Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    hehe ojeeeejj

Me mannetje denkt er anders over hoor.. Die rukt me gewoon letterlijk de kleren van me lijf.. Maar toch moetie wachten.

Zal die leuk vinden om te horen dat het i.p.v. 4 weekjes (wat ik denk) nog 6 weekjes moet wachten :(

Dacht dat je dat weer kon doen nadat je niet meer vloeide?

Hoe werkt dat gekke neuspompje trouwens?! Heb het ff snel geprobeerd maar lukte me niet :(

2. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Neuspeer eerst inkmijpen dan in zijn neusje doenen dan loslaten. Zo trek ie weer lucht en snottebellejes mee naar binnen. Haha succes!!

Ja die mannen zijn wel zo zielig dat ze zoooo lang moeten wachten...tis wat!! Komt wel weer goed allemaal.

3. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    hallo, kan er nog een juni mama bij? De 25e ben ik bevallen van onze zoon.. 6 weken te vroeg dus hij ligt nog in het zkhs.. maar lijkt me leuk om alvast mee te kletsen!

Groetjes
    Senna

4. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Tuurlijk Senna, welkom!!

Wow 6 weken te vroeg, hoe gaat het nu met hem?
    Enig idee wanneer hij mee mag naar huis?

Tijn was precies een maand te vroeg.
    Hij deed het heel goed en mocht met 4 dagen weer mee naar huis.

Verder alles goed met je?

5. Niet meer actief

Welkom hier Senna.. ;)

pff zes weken te vroeg..gaat alles goed met hem? en met jou?

6. Niet meer actief

Nou hier moet ik nog ff niet aan klussen denken hoor haha..lijkt me echt pijnlijk nog..eerst die hechtingen maar is goed laten genezen dan mag ie weer :p

Heb vandaag wel weer de pil besteld bij huisarts..ken ik morgen ophalen..ga ik over vier weekies mee beginnen..

7. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja Sonnie denk dat het dan ook anders is ja. Ik heb geen hechtingen. Eigenlijk helemaal niets. Ben niet uitgescheurd heb zelfs geen schrammetje. Alleen de binnenkant deed wel een tijdje pijn maar da theb ik nu alleen maar als ik niet genoeg rust;)

Haha Miekie zoiets dacht ik al wel ja.. Heb het gisteren geprobeerd maar ut lukt me niet.. Of NOG niet! Ga het vandaag maar weer is proberen met ons knorretje;)

Welkom Senna! Als eerste gefeliciteerd met je zoon!! 6 weekjes is wel heel vroegjes ja! Minder dattie in het ziekenhuis moet blijven. Ons manneke heeft 8 dagen in het ziekenhuis doorgebracht en ik kan je vertellen dat waren de rotste dagen ooit!! Elke dag maar afwachten hoe die het doet.. Of die al is mee naar huis mag.. En als je thuis bent mis je um enz. En dan is die van jou 6 weken te vroeg dus lijkt me nog vervelender aangezien die wel langer moet blijven. Hopelijk gaat alles goed!

Dames hoe zit het met de kinderbijslagpapieren?! Ik dacht dat je die toegestuurd kreeg. Mijn zus heb ons manneke aangegeven dus ik weet niet hoe het allemaal zit.. Maar hoe gaat het bij jullie? Of moet je het ergens aanvragen?!

8. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm wat een toeval toch steeds he!

Nu vroeg ik weer naar iets en wat denk je. Ligt zojuist de papieren van de kinderbijslag op de deurmat!

Heb nieuwe fototje geplaatst in me album van ons slaapkoppie ;)

9. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hoi Senna!
    Welkom ook hier!

En gefeliciteerd met je zoontje. Hoe gaat het met hem?
    Cyenna was 4 1/2 week te vroeg geboren en zij heeft bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen.

Vanmorgen zijn we voor controle bij de kinderarts geweest en ze woog nu 3270 gram, dus weer goed gegroeid :D.

Weet ook niet hoe het komt dat de bv ineens terugloopt :(. Ik ga nu proberen om tussendoor ook te kolven, misschien komt het dan weer beter op gang.

Ik doe haar om de dag ook in het badje of de tummy-tub. Ik hoefde het ook niet iedere dag te doen van de kraamhulp.

Pff wat is het warm he... Ik ga zo heerlijk buiten in de schaduw zitten en met de kleine in de kinderwagen erbij.
    Vanmorgen ook nog wat nieuwe shirtjes enzo gekocht, want ik pas nog lang niet in m'n oude kleren :(

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hallo, daar ben ik ook weer ff...

WARM he..pff, loop hier in mijn (voedings)bh rond en et ziet er niet uit!! Je ziet die zoogcompressen goed zitten hahaha

Wij doen ons kleintje iedere dag in de tummietub.

