Wat groeien de kleintjes lekker zeg... En Veertje beetje zin om weer te gaan werken??? Moet zelf 5 september weer beginnen, heb er wel zin in maar ook weer niet, wil eigelijk niks van mijn meissie missen!! Ff vraagje, ik geef nu 2x per dag een flesje erbij en dan geef ik meestal 135 ml (120 water en 4 scheppen voeding) is dit teveel of te weinig?? Meestal hou ik dus over en kan ik ongeveer 50 ml weg gooien. Dus soms als ze niet zelf komt en het wel tijd is om te geven geef ik 100 ml.. Wat is normaal voor een baby van 7 weken. Want op dat pak staat alleen in gewicht en ik neem aan als jij een flinkerd hebt uitgepoept, dat je dan niet gelijk 135ml voeding moet geven????
Getver de tandarts!!! Moet zelf as dinsdag en ik heb tijdens de zwangerschap echt het idee gehad dat ik een bek vol rottende tanden had, dus zal mij benieuwen...
Ik heb aan de ene kant ook wel weer zin om te gaan werken , effe wat anders dan luiers, flesjes enz. Maar aan de andere kant zal ik mijn kleine meisje vreselijk gaan missen, kijk ook wel op tegen maandag 21 augustus 's ochtends half 8, de eerste keer achter laten bij de oppas, vreselijk lijkt me dat. Veel liefs Vera
geloof ik best hoor, dat gevoel komt voor mij ook al steeds dichterbij, heb nog ff maar toch... maar voor we het weten hebben we ons dagelijke ritme weer helemaal op orde en weten we niet anders...zo hard gaat het allemaal!
hey eliesja...hier las ik over een paar andere beebjes wat ze drinken http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=13051
Steven mag 150 cc hebben met 5 schepjes voeding. De ene keer drinkt hij alles op, soms laat hij een klein restje staan. Maar het gaat naar het gewicht, ik hoef pas 23 augustus naar het bureau, maar mocht ik voor die tijd het idee hebben dat hij meer wil kijk ik wel op het pak nutrilon wat hij mag hebben. p.s hij meld zich nog wel om de 3 uur.
Ik heb een schema van het cb gekregen: 0-2 maanden: BV 6-8x OF FV 6x 85-130ml / 7x 75-110ml / 8x 60-100ml 2-3 maanden: BV 5-6x OF FV 5x 130-180ml / 6x 110-150ml 3-4 maanden: BV 5x OF FV 5x 150-190ml 4-5 maanden BV 5x OF FV 5x 180-210ml 5-6 maanden BV 4-5x OF FV 4x 210-240ml Dit kan natuurlijk per kind wat afwijken, het advies is om de behoefte van het kind de maatstaaf te laten zijn. Als je merkt dat je kindje elk flesje helemaal leegdrinkt, kun je proberen 10ml meer te geven en dit zo langzaam opvoeren. Tijn drinkt nu 5x 165ml (150 water + 5 schepjes) , meer krijgt hij niet op. Soms doe ik wat extra (10ml) water erbij, vooral met dat warme weer en hij heeft moeite met zijn ontlasting.
