hoi linda, je krijgt haar sofinummer opgestuurd over de post. wij hebben t vorige week gekregen. en deze week hebben we een brief van de kinderbijslag gekregen. dus dan zal jij ook alles binnen nu en 2 weken wel krijgen.
Klopt, ik heb ook papieren van de belasting ontvangen en daar stond ook het sofi nummer op van Loïs. Ik heb de kinderbijslag via Internet aangevraagd, dat gaat iets sneller dan met formulieren. Miekie, hoe is het gegaan met het uit logeren van kleine Tijn ? En hoe vond je het ? Heb je een leuke avond gehad ? Ben erg benieuwd ! Haha wat een vragen he ... Eindelijk beetje mooi weer vandaag, al hoorde ik alweer dat het de komende week weer zoveel regent ... Loïs heeft weer last van spruw, het is gewoon teruggekomen en ze heeft er echt last van met drinken, is zo zielig. Ik ga morgen maar ff naar de HA voor een kuurtje. Keejbie, weet jij nog hoe dat kuurtje heette ?
Bedankt ik heb me ook even afgemeld voor al die irritante telefoontjes. Steven heeft vannacht weer door geslapen, van 22.30 tot 5.30. Hij krijgt 150cc, maar komt overdag echt nog om de 3uur. Gaan ze nou straks moeilijk doen op het cb?? Straks zeggen ze, je moet er 4 uur tussen laten, nou als hij honger heeft krijgt hij gewoon wat, ik laat hem niet verhongeren. Maar die fles heeft hij ook echt genoeg aan, na het laatste slokje slaapt hij meestal, misschien zeg ik ook wel niet veel bij het cb, ik heb al meer gehoord dat je daar niet teveel moet vertellen, toen ik zei dat ik wou stoppen met de bv, moest ik ook bijna eesrt verantwoording uitleggen.En dan ook nog aan z'n jong ding die geen kids heeft!!! Steven heeft nog wel eens dat hij te gulzig heeft gedronken, dat hij heel veel spuugt na die tijd, heeft hier iemand nog tips voor?
Selaam @mensi Tamer heeft dit ook als hij drinkt zowel aande borst als aan de fles. Endan spuugt hij ook. Weet ik dan meestal doe is gewoon even 15 minuten rustig laten liggen en dan een boertje laten. Tamer valt dan meestal in slaap en dan gaat het goed. Kleine update. Met onze tamer gaat het goed. Groeit als kool. We zijn vrijdag naar de cb geweest voor de eerste keer. Hij is nu 48 cm lang en weegt meer dan 3 kilo. Dus dat gaat goed. Hij is meer wakker en trekt van die leuke gezichten naar ons. Hij lacht zelfs al maar dan uit zich eigen. Ook in zijn slaap. Wij zeggen dan altijd in de turkse cultuur " hij lacht naar de engelen" omdat hij onbewust lacht. Ik zit ook met een probleem. Ik laat tamer meer dan een half uur aan de borst. Dan is hij ook moe van het drinken maar heeft nog steeds honger. Dan drinkt hij ongeveer 40 á 50 cc. Maar hij moet 90 cc. Ik geef dan nog gekolfte melk of nutrilon. Maar dat kan ik toch niet lbijven doen? Straks als hij meer mag drinken dan moet ik hem nog meer nutrilon geven. Ik heb niet zo veel borstvoeding. Na een half uur kolven heb ik ongeveer 50 cc, maar dan moet hij nog aan de borst. Hoe moet ik dat oplossen? Iemand een idee. Waar blijft dat lekkere weer nou? Wil zo graag met tamer naar buiten met de wandel wagen maar het is koud en het regent. Vind er niets aan. Dit is toch geen zomer? Er zijn weer nieuwe foto's
Hallo dames, Pffff, heb een kater....niet best!! Dat ben ik echt niet meer gewend, een avond flink stappen. haha, ik word echt oud! Dus dan weten jullie wel dat het errug gezellig was!! Heel veel vrienden en bekenden gezien, heb echt weer ouderwets genoten! Met Tijn ging het ook prima, hij heeft heerlijk geslapen en alles ging goed!! Pfff dit wordt een lange dag, denk dat ik de oogjes maar even dicht doe.
