Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by eliesja, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

goeiemorgen..

Liggen jullie nog te slapen..wat is het hier rustig :p

Heb echt een hele lekkere ochtend achter de rug..gewoon alles op het gemakkie..dhani kwam om acht uur voor zn fles..daarna had ik eigenlijk nog geen zin om er uit te gaan..dus dhani naast me neergelegd in bed..hij viel heerlijk in slaap..heb echt hele tijd naar hem zitten kijken..ben helemaal verliefd haha..toen ben ik ook nog ff in slaap gevallen tot tien uur..lekker gedouched..net honden uitgelaten..en nu maar wachten tot dhani komt voor zn flesje..als het droog is ga ik maar meteen ff boodschappies doen met hem..

Zielig linda dat ze zo'n last had van haar prikjes..gaat het nu beter met haar?

2. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven was iets vroeger wakker, 6.00 uur, en was toen klaar wakker.
    Ik heb hem lekker in badje gedaan, de fles gegeven en toen een paar boodschapjes gedaan.En straks is het weer tijd voor z'n flesje.
    Hij weegt al 5 kilo.
    Hoe zou het met Christel gaan? aan de vragen te zien hier op het forum zag ze er wel tegen op.
    Nou veel plezier vandaag nog, volgens mij zijn er veel mensen op vakantie momenteel.

3. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    hai

arme lois..knuffel haar maar fijn

en sonja je hebt helemaal gelijk hoor met de hond van je tante...jammer dat ze zo kinderachtig reageren.

lief popje is Evi hoor...leuke foto's

nou ik heb ook weer een fotootje geplaatst

zo even wandelen als het droog is...morgen is mijn vriend er 2 dagen niet vanwege werk..en vrijdag ga ik naar een K3 concert met mijn dochtertje en een vriendin van me.

nou tot schrijfsss

4. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    hey mensi...ze gaan dan aardig gelijk op qua gewicht...Quin woog afgelopen donderdag 5100
    hoe is het 's nachts met Steven? wanneer krijgt hij zijn laatste fles en wanneer vraagt hij om de volgende?
    lekker ochtendje zo Sonnie...:)

5. Niet meer actief

Lekker bol gezichtje suusje. En vooral dat petje dat doet het hem..... haha...

Ik zal vandaag of morgen ff weer een foto van Yanouck in mijn album plaasten.
    Ben nu bij mijn ouders en ik kan het daar niet doen. Maar we gaan straks weer naar huis. Weer drie uur in de auto.

6. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Mogge,

Wat een schatje die Evi!! Echt een mooi popje! :D

En Suus ook een mooie foto hoor, leuk petje, zoiets heeft Tijn ook! ;)

Mamaantje, fijn dat het zo goed gaat met voeden!!
    En ja Tijn zit sinds deze week op 4 voedingen!

Linda, wat zielig voor Lois!! :cry:
    Gaat het nu al wat beter? Ik hoop dat de spruw niet doorzet!
    Beterschap met je meisje!!

Sonnie, ik heb ook net lekker met Tijn naast me in bedje geslapen.
    Fijn he zo'n klein mannetje naast je. Kun je wel uuuuuren naar staren!! ;)

Eliesja, hoe is het gegaan bij de tandarts??

Keejbie succes morgen met je gesprek!!

Morgen lekker naar Amsterdam, heb er echt wel even zin in!!!
    :p

7. Niet meer actief

He miekie veel plezier morgen in Amsterdam. Maar dat zal vast wel lukken.

8. TellMe

TellMe Niet meer actief

Dank jullie voor de lieve reacties ;)
    Gelukkig gaat het alweer wat beter met Loïs, ze is wel 2 x wakker geweest vannacht. Ze heeft opeens ook heel andere poep, het is helemaal geel maar in haar mond lijken de witte puntjes te zijn verdwenen, dat aanstippen heeft toch geholpen.

