ik ben ook een juli mamma onze kleine meid is 3 juli geboren alles gaat goed met haar alleen snachts is ze moeilijk in slaap te komen ze moet dan echt diep slapen als ze bij mij lig voor ik haar op bed lig zo niet dan begint ze te brullen en houd het niet op soms huilt ze zich wel in slaap maar vind dat zo zielig maar als ze dan slaap dan slaap ze ook lekker door eten gaat prima dat gaat gelukkig goed met de fles borstvoeding lukte na anderhalve week niet meer helaas
hai hai miranda feli.... is ook echt een lieve foto miekie..leuk dat je uitje geslaagd was... tinus:... hoop dat 1 van je sollicitaties een suc6 zal blijken Chrisje: heel veel sterkte en mocht je van je af willen schrijven, dan weet je ons te vinden he? Nieuwe juli mama's: Welkom!! Keejbie: op gebruiksaanwijzing stond geen sport mee bedrijven ( dus fietsen ook niet denk ik) hoop dat hij het leuk gaat vinden, Heb mijn ventje vast even erin gehad thuis en hij vond het relaxed. Algemeen: wanneer stopten jullie borsten met melk lekken...moet zelf nog steeds wat in mijn beha doen om geen vlekje te krijgen op mijn shirt. en heb geeneens borstvoeding gegeven... Ga je steeds zitten checken of het niet zichtbaar is haha... weet nog dat ik het na mijn 1e bevalling ook lang had, maar tot hoe lang geeeen ideeee! en verder...eindelijk fris weer YES..aantal kleren kunnen alweer in een tas helaas, maar de rest kan hij nu aan.... en voor mijn dochtertje ook heerlijkm, want dr warmtepukkels zijn nu ook op slag verdwenen. beterrrr....duurde gewoon te lang en dan ook echt heeeel heet, dan krijgt ze pukkeltjes. en we kunnen weer onze kindjes knuffelen zonder direct aan elkaar geplakt te zitten nou doei maar weeeeeer
Gefeliciteerd Maris en Jenny ! Suusje ik heb het tot een week of 6 gehad dat lekken en ineens was het over. Ik heb ook vaak rondgelopen met plekken, ook toen ik een keer van AH terugkwam en mijn vriend zei : kijk ff wat jij hebt
idd Layla wat fijn!! Welkom nieuwe mama's en Suus bij mij heeft het net zolang geduurd met het melk als het vloeien. Zo'n 5 en halve week Dus het zal binnenkort wel stoppen! Volgens mij heeft me manneke last van het 2de sprongetje gaat snel he
Dat boek heb ik me ook gevraagd Keejbie, Oei ik groei... Ben ns benieuwd of ik het krijg Ik heb net een draagdoek besteld, dan kan Iman koala-beertje spelen terwijl ik door kan gaan met mijn werk haha
Hello ladies! Welkom Jenny en Mariska! Gefeliciteerd met jullie kleine wondertjes!! Zo Tijn en ik hebben sinds vandaag weer een ander ritme. Eerder ging hij pas tegelijk met ons op bed, na zijn laatste voedng rond 00.00 uur. Dan krijgt hij 's morgens rond 7.00 uur zijn 1e voeding en gingen we slapen tot een uur of 11.00. Hierdoor mis ik veel van de dag vind ik en is het beter als Tijn eerder op bed gaat en eerder eruit gaat. Dus nu na zijn voeding van 20.00 uur gaat ie lekker op bedje. Om 00.00 uur maak ik hem wakker voor zijn laatste flesje. En smorgens na het 1e flesje gaan we eruit! Das wel ff wennen voor moeders, haha! Ben niet zo'n ochtendmens... Zo kunnen we de dag wel beter benutten. Lekker Sweetangel zo'n draagdoek!! Zal ze vast leuk vinden, succes!!