Hallo, hier gaat ook alles goed, luca groeit echt hard, kan het gewoon zien en aan zijn kleertjes merken! hij drinkt nu 150 cc en krijgt 6 voedingen.. @ mensi -> Je kan een dodi fles kopen, daar zit een 1 2 3 stand op, dus als ie heel gulzig is zet je hem op 1, normaal op 2, en als hij erg moe is dan kun je hem op drie zetten. deze tip heb ik op het zkhs van de kinderarts gekregen, en ben erg blij met de uitvinding van deze fles Maar hoe bedoel je pcies dat ze misschien moeilijk gaan doen om 150 cc ? kweet niet wat ie weegt, maar vorige keer op het cb woog luca 4600 gram en dronk hij 6 x 120 (plus 4 schepjes = 135) En dat was perfect zei de arts. nu zijn we twee weken verder en ik denk ook wel dat hij tegen de 5000 gram aanzit en drinkt hij 6 x 150, elke dag laat hij wel 30 staan, en spuugt ie ook wat uit, volgens mij is dat een normale hoeveelheid hoor.
lindaa ---> voor spruw kunnen ze je Daktarin voorschrijven. Is een gel wat je in het mondje aan moet brengen een aantal keer per dag (staat in de bijsluiter) Is op recept, dus idd even bij je Huisarts langs
@ Tinus... Valentino was met 8 weken ook al 6369 gram. Ik ben afgelopen maandag gestopt met borstvoeding, en ik heb het ook niet afgebouwd... leek mij veel te veel gedoe. Ik gaf ook 5 flessen van 180 met 6 schepjes... maar daar redde hij het echt niet op. Hij sliep al ruim een maand door, maar kwam ineens om 4.15 uur. Nu heb ik in overleg Valentino wel op 5 flessen gelaten, maar nu krijgt hij de helft normale nutrilon en de helft nutrilon forte voor hongerige baby's en het helpt. Hij slaapt weer heerlijk door en is helemaal voldaan na de voeding. Dus misschien een tip... ze groeien in ieder geval even snel.
@Senna, Ik denk dat ze bij het cb dan gaan zeggen om de 3 uur voeden moet je proberen om de 4uur te krijgen. Als hij nou nog erg dorstig was zou ik wel 180cc proberen, misschien kan hij daar iets langer mee, maar die 150cc is genoeg, meestal laat hij nog een bodumpje staan.
Hoi mamaamtje Ja ik heb ook het idee dat Yanouck niet voldoende heeft aan 180 cc. Ze drink thet wel leeg en valt dan wel in slaap maar heb zo'n gevoel dat er of te weining voeding in zit. Of dat ze er niet genoeg aan heeft. Maar ik deed het allemaal al om de 5 uur. Maar ga vandaag toch maar eens ff kijken met om de 4 uur voeding. En dan 3'x bv en 2 x flesvoeding. Gelukkig moet ik donderdag toch naar het cb want dan krijgt Yanouck haar 1e prikje. Dus kan ik even overleggen. Maar s'nachts slapen doet ze nog gewoon goed. Van 11 uur tot half acht a acht uur. Dus dat is niet zo'n probleem. Ja ik doe 6 schepjes en hoeveel water doe jij er bij dan. Maar ik zal eens met het cb overleggen. Maar ben jij al van de bv af.