Miekie, misschien kom ik je morgen wel tegen, ik woon in het centrum van Amsterdam en ben vaak in de stad te vinden :)
    Fijn trouwens dat je nu van de kiespijn afbent.

Sterkte in de auto Tinus, is best lang 3 uur met de kleine.

Sonnie wat een lekkere dag heb jij :D

Suusje wat een gave foto !

9. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Dankjewel Miekie! Zal wel lukken de buurvrouw gaat als goed is hier vertrekken en ik laat me niet zomaar weer wegsturen! Dit is geen veilige buurt voor mijn kleine man en ook niet voor mezelf als ik hier alleen al ff door de buurt wandel met me uk krijg ik de gekste dingen naar me hoofd gesmeten.

Sonnie ik zal is ff antwoord op je vraagje geven aangezien niemand dat nog heeft gedaan en ik weet dat je heel nieuwschierig bent naar hoe het nou gaat. Ik heb al wel weer "geklust". Eerste keer was ik doodbang. Toen hebben we ook enorm gelachen. Ik was ook bang dak zou uitscheuren en dat het teveel pijn zou doen.

Mijn kereltje mocht voor de bevalling ook niet want dat zag ik niet zitten hehe en toen vloeide ik ook nog eens vijf en halve week daar wassie ook niet blij mee.. Dus die dacht als het weer kan, dan doen we het goed ook!!

Waarop ik natuurlijk zei dattie zachtjes moest doen want ja het is de eerste keer echt gevoelig ff. Het lijkt er gewoon op vond ik of je weer "ontmaagd" moet worden zo zachtjes allemaal en een gedoe :p Ik bloede zelfs een btje maar als je maar vaak genoeg oefend dan is het alweer vanouds. EN ik moet zeggen bij ons is het er alleen maar BETER op geworden hehe dus Heeeeeeeel veel plezier Sonnie! En Genietse :p

Vanavond heeft me mannetje zijn eerste rijles hihi Ben benieuwd of die veilig de straat uit ken komen :p

Dames, nu heb ik een vraagje voor jullie! Ik heb gelezen in de boekkies dat je je kleintje NIET kunt verwennen tot 6 maanden. Dit heb ik meerdere malen gelezen.

Nu is het zo mijn moeder zegt dat ik ons kleine mannetje verwen. Ik heb het idee van niet en denk dat ons kleine mannetje de laatste daagjes in zijn volgende sprongetje zit.

Hij wil de hele dag maar bij mij zijn, zodra ik hem neerleg begintie te huilen, hijs een beetje drammerig en hangerig, zodra de speen eruit valt moet ik die weer terug doen anders begintie echt te schreeuwen, papa krijgt hem niet meer stil. (Dat hangerig enz dat doet me denken aan de symptonen van het volgende sprongetje een aangezien hij donderdag 8 weekjes is en ik 5 daagjes overtijd was lijkt het me zijn sprongetje)

Me ma zegt dus dat ik um teveel verwen en dattie niet eens gewoon ff ken huilen dat ik er dan al sta blaat blaat. Ik vind dat ze ongelijk heeft omdat ik denk dat het zijn sprongetje is.

Wat zeggen jullie ervan als je dit zo leest? Ben ik um echt aan het verwennen (ook al zeggen de boekjes dat je tot 6 maanden dit niet ken doen) of doe ik het gewoon goed met mijn kleine ventje aangezien die in zijn volgend sprongetje zit?!

Ben toch stiekem wel btje bang dak hem teveel verwen en dattie straks niets zelf kan :(

10. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hey Linda,

Ik weet niet of je nu iets hebt gekregen wat je moet blijven aanstippen.

Ons kleine mannetje had spruw toen die net geboren was. Dit gaat samen met een schimmelinfectie aan het anusje.

Dus ook al is het nu weg, als je nog meer van die aanstipgedoe heb moet je gewoon doorgaan hoor! Ik had creme en alles en ze zeiden in het ziekenhuis ook tegen me dat ik niet mocht stoppen als het weg was omdat je dan een grote kans hebt dat het terug komt.

