Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmmm die van mij had net lekker ook gepoept Bleghhhh :p

Ja Sonnie das zo moeilijk he.. Nu is het zo waar jij bent is hij ook!!! En straks moet je hem 2 dagen ergens naar tie doen omdat jezelf weer moet werken lijkt me ook moeilijk hoor!!

hoelang heb je nog verlof dan??

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hallo allemaal, ben een tijd niet geweest en heb meer dan 10 pagina´s bij moeten lezen.
    Wel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en hoe het gaat met de voedingen, want daar zat ik zelf ook wel een beetje mee! Was benieuwd of onze meid wel genoeg binnen zou krijgen, omdat ze de nachten doorslaapt. We hebben haar vorige week nog een keer laten wegen bij het cb en ze woog 4480 gram en met 10 dagen was ze weer op haar geboortegewicht, dus 680 gram aangekomen. Was wel blij om dat te horen.

Alyssa is echt al veel wakker, meestal s´morgens en s´avonds.. ze begint s´avonds wel haar huiluurtje te krijgen, maar als ik met haar ga dansen is ze helemaal stil en valt ze weer in slaap en als je haar dan weer in de box of op bed legt dan is ze weer wakker en zet het weer op een krijsen..haha

Alyssa heeft ook wat pukkeltjes in haar gezicht en haar borst, maar dat komt denk ik door het warme weer.
    Hoe doen jullie dat trouwens met dat warme weer in de auto??
    Ik probeer met deze dagen zo min mogelijk weg te gaan. En als we gaan een laken over de maxicosi en klein beetje raam open. Ze vind het helemaal niks, is met dit weer ook wat spugerig.
    Vanmorgen weer een hele lading spuug eruit, moest ons bed gewoon ervan verschonen zoveel!!
    Je weet ook bijna niet wat je ze aan moet trekken, veel te warm.

Wij moeten woensdag voor het eerst naar het cb, ben benieuwd.
    De borstvoeding gaat nog steeds goed, heb gewoon super veel en ze heeft er wel 6 poepluiers van op een dag, iedere keer als we haar moeten verschonen zit er wel wat ontlasting bij en soms ook flinke luiers vol! Ben wel benieuwd hoe dat gaat met afbouwen, heb iedere x hele volle borsten..gewoon zoveel en afkolven werkt ook niet, want daar krijg ik alleen maar meer van!

Iemand tips voor straks??

groetjes van ons

oh ja heb nog paar nieuwe foto´s in mijn album!!!!!

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    en oh ja ik heb nog steeds last van bloedingen, is wel minder steeds aan het worden en dan ineens weer wat erger, maar vraag me nu wel af wanneer het een x ophoud!???
    Het is namelijk al bijna 6 weken..hihi ahum wil wel ff van bil weer een keer haha

4. Niet meer actief

Keejbie heb nog verlof tot ongeveer 21 september..duurt nog wel ffies maar toch.. :(

Hoe lang hebben jullie nog verlof?

Wat een schatje Eliesja :) groeit lekker he ;)
    Hier zijn de bloedingen ook nog niet over..van de week was het ff minder..en vannacht begon het ineens weer :(

5. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Hello ladies...

Wat ist weer warm he...heb weer ff lekker gedobberd op mijn luchtbedje!! 8)

Mooie foto's weer hoor! :)
    Leuk Veertje dat je er weer bent, Charissa wordt al een hele dame!

Eliesja, misschien is het een idee om strax eerst ongeveer een week lang 1 voeding te vervangen door flesvoeding. Dat je dan op dat tijdstip dat je de flesvoeding geeft alleen even de druk eraf kolft, iets van 20cc ofzo. Zo heb ik dat ook gedaan. En dan per week weer een voeding vervangen. Totdat je volledig op flesvoeding zit. Dan duurt het ongeveer nog een paar dagen dat je nog even de druk eraf kolft, 2 a 3x perdag en zo steeds minder totdat je geen druk meer voelt! Zo bouw je het mooi langzaam af en kan Alyssa rustig wennen aan flesvoeding! Misschien een idee???

Eliesja je bent deze week ook jarig zag ik. Welke dag ben jij jarig? Ik vrijdag!

Ik heb net 10 weken vrij gehad en heb nog 11 weken te gaan. Tot 24 augustus nog verlof en dan t/m 28 september nog vakantie. Moet 29 september dus weer beginnen.

Met dit weer ga ik niet eens weg, vind het zelfs te warm om te gaan wandelen laat staan in de snikhete auto van ons. En ik hoef gelukkig ook niet weg, dus scheelt weer!

Maareh gaan er hier nog dames op vakantie dit jaar? Ben benieuwd naar Tinus dr ervaring op de camping! Wij gaan dit jaar even niet, maar volgend jaar gaan we zeker weten weer!