Ons meisje blijft nu steeds vaker wakker, meestal is dat s´morgens en s´avonds, s´middags slaapt ze de hele middag, moet haar dan wel wakker maken om wat te drinken, valt niet mee..
    Ze is ook wat aan de diarree en wat spugerig.
    afgelopen zaterdag kwam er echt mega veel uit, schrokken ons rot, moest gelijk gaan douchen!
    Spugen die van jullie ook wel eens??
    Heb haar ook daarom al sinds vrijdag niet naar buiten gedaan.

Soms zit ik aan 5 voedingen per dag, vraag me dan wel es af of dat wel genoeg is, maar ze komt niet vaker en s´middags moeten we haar zelfs wakker maken..

Alyssa heeft overdag en s´avonds alleen een rompertje aan.

Moet wel zeggen dat het best druk is allemaal, vooral als ze wakker is, dan kom ik nergens aan toe, ze is heel graag bij je, als ik ze maar ff neerleg gaat ze huilen..

11. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Hallo Senna, allereerst gefeliciteerd met je zoon, 6 weken te vroeg is wel veel maar hopelijk gaat alles goed, en mag ie snel naar huis zodat er optimaal van genoten kan worden, veel sterkte in ieder geval.

12. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Eliesja ik herken het allemaal!!

Ons manneke is de laatste dagen ook aan het spugen als een gek hij heb me hele broek ondergespuugt een aantal keren! En ook aan de diarree. Ik heb gevraagd wat ut was en het komt door het warme weer.. Alleen moet je genoeg water tussen doorgeven zodat ze niet uitdrogen!

Ook met het meer wakker zijn dat is die van ons ook en wilt ook niets anders dan lekker bij je liggen enz. Zodra die merkt dattie in zijn wippertje ligt begintie alweer te huilen en vooral nu met het warme weer. Heb hem binnen een 2 uur tijd nu al 3 keer in zijn wippetje gelegd maar hij word telkens weer wakker en begint dan te drammen een beetje.

Ons mannetje slaapt nog lekker bij ons op de kamer. Alleen nu moet Ivo telkens de kinderwagen naar boven tillen en daar wordie gek van.. Dus hij begon erover dat ons manneke in zijn eigen kamertje moest gaan slapen. Maar ik ben er nog helemaal niet aan toe. Zodra hij dat zegt springen me de tranen in me ogen ik ben er gewoon nog niet klaar voor. Wat jullie?!

13. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Is jullie kamer vlakbij zijn kamertje Keejbie?

Ons meisje slaapt wel altijd op haar eigen kamertje.(is naast onze slaapkamer)
    Ik heb een babyfoon naast m'n bed staan, terwijl ik haar gewoon ook wel zal horen, hihi maar voor de zekerheid ;) En ik ben 's nachts tig keer wakker en ga vaak kijken of ze nog slaapt :rolleyes:

Overdag ligt ze meestal beneden in de kinderwagen of wipper te slapen.

Hier is het alleen spugen als ze teveel gedronken heeft, voor de rest niet gelukkig.

Ons meisje is een slaapkoppie. Heel de dag al slapen slapen slapen ;). Misschien dat ze zo meteen wat wakkerder is.

Vanavond krijgen we nog kraamvisite :D. Gezelli.

14. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    @keejbee: hou wel in de gaten dat het spugen/ diarree binnen de perken blijft anders moet je overleggen om ORS te gaan geven, dat zijn extra zouten om aan te vullendie ze teveel verliezen bij teveel vochtverlies !!

Joey slaapt noodgedwongen nog bij ons op de kamer omdat we net een stuk bovenopgebouwd hebben wat de kinderkamers moeten worden, deze zijn we nu nog aan het afwerken....ik denk dat het wel wennen wordt als ie dadelijk naar een eigen kamer gaat.

Ach en dat ze lekker bij je willen liggen is heel herkenbaar.....maar wat wil je na 9 mnd alle geluiden van je moeder horen/gewiegd worden als ze loopt/ lekker knus inelkaar liggen .....moet je nu opeens helemaal alleen in dat toch wel grote koude bed liggen wat niet eens heen en weer wiegt en geen rustgevend geluid geeft......dan wil je toch maar 1 ding....lekker bij mama op de borst/buik liggen.......heerlijk

15. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja ons babykamertje is de deur tegenover mijn slaapkamer. En we hebben maar een klein huisje.

Maar vooral ook omdat ik hem 8 dagen heb moeten missen in het begin heb ik nu bij zulk soort dingen geen fijn gevoel.

Ik heb hem liever nog lekker bij me (om de tijd in te halen die we hebben gemist). Me mannetje wilt over 3 maanden graag saampies weer met me uit. Ik heb er nog me twijfels over aangezien ik het idee heb daar de hele tijd te staan met me gedachten nog thuis bij ons manneke.

Gelukkig is 3 maandjes nog ff een lange vooruitzicht en zien we het wel tegen die tijd.

