Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

volgens mij zijn er maar weinig banken bestand tegen kattenageltjes toch..

2. Niet meer actief

alhoewel onze bank kan wel veel hebben..maaruh of het tegen kattenageltjes kan..wel tegen hondennagels hihi

3. Niet meer actief

nou hoor en nou is er niemand meer :(

4. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ja ik ben er weer :)

Gaaaaaaf is je banner Son!

Ja volgens mij is idd niet veel bestand tegen kattennagels. Wat hebben jullie voor bank?

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben er ook weer hihi

Miran, denk idd dat er niet veel banken zijn die tegen kattennagels kunnen haha... Misschien een betonnen bank aanschaffen :)

Son, mooie banner! Alleen valt de datum n beetje weg in de hoek :( ... Maar wel lekker fleurig :D en ik vind dat een hele leuke foto van Dhani met hond!

6. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Wij hebben een Klippan bank...met afneembare hoes...kun je lekker wassen, maar gelukkig doen de katten er niks onaardigs mee, alleen op slapen

geinige banner Son...past wel bij het weer van nu...een regenboog... idd wel jammer van de datum...die moet je even lager plaatsen. Is het bohdi of sarah op de foto?

7. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    zo ik ga ook maar eens slapen zo denk ik... nog even op wehkamp.nl kijken doei doei truste!

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Goeiemorgen!

Suus, nog wat besteld op Wehkamp.nl? ;)

Hier een rotnacht. 4 uur werd ze wakker. Speentje tussen 4 n 5 volgens mij wel 6 keer gegeven :( ... Toen maar een flesje gegeven. Terug naar bed. Ik was bijna in slaap ging ze weer huilen. Had ze gepoept. Verschoond, terug naar bed. Toen nog een keer voor de speen gekomen na een minuut of 10. Daarna eindelijk slapen... Pffffff ... Ik ben kapot, Iman ligt lief te spelen in de box haha dus zij heeft nergens last van ;)

9. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    morguhh

haha dus zij is wel happy hihi
    misschien kun je tijdens haar middagslaap ook even pitten en bijtanken

10. TellMe

TellMe Niet meer actief

Zoooo eindelijk doet ons Internet het weer, het is nog erg traag maar het werkt !

Bijlezen ga ik maar niet aan beginnen !

MEt Loïs gaat het weer heel goed, ze is weer helemaal op gewicht en vrolijk. We hebben alleen nadat ze uit het ziekenhuis is gekomen echt heftige Dhani nachten. Maar ze heeft gewoon denk ik nare herinneringen uit het ziekenhuis dus ja dan haal ik haat gelijk uit bedje als ze zo in paniek is.

Jemig zeg waar zal ik beginnen ? Eh nou dinsdagmorgen was ik dus naar de huisarts geweest en die zei dat ze niet was uitgedroogd maar dat ik goed naar haar moest blijven kijken en hem bij twijfel mocht bellen. In de middag werd ze zo ziek en ze bleef spugen en poepen. Ze lag als een lappen pop in mijn armen, echt eng. Mijn vriend kwam thuis en toen probeerden we nog een klein flesje te geven. dat kwam er gelijk weer uit en toen was bij mij de maat vol. We zijn naar het ziekenhuis gereden waar ze ook geboren is en we hoefden bij de EHBO maar 5 minuten te wachten en toen kwam de kinderarts al. Dat was om half 7 in de avond.
    Ze was duss wel degelijk uitgedroogd en woog nog maar krap 7600 gram terwijl ze bij het CB 4 dagen daarvoor nog bijna 8200 woog ! Moet je je voorstellen dat je in 4 dagen 10% van je gewicht kwijt bent :(
    Ze was zo verschrikkelijk zielig dat ik steeds moest huilen als ze haar onderzoekten. De arts besloot haar direct op te nemen. Toen moesten we naar de kinderafdeling en kreeg ze een infuusje. Dat was zo naar. Ik ben dus echt een watje he want ik kon het niet aanzien en ben de gang op gegaan :oops: Papa is bij haar gebleven en ze hebben haar met zijn 4-en moeten vasthouden om het infuusje in haar hand aan te brengen. Na 10 of 11 mislukte pogingen en 10 minuten verder zijn ze daar maar mee gestopt. Het gekrijs ging zelfs op degang door merg en been, zo had ik haar nog nooit horen gillen. Achteraf schaam ik me dat ik als mama daar niet bij kon blijven maar ik denk dat ik onderuit was gegaan :confused:
    Daarna hebben ze het infuus in haar voetje gezet en dat ging in 1 keer goed. Dat werd gespalkt en goed in verband gedaan want een baby van 7,5 maand probeert natuurlijk dat los te halen. Toen nog bloed geprikt
    en toen kon ze aan het infuus ORS. Ze kreeg toen 100 cc per uur via dat slangetje. De poepbroeken bleven komen, ze had er per etmaal soms wel 15 ! Dat is erg lastig verschonen als ze aan een draadje zit, je moest dan steeds met die infuuskapstok en Loïs op je arm naar het verkleedkussen lopen. Er werd ook een bed neergezet zodat er 1 ouder kon blijven slapen. Om 23.00 ben ik naar huis gegaan en papa is blijven slapen. Ze heeft die nacht nog wel het bed ondergepoept, zoveel diarree had ze.