Nou ik neem nog een duik, doeidoei! 8) 8)

6. Niet meer actief

oww dan heb je nog wel ffies met je mannetje he miekie :) Gaat Tijn straks naar kinderopvang of heb je wat anders geregeld voor hem? Hoeveel dagen blijf jij werken?

Wij gaan 25 augustus een weekje naar limburg..naar Center Parcs..ben erg benieuwd hoe dat zal gaan :)
    En eind oktober gaan we met de hele familie naar Preston Palace een week..mijn opa en oma zijn dan 60 jaar getrouwd en nemen ons allemaal mee..maar dan is Dhani alweer vier maandjes..

Trouwens nu ik cinababy geef aan dhani gaat het stukken beter met zn krampjes..
    Roos hoe gaat het met jou kleine man met zn krampjes..jij had toch ook cinababy gekocht? Heb trouwens niet het idee dat die flesjes van difrax helpen..tenminste bij Dhani niet..

7. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hai

die flesjes werken hier prima...nog geen krampjes te bekennen gelukkig

leuk een weekje centre parcs.... wij slaan dit jaar over, maar willen volgend jaar sept echt wel weer de zon opzoeken ...griekenland of portugal ofzo

preston palace? wat is dat sonnie?

pffffffffffff wat is het heet blehhhhhhhh

8. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Lekker ja even naar Center Parcs!
    En wat fijn dat de krampjes minder worden!

Normaal werk ik 4 dagen van 9 tot 4. Zodra ik weer ga beginnen neem ik ouderschapsverlof, dat houdt in dat ik een jaar lang 1 dag minder ga werken. Mijn vriend heeft ploegendiensten. Als hij vroege dienst heeft is ie altijd 1 dag in de week vrij en hij heeft zoveel overuren dat ie nog een dag vrij kan. Dus dan hoeft Tijn alleen de maandag naar mijn ouders voor oppas. En met de late dienst van mijn vriend krijgt Tijn 2 x oppas van 2 tot 4 van Peter zijn zus. Ben heel blij dat we het zo kunnen oplossen en dat de familie wil oppassen. Ze staan zelfs in de rij!! Had m liever niet naar een kdv gebracht. Dus aardig opgelost zo!!

Lekker Suus Griekenland of Portugal!!

Oja, weet iemand hier ook hoe lang je gemiddeld met een speen van een fles kan doen voordat je m moet vervangen, ongeveer???

9. Niet meer actief

Suus..preston palace is een hotel waar je onbeperkt kunt eten en drinken en allemaal dingen kunt doen..
    Ze hebben ook een website: www.prestonpalace.nl

Lekker dat het flesje bij jou wel helpt ;)

Heb je goed geregeld miekie met de oppas..mijn moeder wilde ook oppassen maar ik wil die verplichting niet..en als mn moeder een keer ziek is dan zit ik..de rest van mn fam. woont namelijk te ver en met mn schoonouders hebben we geen contact dus de enige oppas die we zouden hebben is mn moeder..maar dat doen we dus niet als ik moet werken..wel tussendoor gaat ze oppassen..maar dat wordt vechten met mn zusje haha die wil ook dolgraag oppassen als wij avondje weg willen..
    We gaan het wel aankijken of het goed gaat met het kdv en met Dhani en lukt het allemaal niet dan stop ik met werken of ik ga 's avonds werken..maar wil het in ieder geval wel proberen, want heb nu vast contract en vind het zonde om dat nu al meteen op te geven..

Ik heb gelezen dat je speentjes niet langer als twee weken mag gebruiken en dat je ze dan dus moet vervangen..

10. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hai miekie...de kraamverzorgster zei 6 weken en dan vervangen'

oh klinkt leuk preston palace sonnie...even de site rondsnuffelen...kende het helemaal niet

11. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmmm hier ook nog steeds aan het bloeden word er niet goed van. Dan is het een hele dag weg en ja hoor. Als ik er alleen maar al van durf te dromen issut er weer! donderdag al 5 weekies :(:(
    En ook wij hebben der zin aan Eliesja hahaha :p:p

Zijn jullie ukkies de borstjes ook een beetje opgezwollen en komt er ook melk uit? Heel vreemd die hormonen van jezelf in je ukkie!!