Wel fijn van de fles trouwens! Misschien moet ik de mijne ook maar eens wat rustiger laten drinken hehehe :p

11. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Wanneer krijgen ze die 'sprongetjes' precies eigenlijk??

12. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Hallo ik meld me bij deze ook aan als dat goed is? :)

Ons mannetje is 25 juni geboren, 6 weken te vroeg was 3 aug uitgeteld dus ipv augustus mama ineens een juni mama :)

13. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Wekom Senna!

Wat leuk dat je ook een Junimama bent geworden.

Ik ben ook een echte Junimama hehe

Ons manneke is 15 juni geboren :p

14. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    tnx! wat leuk! schelen onze kereltjes maar tien dagen! ik zie dat hij al vollop aan het lachen is! luca begint nu een klein beetje te lachen :)

15. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    hehe schattig he!!!

Al moet ik wel zeggen dat ons jongetje er al snel bij was. Maar ze zeggen dat het komt doordat als je overtijd loopt je kindje verder ontwikkeld is. Omdat je alsware je zwangerschap uitzit.

Dussss jaa ontdek ook wel dattie al erg snel is want hij doet al keuvelen enzo :p Hehe

Idd, 10 daagjes ;)

16. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Welkom Senna! Gaat alles goed met de kleine?

Keejbie, sinds wanneer luister jij naar je moeder, haha?! ;) Je kan een kleintje idd niet verwennen zeggen ze, maar wel gewennen.
    Maar ach je eigen moederinstinct voelt het vaak beter aan dan anderen. Zou als ik jou was er niet zoveel van aantrekken. Je weet meestal zelf wel wat het beste voor hem is!! Als hij last heeft van zijn sprongetje, wat heel goed mogelijk is, is dat met een paar dagen tot 2 weken wel over.
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!! :)

Daan, je kindje maakt in de eerste 20 maanden van haar leven 10 mentale sprongetjes door. Hier is een boek van geschreven dat heet; Oei ik groei!
    Erg interessant!! Kijk ook maar eens op www.oeiikgroei.nl dan waarschuwen ze je via een mailtje wanneer er een sprongetje aan zit te komen.

Tinus en Linda bedankt! Heb erg veel zin om ff weg te gaan, is lang geleden! En misschien kom ik je wel tegen Linda, haha! 8)

Tinus goeie reis terug!!

17. Niet meer actief

Welkom Senna..nog gefeliciteerd met je kleine man ;) ( hihi mag toch nog wel feliciteren)

Pff Tinus ff drie uur reizen..goeie reis dan maar he ;)

Miekie heel veel plezier morgen..geniet er ff lekker van..

Keejbie..thanx voor je antwoord..idd gaf niemand daar antwoord op..oke dus flink oefenen dan komt het dus wel weer goed :p Blij dat ik niet de enige ben die het dus toch beetje eng vind 8)

Iedereen verteld mij ook dat ik dhani te veel verwen..ik had ook gelezen dat je ze de eerste maanden niet kunt verwennen..wel had ik dhani op een gegeven moment door..hij hoefde maar een kick te geven en ik stond al naast zn beetje..dat had hij toch wel snel door hoor..nu laat ik hem wel wat langer huilen..maar je eigen instinct is nog het beste en daar zou ik me gewoon aan houden als ik jou was ;) doe ik ook en mensen kunnen zeggen wat ze willen..is mijn mannetje :)

Succes morgen Keejbie..hopelijk komt er nou eens positief nieuws voor je he wat dat beteft ;)

Suusje lekker ventje hoor..stoer man dat petje :)

18. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha jaaa dat is ook wel zo Miekie.