11. TellMe

TellMe Niet meer actief

Woensdag overdag ging het al wat beter, ze gaf niet meer over en door het infuus kwam ze gelijk weer aan in gewicht. Nog wel steeds heel heftige diarree. Ze kwamen 3x per dag bloedprikken in haar vinger, dat is ook zoooo zielig ! Ze heeft in het ziekenhuis echt leren schreeuwen :eek: en dat doet ze nu nog steeds. Ze heeft in die eerste 24 uur ziekenhuis denk ik evenveel gehuild als thuis in die 7 maanden, wat hadden we met haar te doen. We zijn continu bij haar gebleven en ook oma kwam soms even aflossen. Je doet alles gewoon zelf want de verpleging komt alleen soms even checken of het goed gaat. Op zich wel fijn dat je er 24 uur bij mag zijn want Loïs werd daar rustig van. Maar wat duren die dagen lang en wat word je gaar in zo'n ziekenhuis kamer :(
    De donderdag had ze alweer 3 flessen zelf gedronken en mocht het infuus eruit. Dat is erg fijn want eindelijk kon je weer wat met haar spelen en kon ze weer wat meer bewegen. Ze was alweer veel levendiger en het infuusje was er al bijna 2x uitgetrokken omdat ze eraan zat te pielen of omdat ze probeerde te gaan staan in bedje met die spalkvoet ;) Wat nog wel heel zielig was, ze had een oaar keer aan het infuus getrokken en het leek dus los te zijn. De zuster ging dat even checken door er zoutoplossing in te spuiten :confused:. Wij zagen bij het losmaken al dat het haar pijn deed maar de zuster wilde het zeker weten en spoot met alle kracht een spuit zoutwater in haar voetje. Het infuusje was dus niet goe dmeer en haar voetje zwelde helemaal op en ze gilde het uit ! Ik kon die trut wel slaan ! O ja dat is wel pijnlijk zei ze ! Pfffffffff !
    Wij konden alleen maar troosten en vasthouden. Goddank heeft ze toen het infuus gelijk verwijderd. De domme koe :evil:

Na het testen van de poep en het bloed kwam eruit dat ze een Rota virus had. Dat is een heel heftig buikvirus en link voor kleine kindjes. Ze kunnen het overal oplopen omdat het zo verschrikkelijk besmettelijk is. Ik vroeg nog of het aan zelf dingen schoonhouden kon liggen want ik kreeg ter plekke smetvrees haha. Maar dat was niet het geval zei de arts. We waren donderdag bij het CB geweest en vrijdag bij 3 verschillende huizen op bezoek geweest en zaterdag was ze ziek geworden dus het kon overal vandaan komen. Ze kunnen er ook geen medicijnen voor geven, je moet het uitzieken en bij babies staat daar 9 dagen voor. Ze kunnen dus alleen vocht in de vorm van ORS toedienen.

Vrijdagmorgen kwam de kinderarts weer en zei dat we naar huis mochten ! Jippieeeeeeee !

Nu gaat het weer heel goed met haar op de nachten na. Ze heeft wel een klein trauma overgehouden denk ik aan het ziekenhuis maar dat zal wel tijdelijk zijn. Ze gilt zo hard soms ineens in de nacht, dan is ze helemaal in paniek ! Zo kennen we haar helemaal niet. Daarom haal ik haar nu wel steeds uit bed en zijn we extra extra extra lief voor haar :p

12. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ben echt blij dat het weer goed gaat met Loïs!

En dat infuus, wat zielig :(.

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Jeetje linda, wat erg allemaal. Ik zou er ook niet tegen kunnen hoor!
    Gelukkig dat alles weer goed gaat met haar goed. knuffel voor jullie allemaal..

trouwens goedemorgen allemaal..hihi

leuke banner son!

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    goed gaat met haar goed? hmm beetje raar beschreven haha

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Is altijd wel moeilijk om een juiste bank te kiezen als je katten hebt miran.

Idd een betonnen bank haha

16. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ahhh arme Lois, maar wat een opluchting dat het weer beter gaat met haar Lin... wat een drama he? ben blij dat jullie weer lekker thuis zijn. Zoals het hoort! Dikke knuff

ps wat een trut met haar zoutoplossing... zielig!

17. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Haha Eliesja...een betonnen bank! :)

18. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Jeetje Lindaaa, wat een verhaal...
    Jullie hebben aardig wat meegemaakt zeg in 1 week. Wat zielig allemaal zeg voor jullie meissie.

En wat rot dat ze het infuus wel 10 x hebben geprobeerd. Ik kreeg met de bvalling een infuus en ik geloof dat ik dat het pijnlijkst vond vd hele bevalling!

En dan nog zo'n kreng van een zuster met die zoutoplossing, pfff!

Nou gelukkig zijn jullie nu weer lekker thuis.
    Lois zal wel weer even moet wennen.
    Hopelijk gaan de nachten ook beter worden.
    Verwen ze maar lekker en een dikke knuffel van mij!

19. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Goeiemorgen trouwens...

Mooie banner Sonnie!
    Hoe ging het vannacht met jullie kleine mannetje?

Leuke foto Eliesja!
    Mijn bod is ook geaccepteerd op het adidaspakje voor 5 euro.

T was gisteravond wel weer even gezellig.
    Ik was wel aardig moe en ben rond 2 uur maar op bed gegaan. De rest is blijven pokeren tot een uur of 5! :confused:

20. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Alyssa heeft sinds gister weer dunne ontlasting dat aan de zijkanten eruit komt, moet dr weer tig keer verschonen. Volgens mij komt er weer een tandje, vuurrode wangetjes..hihi

Deel Deze Pagina