Ja idd Jeanet had er al over gelezen.

Vandaag krijgt ons manneke zijn gehoortest hehe.

En oja,

Mams is vanaf gisteravond vertrokken naar Limburg voor 2 en halve week. Zo lekker rustig hier dus! En nu zijn we lekker met zijn drietjes ;)

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Goedemorgen..

Wat was het gister warm zeg, ons meisje had gister echt een rot dag, ze heeft heel veel gedronken en tevens ook veel geplast en gepoept.
    Veel wakker geweest en wat huilerig.
    Hebben die van jullie ook zoveel poepluiers?? Bij iedere schone luier heeft ze wel gepoept!

De borstvoeding gaat nog steeds goed, heb de afgelopen dagen ook al wat afgekolft en hebben dan het flesje gegeven en die pakt ze heel goed, dus kan es een keer middagje weg, lekkurrrr.

Ons meisje slaapt in haar eigen kamertje en die is naast de onze. Soms ligt ze ook in de box, vooral als we buiten zijn dan ligt ze erin.

17. Niet meer actief

kan me wel voorstellen hoor keejbie dat je dat moeilijk vind om weer weg te gaan..maar drie maandjes is nog ver ;)
    Heb het zelf ook hoor..moet er niet aan denken om zonder hem weg te gaan..maar ja moet er toch een keer aan geloven :p

Dhani slaapt wel op zn eigen kamertje..alleen 's ochtends na zn voeding (rond zes uur/half 7) mag hij bij ons in bed..ligt ie lekker tussen ons in en kunnen we lekker naar hem kijken..je blijft kijken hoor haha..blijft iets wonderlijks hoor...

Gelukkig is het vandaag iets beter te doen he met het weer..tenminste hier staat wel beetje een windje..is nog wel broeierig..maar Dhani ligt in ieder geval lekker te slapen..is de afgelopen twee dagen wel anders geweest..Hij drinkt minder nu per keer..maar komt nu echt om de drie uur..en eerst dronk hij wel zn flesje leeg en kwam hij om de 4 a 4 1/2 uur..we gaan er maar vanuit dat het door het weer komt..

Ga ff de was doen..

fijne dag allemaal

18. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha Eliesja de luiers vliegen er doorheen!!! En vooral de laatste dagen is het gigantisch veel!

Idd Sonnie we moeten er toch een keertje aan gaan geloven. Vind het wel rot voor me mannetje aangezien die al 9 maanden thuis is gebleven voor mij en na de bevalling ook nog is.. En gisteren kwam ik ermee dat als ik me er niet goed bij voel om weg te gaan ga ik ook niet! Dus hij was wel teleurgesteld maarja :(

Zoooo we komen net terug van zijn gehoortest en die was prima! Hij hoort goed zei ze dus zou die ook kunnen praten ;)

Ook heb ik ff een blender gekocht was in de aanbieding bij de kruidvat voor 15 euro met 2 jaar garantie. Is wel lekker makkelijk om straks fruithapjes mee te maken en voor nu lekker milkshakes en fruitdrankjes Yummiee!!

Dus voor degene die interesse hebben.. Op naar de kruidvat! :p

19. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Hallo,

Zo, het zal denk ik ( hoop ik ) wel door de warmte komen maar Tijn slaapt al 2 nachten nauwlijks tot slecht...dan is het wel ff vermoeiend hoor...

Het Cb raadde ook aan ( zeiden ze bij vorige bezoek) om de fles met 20 cc water aan te lengen.

Tijn heeft ongeveer 1 x per dag een vieze luier. Met de bv was dat wel bijna elke verschoonbeurt.

Lekker Keejbie dat moeders ff weg is!!
    Enneh 3 maanden is nog ver weg he, misschien denk je er dan anders over en vind je het zelfs wel even lekker om er uit te gaan!!

Wij hebben zaterdagavond een verjaardag en een feestje. Dus mijn zus gaat weer (2ex) oppassen.
    Overdag gaan we samen lekker winkelen. Al baal ik wel dat ik mijn eigen maat nog niet helemaal terug heb....grrrr!!

Ik hoop dat het gauw weer wat afkoelt. Het weer is al iets aangenamer aan het worden, waait af en toe ff. Beetje regen mag van mij ook wel. Ik hoop dat Tijn vanavond lekker wil gaan slapen..en wij dus dan ook!!! We zullen zien!

20. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Lekker vermoeiend Miekie!

Ja idd, maarja wij gaan altijd naar feesten. En die duren zo'n 8 uur lang dus ja dat is dan wel ff een tijdje dattie weg is. En meestal begint zo'n feest savonds tot sochtends vroeg..

Ik pas me truitjes weer perfect GELUKKIG. Want toen ik zwanger was baalde ik enorm dat ik me spaghetti truitjes niet paste. Maarja nu baal ik er van dat me broeken nog niet passen :(:(

Deel Deze Pagina