Wij zaten al vrij snel al de 6 voedingen en dat is nu al 5 voedingen. 8 uur s'morgens, 12 uur smiddags, 4 uur smiddags en dan weer 8 uur s avonds en dan weer 12 uur. Dit is zo ongeveer. Want het is gewoon afhankelijk wanneer ons meisje wakker wordt in de ochtend. Alleen ze begint de laaste dagen pas na ruim 4 uur wakker te worden. Dus had misschien wel zo iets misschien zijn er al wel meer kleine spruitjes die daar al behoefte aan hadden. Alleen als je boekjes allemaal leest is dat ze pas na 3 maanden ongeveer worden gezet naar voedingen om de 5 uur. Maar goed. Ik vraag het vrijdag gewoon ff en dan horen jullie het wel weer. Keejbie mooie foto van jullie zoontje. Hij ziet er goed uit. Ga Yanouck nu ff eten geven en daarna ff met mijn mannetje en mijn zusje ff de stad in misschien nog even een mooie broek kopen want ja als we weer aan het werk moeten moet ik er toch weer een beetje uit zien.... haha.....
hoiii meiden.. Keejbie lekker ventje..stoer zo met zn kleertjes Miekie hoe gaat het vandaag met je..klote van die ontsteking en dan die behandeling, heb er weleens verhalen over gehoord ..getver en dat in je weekend..Sterkte wijffie.. Spannend Christel, als het goed is krijg je vandaag je meisje..succes Ik ben twee weken na de bevalling met de pil begonnen..mijn verloskundige vertelde mij toen dat de eerste twee strippen nog niet veilig zijn..vanavond begin ik aan mijn tweede strip..ik neem liever het zekere voor het onzekere en ga er vanuit dat de tweede strip nog niet veilig is..zit echt niet op nu alweer een zwangerschap te wachten Tsja hoe de bbq was..nou mag ik ff spuien haha.. nou bbq zelf was hartstikke gezellig..maar 's morgens belde mijn tante op of ze hun hondje mee mogen nemen..is een mannelijke cairn terrier zonder opvoeding..dat beessie pist overal in de tuin en mn oom en tante zeggen er niks van..ze zeggen het is een mannetje dus die doet dat gewoon ivm territorium gedrag..yeah right..we krijgen hier wel meer mannelijke honden over de vloer maar geneen pist overal tegenaan in de tuin..dus mn vriend zegt aan de telefoon..nou liever niet..hij pist overal tegenaan en dat vinden we niet hygienisch..nou moesten ze oppas regelen en blablabla..dus mn vriend zegt nog..nou mocht het echt niet lukken neem hem dan maar mee maar dan moet hij wel in de gaten gehouden worden.. 's middags kwamen ze en zonder hond YESSS..eerst al commentaar omdat de hond van mn zusje wel mee mocht..ja maar daar heb je geen last van..die gaat liggen naast onze honden en verder niks.. 's avonds na het eten begint mn oma ineens..heee waar is Rakker, want niemand had hem blijkbaar nog gemist..dus mn tante legt het uit..mn vriend en ik waren op dat moment allebei even binnen bezig..dus ik hoor mn moeder al van naja dat meen je niet..belachelijk enz.. kwartier later gaat mn vriend naar het toilet..en hoort mensen smoezen..hij kijkt uit het raampje en ziet aan de voorkant mn moeder, tante en zusje staan..hij is verder niet gaan luisteren ofzo..maar ik had het beneden ook al door dat hun daar stonden..daarna ben ik met mn zusje honden uit gaan laten en vroeg ik wat er was.. Ja steef heeft gezegd dat Rakker niet mee mocht vanwege het plassen overal tegen aan..en nu weten ze wat ons standpunt is en zijn onze honden ook nie tmeer welkom bij mn oom en tante omdat hun planten eraan gaan..en idd onze honden zijn ook niet heilig maar juist omdat ze zo druk zijn nemen we ze nooit mee naar verjaardagen e.d. zodat we andere niet tot last zijn met hun..dus dat is onzin dat hun planten er anders aan zouden gaan want ze gaan niet eens mee.. Nu krijgt mn vriend dus de schuld omdat hij het heeft gezegd aan de tel..ja duhhh we kunnen moeilijk met zn tweeen aan de telefoon hangen.. *sorry hoor voor het lange verhaal* maar mn moeder die kan niet met mn tante en niet zonder..is ze er niet bij dan is het dit en dat en kan mn tante niks goed doen en als ze er wel is dan hebben ze de grootste lol..nu neemt mn moeder het dus op voor haar en vind ze het belachelijk dat wij die hond