Weet ook niet op hoeveel cc onze kleine meid zit, ze drinkt goed en overdag netjes om de 3/3 half uur en vannacht weer een heerlijk nachtje gehad, laatste voeding 10 uur en ze kwam vanmorgen pas om half 8, hebben ff lekker geslapen dat ik er gewoon moe van ben! Moet wel zeggen dat ze regelmatig kreunt, dus denk wel dat ze wat krampjes heeft, ze huilt alleen niet erom! En ze heeft veel dunne ontlasting.. En die scheten, ja de eerste keer keken wij elkaar aan, van was jij dat!?? nee dat was Alyssa dus... heeft ze vast van haar vader..
Vandaag is er iemand geweest van het consultatiebureau, gelijk afspraak gemaakt voor eerste onderzoek. hebben jullie ook informatie gekregen over Shantala babymassage?? Je kan je daar voor opgeven.
Linda, Tijn drinkt 150cc op 6 voedingen en heeft idd last van krampjes. Rond de 2/3 weken beginnen de krampjes meestal en zijn rond de 6e week t heftigst. Maar rond de 3 maand zijn ze zo goed als over. Ja, zielig is dat he! T hoort er helaas allemaal bij. Pfff jeetje, niet fijn hoor weer ongesteld te zijn. Er komt heel wat los en is nog erger als vloeien...
Mijn kleine ukkie drinkt ook nog 8 voedingen hoor! Ik heb um 1 nachtje op de 7 voedingen gedaan en hij krijgt nu 80cc maar hij was de hele dag van slag dus heb hem snel weer naar de 8 voedingen gedaan Hier ook een paar vraagjes: Ik vroeg me af hoe jullie je kleintje laten boeren. De ene keer komt het boertje namelijk al heel snel en dat is vooral snachts maar overdag lukt het me niet om hem te laten boeren vandaar HOE laten jullie je kleintje boeren?! En de volgende vraag is: Wanneer beginnen jullie weer met de pil?! Ik heb namelijk aan de vk gevraagd wanneer dit weer kan en dan hebben we dus 2 opties. 14 dagen na de bevalling of pas als je weer ongesteld bent. Maar als je het na 14 daagjes doet kan dit invloed hebben op het vloeien. Dus ik weet nu niet wanneer ik moet beginnen
dat boeren gaat bij Alyssa vrij snel, dus heb geen idee.. het beste is denk ik om ongeveer een kwartiertje met m rechtop te zitten. Als er geen lucht bij het drinken is gekomen dan hoeven ze meestal geen boertje te laten. Over de pil heb ik eerlijk gezegd nog niet nagedacht, denk dat ik zelf liever afwacht totdat ik weer voor het eerst ongi ben geworden.
Keejbie, idd even 15 min na het voeden lekker rechtop houden tegen je borst aan en zachtjes wat kloppen op zijn rugje. Er hoeft ook niet altijd een boertje te komen hoor. Tijn heft het 9 vd 10 x wel. Ik ben na 4 weken weer met de pil begonnen, dan is ie nog niet veilig. Pas de 2e strip is veilig. Ben dus nu voor het eerst ongi. En das NIET fijn, ik loop zowat leeg. Maar ja zal de 1e x wel ff zo horen denk ik. Niet te hopen dat dit elke x zo blijft strax.
Ik ben een mei-mama en was iedereen kwijt, maar nu dus weer gevonden. ik kom hier maar meekletsen. Joey krijgt op dit moment nog zo'n 7 voedingen op een dag waarvan 1x 's nachts ron 3 of 4 uur. Hij kan soms 4 uur wegblijven maar aan het eind van de middag en begin avond wil hij om de 2 uur!!! Op dit moment heeft hij het probleem dat hij al 4 dagen geen poepluier heeft gehad, nu zeggen ze dat met BV een baby wel 7 dgn zonder poepen kan, dus ik zal dit maar afwachten, ik vind het wel tegenstrijdig met mijn gevoel......7 dgn is zo'n eind....ik heb het met die andere van mij niet meegemaakt. Herkent iemand dit?
