Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ze is 180 gram zwaarder dan afgelopen zaterdag!
    Ze weegt nu 3040 gram, dus supergoed :D

2. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Opgeven bij consultatie buro??

Bij ons is dat gelijk gebeurd als je je kindje opgeeft bij de gemeente en bij ons komen ze de eerste 2 keer ook aan huis.
    Gehoortest is bij ons gelijk gedaan met hielprikje en dat was op 4 dagen leeftijd.

3. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Gebeurt dat nog steeds niet over het hele land vlak na de geboorte? Gos, wat vreemd, zeg, dat duurt dan ook lang voor het landelijk is ingevoerd.

Hoe is het gegaan met die test? Alles goed met het gehoor?

4. MirandaT

Volgens mij gebeurt dat niet bij ons via de gemeente en moet je dat zelf of de kraamhulp doen. Maar dat weet ik niet zeker.
    Cyenna heeft nog geen gehoortest gehad, iig niet dat ik weet. (in het ziekenhuis niets over gehoord)

Maandag komen ze nu van het consultatiebureau. Bij mij is het denk allemaal wat anders gelopen, omdat ze eerst in het ziekenhuis heeft gelegen.

Vannacht kwam Cyenna om 5 uur en toen om half 9 weer, dus heb wel lekker geslapen vannacht. :D

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ze heeft de gehoortest goed doorstaan. Dus als ze slecht luistert straks, ligt het niet aan dr oren..haha

Wij zijn ook nog afgelopen donderdag naar consultatiebureau geweest om haar te laten wegen, we waren erg nieuwsgierig hoeveel ze nu zou wegen, dus was er inloopspreekuur. Ze was toen op haar geboortegewicht, dus weer 100 gram aangekomen in 4 dagen..super toch!?
    We hebben daar gelijk een afspraak gemaakt voor huisbezoek, het consultatiebureau komt altijd eerst bij je thuis!

Verder heeft ze het vannacht weer super gedaan, 11 uur de laatste en ze kwam om half 8 weer..

Vandaag voor het eerst met papa gedoucht, heerlijk vond ze het.

6. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Wij mochten Tijn tot maximaal 6 uren tot de volgende voeding laten slapen 's nachts. Maar dan ook echt maximaal 6 uren! Moesten hem de eerste weken wel eens wakker maken. Nu meldt hij zichzelf netjes.
    Dat was op advies van cb en vk.

Nu mag hij opzich zonder nachtvoeding nu hij boven de 4 kg is. Maar meneer heeft nog behoeft aan nachtvoeding. En ach dat komt ook wel.
    Lekker hoor Eliesja!! Dat doet ze goed!

7. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Dat was ons dus ook verteld, maar de vk zei, als je maar aan 6 voedingen per dag zit.we moesten haar zo wakker maken en 9 van de 10 x lukte dat niet en dronk ze maar een halve borst ofzo..

Vind het niet erg als ze s´nachts zou komen, maar dan uit haarzelf...

8. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik wist niet dat het best vermoeiend was zo'n eerste nachtje!!

Heb net heerlijk 3 en half uur geslapen gelukkig heeft me mannetje ff de voeding aan ons kleine man gegeven!

Hebben jullie ook nog lichaamlijke klachten?! Als ik um moet verschonen en ik sta te lang boven de commode krijg ik werkelijk overal last van :(
    En moet ik snel gaan zitten :(

Kraamtranen heb ik al meteen vanaf de eerste dag gehad aangezien ons manneke niet thuis was. Dat is ook het enigste wat ik echt naar vond! Moest de hele tijd huilen om het gemis van ons ukkie! Nu heb ik er nog steeds een beetje last van als die bijvoorbeeld gaat spugen enz. Ben dan zo bang dak um terug moet brengen.

Maar verder genieten we hier nog lekker!!

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Echt klachten heb ik niet meer, heb wel als ik teveel heb gedaan dat ik weer helemaal vol schiet, moet dan echt huilen en dat is een teken voor mij dat ik teveel heb gedaan en rustig aan moet doen..
    verder nog steeds last van bloedverlies, de ene dag erger dan de andere..

ga weer ff stukkie wandelen met ons meiske..

10. Niet meer actief

He dames heb jullie hier ook weer gevonden.

Nou hier gaat alles goed. Yanouck drinkt gemiddeld elke 4 uur en als ik rond twaalf half een haar laatste voeding heb gegeven dan is het tussen 6 en 7 dat ze zich weer meld. Dus echt helemaal super.

Afgelopen zaterdag toen de kraamhulp weg was( die was vrijdags voor het laatst) zijn we gelijk met zijn drieen ff naar een centrumpje gelopen voor een paar boodschapjes.
    Dus al wel snel naar buiten na 1 week al. Maar goed buiten was het net zo warm als binnen misschien nog wel iets warmer dus dan is het niet erg.

Kraamtranen vreselijk...... Mijn moeder is 3 weekenden hier geweest en gister dan weer naar huis gegaan. Nou vreselijk heb de hele avond lopen huilen. En dan vandaag ook nog eens helemaal alleen met Yanouck. Nee voelde niet helemaal zeker... Maar goed mijn schoonmoeder komt vanmiddag ff bij mij langs. Dan ben ik ff niet meer zo alleen.

