Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Zo Linda, 20 hechtingen, poeh...
    Ik heb eigenlijk geen hechtingen, had maar een klein scheurtje van een halve cm!
    Dus heb daar gelukkig geen last van!

Keejbie, wij deden bij Tijn de eerste weken 1 kruikje bij zijn voetjes en een mutsje op.
    Tenmisnte als het nu niet te warm is in de slaapkamer ivm het weer. Anders moet je hem ff tempen om te zien hoe warm hij is.

Een baby huilt gemiddeld 2 tot 3 uur per dag, das vrij normaal. Helaas zijn ze vaak ff niet te stoppen idd. Gewoon maar lekker bij je nemen en knuffelen/troosten. Ook Tijn heeft dit hoor.

2. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Wat betreft die kruiken.....die zul je de komende dagen niet nodig hebben ivm de komende hitte.
    Joey heeft eigenlijk maar 1 of 2x 's nachts een kruik gehad.....als ze zichzelf op temperatuur kunnen houden is het niet nodig......wat ik wel deed bij het koudere weer is zijn bedje voorverwarmen met een kruik.
    Op dit moment krijgt ie wel een slaapzak aan omdat hij de lakens wegschopt.

Wat betreft mijn bevalling( die is te lezen onder topic bevalling) die ging heel voorspoedig in 3 uurtjes en geen hechtingen of andere nare dingen.

3. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ons kindje kan zich moeilijk op temparatuur houden vandaar die kruiken..

Maar we zijn vandaag lekker naar buiten geweest en hij vond het heerlijk hij heb de hele tijd geslapen (in de uurtjes waar die gisteren en eergisteren de hele tijd op zat te huilen)

Thuis aangekomen begon die later ff te huilen maar me mannetje moest nog ff naar de winkel en die heb hem meegenomen en hij kwam weer slapend terug hehe hij ligt nu zo lekker en zo liefffff!!

Wanneer beginnen trouwens de ogen te kleuren naar de echte kleur?!

4. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Het klopt dat je soms een "gewoonte" moet doorbreken om in een ander ritme te komen, had ik bij de eerste ook, sliep hij een tijd slecht dan ging hij logeren bij opa en oma en om de een of andere reden sliep ie daarna weer heerlijk, misschien is dat met de vaste huiluurtjes ook wel zo.

Het kleuren van de ogen duurt vrij lang bij zo'n half/driekwart jaar begint het, en het kan ook langer duren

5. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Hee ik wist niet dat de mama's hier te vinden waren, stommmmmm..
    Hee vraagje, hebben jullie ook nog zo'n last van vloeien.
    Na een week was het bijna opgehouden, maar daarna begon het eigenlijk weer een stuk meer te worden.
    De laatste week zelfs met stolsels. Ik hoop dat ik er nu snel vanaf ben, want ik wordt daar toch niet echt goed van met dit warme weer.

Dat was wel een voordeel van de zwangerschap geen bloedingen..hihihih..

Verder gaat alles hier heel goed.
    Mijn mannetje doet het super. Hij is heel tevreden en drinkt heel goed aan de borst... En groeit echt super snel. Jammer genoeg kan hij nu maatje 50 en 56 niet meer aan. En volgens mij zit hij al op ruim 10 pond.
    Dus dan is hij in een maand 2,5 pond aan gekomen.
    Gaat het bij jullie ook zo snel ?

6. TellMe

TellMe Niet meer actief

Ik heb nog dagelijks last van vloeien, al wordt het wel steeds minder. Die stolsels ( hele grote! ) heb ik alleen de eerste week gehad. Schrok me de eerste leer lam toen het eruit kwam ...

Het is ook heel naar nu het weer warmer is en ik weet eigenlijk niet wanneer je weer tampons mag gebruiken ( omdat ik ook nog heel wat hechtingen heb zitten ) Weten jullie wanneer dat weer kan/mag ?

Hoeveel Loïs is aangekomen weet ik nog niet, volgende week wordt ze voor het eerst gewogen bij het consultatieburo en ik ben ook erg benieuwd.

Vandaag hebben wij ook een eind gelopen met Loïs in de kinderwagen en ze sliep ook de hele tijd, nu is ze wel weer huilerig maar dat is ze de laatste dagen steeds na 7 uur in de avond.

7. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Bij ons consultatieburo hebben ze 2x per week een inloop-weegspreekuur zodoende kon ik het van Joey al voor het eerste officiele bezoek al in de gaten houden.

Het vloeien stopte bij mij bij 4 weken geen grote stolsels gehad, als je denkt dat het erger wordt of erg blijf kun je altijd nog overleggen met de verloskundige.....je bent nog 6 weken een kraamvrouw en val je dus nog voor verloskundige zaken onder de VK.