Mijn kleine jongetje is nu heerlijk aan het slapen en krijgt over 3 kwartier zijn laatste voeding. Moet wel zeggen nu die deze voeding heeft heb die geen krampjes meer ;)

12. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Bij mij is het bloeden na 5 weken gestopt, en ik moest zeggen dat ik daar heel erg blij mee was. Nu kan ik gelukkig weer in een badje afkoelen.
    Ik kan ook niet wachten tot ik met mijn kleine vent kan gaan zwemmen, heerlijk lijkt me dat. Op het consultatieburo raadde ze het echter af om voor de 3 maanden te zwemmen. Ik had altijd gehoord 6 weken ? Maar ze zeiden dat die kleintjes nog veel te veel af konden koelen.
    Dus dan moeten we die pret maar uitstellen.

Verders gaat het hier goed...
    Mijn mannetje slaapt na de voeding van half zeven tot een uur of elf uit en daarna was en kleed ik hem. Dan vluchten we snel in de auto naar oma waar de box heerlijk in de tuin kan staan. Dan ligt hij heerlijk in zijn romper in de schaduw, waar hij zowat de hele dag heerlijk ligt te slapen.
    Als meneertje maar op tijd zijn eten krijgt, dan is hij helemaal tevreden.
    Soms even een korte huilbui in de avond, maar daar is hij nu te moe voor door de warmte.

Pukkeltjes heeft hij niet zo erg last van, alleen een paar op zijn kinnetje van de borstvoeding. Alleen had ik vanochtend dat ik te hard had afgedroogd met de hydrofiele luier waar door het in zijn nekje een beetje kapot was. Ik vond het zo erg.

13. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Jeetje dat zou me ook heerlijk lijken om lekker af te koelen in ons zwembadje!! Maarja helaas moet nog ff geduld hebben!!

Ons kleintje heb allang gezwommen mamaantje.. Al voor de 6 weken want hij is donderdag pas 5 weekjes.

En die van ons genoot er heerlijk van, wij doen dan wel zoveel warm water in het bad dat het lekker op temparatuur is voor ons kleine mannetje. Maar daarna issie niet afgekoeld hoor. Als je alles maar paraat heb liggen zodat als die uit het badje komt meteen in een lekker warm badcape ligt. Hij geniet er echt enorm van ;)

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hoi hoi,

Mieke bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen.
    moet zelf weer 5 september aan de slag!

Ik ben as zondag jarig, zou zeggen alvast van harte gefeliciteerd...

Het is afgeraden om niet in een zwembad met chloor te zwemmen met de kleine, maar in een badje in de tuin mag het volgens mij wel hoor!!!
    Kan ook niet wachten tot ik er ook in mag!!!
    lijkt me nu wel heerlijk...

fijn dat je kleine mannetje niet zoveel krampjes meer heeft keejbie.

15. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Alvast gefeliciteerd dan Eliesja!!! hihi

Jaaa tis heel fijn hoor moet ik zeggen!! Hij is ZO lief nu! Hij doet het echt prima op deze voeding!

Alleen groeitie als kool. Hij is ZOOOO lang!! Dat is niet normaal meer. Hij pas nog amper op me schoot met voeden. Eerst kon ik me benen bij elkaar doen en dan viel die daartussen en dan was nog me schoot te groot.. Maar nu steken zijn benen er ver overheen!

16. Niet meer actief

Jeetje keejbie groeit ie lekker he..goed om te horen dat hij het op deze voeding goed doet ;)

Ik ben stout..heb een tampon in gedaan..wordt helemaal gek van dat verband met dit weer en nu is ook nog mn litteken van waar ik ingeknipt ben aan het ontsteken..ik zorg gewoon dat ik regelmatig mn tampon verschoon dan zal het toch niet zo heel veel kwaad kunnen..maar dan kan die onsteking misschien ook beter helen doordat dat dikke maandverband er niet steeds tegen aan komt..
    Eigenlijk meot ik met die ontsteking gewoon naar de huisarts maar durf niet..vind het doodeng als ze weer aan de onderkant moeten komen haha..watje he..wel bevallen maar een huisarts ernaar laten kijken die toch echt geen vacuumpomp of andere enge dingen meteen zal doen ho maar..maar goed als het te erg wordt moet ik toch maar.. :(

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?

Vanavond komt mn broertje samen met zn vriendin voor het eerst naar zn neefje kijken..we hebben niet zo goed contact met hem vanwege zijn vriendin..die wil het liefst mn broertje voor dr eigen alleen..ze komen ook nooit op verjaardagen enzo..mn ouders zien ze al helemaal nooit..best erg hoor..maar goed vanavond komen ze dus maar zie er best wel tegen op..zij wil totaal niks met onze fam te maken hebben maar nu wil ze wel naar dhani komen kijken..het is en blijft zijn vriendin dus zal wel aardig doen..maar is wel super moeilijk..

17. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Hallo lieve moeders,

hier gaat het echt super de afgelopen dagen.
    Van krampjes hebben we (klop klop, op hout) geen last meer sinds we volledig op de kunstvoeding over zijn.