Selaam kleine update. Tamer ging maandag avond al meenaar huis i.p.v vandaag. Het was erg druk op de afdeling en er was weinig ruimte op de afdeling want er waren veel baby's. Ze wilden tamer op dekinderafdeling leggen tot vandaag. Ik vroeg of hij dan misschien dan nu mee mag. Ze gingen over leggen met de kinderarts en hij mocht mee. Het gaat hardstikke goed met tamer thuis. Hij wordt alleen wakker als hij een vieze luier heeft en als hij honger heeft. Verder slaapt hij gewoon door. Hij drinkt goed aan de borst en zijn flesje drinkt hij ook leeg. Echt een lekker ventje!!
haai! hier nog een juli mama! Ik ben op 14-7 bevallen van een dochter Evi! en ik kom ook gezellig met jullie mee kletsen! Ben alleen niet zo vaak on line meer doordat ik nu druk in de weer ben met Evi, heb af en toe t gevoel dat m wereld op zn kop staat zo druk hebben we t gekregen. maar heel leuk hoor allemaal. Alleen mogen die krampen in Evi dr buik snel overgaan want ik vind t zoooo zielig als ze zo huilt van de kramp. Leuk Linda zo`n draag doek, volgens mij vinden die kleintjes dat heel fijn! ff een vraagje aan jullie die bv geven; ik kolf en geef af en toe nog de borst en Evi krijgt ook flesvoeding een beetje om en om eigenlijk. Ik wil borstvoeding gaan stoppen, hoe hebben jullie dat gedaan? steeds minder gaan geven/ kolven of in 1 keer gestopt?? en wat gebeurde er toen met jullie borsten?? ik heb nu al t idee als ik 4 a 5 uur niet kolf ik ga ontploffen
Eventjes inbreken bij jullie forum. @Evi: bv moet je gaan afbouwen. Door te gaan kolven, zal de productie niet zo vlug gaan ophouden, maar stimuleren. Wat je wel kan doen om de druk te verminderen, is stromend warm water over je borsten laten lopen. Zo zal het teveel aan melk uit je borsten vloeien en verdwijnt de druk.
ja je moet zeker niet in een keer stopppen met borstvoeding anders krijg je borstontsteking dus gewoon afbouwen elke keer eentje minder
Hallo luitjes daar was ze weer... Voor de juli-mamas nog van harte gefeliciteerd!! En welkom hier... Hier gaat het allemaal heel goed, ze drinkt en slaapt nog steeds goed. We zijn al sinds anderhalve week bezig met 1x per dag flesvoeding en sinds gister 2x per dag. Wil ook een beetje gaan afbouwen. Heb soms het idee dat ik de ene dag niks heb en de andere dag zitten die dingen weer vol en staan ze op springen!! Ik geef nutrilon hypoallergeen. We zijn inmiddels ook al bij het cb geweest en we kregen eerst een arts. Deze fijne meneer was van buitenlandse afkomst en moet eerlijk zeggen, et was een drama, deze beste man sprak echt slecht nederlands. Daar zit je dan met vragen die je gebrekig nederlands beantwoord krijgt.. Hij vertelde iets over Alyssa´s heupje dat die niet helemaal recht zat, maar dat zou met 2 maanden wel goed komen en aan het eind van het gesprek was het allemaal heel goed, ze deed het goed en was een perfect kindje!??? Eerst zei hij iets over haar heupje en dan is ze ineens perfect!! En hij had het over de borstvoeding ik moest het zeker 6 maanden volhouden, nou ik wil dus als ik weer ga werken (over 4 weekjes) op de fles over, veel makkelijker.. nou ik hoop echt dat er meerdere artsen zijn want dit schiet dus niet op. Heb ook al nacontrole gehad bij de vk, alles was ook in orde. bloeddruk goed, ijzergehalte goed en weeg inmiddels weer 72, nog niet op mijn oude gewicht maar dat komt wel weer... Onze kleine meid begint een poging te wagen om te lachen, echt schattig en ze kan ook haar hoofdje al omhoog houden (heb foto in album ervan) zijn met mijn verjaardag dagje naar efteling geweest, ging heel goed, heb gewoon de borst gegeven en ze heeft verder alleen maar geslapen. ga haar laatste voeding ff maken groetjes