Goedemorgen meiden.. pff tijd geleden alweer dat ik hier ben geweest zeg..kreeg helemaal afkickverschijnselen Allereerst alle nieuwe mama's Welkom hier en van harte gefeliciteerd met jullie beebjes.. Heb weer ff wat fotoootjes in jullie albums bekeken..wat worden de ukkies al groot he hihi..gaat echt snel..maar heerlijke kindjes hebben jullie ook allemaal hoor..stuk voor stuk scheetjes om te zien Hier gaat alles weer goed..ben ff niet online geweest omdat we met wat probleempjes zaten..nou niet heel ernstig hoor..maar had wat problemem met mn werkgever..ik werktte altijd vaste dagen..ma/di en woe..voor ik met zw.verlof ging had ik al met hun besproken dat ik na mn verlof voor twee dagen terug zou komen en dan op ma en di..ik moest dit alleen nog even bevestigen per email als de kleine geboren was en ik het had geregeld met de opvang..zo gezegd zo gedaan..maar nou deden ze drie weken geleden toch ineens moeilijk over die dagen..ze hadden liever dat ik de do en vrij zou gaan werken..nou prima had ik geen problemen mee..maar had de ma en di inmiddels wel afgesproken met opvang..dit kon gelukkig gewijzigd worden..kreeg ik anderhalve week geleden ineens te horen van mn werkgever dat ik niet altijd die twee dagen als vaste dagen heb..kan ook zomaar ineens zijn dat ik andere dagen moet gaan werken..pff yeah right en hoe regel ik dat met opvang..heb dagverblijf gebeld en dit verteld..en het is dus niet mogelijk om tussentijds te wisselen van dagen..nou lekker dan..wat nu Ik hoef gelukkig niet te werken..we redden het ook prima met alleen het salaris van mn vriend..maar het ging mij erom dat ik mezelf niet zeven dagen per week thuis zie zitten..vond twee daagies werken leuk en lekker..was ik er ook ff uit en ik had het naar mn zin op mijn werk..maar ja op deze manier hoeft het voor mij ook niet..ze doen zo moeilijk ineens..hoorde van collega's dat hun ook al problemen hebben met ze..dus ben gelukkig niet de enige..naja woensdag in ieder geval knoop doorgehakt en brief geschreven..gisteren aangetekend laten versturen dus vandaag zullen ze mn brief wel ontvangen..ben benieuwd.. vind het stiekum toch wel heel erg super dat ik nu lekker voor mn eigen mannetje kan zorgen en hem niet naar de kinderopvang hoef te brengen hihi 8) Zoooo zijn jullie weer op de hoogte haha..dus kan nog meer komen kwekken hier Over de voedingen..Dhani krijgt hier 6 x 130 ml..maar het komt ook wel is voor dat hij maar 90 opdringt en een andere keer lust hij ook meer en krijgt hij 140ml..maar meestal zit hij op de 130 ml wat hij dan ook gewoon opdringt.. Vind het ook super dat hij nu weer kleertjes aankan..alleen past hij niet meer in zn shirtjes maat 56..wel jammer hoor..broekjes maat 56 gaan nog wel..dus hij heeft nu al 62 aan..sommige shirtjes zitten nog wel beetje wijd..maar niet vervelend wijd zeg maar..kan prima.. nouuuu dit was het geloof ik wel weer..jullie hadden alweer zoveel pagina's bijgekletst dat ik niet meer weet wat jullie allemaal hadden geschreven.. Sorry is beetje lang bericht geworden geloof ik haha.. heb ook weer ff twee fotootjes geplaatst in album fijne dag meiden oja heb twee zwembroekjes gekocht bij rainbowbabies..echt gaaf die kleine billetjes in zo'n zwembroekie
Dat is wel fijn al die info van jullie over die voedingen, ik wist eigenlijk niet of Loïs wel genoeg kreeg maar dat blijkt dus van wel. Ze drinkt ongeveer 100 tot 120 cc en dat 6x per dag. Heel soms moet ik nog 7 x per dag fles geven. Miekie, hoe is het met je kies nu ? Pijn al minder ? Wat vervelend Sonnie dat je werkgever zo moeilijk doet opeens ! Ik moet eind van het jaar ook weer werk gaan zoeken, ik was vorig jaar vanwege een reorganisatie samen met nog 30 collega's ontslagen na 10 jaar dienstverband ... was best heftig. Ga dus nu iets nieuws zoeken maar dan voor 20 uur maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Aan de andere kant is het wel lekker je eigen geld te verdienen anders moet ik steeds om zakgeld vragen
