Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by eliesja, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Oh wat een schatjes hebben jullie ook allemaal!

Ik heb ook weer 2 nieuwe foto's erbij gezet :D

En ik heb dat boek gister trouwens ook gekocht. En al ff wat gelezen en het is een leuk boek!

Meissie ligt nu in de box wakker te worden, het is weer tijd voor eten hihi. Ik moet volgende week donderdag voor het eerst naar het cb. Spannend, want dan krijgt ze ook al haar eerste prikje(s) :(

Ik moet trouwens nog 2 maanden ijzertabletten slikken. Moest vorige week bloedprikken en blijkbaar had ik dus nogal ijzertekort :(
    Maar goed dat komt ook wel weer in orde.

Hier heeft het vanmorgen ff geregend, maar het is er niet van afgekoeld.

Vind het trouwens ook superleuk om jullie verhalen te lezen. Komt dan allemaal zo bekend voor he ;)

En hoe zou het met Chris zijn?

2. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja Suus! Een echte aanrader dus!!

Dat lijstje is wel makkelijk, kun je ook een beetje in de gaten houden of je kleintje dat al kan ;) Want ja tis voor mij de eerste en ik weet natuurlijk niet met hoeveel weken die wat kan ;) Maar moet nog heel ff wachten op me centjes en dan ga ik um meteen halen hehe Ben zo nieuwschierig!!

Miranda het is idd leuk om de verhalen te lezen en ook ik herken dingen erin ;) Kortom in onze zwangerschappen hebben we veel kunnen delen en nu de kleintjes er allemaal zijn kunnen we ook dat weer delen met elkaar! Heeeeel leuk en verslavend haha.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Chrisje gaat. Zou ze nu onderhand al thuis zijn denken jullie?!

Ik kom zojuist terug van het CB. Erg leuk ook al die moeders daar. Ze zijn erg spraakzaam ook hehe en telkens als ik binnenkom krijg ik de reactie met Ahhhh wat een kleintje.. Achjaa;) Ze hebben hem gewogen weer..

Vorige week woog hij 3180 en was hij in 1 week 40 gram maar aangekomen. Toen ben ik dus overgestapt op die andere voeding waardoor de exceem ook weg is. En hij woog vandaag 3290 dus 110 gram aangekomen!!!! Haha ben supertrots op me kleine mannetje ;) Hij is nu ook al 54cm lang en met zijn geboorte 49 dus 5 cm gegroeit in 5 weekjes tijd hehe. Helemaal super dus!

Nu moet ik 4 weken deze voeding aanhouden en dan gaan ze 10 cc gewone melk weer proberen en kijken hoe die reageerd. FIJN zit ik weer met een kleine uk die onder uitslag zit en alleen ken huilen maarja anders vergoed de verzekering het niet ;)

Het is echt warm he!! Hier heeft het nog niet geregend gelukkig!! Ik ga me kleine man is ff voeden.

3. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    nou en ik zag dat die pepti vet duur was

dubbel zoveel als een normale van dat merk zowat
    en 2,5 x zo duur als similac...

echt flauw...heb je al een kind met een allergie waarop je moet letten moet je ook nog eens flink betalen...ik geloof wel bijna 20 euro voor een blik?? of heb ik t verkeerd gezien

4. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nee klopt suus. Ik heb um bij de kruidvat gehaald en daar was deze 20 euro.

Het is het dubbele van Nutrilon. Maarja, ik vind het ook maar raar. 20 euro p.w dus is 80 euries per maand.

Je krijgt het wel vergoed (de rest van de voeding en pas na 4 weken) als je na 4 weken proberen 1 flesje geeft van de gewone voeding weer en hij krijgt weer allerlei symptonen is dat een teken voor je verzekering dat ze het dus gaan vergoeden en dan kan ik het elke keer ophalen bij de apotheek zonder te betalen ;)

Maaarrrr tot die tijd mag je het alleen bij de apotheek kopen en dan krijg je het vergoed op terug werkende kracht. Alleen hebben ze mij dit niet eerder vermeld en krijg ik 1 pak waarschijnlijk niet vergoed.