Sonnie: ik had wel het idee dat de combi Cinababy en Difrax fles hielp maar 100% kan ik dat natuurlijk niet zeggen.
    Wat vervelend dat je zo'n "toekomstige" schoonzuster hebt gekregen. Had je hiervoor wel goed kontakt met je broertje??

Wij willen dit jaar misschien even met mijn ouders en zusje + zwager nog een paar dagen in een huisje. Heerlijk er even uit.

Ik moet op 22 augustus (mijn verjaardag) weer aan het werk en dan gaat Ivan 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Heb het er nu al moeilijk mee dat ik hem dan los moet laten aan vreemde.
    Getsie.

Ik heb van mijn kraamverzorgster te horen gekregen dat je de spenen met 6 weken moet vervangen.

Enne, oh ja, vandaag gaat John een badje voor mij opzetten want ik heb gister te horen gekregen van mijn VK dat ik weer in bad mag en zelfs in de zee. Ben namelijk nu een paar dagen al niet meer aan het vloeien en dan mag dat allemaal weer.
    Ik ga dus vanmiddag een grote sprong in het badje nemen. Heerlijk.

Zo, het zijn allemaal kleine stukjes geworden maar goed. Het is te lezen denk ik.

Dikke knuffffff

18. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    o o Sonnie:p Dat klinkt niet best!!! mijn mannetje zegt ook telkens dak een tampon in moet doen zodat ik gewoon lekker met hem het badje in kan. ik bloed namelijk nog maar heeeeeel weinig de ene dag een btje en de andere dag niets. Maar ik ben bang voor een ontsteking ook al heb ik geen knip of hechtingen gehad.

Dus Eliesja ben superrrr jaloers op je want ook ik wil graag met dit weer in bad;) misschien ga ik het gokje toch npg wagen maar kweetniet vind het wel eng en als je een ontsteking krijg ben je nog langer uit de "running".

Dernet legde ik ons kleine man ff in de box want ik moest ff wat te eten voor um maken. En ik hoorde vanuit de keuken dattie allemaal geluidjes maakte dus ik ging kijken.. Was ons ondeugende Draakie op zijn buik gerold haha!! Ben zo trots dattie mama vandaag al heeft laten zien dattie om kan rollen:p

19. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Hey sonnie...probeer anders zoveel mogelijk na het spoelen onder de douche even zonder ondergoed in je blote bips op bed te liggen om het aan de lucht de laten drogen... wel vervelend voor je een ontsteking... ben trouwens ook zo hoor...met bevalling en tijdens kramen heb je een echte "kijkdood" lijkt wel, maar daarna weer preuts hahaha

wat een hittegolf he..pfffff...durf niet eens meer te verheugen op wat dagen met 24 graden, want voor je het weet is het weer hot hot hot
    hadden de warmte nog niet eens uit het huis kunnen krijgen en toen werd het weer heet.

Nou Quinten is een poepie... zo lief en relaxed... huilt alleen als het flesjes-tijd is...en da's logisch...hij moet me toch roepen he haha
    whehh whehh flesss flesss
    met dit warme weer krijgt ie extra vocht (lauw voorgekookt water)
    heb net even 2 shirtjes voor hem gekocht met korte mouwtjes...hij had megaveel kleding, maar zowat alleen longsleeves ..dus even wat extra

wasje draait.(stop).straks in de tuin eten..(stop).klossen en po teruggebracht..(stop)..preston palace zag er interessant uit sonnie...(stop)...einde telegram van vanmiddag (stop) doeiiiiiiiiiiiiiiiii (stop)

20. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Zo he, wat ist weer warrmmmm!! :confused:
    Lekker Roos in bad!! Heb net ook weer lekker gedobberd op luchtbed!! De kleine op een luchtbed met boxkleed erop in een strandtentje, heerlijk vertoeven zo.

Het zwemmen met de baby's heeft ook te maken dat als ze nog zo jong zijn ze erg gevoelig zijn voor bacterien e.d. En ze zijn ook nog niet gevaccineerd!

Dus de spenen van de drinkfles moeten net als de gewone spenen met 6 weken vervangen worden!? Bedankt voor jullie antwoord!

Tijn is nu aan het schaterlachen, ligt op een kussen onder de hanglamp! Volgt de lamp helemaal en ligt helemaal in een deuk! :)

Bedankt voor je felicitaties Eliesja, jij ook alvast een fijne verjaardag!!

Wat vervelend dames dat jullie nog last hebben van het vloeien! Met 2 en een halve week was ik er vanaf, maar met dit weer is dat idd geen pretje.
    Dus toch maar weer rustig aan doen dan!

Nou doeidoei....PLONS!!! 8)

Deel Deze Pagina