Ontzettend bedankt voor je uitleg. Hier dus van mijn kant veel stress omdat ik gister en eergister heel veel pijn heb gehad aan mijn L borst en nu heb ik echt nog maar weinig melk. Ben dus bang dat ik niet meer genoeg heb zo meteen. Zijn er bij jullie in de familie/gezin geen allergien?? Bij ons namelijk wel en dat is de rede dat ik het zoooooooooo graag wil.
ja in onze familie komen heel veel allergieen voor.. Ik zelf heb astma en ben voor aantal dingen allergisch..mijn vriend heeft hooikoorts..en verder in de familie nog div. allergieen en astma.. Op aanraden van de VK geven wij dan ook nutrilon Hypo allergeen.. Wel balen dat je nu bijna geen melk meer hebt..helemaal omdat het eerst dus wel goed ging.. Maar als er bij jullie in de fam allergieen voorkomen zou ik wel hypo allergeen gaan geven..
Hmmm op aanraden van het ziekenhuis omdat ik ook allergieen heb moest ons manneke ook aan de hypo allergeen voeding. HELAAS, vondie dit echt niet lekker!!! Toen heb ik tegen het ziekenhuis gezegd dat ze hem maar gewone voeding moesten geven en toen begon die opeens uit zichzelf te drinken Wij zitten nu dan ook gewoon aan de Nutrilon. Beetje minder voor de allergieen maarja anders had me manneke misschien nu nog daar gelegen wegens slecht drinken Onze uk krijgt ook 80 maar ook ik heb het idee dattie soms te kort heb dus wij bieden hem zo tussendoor 90 aan
Ben blij om te horen-lezen wat er dan aangeraden wordt want dan ga ik gelijk Nutrilon hypoallergeen halen morgen voor het geval dat mijn voeding op een nacht op is. Enne hoelang doen jullie nu ongeveer met 1 pak??
Ik geef nog borstvoeding, maar soms lijk ik ook helemaal leeg te zijn. Dan wil ze nog meer en gaat dan echt huilen, omdat er niets uit komt. Dus ik geef nu 1x per dag een flesje. Ze weegt nu 3 kilo en dan mag ik 100 ml. geven, volgens de verpakking. Hihi wel een verschil met jullie, maar ja Cyenna is ook nog een kleintje. Maar ik geef dus dan ook hypo allergeen. M'n l-borst lijkt ook helemaal niet zoveel melk te produceren als m'n rechter, enig idee hoe ik dit kan veranderen? Ze huilt echt heel weinig. Hier ook een paar schreeuwtjes als ze honger heeft of als ze haar speen wil en that's it. Ohja en als ze uit het badje komt hihi. Maar echt huilen doet ze niet. Keejbie, misschien komt het idd door de warmte, dat ie zo huilerig was. Gaat het vandaag al wat beter?
@ Sonnie: Die huiluurtjes komen denk ik echt wel, Joey huilde de eerste 4 weken ook nauwelijks tot niet maar nu.......heeft ie toch huilbuien. @Miranda: met dit warme weer vaker aanleggen ( om 2 uur) kan geen kwaad en dat pept de BV ook op, hoe vaker je aanlegt hoe meer voeding je maakt....rond de 6 weken komt ook weer de regeldag(en), Ik zelf geef Joey tussendoor ook gekookt water vanwege de warmte dit werkt prima. BV om de 4 uur en water precies ertussen.
@Jeanet, dank je voor de tip! Ga ik proberen, hopelijk gaat het lukken . Ze slaapt meestal nog na 2 uurtjes, maar ik kijk gewoon wat ze dan doet.