morguhh.. Van het weer wordt je toch ook niet goed he..nu regent het weer giga en gisteren nog lekker in het zonnetje gezeten Wilde vandaag ff naar het cb om dhani te laten wegen..maar om nou door die regen te gaan wandelen..hmm nee toch maar niet.. Hoe is het vandaag met ons feestbeest hihi..voel je je al wat beter Miekie?? Leuke foto's van Tamer.. Pff zitten sommige van de beebs hier al op 180 cc.. Dhani zit meestal nog op 140 cc en een enkele keer drinkt hij 150 cc op.. Ff vraagje he..Dhani kwijlt sinds twee dagen best veel..en nou keek ik gisteren in zn mondje en lijkt het net of hij rechtsboven kiesjes begint te krijgen..maar dat is toch nog veel te vroeg?? er zitten drie van die witte puntjes naast elkaar en dat heeft hij in de rest van zn mondje niet..ook zoekt hij sinds paar dagen zn handje/duimpje op en doet dat in zn mond..weet niet of dat er mee te maken heeft.. Ben benieuwd of jullie het weten? Ga een lekkere beker thee zetten..vind het gewoon koud..getsie
Nou Sonnie, Yanouck doet precies hetzelfde. Kwijlt soms ernorm veel en gaat er soms bellen van blazen. Dan zit er zoveel en dan ademt ze net door haar mond en dan allemaal kleine belletjes. Maar heb nog niet gekeken in haar mondje zal ik straks wel ff doen als ze wakker wordt. Nou volgens mij heeft de hoeveelheid drinken ook een beetje met het gewicht te maken. Hier is het nog droog( vlug ff afkloppen) want ik heb ook geen auto meer. Johan is weer aan het werk en ik moet toch een paar dingetjes in huis halen. Maar we wachten wel af.
Die van mij doet dat ook Sonnie weet alleen niet hoe ik in zijn mondje ken kijken aangezien ik ut zo zielig vind om me vingers er zomaar in te stoppen hehe! Linda dat wat suusje zegt wassut volgens mij voor onze kleine man ook! Hier gaat alles prima. Ben helemaal een echte mama geworden haha. Ik kan niet meer van me kleine jongetje vandaan en hij ook niet van mij. Zijn we klaar mee Ik hou superveel van um, en dat weetie ook wel. Haha die kleine doelrak daagt me continu uit! Gisteren heb ik hem op zo'n boxkleed neergelegd met van die knuffeltjes en rammelaartjes erboven. Hij vond het helemaal geweldig! Morgen krijgt hij zijn prikkie zal me benieuwen hoe dat gaat Oja hij laat zijn stembanden goed werken hij krijgt steeds meer nieuwe geluidjes.
hallo, Ik had gelukkig niets bij de tandarts miekie, alleen wat tandsteen, maar dat heb ik altijd. nou Tinus jou kleintje lijkt wel veel op de mijne, die snurkt ook door tot 8 uur, soms 9 uur. de laatste fles krijgt ze om 10 uur 's´avonds. En zij zit nu ook op de 5 voedingen. Ze heeft nog steeds genoeg aan 120 cc (4 scheppen voeding=135 ml). ze krijgt s´morgens nog steeds de borst en s´avonds ook. Ik probeer wel es om 150cc te geven maar dat heeft ze tot nu toe maar 1 x helemaal leeg gedronken, dus blijf maar op de 120cc. En meestal blijft er van de 120cc ook wel wat over. Jee dat sommige kleintjes van jullie al tandjes en kiesjes krijgt, lekker vroeg! Zo zie je maar dat de kids er maar vroeg bij zijn tegenwoordig..
We zijn afgelopen vrijdag naar c&a geweest, hebben weer lekker geshopt voor onze kleine spruit. Allemaal roze..hihi maar wel schattig. Valt jullie ook op dat er maar weinig keuze is aan winterjasjes voor de kleintjes???? Hebben nu maar een dik vestje gekocht en natuurlijk in het roze...
Wat voor maat winterjasje kopen jullie?? zit te twijfelen tussen maat 62 en 68..heb een heel leuk jasje gezien bij H&M
ja het ligt er toch een beetje aan hoe groot ze uitvallen. Heb van mijn kraambezoek een zomerjasje gekregen maatje 62 maar die kan iemand met maatje 68 nog wel aan. Wel jammer want waarschijnlijk zal yanouck die niet dragen.
Ik denk dat ons meisje maat 68 met de winter zal hebben en ik zag wel een paar winterjasjes vanaf maat 74. Ben nog niet bij h&m geweest, had wel gehoord dat ze er hele leuke kleding hebben!!! Toch maar x gaan kijken. Jee zeg Alyssa heeft om half 11 de laatste fles gehad en ze lig nu nog te pitten!! Laat ze maar lekker liggen hoor, als ze honger heeft komt ze wel en dan drinkt ze tenminste es een x haar flesje leeg.