Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

getsie dus dan eten ze echt die schaap op..en slachten ze die beesten dan ook zelf? Hoe komen ze dan aan die schapen? kopen ze die op de markt ofzo?
    haha sorry ben een echte hollandse dus heb me er nooit zo in verdiept ;)

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee lieve schat, dat mag niet meer... Volgens mij deed mijn schoonvader dat vroeger wel zelf.
    Ze gaan naar het islamitisch slachthuis. Daar kopen ze een levend schaap en dan gaan ze in de rij staan met dat schaap. Als ze aan de beurt zijn dan slacht een islamitische slager dat schaap en dan moet die man (vrouwen gaan niet) er iets bij zeggen (weet niet meer wat)... Dan nemen ze dat schaap mee naar huis en mijn schoonmoeder hakt dat dan in stukken (het is wel al ontdaan van zijn wolletje ;) ) en bereidt het.

Toen Iman geboren was is mijn man in naam van Iman een schaap gaan slachten...

Nou ik walg ervan en ik wil er ook absoluut niets van horen en ik wil dat mijn man zich gelijk gaat douchen als hij thuis komt en zijn bebloede schoenen schoon maakt, want hij stinkt dan echt... En ik ga pas naar mijn schoonmoeder als het schaap verwerkt is...
    Een paar jaar geleden kwam ik toevallig binnen toen het schaap daar nog lag met zijn wolletje aan :(
    Nee nooit meer...

Vraag maar raak hoor, vind ik helemaal niet erg!

3. Niet meer actief

ow haha op zo'n manier..
    Maar dat doen ze dus ook als er een baby geboren is?

Zou het niet kunnen hoor zo'n geslachte schaap in stukkies hakken..maar hun zijn het natuurlijk gewend en het hoort bij hun cultuur..

Maar dat doen hun in plaats van kerst vieren?

4. sweetangel100

Hahaha ja zoiets... Slachtfeest is aan het einde van de bedevaart naar Mekka. En dan hebben we natuurlijk nog suikerfeest, einde van de ramadan... Maar dan worden geen schapen geslacht.

Ja en die schapen zijn ook nog hartstikke duur.
    Bij een zoontje slachten ze 2 schapen en bij een dochter 1, was al blij qua geld dat we een meisje kregen :)

Ik kan dat ook niet hoor, alhoewel mijn man zegt dat ik het wel moet leren, voor als zijn moeder er eens niet meer is... Maar daar zijn we nog niet over uitgepraat hahaha

5. Niet meer actief

jakkie dan mag jij haar taak zeker overnemen :( Maar hij heeft toch wel een zus die dat kan doen ;)

6. sweetangel100

Hahahaha zijn ene zus woont in London en zijn andere zus die doet dat echt niet, die is echt een Nederlander :)
    Maarik ga dat dus ook niet doen, dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet hij nog niet :)

7. Niet meer actief

haha gekkie :) ;)

8. sweetangel100

Hahaha
    Maar nu ga ik Iman nog eens wat te eten aanbieden, voordat ze het misschien om 3 uur in haar hoofd haalt om te gaan jengelen... en dan duik ik mijn bedje in!
    Welterusten en droom lekker over de schaapjes :)

O ja Sonnie, heb jij jou banner met PSP gemaakt?
    Hoe kom je aan die sneeuwvlokken? Die wil ik ook!

9. Niet meer actief

Nou Yanouck vonde de vis heerlijk. Ze had binnen no time een half potje op.

Dus ja dat wordt denk ik ook iemand die vis lust. Maar de spruiten moeten we ook een keer proberen. Ik lus die ook niet. Maar alles wordt gewoon geprobeerd.

Nou morgen weer werken en dan donderdag weer vrij. Ga nog ff de was opvouwen.

Tot donderdag.....
    fijne avond nog en weltrusten

10. Niet meer actief

sorry linda beetje late reactie :) Maar was druk aan het shoppen op H&M online :( en weer teveel gekocht natuurlijk :p en dhani moest nog zn pyamapapje..hopelijk slaapt hij ook de nacht door..

Maar evengoed nog welterusten voor strakkies..hoop voor je dat Iman doorslaapt..ennuh zal lekker dromen over de slapies..maaruh dan wel dat ze vrolijk in de wei huppelen en niet dat ze geslacht worden haha..

Oja en over de banner..steef(mn vriend) maakt de banners..snap er de ballen van hihi..dus kan je niet helpen met de sneeuw..maar zag net je banner en zie wel sneeuw of wordt ik gek of bedoel je ander soort sneeuw..hmmm snap je me nog haha..

Beter Tinus dat ze het lekker vond ;)
    Werkse morgen en truste voor strakkies ;)

11. sweetangel100

Goodmorning...

Leuke kleren gekocht Sonnie?
    Ik heb idd sneeuw ja, maar ik bedoel meer die ijssterren die jij op je banner hebt!
    Vindt ze zoooo leuk!

Fijn dat ze de vis lekker vond Tinus!
    Stonk ze niet erna? :)
    Ik ga hier ook gewoon alles proberen, ook de dingen die ikzelf niet lust.

12. TellMe

TellMe Niet meer actief

Goedemorgen !

Lekker schapies geteld vannacht Sonnie en Linda ;)
    Ik kan me indenken dat je je rot schrok toen je in de kamer dat schaap zag met wolletje en al Lin :confused: ik zou het ook doodeng vinden.