Tampons?? Zullen ze blijven zitten??? :) (tenzij je een keizersnee hebt gehad)Zolang je nog vloeit denk ik niet dat je ze kunt gebruiken er is immers een wond in je baarmoeder dus infectie wil je niet hebben en ik denk dat je met tampons juist infecties gaat kweken.

8. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Heb ergens gelezen dat je na 6 weken tampons mag gebruiken. Ik heb bijna 3 weken gevloeid, dat valt idd wel mee. Het kan zo'n 4 tot 8 weken duren.
    Veel rusten en niet te veel willen en doen helpt enorm.

Heb vanmiddag even met de kinderwagen gewandeld en vanavond met onze nieuwe buikdrager gelopen. Das echt SUPER zo'n ding!!
    Hij valt zo in slaap! En als hij jengelig/huilerig is doe ik m er ook in. Zo ie hij bij je en heb je toch nog je handen vrij om wat te doen. Echt een aanwinst!!!

9. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik was deze week voor het eerst weer ongesteld. Nou das nog erger als het vloeien.
    Bah, ben blij dat het weer over is, dacht dat ik leeg liep. Ik hoop niet dat het zo blijft!! Das echt NIET best zeg!!!

He Mamaantje, jij ook weer hier!!
    Klets gezellig maar weer mee hier.

10. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ja leuk weer ongesteld :( , ik ben benieuwd zal denk ik ook niet lang meer duren, maar ach laten we het positieve ervan inzien.....als we dat niet hadden, dan hadden we die lieve...schattige....babies ook niet gehad.(Ze hadden ons ons zonder ongesteld zijn kunnen maken en een andere oplossing ervoor verzinnen....hihihi)

11. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb helemaal niet zulke dikke stolsels verloren. En het begint steeds minder te worden! Gisteren had ik helemaal geen bloedverlies en vandaag weer wel iets.

Wat is het toch ROT om met maandverband te moeten lopen en dan ook nog is met dit weer!!! Ik gebruik die dingen nooit heb altijd alleen tampons en nu moet ik dus eerst aan die maandverband wennen en het schuurt me nog tussen me benen in ook. Pijnlijk is het gewoon!!

Dat duurd idd wel lang met die ogen kleuren..

Krabben jullie kindjes zichzelf ook zo erg?! Die van mij zit telkens onder de krassen als die gehuild heb :(

12. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    @KeeJBee: ik herken het krabben niet, ik probeer de nagels wel kort te houden, hij krabt zich weleens per ongeluk. is die van jou erg beweeglijk met de armen waardoor het vaak per ongeluk de huid raakt?
    Anders moet je de nagels en de huid(gezicht) wat vet maken dan glijden de nagels erlangs(was een tip van mijn kraamverzorgster)

13. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    ja als die huilt dan issie zo wild met zijn handjes of hij grijpt zijn gezicht vast :(

maarja vind het raar om um nu sokkies om zijn handen te doen met dit weer..

Heb ze ook gezegd waarmee je dat het beste ken insmeren? want die van mij sabbelt op zijn vingertjes dus lijkt me niet best om er iets van bodylotion ofzo op te doen;)

14. Niet meer actief

Keejbie Dhani is ook heel beweeglijk en grijpt ook regelmatig naar zn gezichtje..wij smeren er zwitsal babyolie op..bij Dhani werkt het..(was het advies van de kraamhulp)

Wordt ook niet goed van dat maandverband..gebruik ook altijd tampons..broeit gigantisch met dit weer :(
    ' s nachts slaap ik altijd zonder maandverband..kan het ff luchten :p

Vandaag voor het eerst wezen winkelen met Dhani..geweldig vond ie het in zn kinderwagen..lag maar om zich heen te kijken en tussendoor lag ie lekker te slapen..wel veel bekijks heb je hoor..haha heel veel willen ff in de wagen kijken..
    Ben natuurlijk ook weer ff langs prenatal geweest..ik had tot aan de bevalling een prenatalverbod en die is nu weer opgeheven haha..maar ja als het aan manlief ligt begint dat verbod alweer hihi
    Maar wel vermoeiend nog hoor..merk wel dat ik toch nog snel moe ben..maar ja wilde gewoon ff shoppen en mn ventje maar sjouwen met de tassen :(

15. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Smeer je het op de handjes en het gezichtje Sonnie?!