idd verrot Sonnie!! Eliesja ons manneke grijpt ook naar mijn bril en dan gaatie lachen net als ik zeg heb je gepoept dan gaatie lachen en dan kijk ik en ja hoor de mijne past sommige dingen nog van 50 en draagt af en toe ook 56. Ons kleine mannetje is vandaag weer huilerig dus ja zit denk ik echt in het tweede sprongetje.als je overtijd loopt komt het sprongetje ook eerder he stond in het boek. En ja wij waren 5 daagies overtijd. Jammer Miekie, laat je het me weten als je iets binnen hebt, dan zal ut bij mij ook niet lang meer duren
Hoi dames, misschien even een domme vraag , maar aangezien jullie allemaal al 'lang' bevallen zijn: Vandaag is mijn kraamhulp, na 2 dagen verlenging, de laatste keer geweest. Tranen met tuiten, wat ga ik haar missen. Hoe zeker ik me voelde toen zij nog elke morgen kwam, hoe vreselijk voel ik me nu. Zij stelde me elke ochtend weer gerust als Iman weer de hele nacht om de fles gevraagd had of als ik bang was dat ze te weinig gedronken had (ze drinkt 's nachts vaker maar 40 CC per keer). Wie zegt nu tegen mij dat ik het goed doe en aan wie kan ik advies vragen?? Ik voel me sinds ze weg is zo rot en zo onzeker... Ook vallen me opeens allemaal vragen in, die ik nog had willen stellen.. Zo dom. Is er nog iemand die dat gehad heeft?
Sweetangel..ik had dat ook hoor..vond het allemaal best eng en ik wist het opeens niet meer allemaal..Gelukkig was mn vriend thuis toen zij weg was en saampjes hebben we het best aardig gered en nu gaat het allemaal vanzelf.. Ik heb toen gewoon gedaan wat ik dacht dat het beste was/is voor mn kind..en met vragen kun je altijd terecht op het cb.. Sterkte meissie..komt echt wel goed..is allemaal gewoon eventjes wennen
Dank je Sonnie! Mijn moeder zei net ook aan de telefoon dat zij dat ook gehad heeft, dat het voelt alsof de hele wereld je in de steek laat... Je houd je onbewust denk ik toch heel erg vast aan de kraamhulp, vooral als je een leuke band hebt samen.
Zo; ik dacht dat ik tot de volgende menstruatie moest wachten met het nemen van de pil, maar tot mijn grote verbazing zei m'n huisarts, dat ik vandaag wel kon beginnen. Bij de volgende strip is hij dan veilig. Lekker.... en handig want ik dacht straks duurt het nog weken wanneer ik het weer wordt. Dus vanavond neem ik m'n eerste pilletje maar weer eens na 15 maand. Moetik weer elke avond aan denken om hem niet te vergeten Maare we hadden al gekeken of "DIE"nog paste En....hij past gelukkig nog Ha ha HEERLIJK.
HHahaha Mensi!!! Succes ermee enneh de pilltjes niet vergeten he!! Sonnie wat kl*ten van je werkgever zeg! :x Jammer dat het zo moet, maarja kan je wel volop van je mannetje genieten!! Fijn weer wat van je te horen! Pffff, slecht geslapen, heb nog steeds last van mijn kies!! Asperines helpen ook niet echt...ik hoop dat het morgen over is!! Tijn zit volgens mij ook in zijn 2e sprongetje!! Is wat huilerig en wil alleen bij mij liggen!! Dus gaan strax lekker weer vroeg op bed! Sweetangel ook ik had dat gevoel en moest erg huilen. Maar ik vond het ook wel spannend om nu met zijn 3tjes verder te gaan!! Heeeel veeeel succes!!!!! Jeetje Linda ook lullig van je vorige werkgever, na 10 jaar ff ontslaan... .ik hoop dat je gauw wat leuks zult vinden!!! Nou ik neem nog maar eens 2 aspirines en maak ff een flesje en dan duiken we er lekker in!! Fijne avond verders!!!