Maar als het dus straks vergoed is enzo dan is het niet duur meer voor onszelf ;) Maar juist goedkoper:p

5. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Hier gaat alles weer oke, ze slaapt nu al weer bijna 3 weken door s'nachts en dat is echt heerlijk. Ben vanaf vandaag aan het proberen of ze om de 4 uur wil eten en tot nu toe gaat het best goed. En mamaatje grappig we waren op de dezelfde dag uitgeteld, en zijn ook op de dezelfde dag bevallen. ;) Jullie hebben het over een boek gehad, kon alleen niet zo snel terug vinden wat voor boek jullie bedoelen. Zouden jullie het nog een keer willen laten weten. Dank je wel alvast!!!

6. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Oei ik groei

is het boek waar we het over hebben ;)

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik ben dus ook een juli mama geworden. Ik ben vorige week bevallen van een zoon. Moet nog in het ziekenhuis blijven want hij is te vroeg geboren, 6 weken maar het gaat harstikke goed met hem. Hoe moet nog goed op krachten komen om goed te drinken en hij heeft nog een hartmonitor. als dat allemaal goed gaat dan mag hij naar huis. Ik hoop heel snel.

Er zijn foto's in de album.

Met mij gaat het goed, was snel weer op de been. Heb maar 2 hechtingen, ik was gescheurt. Maar het is te doen. Na de bevalling kon al vrij snel weer veel dingen doen. Ben alleen snel moe.

De borstvoeding is al goed op gang. Ik kolf ongeveer 6 x per dag en heb dan ongeveer 100 cc per keer. Heb nog een buik en moet nog 15 kilo afvallen. Maar ik begin al aftevallen.

8. Niet meer actief

Wat een leuke foto's weer :) kanjers hoor ;)

Ik heb ook dat boek oei ik groei..had ik voor mijn verjaardag gekregen van een vriendin..zo leuk, tijdens zwangerschap al het een ander er in gelezen..echt goed boek..vind ik dan he ;)

Vanmorgen bij het cb geweest..hij woog 4035..en was ongeveer 54 cm lang, maar dat houden ze bij ongeveer..meneertje is zo beweeglijk en ze willen niet echt aan zn beetje trekken om te meten..is niet zo goed he :p
    Bij de geboorte woog hij 3375..een week later 3535 en nu dus 500 erbij..yeahh mn kleine man doet het goed :)
    Kinderarts heeft hem nagekeken en kon geen gekke dingen ontdekken 8)
    21 aug. krijgt hij zn eerste prikkie..hopelijk heeft hij er niet teveel last van want 25 aug gaan we op vakantie..

Mn andere mannetje is gezellie thuis vandaag..daggie vrij..dus we hebben ff lekker geshopt..jaja weet het ben gek om met dit weer te gaan shoppen..maar had ik ff zin in..
    We zijn natuurlijk even naar prenatal geweest :) Rompertjes gekocht..een leuke bodywarmer(wel maatje 86, maar was flink afgeprijst en mn mannetje kon hem niet laten hangen haha mannen ook he, hebben ze wat over ons te zeggen maar hun kunnen er ook wat van :p ) nog een fotoboek gekocht..wil alle kaarten in dat boek doen en daarbij dan foto's van kraambezoek bij het juiste kaartje, zodat dhani later weet wie wie was en ik wil er dan ook bij zetten wat hij van dat bezoek gehad heeft..pff nou weten jullie dat ook weer haha..
    Toen nog even naar BCC geweest en een digitale videocamera gekocht..yeahhh kennen we ons mannetje op de film zetten met al zn gekke geluidjes en lachjes..