Bedankt voor jullie antwoorden, het is dus gelukkig niet gek dat ze scheten laat en krampjes heeft de laatste dagen, het is heel zileig maar gaat dus over. Heb gehoord dat venkelthee kan helpen dus ik ga dat maar proberen. Mijn Loïs boert ook niet altijd goed en dan na een uurtje spuugt ze een beetje en ligt ze te kreunen om het eten te verwerken. Ze huilt dan niet dus ik denk niet dat ze dat heel erg vervelend vindt. Ik blijf het moeilijk vinden in te schatten wanneer ze nou echt pijn heeft, honger of gewoon aandacht wil omdat ze nog zo klein is. Sinds 2 dagen huilt ze gewoon meer en dat is nog nieuw voor ons. Wel fijn om te lezen dat alle mama's van mei en juni van dit jaar dezelfde dingen meemaken Jeanet, ik geef zelf geen borstvoeding maar ik heb ook gelezen dat het zomaar een week kan duren voor ze poepen maar ik kan me goed voorstellen dat het wachten daarop te lang duurt en je je dan zorgen gaat maken. Ik las ook veel berichtjes over de pil, ik weet nog niet wat ik wil ik kwam vroeger altijd erg aan van de pil dus ik overweeg nu een spiraaltje, heeft iemand daar ervaring mee, is het inzetten naar en word je veel minder heftig ongesteld ? Hoe betrouwbaar is een spiraaltje en hoe snel ben je dan beschermd ?
Miekie, krijgt jouw Tijn in 1 keer die 150 cc op of stop jij even tussendoor tijdens het voeden ? Mijn meisje is zo gretig dat ze te snel drinkt en dan ineens moet huilen of hoesten en dan is ze ineens weer zo suf dat ze niet meer wil. Bovendien krijg ik er echt niet meer in dan die 100 of soms 120 cc. 5 Juli ga ik voor het eerst naar het consultatieburo en dan wordt ze sinds de geboorte eindelijk weer eens gewogen, ben benieuwd. Ik sta soms wel op de weegschaal eerst alleen en dan met haar en dan zit ze op 4 kilo (ze was 3640 gram bij geboorte)
dhani zit op 6 a 7 voedingen per dag..hij krijgt overdag 60 cc en bij zn laatste 70 cc..s Zn laatste voeding ligt tussen 11 en 12 en meestal komt hij dan weer rond half 5..zijn we errug blij mee..we kunnen dan een flinke ruk maken met slapen... Boertjes laat hij ook niet altijd..wij laten hem ook rechtop zitten..werkt vaak wel.. hij heeft sinds twee dagen last van krampjes..zo zielig..warme doek op zn buikkie helpt vaak wel..of bij mij op mn borst en samen slapen, dat werkt helemaal, alleen is voor 's nachts niet echt een oplossing.. zo'n gekke omschakeling ineens he..nu schrijven we alweer hier..terwijl we het eerst nog over kwaaltjes en dingetjes hadden vwb zwangerschap haha..Hopelijk volgen Suus, Chris en mensie ons ook snel..
Ik geef zelf ook bv, maar mischien komt het omdat mijn meisje nog maar net 2 weken is, maar zij heeft dus iedere dag wel 5 of 6 poepluiers, ook al aan de race geweest, arm kind.. Dacht dat ik iets had gelezen dat ze vanaf 6 weken best eens 1 poepluier in de week hebben!!
Tijn drinkt nu ook erg vlot. De eerste weken deed ie er ongeveer 30 min over en nu zit ie rond de 10 min. Dus ik stop tussendoor wel s ff ja. Anders gaat het te snel en krijgt hij er alleen maar meer last van met zijn darmpjes. Hebben nu ook een andere fles, met luchtventiel gekocht. Zo'n banabefles van difrax. Dan krijgt ie niet zoveel lucht binnen. Venkelthee hebben we vorige week ook geprobeert, maar daar kreeg hij wat hardere ontlasting van en das natuurlijk helemaal niet goed, dus daar zijn we mee gestopt. We gebruiken nog wel cinababy druppels van vsm. Een warm badje, buikmassage en een warme doek ka ook helpen. Maar vaak lost het weinig op en kun je ze het beste bij je nemen en troosten. Een spiraaltje ben ik niet zo weg van. Mijn moeder is hem zomaar verloren en een kennis van me was hem ook in een x kwijt. En dan denk ik ' daar begin ik dan maar niet aan'! Stel je voor, strax weer zwanger, haha! Nee hoor gewoon maar weer aan de pil!