Idd veel bekijks. En we hebben een knalblauwe kinderwagen en parasol en nog durven ze te vragen wat het is hehe

Dat vermoeide heb ik ook hoor Sonnie. Zodra ik moe word begint alles pijn te doen en word ik ook nog is huilerig.

De kleine is vandaag al de hele dag huilerig ik word er werkelijk knettergek van. Alles alweer geprobeerd. Hij heb nog steeds niet geslapen vanaf vanochtend 10 uur. Vraag me nu af of het door de warmte komt maarja weet niet wat ik aan die warmte moet doen :(

Huilen die van jullie ook zo met dit warme weer? En ook slaapprobleempjes?

16. Niet meer actief

Hij heeft best een droge huid dus smeer hem helemaal in met babyolie..zn handjes doe ik niet..maar hij zit toch wel aan zn gezichtje dat het wel een beetje erop komt..maar volgens kraamhulp kan dit geen kwaad..zolang je maar wel olie speciaal voor baby's gebruikt..

Dhani slaapt vandaag ook voor geen meter..vanaf vanmorgen half vijf was hij klaar wakker en lag beetje om zich heen te kijken..gelukkig huilt hij niet vaak..hij heeft wel rond vijf uur last van krampjes gehad..uiteindelijk met speentje gelukt om hem in slaap te krijgen..ik merk wel aan hem dat hij het ook warm heeft..hij heeft ook lekker in zn rompertje gelegen in de box en nu in zn bedje..
    Een kruik bij hem neerleggen ivm darmpjes vonden we nu toch niet zo'n heel goed idee..

Denk wel dat het door het weer komt hoor Keejbie..dat zijn die kleintjes ook niet gewend natuurlijk..

Sterkte en hopelijk gaat ie snel lekker slapen..ken je ff bijtanken ;) Laat je niet gek maken he door die kleine van je

17. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    die van ons is verslaafd aan zijn speentje alleen houdie die nog niet goed in zijn mond dus begintie elke keer te huilen zodra het speentje eruit valt ..

ook hebben we een speeldoosje met beethoven daar ken die ook niet zonder haha

helaas slaaptie nog steeds niet:(

18. Niet meer actief

haha schattig dat speeldoosje..

jammer dat ie nog steeds niet slaapt..dhani heeft net weer zn flesje gehad en ligt nu weer heerlijk te pitten..
    We willen hem vanavond bij zn laatste voeding 90 cc aanbieden..kijken wat hij daar van opdringt..we hebben nl het idee dat ie af en toe meer wil dan de 80 cc..

Hoe gaat de flesvoeding bij jou?

Maar ik hoorde ook iets over huiluurtjes enzo..vanaf wanneer kunnen ze dat krijgen?
    Dhani huilt echt bijna nooit..als hij 20 min op een dag huilt dan is dat veel..als hij honger heeft geeft hij 1 geluidje/schreeuw en wacht dan rustig af..dan ligt hij beetje om zich heen te kijken in zn bedje..

19. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Hey Sonnie, heb mijn vraag ook al bij Juni mamma's gesteld aan je maar hier dan nogmaals.

Ik wilde je vragen wat jullie reden is geweest om kunstvoeding te gaan geven.

Roos

20. Niet meer actief

hoi Roos..

Sorry had je vraag niet gezien bij de juni mama's :oops:

Maar ik wilde borstvoeding geven..alleen in het ziekenhuis lieten ze me een beetje aanmodderen met de borstvoeding...hij is ongeveer uurtje na de bevalling wel aan de borst geweest..maar omdat ze nog drie bevallingen hadden..hielpen ze alleen ff met aanleggen en verdwenen weer..'s morgens om half 6 werden we wakker gemaakt en mocht hij weer aan de borst..toen helemaal geen begeleiding..hij heeft dus verkeerd gepakt elke keer waardoor mn tepels al onwijs veel pijn deden..wilde toch doorzetten..'s middags kreeg ik wel een lieve verpleegster die me goed hielp..toen ging het iets beter..maar hij bleef regelmatig verkeerd pakken..toen we thuis waren ging het nog steeds niet goed..ik verging gewoon van de pijn..Vooraf had ik al gezegd dat als de borstvoeding stress of wat dan ook zou geven dan zou ik daarmee stoppen..het deed zo'n zeer dat ik dus gestopt ben..volgens de VK komt het omdat ik rossig ben en een zeer gevoelige huid heb..daardoor deed het ook zo'n pijn..
    Hij krijgt nu hypo allergeen flesvoeding en doet het daar goed op..

Vind het wel jammer hoor dat ik geen bv meer geef, maar dit is een stuk rustiger zowel voor Dhani als voor mij...

Dus vandaar ;)

Deel Deze Pagina