Oke jeanet dan wachten we het nog ff af..hihi..hopelijk krijgt ie ze niet..vind het wel lekker zo.. Roos je haalt 28 flesjes uit zo'n pak nutrilon..tenminste dat staat op de verpakking..wij hebben dit pak vorige week vrijdag gehaald en hij is nu bijna leeg..dus wij doen er iets meer dan een week mee.. Wij geven dhani nu sinds gisteravond 90 cc..de ene keer drinkt ie 80 cc leeg en de andere keer wel 90 cc..we blijven hem vanaf nu maar 90 cc aanbieden..ken ie zelf kiezen of ie nog honger heeft Hoe gaat het vandaag met je kleine man Keejbie? Krijgen jullie nu nog veel kraamvisite of houdt het al een beetje op? Bij ons bleven ze de eerste week weg en nu begint het eigenlijk beetje te komen..op zich vind ik dat ook niet zo erg..voel me nu tenminste ook weer top..
Het klopt wat die kraamvisite betreft, ze blijven in het begin allemaal weg maar nu druppelt het binnen, wel lekker vond/vind ik kan je eerst zelf een beetje op gang komen en aan de kleine wennen. @Miranda: Gewoon wakker maken na 2 uur......het hoeft ook niet elke 2 uur. Joey regelde het zelf die zat 's morgens om de 4 uur maar aan het eind van de middag kwam hij om de 2 uur en dan 's avonds om de 3 uur, je moet een beetje spelen met de tijden.....als ze maar overdag in het begin 5 of 6 voedingen krijgen( naar gelang hoe ze groeien) en dan 's nachts nog een voeding.....Joey komt nu nog wel eens aan 8 voedingen omdat hij vaker om de 2 uur even iets wil dan wissel ik het af met wat water....anders loop ik dadelijk over als het weer minder warm is .....hihihi. @Sonnie: ik hou je in de gaten of er huiluurtjes gaan komen ...hihihihi....maar geniet er nu nog maar van.
In het begin krabde Valentino ook zo aan zijn gezichtje... maar die nageltjes kom je al snel eraf scheuren. Onze kraamhulp smeerde Vaseline op zijn gezichtje... Baby olie mogen ze niet in hun mondje krijgen heb ik gehoord. Valentino krijgt borstvoeding. Ze zeiden tegen mij dat ik hem mag aanleggen naar behoefte. Maar mijn kleine ventje is zo hongerig dat ik de hele dag wel met hem aan de borst kan lopen. Hij heeft gewoon heel veel zuigbehoefte. De verloskundige zei ook dat hij met dit weer ook gewoon naast de borstvoeding veel dorst heeft, dus hij krijgt ook veel water uit de fles. Gewoon spa blauw even uitkoken en dan in de fles en drinken maar. En hij drinkt echt veel water,. gelukkig mogen ze dat onbeperkt.
Morguhh meiden.. Wat is het alweer warm he 8) Vanmorgen is vrouwtje geweest van consultatieburo om het e.e.a. uit te leggen en om van alles door te nemen mbt zwangerschap, bevalling, ziektes in onze families en hoe het met Dhani gaat.. Straks om 12 uur hebben ze inloop spreekuur en gaan we dhani even wegen..ben wel benieuwd wat zn gewicht nu is.. We hebben Dhani sinds gisteren in een slaapzak gelegd met alleen een rompertje en een t-shirt..is stuk koeler zo voor hem.. Vind het wel lastig hoor wat je hem nu aan moet trekken met dit weer..gistermiddag hadden we hem alleen rompertje aangedaan.. Hebben jullie dat ook dat jullie het lastig vinden wat je ze nu het beste kan aantrekken?
Ja, heb ik ook moeite mee Sonny. Cyenna kon de eerste weken zichzelf ook niet goed op temperatuur houden en nog steeds ben ik bang dat ze het te koud heeft. Ik doe nu af en toe temperaturen om te kijken of ik haar dan toch niet te warm (of koud) aankleed. Met m'n borstvoeding gaat het met pieken en dalen. Gisteravond bijgevoed met flesje, want ze bleef maar huilen en ze kreeg niets meer uit m'n borsten.. Vannacht en vanmorgen ging wel weer goed, maar dan alleen m'n rechterborst. Het vaker aanleggen lukt niet echt. Ze is dan zo slaperig, dat ze helemaal niet wil drinken.. Hoe vaak doen jullie je baby in bad? Elke dag of om de dag?