Ons manneke is de laatste 2 dagen ook echt Drammerig zeg maar. Hij jammert een beetje en het duurd wel uren!! Wilt dan niet slapen en we proberen werkelijk van alles! Eten, schone kont, wandelen, wiegen, knuffelen enz noem het maar op Maar hij blijft dan ff stil en begint weer opnieuw. En als die EINDELIJK slaapt issie zo druk aan het dromen en word hij huilend wakker. Ik vind het moeilijk om te zeggen maar kword er soms helemaal tureluurs van. Weet gewoon niet wat onze uk wilt. Nog meer mensen dit?! Of ideetje wat het zou kunnen zijn. Snachts slaaptie overigens goed. Alleen smiddags gebeurd dit
Dat ken ik heel goed Keejbie en ook wij weten helaas niet wat je het beste eraan kan doen. Misschien zijn het krampjes of maakt hij zijn eerste sprongetje. Bij ons is het overigens na het avond eten het ergst. Maar goed, je probeert van alles en op een gegeven moment is het weer over. We doen allemaal ons best en meer kunnen we niet doen helaas. Kuzzz
Ik denk dat we met z'n allen gewoon baby's hebben die aan het eind van de middag en begin van de avond hun huiluurtje(s) hebben, ik heb er hier ook een, bijna ontroostbaar, en net altijd rond etenstijd.
Hmmm en als ik um eten geef dan issie ff stil dan valtie ook in slaap en dan leg ik hem lekker in zijn bedje maar daar ligtie nog geen half uurtje in en dan issie weer wakker. Ben wel blij om te horen dat ik het dus niet alleen heb! Begon me een beetje zorgen te maken of ik niet naar een dokter moest gaan of iets. Hij slaapt eindelijk weer ff. Maar jeetje wat is het zwaar dat gehuil zeg! Nooit verwacht dat het door merg en been zou gaan. (voor degene die wel tips hebben die mogen zich nu wel ff melden haha) Hoe staatie ervoor met jullie eetlust?! Ik heb er echt geen behoefte aan maar me lichaam natuurlijk wel dus eet kleine beetjes maar avond eten krijg ik amper door me keel heen
Keejbie, bij mij is het ook dat ze al een dag of 3 erg huilerig en cranky is ... en inderdaad in de avond is het het ergst. Ook vannacht was ze van slag. Wat je dan ook doet ( eten geven, verschonen, rondlopen) ze blijft huilen. Als ik haar bij me neem dan slaapt ze snel en is ze even rustig maar zodra je haar in de box of bed legt is ze gelijk weer wakker. Het huilen gaat inderdaad door merg en been en als ze stil is hoor ik het soms nog in mijn hoofd. Ook ik word er nerveus en kriegel van. Je wilt zo graag weten wat er aan de hand is en het is gewoon zo zielig om te zien dat ze ergens last van heeft. Ik heb ook niet echt honger zoals voorheen, soms vergeet ik ook gewoon te eten en is er alweer een have dag voorbij. Wel veel water drinken hoor anders droog je uit ! En het is goed om weer op gewicht te komen als dat water Ik ben ook blij om te horen van de anderen dat het normaal is want ik ben vaak onzeker of ik het allemaal wel goed doe. Maar als ik het zo lees gaat het weer over.
Miekie, bedankt voor je antwoord over spiraaltje ... ik heb zoiets al eerder gehoord en ga toch maar de pil vragen bij de huisarts, is gewoon lekker makkelijk en niet weer gedoe in je doos, want dat hebben we de afgelopen tijd al genoeg gehad Hoe is het trouwens bij jullie gegaan met bevallen ? Hechtingen enzo ? Ik heb er 20 en had een flinke ruptuur (2egraads). Hebben jullie nog last van de hechtingen of als je veel doet een soort drukgevoel in je buik ?
Ik heb geen hechtingen. Om eerlijk te zijn heb ik niets. Behalve een zere *** hehehe Idd, ik word dan ook erg onzeker en begin zelf lichtelijk in paniek te raken. Maar nu ik weet dat er dus niets mis is met ons manneke en elke baby zijn/haar huiluurtjes heeft ben ik toch wat opgeluchter! Snachts heb ik gelukkig geen problemen met ons manneke die blijft lekker slapen. Maak hem wel wakker voor 2 voedingen omdatie anders helemaal van slag is als ik hem door laat slapen. Nog ff wachten dus!
Vanaf vandaag moet mijn kleine manneke op zijn rug slapen alleen vraag ik me dan af hoe je de kruiken in zijn bedje moet leggen