hier niet willen.. mn moeder kan hier zo'n probleem van maken..mn zusje heeft nu tegen mn moeder gezegd dat wij weten dat hun gesmoest hebben..belde mn moeder gisteren op..deed super overdreven over hoe gezellig het was en blablabla..maar geen woord over die stomme hond.. Ben zo pissed nu..we mogen toch zelf weten hoe of wat..is toch niet hygienisch als die hond overal pist..als er nou nog wat van gezegd wordt oke..maar dat doen ze dus niet..het enige excuus wat hun gebruiken is dat het een mannetje is en dat mannetjes dat doen..ben ik het dus niet mee eens.. net belde mn oma dat ze het ook raar vind dat wij die hond hier niet willen.. pff wordt je toch niet goed van.. Maar goed zal jullie er verder niet mee lastig vallen..bbq verder was wel gezellie..met dhani ging het ook super..hij ging van arm naar arm..vond dat helemaal niet erg..'s avonds was hij helemaal uitgevloerd en is toch na zn flesje van half 10 in slaap gevallen tot zeven uur gisterochtend.. HIj is weer super verwent met kleertjes pff weer heel verhaal geworden..als ik eenmaal type dan blijf ik ook typen
Oja Tinus..dhani komt ook wel is na vijf uur voor zn voeding..maar negen van de tien keer is het gewoon om de drie a vier uur..
Maakt niet uit van dat lange verhaaltje Sonnie! Vind het echt belachelijk dat je niets eens kunt zeggen wat je wel en niet wilt in je EIGEN huis. Ik zou ook vragen of ze liever de hond ergens anders heen kunnen brengen dan mee te nemen. Urine ruikt echt niet lekker, en dat dan nog is in je tuin. Ik zou er ook voor bedanken. Daarbij komt ze vragen of ze hun hondje mee mogen nemen. Dan mag je dus antwoorden met ja of nee.. En dan moeten ze niet achteraf lopen zeuren dat het allemaal niet goed is. Dan moeten ze zeggen: We komen maar hebben geen oppas voor de hond. Klaar. Nou meis blijf lekker achter je standpunt staan, want je hebt gewoon gelijk als je dat niet wilt Hmm en de tweede strip ook nog niet veilig heb jij gehoord?! Vaagggggg nu krijg ik toch ook wel de kriebels hoor. Heb het aan me vk gevraagd, aan de kraamhulp en aan de vk hier en die zeiden de eerste strip is onveilig en de tweede werkt weer als vanouds. Weet nu niet wat te doen.. Ben die rubbertjes toch wel zat. Is toch zeker geen plezier meer Wie weet nu het echte antwoord op wanneer de pil veilig is?!
thanx Keejbie..weet ook dat ik bij mijn standpunt moet blijven..maar wordt gek van dat gezeik altijd in de familie..pff.. Nou weet ik het ook niet meer hoor met de pil..ik dacht zelf ook dat alleen de eerste strip niet veilig was..totdat de vk het zei..daarom neem ik maar het zekere voor onzekere.. Maaruhh hebben jullie alweer sex dan..ik durf het nog niet zo goed..wil wel heeeeel graag haha..gisteravond gingen we het proberen..maar omdat ik bang ben dat de boel uitscheurt of dat het zeer doet ben ik veel te gespannen..Moest wel lachen om mn mannetje hoor..hij zei wat loop jij nou te zeuren dat je een uitgelubberde doos hebt haha hij is nog nauw zat..ik zo ja duhh knijp de boel samen, ben als de dood dat de boel weer openscheurt of dat het zeer doet haha we moesten er wel om lachen En ik wil zo graag weer is al zo'n tijd geleden..toen ik zwanger was luktte het nietmeer vanwege bekkeninstabiliteit..nu mag het weer en vind ik het eng Wat hebben jullie gedaan vandaag of gaan jullie doen? ben de boel maar beetje aan het schoonmaken..dhani is om twaalf uur alleen ff beneden geweest om te eten en viel gelijk weer in slaap..wilde ff wandelen en boodschappies doen..maar ja laat hem maar lekker slapen.. Nog iemand lekkere ideeen voor het eten vanavond??
geeft niet hoor zo'n verhaal daarvoor zijn we er ook. Ook al gaat het niet over die kleine. Nou Yanouck komt vaker om de 4 uur of 5 uur. De drie uur komt bij ons helemaal niet meer voor. Alleen met dat warme weer was het s'middags n og wel eens om de 3 uur. Maar goed het warme weer is voorlopig niet meer inzicht. De voorspellingen zijn maar shit. Want lekker wandelen met dat natte weer is ook niet alles. Maar goed we maken er wel het beste van.
