Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by eliesja, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

ja lekker laten liggen. Als ze honger heeft wordt ze vanzelf wel wakker

2. TellMe

TellMe Niet meer actief

Eliesja, mijn meisje drinkt ook maar 120 cc per keer en ik zit op 6 voedingen. Overdag komt ze echt om de 3 uur en 's nachts slaapt ze door van half 12 tot een uur of half 8. Ze groeit goed en Alyssa toch ook ? Dan zal het wel goed zijn denk ik :)

Morgen is onze huisarts er weer en ga ik die mondgel halen. Mijn vriend is nu met Loïs naar het CB nog een keer om de spruw te laten aanstippen met dat inktgoedje maar we hebben het idee dat het niet helpt dus dan toch maar liever die mondgel. Dat inktgoedje is homeopatisch dus we laten het nog wel 1 keer doen, baat het niet dan schaadt het niet.

3. TellMe

TellMe Niet meer actief

Loïs heeft nu maat 62 en soms al 62/68 dus ik denk dat het winterjasje al 74 moet zijn voor haar. Maar dat zal per kindje erg verschillen en ook de maten van bijvoorbeeld Hema en H&M vind ik erg verschillen in grootte. Ik schat het altijd maar een beetje in ...

Wel zonde hoor dat ik die leuke kleertjes maar 50 en 56 al weg moet doen ... zucht ... wat gaat het toch snel he ... :(

4. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Met Alyssa gaat het heel goed, ze was zelfs met groeien boven gemiddeld. Ze heeft nu ook al maat 56/62 en het ligt idd aan waar je het koopt...

5. TellMe

TellMe Niet meer actief

Dat heeft Loïs dus ook, ze zit op de groeicurve boeven gemiddeld (+1 geloof ik staat er dan in de grafiek)

Ik zie dat Loïs en Alyssa ook maar 6 dagen schelen :) ze gaan dus gelijk op ;)

6. Niet meer actief

Yanouck draagt ook al 62/68. En het ligt eraan hoe groot het uitvalt. Want er zit nogal een verschil in. Sommige truitjes staat 68 in maar die vallen dan weer wat kleiner uit. Maar ze zit toch op de 6/68. Dus wordt het denk ik voor haar een winterjasje maatje 68 die groot uitvalt of 72 die wat kleiner uitvalt.

ze slaapt nu nog en heeft om 12.15 gegeten. Het ligt denk ik toch niet aan de voeding

7. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    hehe die van mij past nog in maatje 56 hoor :p:p Heb van de week nog rompertjes maat 56 gekocht ;) Zit als gegoten :p

8. Niet meer actief

Ze slaapt nu nog dus het is al weer bijna 5 uur geleden. :confused:

Was misschien toch ff wennen aan de flesvoeding. Want anders was ze nu al lang wakker geweest als ze krampjes heeft. :D

9. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal!!

Ben nog steeds wat moe...maar dat komt wel weer!

Jeetje wat drinken jullie kleintjes ook al veel!
    Tijn zit net een week op 4 voedingen en sinds een paar dagen heb ik het opgebouwd van 150cc naar 180cc.

Eliesja, fijn dat je nix had bij de tandarts.
    weer een hele opluchting denk ik!

Ik zal morgen ook weer wat kleertjes van Tijn opruimen. Gaat echt snel!! Hij zit nu ook op maat 62.

Ik denk dat er niet zo heel veel winterjasjes zijn in babymaten, omdat de meesten ze een dekentje overdoen omdat ze nog in de maxicosi zitten.

ik zal zo ff gaan eten.
    Tot de volgende x!

10. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    weet je wat ik nog vergeten was te vertellen:p

vanaag was ik ons mannetje aan het verschonen en ik liet um ff zijn gang gaan op het aankleedkussen. hij was erg druk aan het babbelen en opeens zei die heel hard BOE. hij schrok van zijn eigen stem en begon te huilen arm jongetje!!!

mama was tuulk heeeeeel trots!! dattie boe zei hahaha echt liefff stemmetje hebtie

11. Niet meer actief

ahhhh schattig Keejbie..leuk het dat brabbelen :)
    Dhani kan ook hele tijd in zn box liggen brabbelen tegen knuffels..hele verhalen joh haha..

12. Niet meer actief

oja succes op het cb morgen met je kleine man..zijn eerste prikjes toch?
    Hoe laat moet je?

13. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    hey moedertjes, ik ben nu bijna 11 weken geleden bevallen van een super mooie dochter. Maar nog steeds niet ongesteld ik weet wel dat het soms wel 3 maanden kan duren maar dat is nu bijna. Ik wil graag de mirena spiraal weer terug, maar dan moet je wachten tot je ongesteld bent. ik hoop maar dat het gauw weer normaal op gang komt. Heeft het bij jullie ook zo lang geduurd voor het weer allemaal op gang kwam???

14. TellMe

TellMe Niet meer actief

Ik werd na 7 weken weer ongesteld en heb voordat ik zwanger werd 5 jaar geen pil of spiraaltje gebruikt

15. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Valentino heeft nu maat 62/ 68, ligt eraan wat voor merk het is.
    Ik heb truitjes gekregen in maat 68 die al krap zijn, en sommige zijn veel te groot. Die maten zijn echt niet te volgen.

@ Tinus Valentino krijgt 180 cc water + 3 schepjes Nutrilon en 3 schepjes Nutrilon Forte voor hongerige babys. En die drinkt hij zonder moeite leeg.
    Hij slaapt ook gelukkig weer heerlijk door. Om 23 uur krijgt hij de laatste fles en vanochtend heb ik hem om 7.30 uur wakker gemaakt. Daarna sliep hij weer vrolijk verder tot 11.30 uur en toen heb ik hem pas in badje gedaan. Daarnet viel hij ook na zijn voeding van 19.30 uur meteen in slaap. Ik ben vorige week in een keer gestopt met borstvoeding, en heb het niet afgebouwd. Ik was het zat en ik had te weinig voeding, waardoor Valentino ook niet meer tevreden was. Dus ben eigenlijk abrupt gestopt.
    En nu hebben we weer een tevreden kind, hihiihi.. beter !

16. Niet meer actief

He maamaantje,

Vanmorgen werd Yanouck wakker al om 5 uur. En ze had waarschijnlijk buik krampjes of iets. Want ze was wild aan het schoppen en winden aan het laten. Maar heb het idee dat ze krampjes krijgt van mijn bv. Want ze heeft gister heerlijk liggen slapen op de flesvoeding 180cc helemaal leeg. En dat was om 12.15 uur smiddags. En ik heb haar om half zes maar uit bed gehaald. Achteraf misschien stom maar goed.

Dus ben nu wel super moe. Yanouck heeft dus vanaf 5 uur tot 7 bij mij op de buik geslapen. En toen was de buikpijn ook weg.

ps. Er staan weer twee nieuwe foto's in van Yanouck

17. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    ja echt geweldig Sonnie!

ik moet om 11 uur er zijn ben zo zenuwachtig hoe die op zijn eerste prikje reageerd maar dat ga ik jullie zeker vertellen zodra ik terug ben!

18. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ tinus... Lekker grietje hoor...
    De mensen vragen aan jou zeker ook, hoeveel maanden is ze ?
    Ze geloven mij gewoon niet als ik zeg dat Valentino 2,5 maand oud is.
    Ik zal dalijk nog even proberen om er nieuwe foto's in te zetten, maar meestal lukt het niet omdat ze dan te groot zijn, hihi... De flesvoeding verteert ook heel anders, dus er zal ook een ander ritme in het poepen komen. Ook moeten ze er volgens mij meer voor doen om het eruit te krijgen.

Valentino heb ik vanochtend maar weer om 7.30 uur wakker gemaakt, hij lag nog heerlijk te pitten maar toen hij zijn ogen open deed had hij wel honger. Hij begon ook meteen te poepen, dus na de fles ging ik zijn luier verschonen. ZIjn billen waren net schoon en ik leg er een nieuwe luier onder en die poept hij meteen ook vol. Dus daar is hij lekker vanaf.
    Nu ligt hij weer lekker te pitten.

19. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ keejbee... Valentino had er helemaal geen last van, dus hopelijk gaat het bij jouw ventje ook goed. Alleen lekker knuffelen en troosten voor de ergste schrik. Veel succes dalijk....

20. Niet meer actief

Ja dat merk ik ook wel. Ze heeft gister 2 keer liggen poepen. En net iedere keer na de flesvoeding. En dan ligt ze met toch te persen. Ongelofelijk....

Ja ze vragen ook iedere keer aan mij hoeveel maandjes is die. En dan kijken ze toch wel een beetje raar om als je zegt dat ze pas 2 maandjes is. Donderdag krijgt Yanouck haar eerste spuitje dus ik ben benieuwd.

Share This Page