mooi om te zien :D

Fijn weekend allemaal

x

13. TellMe

TellMe Niet meer actief

Suus, na anderhalf jaar ben ik er ook aan gewend hoor hier in de stad maar toen ik er net woonde vond ik het echt een ramp :eek:

Ik blijf hier lekker wonen ondanks dat het niet altijd even makkelijk is met een kleine en geen auto voor de deur. Maar de Jordaan is zo leuk. Ik heb altijd in een nieuwbouw wijk gewoond en daar was het stil en zag je nooit iemand. Hier is altijd actie en in de zomer leeft iedereen buiten, het is echt super. En zooo dicht bij de stad en alle kroegen enzo :)

Sonnie, heeft Dhani lekker doorgeslapen ?

Valentino, gefeliciteerd met je 6 maanden en 1 dag ;)

14. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    ze heeft hem van marktplaats MAD, maar wij hebben hem als kraamkado gekregen en dat hadden ze besteld via www.bumbo.nl

15. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    ja leuk hoor Lin, lijkt me zo gezellig. Ik moest idd ook erg wennen aan de stilte hiero... haha... Kwam zelf uit een buurt waar zo langzamerhand niemand meer opkeek als er een politiewagen langsreed haha, maar hier is het al wereldnieuws als er een wagen van de dierenambulance ofzo voorbij rijdt :)

16. TellMe

TellMe Niet meer actief

Heee ik zie dat Quinten vandaag precies 5 maandjes is dus ook gefeli :)

17. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Dag dames,

Valentino ook nog gefeliciteerd!
    Wat gaan ze hard he?!
    En Mamaantje, veel plezier met de sinterklaasviering!

Roos, wat fijn dat je collega nu komt werken!
    Kun je even een stapje terug nemen!

Eliesja, ik hoop dat je de komende 2 weken nog ff volhoudt! Fijn dat jullie toch even contact kunnen hebben! Leuke foto van Alyssa met haar muts!

Ik heb Tijn in een romper (korte mouw), een pyama met voetjes en een mouwloos slaapzakje met daarover een fleecedekentje.
    Strax als het kouder wordt, ritsen we de mouwen eraan en kan er evt nog een deken over.

Miranda, een vriendin van mij heeft die slaapzak ook voor haar kleine en die slaapt er zonder dekentje mee.

Tijn eet s morgens meestal verse peer of banaan met liga. Gaan vd week even appel proberen.
    En s avonds eet hij een half potje vd 6mnd-maaltijden van Olvarit.

Sonnie, hoe heeft Dhani geslapen?
    En hoe was het sinterklaasfeest?

Suusje, ben je alweer wat beter?
    Leuk dat je weer mee komt kletsen!

Linda, lijkt me wel gezellig daar bij jou in de buurt!
    Het lijkt me wel eens leuk om te zien hoe jullie wonen. Gewoon een foto van je huis/flat/appartement of wat dan ook.
    Leuk idee misschien?

18. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    hoi hoi,

Nou miranda, heb geen flauw idee waar jij woont, wel waar je schoonouders wonen, leuk, mooi huis is dat! Maar gezellig ff bakkie doen..hihi ;)

Ik heb voor Alyssa al een tijdje een slaapzak met lange mouwen en ik doe haar soms een pyama aan en dan in die zak en soms doe ik alleen een romper met lange mouwen aan en dan in die zak en een deken eroverheen, maar het ligt er helemaal aan hoe koud het is/wordt. Ik neem aan dat het een beetje hetzelfde is als een slaapzak zonder mouwen, wat betreft wel of geen dekentje, want het enige extra is de mouwen en dat maakt dan voor het dekentje niet uit!

Heeft iemand de veronica gids? Er staat nu een leuke unieke kerst actie in, een eigen foto op de cover. Nu ga ik proberen de kinderen in kerstoutfits te hijsen en te versieren met slingers en er een foto van proberen te maken en dan ga ik dat naar ons eigen huis sturen voor mijn man. Vond ik wel leuk idee, vind tie vast erg leuk! Ben benieuwd. :)

ff vraagje: is spugen nou een symptoom wat bij tandjes doorkomen hoort? Alyssa spuugt sinds 2 dagen veel en schifterig en dit ruikt dus echt zuur! :-& Weet et nie hoor, maar ze kwijlt al een tijd en kluift op haar vingertjes, zie alleen nog vrij weinig, alleen bovenin is het roder dan onderin.

groetjes

19. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Leuk idee Eliesja!
    Dat is zeker een leuke verrassing!

Ik heb nooit gehoord dat spugen een symptoom zou zijn van tandjes krijgen.
    Dus zou het niet weten.
    Ik weet wel dat tandjes in een vaste volgorde komen (er zullen wel eens uitzonderingen zijn).
    De 2 onderste komen eerst.

20. Niet meer actief

hello...

@ Mad..idd heb de bumbo van marktplaats..stonden er best veel op verspreid over NL..dus zou daar ff kijken dan ;)

@ Suus..gefeli he met quin..5 maandjes :)

Dhani heeft weer voor geen meter geslapen..wordt er echt moedeloos van nu..snap er niks meer van hoor..iedereen zegt tegen me dat het een fase is..vandaag ook weer op sinterklaasfeest..maar is wel frusty hoor..
    Is idd een idee suus, maar dat hoef ik niet eens uit te proberen want overdag slaapt hij dus ook bijna niet..als hij anderhal a twee uur slaapt op een dag mag ik al blij wezen :( Dat vinden we juist ook zo gek..want hij moet toch keer moe zijn..ook spuugt hij nog steeds maar denk dat dat ook komt door slaapgebrek..zn lijffie komt gewoon niet tot rust..hij is verder wel super vrolijk dus hij mankeert ook niks volgens mij..maar bedankt voor het meedenken ;)

Dan het feest..was echt leuk..zo schattig joh al die kindjes..dhani vond die kinderen veel intressanter dan sint en piet haha..hij heeft sinterklaas een hand gegeven maar vond de handschoen van de sint intressanter..ook heeft hij op schoot gezeten..maar het boek van sint en de microfoon was natuurlijk veel leuker..haha gek kind..piet heeft hem ook nog ff vastgehouden toen ze weggingen..hij liep zo met dhani de deur uit..echt lachen als die kindjes roepen..Hey is dat kindje stout geweest en wat grotere kindjes haha die gaat mee naar Spanje..was wel schattig..maar dhani vond het de normaalste zaak van de wereld :)
    Zal zo paar fotootjes neerzetten..

@Eliesja..over dat spugen..schijnt wel een virusje te heersen volgens Taatje..Gijs had er ook last van en volgens HA dus een virus..dhani spuugt laatste dagen ook meer, maar denk zelf dat het door slaapgebrek komt..

Zal ff paar leuke foto's uitzoeken..doeii

Share This Page