Miranda gelukkig kan Dhani zich vanaf de geboorte goed op temp houden..ik temp hem wel nog af en toe..maar blijft constant.. Blij te horen dat ik niet de enige ben die daar moeite mee heeft..is zo nieuw allemaal he.. Lastig van je borstvoeding..loopt de voeding dan terug ofzo na zoveel weken? hoor wel is vrouwen die maanden achter elkaar borstvoeding geven.. We zijn met dhani naar inloopspreekuur cons. buro geweest om hem is ffies te wegen..hij weegt nu 3535 en bij de geboorte woog hij 3375..ze waren tevreden..dus ikke weer helemaal blij en trots wij doen Dhani om de dag in bad..werd ons aangeraden door kraamhulp..ene keer gaat hij in bad en andere keer gaat hij met zn vader onder de douche..net hoe het uitkomt..wel was ik hem elke ochtend als hij niet in bad of onder de douche gaat..
Ivan ligt de hele dag lekker in alleen een rompertje. Als ik hem al 1 ding meer aantrek dan heeft ie het al snel te warm. Ik kolf me nu echt gek en ik kan het nog redelijk bijhouden. Pffffffffffffffff. Voel me alleen nu wel een echte melkkoe. Gister heerlijk gevaren, het was echt geweldig. Ivan lag lekker in zijn dreamy, onder de parasol en ingesmeerd met zwitsal zonnebrand. Hij heeft heerlijk liggen slapen en als hij wakker was lag hij lekker om zich heen te kijken. Zal mijn vader vragen naar de foto's want hij heeft foto's gemaakt. Knuffellllllllllll
Sonnie: ik red het nog net met de BV maar ben gister bij mijn ouders wel even ingestort, ik wil namelijk zoooooooooo graag BV geven en heb dat echt in mijn hoofd zitten. Heb even lekker lopen uithuilen over van alles en nog wat bij mijn zusje en mijn moeder. Heerlijk dat dat toch mogelijk is. Ik ga vandaag wel een pak halen voor het geval dat. Maar blijf zo lang mogelijk BV geven. En als het niet lukt dan is het gewoon een kwestie van jammer en heb ik mijn best gedaan. (zo moet ik denken van mijn moeder en zusje, helaas vind ik dat wel moeilijk). Maar als ik jou verhalen lees over Dhani dan geeft mij dat ook een goed gevoel.
Jeetje wat een vragen zeg Wij doen onze kleine manneke om de dag in bad. En dat vindie heeeeerlijk vooral als je je hand tegen zijn voetjes aanhoud krimptie helemaal in elkaar. Heel raar om te zien want dan ligtie in de houding die die ook in me buik lag. Ik heb onze pak voeding nu vanaf de dag dat hij naar huis kwam en ik kan vandaag me laatste voeding ermee maken dus wij doen er 1 week en 3 dagen mee Vandaag zijn we voor controle naar het ziekenhuis geweest. Alles was prima zei de arts. Hij weegt nu 3140 gram dus boven zijn geboortegewicht (2890). Alleen toen die op zijn buikje drukte spannende ons manneke die enorm aan. Dat duid op krampjes zei de dokter Dus dat verklaard waarschijnlijk het huilen dames! Ik hoef nu niet meer op controle te komen in het ziekenhuis omdat het zo goed ging dus EINDELIJK zijn we klaar met het ziekenhuis gebeuren!! Miranda ik herken het. Wij blijven ook nog steeds temparaturen. Ook omdat ons kleintje niet op temparatuur wilde blijven. Maar het verbaasd ons telkens dattie het zo goed doet wat temparatuur betreft We laten hem dan ook lekker in zijn rompertje liggen en als we thuis zijn lekker in zijn blote buik. Vindie echt lekker verfrissend Wij krijgen nog steeds kraambezoek. De eerste week was er amper iets omdat ons manneke in het ziekenhuis lag. Daarna zijn er wel een paar mensjes geweest. Maar heb nog steeds