Het boeit me ook niet wat ze te zeggen heeft, Maarja vind het wel een btje eng om hem verwend te maken weet je. Ik wil dattie zich netjes gedraagd en niet om alles begint te huilen ;)

Dus jaaaa dan wil ik natuurlijk ff jullie advies he haha Zeg ook altijd tegen Ivo: "dat bespreek ik wel ff met de meiden of dat vraag ik ze wel". Haha dan reageertie meteen weer! Ohhhh die zwangerschapspagina "ze begon toen ze zwanger was, en nog steeds is ze eraan verslaafd"!! Achjaaa hehehe.

Ik ben trouwens van de week ook voor het eerst weggeweest zonder ons jongetje. We gingen ff een filmpie huren en zijn ff ergens wat gaan drinken. Nou toen ik wegfietste miste ik um al hoor!!! Had me moeder ff laten oppassen. Moet toegeven dat ze um amper in der handen krijgt hier thuis. Eigenlijk houd bijna niemand hem nog vast. Ja ff op kraambezoek maar daarna niet echt haha.

Wil um lekker voor onszelf hebben :p Maarja vond het toch wel btje eng om hem hier te laten maar toen we terug kwamen had ze hem in de armen en lag hij heeeeel hard te huilen! Ahhh zo zielig! Vond het heerlijk om weer is ff mensen te zien in de normale wereld zeg maar en ff lekker met zijn 2tjes te zijn. Maar ik kon wel janken toen ik terug kwam omdat ik um zoooo had gemist! Hij was ook helemaal van slag!

Ik zie er echt tegenop om weer te gaan werken. Eerst nog maar eens een baan zien te vinden maar dat moet geen probleem zijn met me diploma's! Zou het wel fijn vinden om iets tijd voor mezelf te hebben door te werken maar ik zou het ZO erg vinden als ik dingetjes moet missen die die voor het eerst gaat doen en toch ben ik ook bang om um naar een kinderdagverblijf te brengen aangezien ik precies weet wanneer mijn kindje gaat boeren, spugen, huilen enz. En hun weten dat niet!

Kunnen jullie nog herinneren hoe ik me voelde toen ik ons kindje moest achterlaten in het zkh?! Zo voel ik me nu ook over de kinderdagverblijf en ik weet niet hoe ik me gevoel zou kunnen veranderen :(:(

19. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Heb net nog een leuke site gevonden! :)

www.mijneersteklompjes.nl

Hier kun je klompjes bestellen met naam en geb.datum.
    Maar ook klompjes met het geboortekaartje erop afgedrukt!
    En zelfs met foto's van je kleine spruit op de klompjes.
    Denk dat ik er wel een paar bestel!
    Is ook een erg origineel kraamkado! :)

groetjes Annemieke.

20. TellMe

TellMe Niet meer actief

Ha ha Miekie wat een leuke site weer van die klompjes ! Ik wil ze oookkk en ja ik ga dus ook weer bestellen ;)

Raar he Keejbie om hem voor het eerst achter te laten ? Ik vond het ook eng maar het went wel, woensdag gaan Loïs weer bij oma logeren. Als ik dan afscheid moet nemen heb ik het wel zwaar hoor en ook het lege bedje thuis vind ik naar. Maar bij oma vindt ze het ook heel fijn en ze wordt goed verzorgd :)

Leuk Senna dat je ook juni mama bent en wat een schatje is Luca !

Keejbie, ik heb bij het CB laten aanstippen en nog niet een kuur bij de huisarts hoeven halen. Ik moest dit ff aankijken en het heeft gewerkt want volgens mij zijn de witte stipjes in de mond weg nu. Als het niet weg zou gaan moest ik inderdaad een kuurtje halen waar jij het over hebt.

Sonnie volgens mij heb ik er overheen gelezen van het klussen, ik heb 3 weken geleden voor het eerst geklust en het ging goed. Wel doodeng natuurlijk maar ook weer erg fijn. Ik had verder geen pijn of bloedverlies ofzo erna. Ik doe het nog niet zo vaak omdat we gewoon nog steeds moe zijn maar als we het doen is het weer erggg OK 8)

Share This Page