Weten jullie trouwens waar ze flessenverwarmers hebben voor in de auto?? We zijn geweest bij prenatal, blokker, halfords en brezan..maar ze hebben ze wel gehad ooit maar nu niet meer..ga de anwb ook nog ff proberen, maar misschien dat jullie iets weten..Marktplaats niet hoor, daar koop ik niks vind ik vies :oops:

sorry weer heel wat geschreven..maar soms blijf je gewoon tikken :oops:

9. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    hey sonnie, wat ik meestal doe als ik lang onderweg ben is een termos fles met gekookt en dan ook kokend heet water in de termos fles doen. ongeveer 20 min(ligt ook aan de buiten tempratuur) het water al in het flesje gieten en dan is het goed op tempratuur. ik heb nu een termos fles waar 500 ml water in kan. dus daar kan ik nu nog wel goed mee voor uit. hoop dat je hier wat aan hebt.

10. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Wat een leuk idee Sonnie! ik wilde zowiezo me kaartje allemaal in een boek plakken. Dat is wel zo leuk en raak ik ze ook niet kwijt.

Helaas heb ik geen foto's van al het kraambezoek. En tsjaa nu ken ik ze niet meer maken he :p:p

Ik zit met iets.. Ik kan het boek voor 10 euro kopen op marktplaats. Helaas is het niet bij ons in de buurt en moet het dan via de post. Maar dat vertrouw ik toch niet helemaal (te vaak naar het programma opgelicht gekeken) Dusss ja ik weet niet wat te doen. Moet ik um voor 10 euro kopen en de gok maar wagen of toch 30 euries uitbesteden.

Misschien moet ik maar is ff vragen waar ze ook alweer woont misschien issut het wel 1 van jullie buurvrouwen haha dan ken ik het ook zo doen..

Wat vinden jullie ? wat zal ik doen :(

11. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    ik zag er wel eentje in apeldoorn staan keejbie...bedoel je die?

12. Niet meer actief

hoi Sam dat is idd ook nog een handig idee..is natuurlijk het proberen waard..thanxx ;)

Keejbie als je ffies kijkt waar die mevrouw precies woont..als het hier in de buurt is wil ik hem wel halen voor je hoor..en mn mannetje komt op verschillende plaatsen in NL dus misschien kan hij wat voor je betekenen..wij gaan vaak wandelen met de hondjes in apeldoorn dus dan breng ik hem wel ff langs..ken ik meteen ff naar je kereltje kijken hihi..
    maar goed is miss. een ideetje ;)

Belde net buurjongetje aan van net vier jaar..of dhani komt spelen haha zo schattig he..ken natuurlijk niet dus mocht ie ff met dhani op schoot zitten hierzo..ik heb echt zoooo'n lief buurjongetje..

Kan het trouwens zijn dat je ongi alweer begint vier weken na bevalling?? ik bloed namelijk sinds gisteren weer behoorlijk..maar is net een menstruatie..misschien dat het door het warme weer komt..maar mis. is het toch al mn ongi..zou wel lekker zijn heb ik dat ook vast gehad..

13. Roos

Roos Bekend lid

Jan 2, 2006
    783
    0
    0
    Ook als het hier in de buurt is wil ik hem wel voor je ophalen hoor Keejbie.

14. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Halloooo!!

Mijn boek was vandaag ook binnen! Heb ik nog wat te lezen de komende 10 weken!
    Zag op marktplaats oudere boeken van oei ik goei, daar stond op; 8 sprongetjes. Deze nieuwe staat op 10 sprongetjes??

Fijn Sonnie en Keejbie dat jullie mannetjes weer lekker zijn gegroeid!

Ben idd ook wel benieuwd naar Chris en Mensi en Daan. Hebben we nix meer van gehoord verders.

Nou zal nog ff wat foto's bestellen bij het kruidvat online. Nou doeidoei

15. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    O ja, Layla welkom en nog gefeliciteerd met je kleintje!!

Leu rompertje Keejbie,daar heb ik een shirtje van in dezelfe kleur.