niet iedereen gezien helaas Heb een beetje het gevoel dat het kraambezoek is overgeslagen doordatie zolang in het ziekenhuis lag Verder gaat alles prima met ons mannetje. Hij heb gisteren minder gehuild dat vonden we erg prettig hehe. We worden elke dag meer ervaren met zo'n kleine uk dus weten we ook steeds beter wat we kunnen doen om hem te troosten. Moet wel zeggen dat het niet altijd lukt.. Maaaaarr ik zie vooruitgang Vandaag gaan we um in ons zwembadje doen. Ik durf het niet alleen aangezien ik nog zelf niet in het bad kan aangezien ik nog steeds vloei (waar ik knettergek van word! hehe) Dus ik wacht lekker tot me mannetje thuis is die ken wel het badje in en dan gaan we is met ons manneke in bad. Zal proberen foto's te maken Ennnuhh Miekie, Gekke vraag misschien (maar dat ben je denk ik al wel van me gewend). Na hoeveel weekies kon je weer "klussen" met je mannetje?! Ga der teminste vanuit dat je dat alweer geprobeerd heb aangezien jij het langst nu je ukkie heb van ons allemaal. En voelde je niets vreemds of iets?! Ben zo benieuwd vandaar me vraag Oja, ons kleine manneke lijkt nu op een knorretje hehe Zo schattig. Hijs helaas verkouden Ik ben het ook maar het komt bij mij door me hooikoorts. Ben bang dat ik um nu aan heb gestoken aangezien die ook de hele tijd zit te niezen en dus knort (omdat zijn neusje is verstopt ken die niet goed ademhalen door zijn neusje) We blijven dus maar groene freddy's uit zijn neusje halen Yum Yum
Hallo allemaal, Wat erg vervelend Sonnie dat ze je zo hebben laten zitten met de bv in het zieknhuis! En Roos, ik hoop dat je bv nog op peil blijft!! Tijn is ook wat jengelig, komt vd warmte denk ik. We hebben hem overdag en s nachts lekker in een rompertje liggen. Tis hier 's nachts op de slaapkamer eigenlijk nog warmer... Keejbie, hihi heb eigenlijk nog niet geklust. De eerste 6 weken raden ze het sowieso af. Was toen net aan de pil en die was nog niet veilig. En vorige week was ik net ongesteld, dussss. Ben net an de 2e strip begonnen en die schijnt nu wel veilig te zijn. Zal mij benieuwen hoe dat gaat idd, zal wel niet zo lang meer duren denk ik. Vind het ergens ook wel wat eng en spannend.... Maar goed, zal wel weer ff wennen zijn. Je hoort het wel, hihi!
O ja, Tijn was de eerste weken ook erg rustig stil en sliep enorm veel. Das nu inmiddels wel anders. Is tussen sommige voedingen door wel wakker en laat hem steeds meer horen. Dus dames geniet er nog lekker van!!
Joey ligt met deze warmte alleen in zijn luier lekker buiten in de wagen, 's nachts alleen een t-shirt. Hij krijgt naast de BV om de 4 uur ook nog een met regelmaat gekookt water. Wat dat badderen betreft mijn eerste deed ik toen elke dag trouw in bad....maar Joey gaat hooguit 3x per week in bad of in de douche(nu met die warmte wat vaker om wat af te koelen) @Keejbie: Wat dat "klussen"betreft....na 4 weken was het vloeien over en na 6 weken weer geprobeerd ging prima....ben nog niet aan de pil ivm BV dus het was ff snel testen......het eerst moment is voor allebei even spannend....vooral mijn man moest even zijn gedachten verzetten want ja er was daar wel een kind uitgekomen...hihihihi....maar eigenlijk ging het prima ...nergens last van, er zelfs grapjes gemaakt je kan ook niet verwachten dat het na 6 weken weer even goed zit als voorheen duurt even maar het komt absoluut allemaal weer goed.