Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ja zei m'n moeder idd ook Keejbie, alleen dan gewoon een nat washandje.

Maar ik heb hem niet gebruikt hihi. Ze huilde heel ff toen ze dr prikjes kreeg en de arts masseerde gelijk d'r beentjes en toen was het zo over.

2. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Jaaah vind het een beetje raar om dat te doen..

Ook werd dit "vroeger" gedaan. Maar ik denk dat er in 20 jaar tijd toch echt wel wat veranderd is ..

Dus jij hebt het niet gedaan en was ze niet huilerig thuis?!

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn kraamhulp raadde dat ook aan Keejbie...

4. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Lieve Mad,

gefeliciteerd met Evi.
    Als je echt wilt stoppen met BV dan kan je bij de huisarts een recept aanvragen voor 2 tabletjes Dostinex. Dat gaat het aanmaken van BV tegen en ik was er in 2 dagen klaar mee.
    Je kan dan ook als je borsten erg pijnlijk zijn het ergste afkolven (WEL WEGGOOIEN).
    Zijn heeeeeeele kleine tabletjes en je moet 2x dgs 1/2 tabletje nemen.

Met de kleine Ivan gaat het nog steeds super, heb echt een heel makkelijk mannetje gekregen.

Ik was vandaag helemaal trots want ons mannetje had vandaag kleertjes aan.

Echt waar, hij heeft alleen nog warmte gehad. Dat zullen meerdere van jullie zeker wel herkennen.

Vrijdag lekker winkelen met mijn zusje en Ivan in Amsterdam zolang het goed is.
    Helaas zijn alle mensen die ik nu al vetrouw met Ivan een weekend met zijn alle weg dus mag ie lekker mee met mamma en zijn tante.

Dikke knuffel aan jullie allemaal van mij en Ivan.

5. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Miranda ik hoop dat het goed gaat met je kat?! :(

Lekker Roos dat het zo goed gaat met jullie!! :)
    En heeel veeel plezier met shoppen!!

Tijn is gelukkig ook zo'n makkelijk mannetje!!
    Volgende week zaterdag is er hier feest in de buurt en gaan papa en mama stappen met veel vrienden en dus gaat Tijn voor het eerst logeren.....hmmm wel spannend hoor! Zal mij benieuwen!

En natuurlijk hadden we hier ook regen....de heenweg en de terugweg ook!! :rolleyes:
    Maar goed, heb wel weer ff een uur gelopen en vanmorgen nog een half uur op de spinningbike gezeten!! Doet me weer goed! :p

Morgen naar de tandarts....das wat minder! :cry:
    Heb last van mijn kies en mijn tandvees is nog steeds ontstoken...en als ik ergens een hekel aan heb. Maarja t zal wel moeten!!

Trusten alvast!!!!

6. Kaatje1974

24 jul 2006
    29
    0
    0
    Doktersassistente
    IJsselstein
    Ben ik weer even...

Wat je ook kan doen als de kleine moet voor de prikjes is een tube Arniflor gelei van VSM meenemen en direct na het prikje inmasseren, dit bevordert de doorbloeding en zorg voor minder pijn :)

Met Tijn gaat het gelukkig erg goed, had vandaag een huildagje, geen idee wat er met hem aan de hand is. Hij ligt nu eindelijk lekker te slapen, straks nog een badje en flesje en dan lekker de nacht in. Ik ga gelijk met Tijn naar bed :)

Onze dagindeling:
    rond 7 uur (soms wat later als we nog moe zijn en Tijn slaapt nog) eerste flesje, knuffelen-brabbelen-lachen-1op1 aandacht, alleen spelen in de box, en als hij moe wordt weer zijn bedje in. Meestal gaan we 's ochtends een stukje wandelen en boodschappen halen, dan slaapt hij in de box tot de volgende voeding.
    Rond 11 uur volgende flesje, knuffelen-brabbelen-lachen-1op1 aandacht, alleen spelen in de box, en als hij moe wordt weer zijn bedje in.
    Rond 15 uur flesje, knuffelen-brabbelen-lachen-1op1 aandacht, alleen spelen in de box, en als hij moe wordt weer zijn bedje in.
    Rond 19 uur flesje, knuffelen-brabbelen-lachen-1op1 aandacht, alleen spelen in de box, en als hij moe wordt weer zijn bedje in.
    Rond 23 uur, badje, gelijk daarna een flesje en na het boertje gelijk in zijn bedje...tegenwoordig slaapt hij door tot de volgende ochtend (vandaag om 8 uur wakker gemaakt) :D

Ik heb vandaag de baby-doos opgehaald....tegengevallen, net als de zwangerendoos :( Veel papier en reclame en wat pruttel dingentjes.

Groetjes Karin

7. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Dat was even wennen zeg... een dag slecht weer...hihii...
    Voor mijn kleine ventje zeker, want die is alleen tropische temperaturen gewend. Bij het wassen lag hij al met een bibberlipje, terwijl het echt niet koud is binnen.Mijn mannetje vond het maar nix dat hij een jasje aan moest, dat was hij helemaal niet gewend.

Ik vind het toch wel even prettig hoor, even geen hitte.
    Ik begon het wel zat te worden, alleen die regen is ook niet alles.
    Maar ja..Nederlanders hebben altijd wat te klagen.

8. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    het is koudddddd brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    hahaha....echt.... vindt het wel prettiger hoor, maar moet even wennen... was natuurlijk zowat standaard 32 graden hier binnen en nu 22..scheelt 10 graden..dus we bibberen allemaal
    jammer van de doos mamaantje...ben wel nieuwsgierig

9. MirandaT

Ik mag hem eind van de ochtend weer ophalen. Hij had dinsdagochtend 40.5 koorts en was erg ziek :(. Maar hij is nu weer een eind opgeknapt, dus mag hij gelukkig thuis verder uitzieken.

Ik ga Cyenna in bad doen ;)

10. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Gelukkig Miranda dattie weer lekker na huis mag!

Hier gaat ook alles goed. Helaas begint ons mannetje de laatste 2 dagen snachts echt te schreeuwen haha er komt me toch een geluid uit nu!! Ik heb het idee dattie met zijn mentale sprongetje bezig is. WANT ik heb alweer nieuwe vaardigheden ontdekt :p

Gisteren lachte hij echt met heel veel geluid. Net zoals wij lachen echt prachtig! En hij is ook erg druk met zijn handjes begint nu naar dingetjes echt te grijpen! Mooi om te zien!

Ik ben ook helemaal trots dat die van mij kleertjes aan ken nu, dan ziet hij er zo schattig uit :D

11. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ahhhh zielig miranda...

12. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    He Miekie

Heb je toevallig al die fotoalbum ontvangen of nog niet?!

Zit namelijk maar te wachten op me boekies van felicitas maarja komt maar niet :*(

13. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    zometeen naar het CB.... ben heel erg benieuwd...sinds zijn 8e dag heb ik hem niet meer laten wegen, dus spannend! hij woog met 8 dagen 3650..
    en de lengte ben ik ook benieuwd naar. Volgens mij is hij niet heel lang, maar wel een propje geworden in de afgelopen weken haha
    en hoop dat hij niet zoals mijn dochtertje bij dr eerste cb-bezoek de aankleedtafel onderplast haha... Zijn jongens zelfs nog wat beter in, want die kunnen zelfs als ze goed hun best doen de aankleedtafel erna nog even meepakken ;)
    nou tot straks maar dan

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Jeetje Keejbie, wat gaat jouw mannetje snel!!!
    Die van ons probeert nu te lachen, maar wil nog niet helemaal lukken.

Alyssa wil graag al staan en zitten, vind ze helemaal geweldig, maar volgens mij is dat helemaal nog niet goed..

groetjes

15. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hai

net terug
    alles was goed....geslaagd voor de testjes
    en hij was 53 cm groot en woog 5100 gram
    :)

16. MirandaT

M'n kat is weer thuis :D
    Hij heeft een lichte longontsteking :(, maar gaat op zich wel ok met hem.
    Nog 10 dagen antibiotica geven en dan is ie hopelijk weer helemaal gezond.

@Suus, Quinten is goed gegroeid zeg!
    @Keejbie, grappig he dat lachen, gaat Cyenna ook steeds meer doen. Ze grijpt nog niet echt naar dingetjes, maar kan wel zo heeeeeeeeerlijk lachen :D
    @Eliesja, haha staan en zitten is wel errug snel ja. Cyenna vindt het wel lekker om ook te zitten op je schoot (voor zover dat gaat)

ff nieuwsgierig, welke maat kleding passen jullie schatjes nu?
    Cyenna past nu 56 :p. Maar sommige dingen van Prenatal maat 56 zijn nog te groot.

17. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Quinten draagt nu 56, maar denk niet erg lang meer... en door de hitte hebben we maat 50 niet eens aan kunnen doen..
    Hij is zo moe van vanmiddag, dat hij zijn flesje niet eens wil nu...bijna 4 uur wakker achter elkaar doordat het toch weer aankleden uitkleden aankleden enzovoorts was en we nog naar de winkel gingen erna en hij de regen wel spannend vond op de regenhoes. nou ja... straks komt ie vanzelf wel. ik ga even koken...doei doei

18. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Hallo,

Nou de verdoving is bijna uitgewerkt...er zat dus een vulling los en ze hebben een nieuwe geplaatst!Moest 5 x geprikt worden voor verdoving en nog kon ik het voelen...grrrrr!!!
    Dus het doet nu nog lekker zeer!!

Quinten groeit ook goed!!

Keejbie heb nog geen fotoboek ontvangen!

Miranda, hopelijk gaat t snel beter met je kat!
    Tijn past nu nog wat van maat 56 en 62.
    Hij brabbelt steeds meer en krijgt al flink wat praatjes!!

19. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hallo ladies,

Hier weer even een berichtje van ons, wat groeit jullie kroost hard zeg.
    Charissa was bij het laatste bezoek aan de kinderarts (20/07) 57 cm en woog 4810 gram.
    Donderdag 10 augustus weer naar het CB ben benieuwd hoeveel ze weer is gegroeid.
    Ze is al een stuk ouder als jullie kids maar zij draagt ook nog maar 56/62 hoor, maar ja ze was natuurlijk wel erg klein met haar geboorte.

Wel brabbelt ze al de oren van je hoofd en probeert ze te gaan kruipen, zitten, staan en van alles vast te grijpen waaronder mijn bril, HELLUP! :confused:

Volgende week vrijdag gaan we weer een weekje op vakantie en daarna 21 augustus moet deze mama, waarschijnlijk als eerste van de mama's weer gaan werken. :cry:

Zal zo weer een foto plaatsen in mijn album.

Veel liefs Vera & Charissa

20. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    wat heb je toch een mooie meid veertje....zo'n lief gezichtje..

Deel Deze Pagina