Ceyenna wordt al een echt meiske met die kleertjes!!

Linda wat een mooie foto's!!

16. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm idd dat zou wel leuk zijn Sonnie. En wat lief van jou Roos heheh

Leuk he Miekie die kreeg me zus bij een of ander blad over kids en toen kon ze kiezen uit roze of blauw maar ze wist het geslacht al dus nam ze deze voor me mee hihi

Jeetje wat is het benauwd he!! Niet normaal meer. Ik zweet me dood! Ons kleine mannetje begint steeds meer te lachen (zonder geluid dan haha) maar echt wat is dat prachtig om te zien!! En ook hoe die geluidjes maakt het gaat echt snel allemaal!

17. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Miekie welke fotoboekie bestel je nu telkens dan? Heb ook ff gekeken maarja weet niet welke je bedoeld. En zijn ze wat ?

18. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Valentino was vandaag heel erg gezellig... Hij begint hoe langer hoe meer te brabbelen. Hij had het helemaal naar zijn zin in de box, waar hij af en toe even weg dommelde en dan weer rustig lag te kletsen en boksen naar zijn speeltjes..Ik kon daardoor lekker mijn hele huis een beurtje geven, want dat was wel even nodig. Ik dacht dat het vandaag een stuk koeler zou worden, maar dat viel toch vies tegen.

Alleen vanavond kregen we kraamvisite van de werkgever van mijn man.
    Nou en je raadt het al, toen ging hij me daar krijsen....hihihihih.
    Is die de hele dag zo gezellig en dan......

@ sonnie... leuk he hoe die buurkinderen reageren.
    Een van de eerste dagen kwam er bij ons ook een groepje meiden aanbellen of ze even naar Valentino mochten kijken. Die waren tusen de 2 en 6 jaar oud. Zoooo lief !!!

19. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha geweldig he hoe ze zichzelf vermaken mamaantje!

Ik ga zo af en toe op een afstandje staan en dan naar ons kleine mannetje kijken. En hij is echt HEEEL druk met zichzelf haha. Net wat je zegt brabbelen en gekke geluidjes maaktie ook.

Het mooiste vind ik nog dat wanneer wij in de tuin zitten en hij ligt in de box. Begintie te jammeren omdatie zich op dat moment waarschijnlijk alleen voelt hehe en dan kom ik alleen al binnen en dan zeg ik "Ja boefjuh! Wat isser dan met mama's jongetje" en dan "reageerd" ie erop heeeel tof is dat ;)

Ojaaa, Die mevrouw van marktplaats komt uit Groenlo.

Iemand daarbij in de buurt hier??!:p

p.s. Als Chrisje nog steeds in het ziekenhuis ligt ligt ze er al 11 a 12 daagies.. Word toch wel tijd dat ze naar huis mag? En Tinus die zou toch wel meer moeten weten over Chrisje ;)

20. Niet meer actief

uhh Groenlo..waar ligt dat nou weer Keejbie haha..zal het is ffies aan mn mannetje vragen voor je...maar help me ff onthouden..want hij is pas laat thuis vanavond en ik ben nogal vergeetachtig hihi..

Ja en Tinus is natuurlijk weekje met vakantie..dus moeten ff wachten of zij misschien iets weet over Chrisje..Chrisje heeft het natuurlijk veel te druk met de kleine :p
    Ben wel benieuwd hoe het is gegaan met Tinus en de kleine meid zo voor het eerst op vakantie 8)

Ga zo ff naar mn zusje lopen..ik woon in almere stad en zij in almere buiten..ongeveer half uurtje lopen..heb ik vorige week ook gedaan alleen toen was ik me toch verdwaald zeg..heb er anderhalf uur over gedaan..heb geen mobiele telefoon dus mn ouders en zusje in de stress omdat ze me niet konden vinden..
    Ga nu zo nog een keer een poging wagen..ben benieuwd haha..

Nou meiden fijne dag..

kus son

Share This Page