Nou hier zeggen ze toch allemaal dat de pil na 2 weken weer veilig is, En als ze dat zeggen neem ik dat ook maar aan. Voor het avond eten is een ovenschotel ook altijd makkelijk.
Hallooo!!! Zo, voel me vandaag echt stukken beter!!! Gelukkig is de pijn zo goed als weg. De volgende x toch maar wat eerder naar de tandarts, al ga ik liever helemaal niet heen, maargoed! Eliesja, ik duim voor je dat het er morgen bij jou goed uitziet!! Succes meid!! En je moet je helemaal niet schuldig voelen als je strax met bv gaat stoppen! Moet je eens kijken hoe lang ze al bv van je krijgt. Dat is toch super!!! Helaas kon Tijn maar 3 weken bv krijgen van mij. Vind het echt al knap van je dat je het zo lang al volhoudt!! En voor Mamaantje net zo!! En als de kleintjes langzaam aan wennen aan de flesvoeding, komt het helemaal goed!! Linda, Tijn drinkt ook heel snel en ik stop na ongeveer 8 minuten even. Dat vindt hij natuurlijk niet leuk, maar geef hem dan even zijn speentje en laat hem gewoon zo lekker liggen. Paar minuutjes en dan krijgt hij de rest, dan doet ie er in totaal ongeveer 13 a 14 minuten over! Is misschien een tip! Succes!! Sinds gister zit ie nu dus op 4 voedingen. Ik laat het hem nu ook lekker even zelf regelen. Als ie slaapt wil ik hem daarin niet storen. Dus dat gaat prima zo! Las het Miranda in de krant, dat er in Middelharnis geen stroom meer was! Ben je mooi klaar mee. Sonnie, wat een gezeur zeg!! Laat ze maar mooi kletsen en trek je er maar niet zo veel van aan. Het is jullie mening en jullie standpunt en ik vind dat jullie het netjes hebben gedaan! Vind het erg lullig dat zij er nu zo'n big deal van kunnen maken. Er zijn wel ergere dingen toch?! Mensen willen nou eenmaal graag wat te zeuren hebben! :x Wel leuk dat Dhani weer lekker verwend is met kleertjes!! Keejbie, mooie foto hoor, echt een lekker ventje!! Nou Peter heeft nu ook weer 2 weken vakantie, lekker!! Woensdag gaan we met z'n 2en een dagje naar Amsterdam! Heb ik wel zin in, ff shoppen, terrasje pakken, lekker eten!! 8) Lekker even een dagje met z'n 2en, zijn we wel weer even aan toe. Ik heb alleen Tijn nog niet eerder zo lang moeten missen, maar ach dat komt goed!! o ja, wij eten verse spinazie, hmmmm!! Nou was weer een heel verhaal!! Tot laters!!
hallo, vandaag gaat het goed gelukkig, heb alleen vanmorgen de borst gegeven en eind deze morgen een flesje en net weer een flesje en het gaat tot nu toe prima. weet ook niet wat het gister was. ze heeft wel weer heerlijk geslapen vannacht. Normaal geef ik haar ook wel meestal tussen de 3 en 4 uur voeding, maar ze lag daarnet zo lekker te slapen dat ik haar zelf heb laten komen en voor het eerst heeft ze haar flesje helemaal leeg!!! Weet iemand dat of je s´morgens en s´avonds alleen de borst kan blijven geven??? Of is het zo dat de borstvoeding straks helemaal over is! Want als dat kan dan kan ik haar gewoon daarnaast nog de borst blijven geven als ik ga werken. keejbie leuk foto hoor, lekker ventje. En idd eindelijk weer het weer om iets leuks aan te trekken. Ik kan ook al een hoop weg doen, want dat past ze niet meer. Jammer he... ben zenuwachtig...(tandarts)... 1 van de laatste keren had ik ineens 4 gaatjes en ik wil natuurlijk altijd verdoving, dus ik al helemaal in de stress, ben ik bijna van mijn stokje gegaan. Lag ik daar met mijn hoofd onderste boven in de tandartsstoel. Schijnt te helpen, of hoofd tussen je knieen of achterover die handel...lag ik daar dan, in de tandarts zijn neusgaten te kijken..