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Oh ja heb ik ook ff gehad, dat alleen zijn, vond het helemaal niks dat mijn man weer aan het werk moest..
    nu gaat alles super, het went wel hoor, alleen tutten met je kindje!

straks ga ik voor het eerst na de bevalling weer es mijn zoontje uit school halen samen met Alyssa, kijken hoe dat gaat. En gelijk ff langs mijn werk..
    Wat wel minder is dat je echt moet gaan plannen met die borstvoedingen...

12. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    he hallo,

Hoe zou het met Daan zijn? Zou de kleine er al zijn?
    Spannend hoor! Nu nog suusje, chris en mensi.
    Wordt weer een spannende week hier!

Gisteren is de laatste van de zwangerschapscursus bevallen. Van de 8 dames zijn er 3 jongetjes (waarvan 1 doodgeboren) en 5 meisjes geboren.
    Dan over zo'n 4 weken hebben we weer cursus, nog 5 lessen! Zie er wel naar uit, al die verhalen enz.

Ben sinds gisteren weer voor het eerst ongesteld geworden...jippie!! En goed ook! Maar goed, hoort erbij alles werkt weer en na deze week is mijn pil ook weer safe.

Met Tijn gaat het al iets beter qua krampjes. Heeft er nog wel last van, maar niet zo heel heftig heb ik het idee, of ik begin eraan te wennnen, haha!!

Eliesja, doe je wel kalm aan!! Ik mocht echt met 3 a 4 weken weer wat gaan doen, boodschappen enz.
    En heb niet eens hechtingen gehad.

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hoe lang duurt dat vloeien van de bevalling eingelijk??

Probeer het wel rustig aan te doen, maar mijn man is weer hele dagen aan het werk en dat valt dan wel ff tegen.. en vanavond moet mijn zoontje ook nog naar zwemles..pfff

14. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik geloof dat het 3 tot 6 weken ken duren Eliesja!

Idd, ik heb dat ook zodra ik moe begin te worden en me lichaam het niet meer trekt word ik gewoon huilerig :(

En zoals vanochtend heb ik zo lang met ons jongetje gezeten omdattie gewoon niet wilde slapen. Dan moet ik gewoon huilen omdat ons manneke zo huilt en ik niet weet wat ik moet doen

Maar daarbuitenom is het geweldig om mama te zijn.

15. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    de vk vertelde mij dat het vloeien wel 4 tot 8 weken kan duren. Maar dat ligt ook aan hoeveel rust je neemt om je lichaam te laten herstellen.
    Ik heb er bijna 3 weken last van gehad. Dus viel wel mee. Maar heb ook erg rustig aan gedaan.
    Ging 'smiddags lekker ff liggen en/of slapen.
    Zo herstel je het snelst, het is immers wel een hele topprestatie geweest wat je lichaam heeft moeten doorstaan. En je hebt een flinke buikwond overgehouden van je placenta. Dus lekker rustig aan doen, alles even op een laag pitje zetten.
    Dan ben je zo weer de oude!

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    weet je wat het rotte is, je voelt je goed en dan denk je al snel dat je alles aankunt!!

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Wel vervelend dan keejbie, als die kleine er ook nog zo bij huilt en je kan niets voor m doen...

maar idd mama zijn is SUPER...

18. MirandaT

Heb ik ook last van :oops:
    Ik had volgens de kraamverzorgster ook al veeel te veel gedaan... Maar ja, probeer het nu wel rustig aan te doen.. (voor zover dat gaat)
    Bij mij is het vloeien nog niet over. (misschien dan wel door bovenstaande :( )

Vanmiddag is de mevrouw van het consultatiebureau geweest en gelijk de hoortest gedaan en alles was goed :D

19. TellMe

TellMe Niet meer actief

Mijn meisje Loïs is geboren op 06-06-06 en ik voed haar nog steeds om de 3 uur, ook s nachts ... ze wordt gewoon wakker om de 3 uur en heeft dan echt honger, ik zit dan ook aan de 8 voedingen per dag en dan 100 tot 120 cc per keer. Is dit teveel ? Ik lees dat jullie kindjes al snel de nacht helemaal doorslapen ... lijkt me erg fijn.

Hebben jullie kindjes veel last van krampjes ? Loïs soms wel maar ze heeft meer last van scheten laten, en echt hele harde ... soms lijken het wel grote mensen scheten. Hebben jullie babies dit ook ?

20. MirandaT

De laatste 2 nachtjes heeft ze niet doorgeslapen, ze kwam om half 3 en daarna rond half 8 weer.
    En ik zou niet weten hoeveel ze drinkt per keer.
    Ze geeft telkens wel een mondje terug de laatste dagen. Dus ik neem aan dat ze gewoon dan iets teveel drinkt.

Hier volgens mij geen last van krampjes, wel af en toe scheetjes ja, maar volgens mij zit ze dan ook gewoon te poepen ;)

Deel Deze Pagina