Gefeliciteerd Mad en wat een schatje is het Wat naar Eliesja van die arts bij het CB, ik hoop dat het de volgende keer iemand is die wel alles goed kan uitleggen want hier word je echt onzeker van ! Ik geef geen BV dus ik heb geen ervaring ermee. als ik het zo lees is het nog een heel gedoe ... Miekie, hoe bevalt het nieuwe ritme ? Ik heb het vandaag juist omgekeerd gedaan, heb Loïs na dr voeding van 7 uur teruggelegd in bed en we zijn net pas wakker Fijn he Suusje dat de warmte weg is, Loïs heeft gelukkig ook die bultjes niet meer
ja ckr fijn...wel veel regen haha, maar is goed voor de plantjes en de prijs van de aardappelen hahaha
Hallo, Ja leuk zo'n nieuw ritme...haha zijn vanmorgen na de 1e voeding in slaap gevallen en werden om 10.00 uur wakker!! Morgen weer een poging! Ben wel benieuwd naar jullie ritme! Hoe delen jullie de dag in?? Wanneer gaat de kleine slapen enz enz. Eliesja wat irritant zo'n arts, heb je dus weinig aan...hopen dat de volgende x een betere is die wel duidelijk is!! Succes met het afbouwen!! Mad, welkom en gefeliciteerd!! Ik heb steeds per 3 dagen (ongeveer) een voeding vervangen door flesvoeding. Op de tijd dat Tijn de flesvoeding kreeg heb ik de ergste druk afgekolft, iets van 20cc. Toen hij volledig op flesvoeding zat, kolfde ik nog 3x per dag alleen de druk eraf. Na 2 dagen kolfde ik nog maar 2 x en toen een dag 1x en daarna was het over. Je voelt het zelf het beste aan je borsten. Als ze op 'ontploffen' staan, gewoon ff een beetje kolven! Maar niet in 1 x gaan stoppen hoor!! Succes ermee! En blijven masseren helpt tegen borstontsteking! Het regent hier de hele dag wat af en aan. Wil eigenlijk toch wel ff naar het dorp toe wandelen, want alle dagen thuis zitten vind ik ook nix. Dus ik denk dat we het er strax maar op wagen...gaat t natuurlijk weer plensen. Nou we zien wel! Tis wel 2x een half uur lopen. 8) Zooo Quinten alweer een maand!! Gaat hard! Tijn is al bijna 3 maand!! Heb een foto van vanmorgen weer in mijn album! Stoere hanekam he?? Keejbie je herkent dat truitje vast wel! Nou meiden spreek jullie latersssss!!!!!!
Hai, Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, In principe krijgt Evi al veel flesvoeging en hou ik nu borstvoeding over in de koelkast/ vriezer! ik ga denk ik maar jou advies opvolgen Miekie en iedere keer de ergste druk eraf halen en haar nu bijna helemaal over laten gaan op de fles want nu krijgt ze 7 keer 100 cc op een dag waarvan 4 kunstvoedingen ...... dus ik ga t gewoon proberen. alleen als Evi in de late middag krampen heeft dan leg ik haar nog wel eens aan.
Eliesja, wat n mooie foto en wat kan ze dat al goed!! Knap hoor!!! Ik kan de blije doos van de prenatal ook ophalen!! Ben benieuwd!! \Nou ik ga het er toch maar op wagen om een naar het dorp te wandelen, doeidoei!!!!!!!
Hihi stoer mannetje die Tijn En Eliesja, wat kan ze dat goed! Hier is de indeling per dag ook verschillend. Vanmorgen de 1e voeding om 07.00 uur gehad. Toen terug op bed gelegd en kwam ze rond 10:15 weer. Daarna is ze 2 uurtjes wakker geweest en viel ze in de box in slaap. Toen ff naar dierenkliniek geweest (1 van m'n katten is ziek en ligt daar nu ) en daar heeft ze allemaal door heen geslapen en ze meldde zich om 14:15 weer. En Rond 15 uur viel ze weer in slaap bij me op schoot en heb ik haar in de box gelegd. En nu begint ze weer een beetje wakker te worden. Denk dat ze de rest van de middag en avond wel wakker is.. was gister nl. ook. Geef dan de 4e voeding rond 17:15 (of later als ze nog slaapt) en de 5e rond 20:15 en de laatste rond 23.00. Het is er maar net na hoe laat ze komt. Want als ik haar ga wakker maken, drinkt ze toch niets.
Haha wat een schattige foto's weer heur!! Ik hoor trouwens van vele mensen uit me omgeving dat wanneer onze kleine man zijn prikje krijgt ik een washandje in de vriezer moet leggen en die op zijn plekkie moet doen waar die geprikt word (dan word het verdoofd zeggen ze) Hmm iemand ervaring ermee?!