Als het goed is kun je gewoon nog s'ochtends en/of 's avonds de borst blijven geven! Tenzij het ineens terugloopt, maar dat is een kwestie van proberen. Dus dan kun je het nog even volhouden!! En Eliesja, heel veel succes morgen!! O ja, dat huilen na het voeden is heel normaal hoor! Ik las dat zelfs de meeste kindjes na het voeden vaak nog harder huilen als voor het voeden. De meeste kindjes kennen het gevoel van een verzadigd buikje nog niet. Wees dus niet te snel met meer voeding geven. Als je wel meer voeding wilt geven, bouw het dan rustig op. Anders krijgen ze zo snel weer last van hun maag en darmpjes!! Dat is wat ik heb gelezen hierover, dacht zet t er toch maar ff neer! Tijn zal zo wel honger hebben, de vorige voeding was nl om 12.20 uur. Wat houdt hij dat nu lang vol he?! Nou dames eet smakelijk!!
Zo eerste dagje dat ik echt met de flesvoeding bezig ben. Gisterenavond heeft Valentino zijn eerste flesje gehad, 180 cc met 6 schepjes Nutrilon. En daar heeft hij goed op geslapen, want hij kwam pas weer om 7 uur. 's Ochtends de borst gegeven... de eerste twee voedingen. En de derde en vierde voeding een fles. En hij is helemaal voldaan en heeft alles op gedronken. Heerlijk !!! Heeft nog niet echt last van de omschakeling, duimen dat het zo blijft. Ik ben blij dat ik er nu definitief voor gekozen heb om met flesvoeding te beginnen. Nu kan ook mijn mannetje hem eens eten geven...en dat vindt hij prachtig.. @ Miekie ... Zooo das lekker dat hij het zo lang redt op zijn voeding.. Zit je dan nu al op de vier voedingen, of vijf ?
Als mijn meisje de borst heeft gekregen en ze huilt weer na een uurtje dan geef ik meestal nog een beetje uit de borst en dan slaapt ze een hele tijd erna. Wat als dit met de flesvoeding gebeurt, wat doe je dan???? heb het nog niet gehad, maar dan kan je toch niet nog es de fles geven???
Ik had dat wel in het begin Eliesja. Dan dronk ze maar heel weinig omdat ze al heel gauw uitgeput was van het zuigen. Dan kwam ze een uurtje erna weer, en dan gaven we weer de fles, gewoon maar 30 cc per keer maken...
Trouwens, weet iemand hoe het met Chrisje gaat? Was toevallig aan het denken dat ze toen gepost had dat ze een depressie heeft.... Ben heel benieuwd en hoop dat het goed gaat!
Nou heb sinds de laatste keer eigenlijk niet meer zo veel van Chrisje gehoord. Maar ik zal van de week nog ff weer een sms sturen. Johan en ik wouden graag een keer bij haar langs komen om een keertje die kleine te bekijken. Maar heb de laatste keer gezegd dat zij maar moet zeggen wanneer ze er zelf weer aan toe is. Want ik snap wel dat het niet allemaal even makkelijk is voor haar. Vanaf vrijdag ga ik een fles voeding proberen bij Yanouck. Eens ff kijken hoe ze daar op reageerd.
Hallo allemaal! Hoe gaat het met iedereen?? Ik had beloofd om nog wat foto's van Evi in mijn album te zetten, dus dat heb ik nu gedaan Scheetje he?? Tot snel! Liefs Daan
Mooie fotoos van Evi ! Miekie en Keejbie, dank jullie wel voor de tips over het voeden, ik zal er meer de tijd voor gaan nemen al vindt ze dat niet leuk die pauzes tussendoor. Maar als ik dat niet doe heeft ze de fles van 120 cc binnen 3 tot 4 minuten op ! En dat is gewoon echt te snel want dan huilt ze na afloop. Ze laat overigens bijna altijd 20 cc staan en ook na een tijdje liggen wil ze die niet meer dus ze is wel vol genoeg denk ik. Blijft lastig inschatten. Vandaag bij het CB geweest voor de 2e keer. Loïs heeft haar eerste 2 prikjes gehad en ze is er de hele dag al niet lekker van, zo zielig. We hebben haar al een halve zetpil moeten geven, kinderparacetamol, dat mocht van het CB. Ze slaapt nu eindelijk maar was de hele dag van slag. Ook had ze een paar witte plekjes in dr mondje, dus beginnende spruw en ze hebben daarvoor een soort paarse inkt in dr mond gedruppeld, ze zag er de hele dag niet uit, net of ze een viltstift had opgegeten Verder was alles wel goed met haar ze weegt nu 5500 gram en is 58 cm lang.