Leuke foto's Son met Dhani op het strand :)

Vandaag ga ik naar Amersfoort naar een magnetiseur waar ik al heeeeeeeel lang kom. Mijn moeder haalt mj en Loïs op en dan gaan we daarna nog ff shoppen daar.
    DUS : houden jullie je een beetje in met posten vandaag ! 8)

Tinus geeft jij nog halve potjes ? En hoeveel flessen dan per dag ? Loïs krijgt nu al om 10 uur een hele pot en om 17.00 ook. En dan 3 flessen van 210/7. Het gaat er gretig in. Is dat teveel misschien ? Dalijk ga ik in januari naar het CB en weegt ze 15 kilo hahaha

13. Niet meer actief

Morguhhh...

Nou weinig schapies geteld dankzij Dhani hihi..

Veel plezier vandaag Linda ;)

en andere linda..pff hoezo lastig hihi...heb weer vanalles gekocht..maar dit keer voor mn twee mannen :)

wel lastig hoor dat dhani nu ineens kan draaien..hij rolt nu ook naar de honden toe..dus moet nog beter opletten nu :)

Nog leuke plannen voor vandaag? ik niet eigenlijk..ff wassen..en denk dat ik straks ff lekker ga wandelen met dhani en de honden, kunnen die weer ff zwemmen..

nou meiden fijne dag...

14. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Mogguh,

Haha Sonnie, ik dacht echt even dat je zwanger was... Wat goed van Dhani zeg dat rollen. Idd wel goed opletten nu dus.

Tijn heeft gister voor het eerst echt heel lang zelf gezeten, zonder steun ed. Knap he?!

Lindaaa, ik denk dat Yanouck een half potje maaltijd van 6 maanden krijgt.
    Tenminste Tijn wel. Krijgt Lois dan ook een 6mnd potje of een 4 mnd potje, die zijn nl kleiner.
    Succes bij de magnetiseur en shopze!

O jee, schaapies slachten.
    Hmm, tegen die tijd zal ik de boel hier maar goed bewaken. We hebben nl 2 schapen en een geit, haha!

Ik ga strax met Tijn even naar mn werk.
    Ze hebben kerstmaaltijd, dus dat is wel even leuk.
    En misschien zijn de kerstpaketten er ook wel.

Tot later.

15. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Daar ben ik weer!

Zo ben ik er bijna niet meer en zo weer elke dag!

Haha

Achjaaa ben weer bij mams heb zo onzettende pijn in me rug (Niet de eerste keer hoor. Sinds me bevalling heb ik telkens de rugweeen gevoel terug) Echt geen pretje!

Dus ik ga vanmiddag naar de dokter toe!

He meiden ik vind het echt jammer dat ik alles heb gemist maaarrrr ik zou jullie toch heel graag ook een kaartje willen sturen dus voor de liefhebbers geef me even jullie adres via berichtje want ik ben vandaag nog even hier.. Mams pas straks ff op als ik na de dokter ga.

16. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    COOOL sonnie....APPLAUSJE voor Dhani! TOP!

en miekie...jij gaat dus op wacht staan haha..gekkerd!

He zoete-engel: ik kan me nog herinneren dat toen we in amsterdam oost woonden we eens op ons verandaatje stonden en gewoon een schapenvel en andere overblijfsels op een andere veranda zagen liggen... het huidje met vacht hing over de rand heen ... IEKS! Wat ik wel een leuk feest vindt is het suikerfeest haha... dan probeerde ik altijd even bij een marrokaans vriendinnetje dat bij me op de hoek woonde langs te wippen... Mijn neus wees me dan de weg en mijn maag volgde hihi

17. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Heb je ook voor jezelf op h&m online geshopped Son? en zo ja watte? iets voor de kerstdagen? of zomaar

18. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Oja haha Helaas Sonnie dat je niet het nieuws hebt dat je weer zwanger bent haha

Ben toch wel benieuwd of zo'n berichtje binnenkort gaat komen.

Zullen we het ff uitkienen?:p Hahaha

19. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Hm iedereen druk druk? ik moet trouwens echt even aan de slag met de kerstkado's...pff..mijn dochtertje wil graag een zingende Ariel.... dus dat gaat wel lukken..denk dat die wel bij alle speelgoedwinkels te krijgen is... Voor Quinten ben ik klaar...maar nu de rest nog AAAAAAAAH...
    en vanavond is mijn vriend er niet...dacht dan haal ik dan vast boodschappen in huis, maar dat doe ik morgen dan wel... kan het beste alleen winkelen in de supermarkt namelijk... kan ik beter nadenken haha..

20. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    oh ja zal straks ook even een boomfoto neerzetten... moet hem even van de camera afplukken... nou strakkies...nu even een nieuwe vaatwasser bestellen bij wehkamp...hopelijk morgen in huis dan...de onze is stuk... niet omdat die slecht was, maar omdat mijn vriend een kaarsje ging omsmelten en toen hij die niet los kreeg dacht hmm even in de vaatwasser opwarmen (snap het nog niet helemaal)hihi had ik nooit aan gedacht...en gelukkig maar, want is helemaal misgegaan... vaatwasser totaal verstopt door de gesmolten was...de leidingen totaal dichtgeslibt... zelfs de gootsteen was verstopt...zit in verbinding beneden ergens...nou door vervanging van leidingen is dat opgelost gelukkig (had zijn vader gedaan)...maar vaatwasser helaas afgeschreven...maar we nemen wel weer gewoon een whirlpool, want hij deed het prima!... nou hopelijk dus morgen in huis dan...

Deel Deze Pagina