Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ja ik dus ook 4x 180 cc water ja.
    Ik zou gewoon maar even kijken wat hoe Quinten het doet. Tijn is nu 18 weken en zit nu 4 weken op 4 flessen.
    Maar ze geven het meestal zelf wel aan.

Ik bouw de 210 strax wel op.
    Hij krijgt ook nog geen bijvoeding. Het advies was met 6 maand. Dus ik wacht nog even en als ie strax richting 6 maand gaat, zien we wel weer.

Strijkze Tinus!! Ik strijk echt NOOIT wat!! Tenzij er een blouse bij zit, maar verder helemaal nix!

Eliesja, hoe gaat het met Alyssa?

2. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Op de nutrilonverpakking staat >6kg; 4 voedingen van 180cc water= 6 schepjes. :)

Suus, werk jij er ook bij of ben je fulltime aan het moederen?

3. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    misschien had ik het daarvan gelezen van de 4 flessen? op mijn friso staat > 5 kg 5 x 180 + 6 schepjes...maar heb eerst nutrilon gehad..... dus vandaar dat ik die 4 in mijn hoofd had....ik snapte al niet hoe ik dat niet gezien kon hebben... zucht: zit echt in twijfel nu....of gewoon doorgaan met 4 x 200 of 5 x 200 ervan maken.... maar dan is het wel krap aan steeds om de 3 uur zo'n grote fles. heh dat heb je als je van anderen gaat lezen haha dan ga je twijfelen. ik werkte in de catering op feesten, festivals, evenementen en beurzen. oproepbasis, maar heb een sabbatical genomen en werkte eigenlijk meer voor de lol, dus niet elke week en gewoon hier en daar wat daagjes als ik een leuke beurs op de lijst zag staan of een leuk nachtfeest of dancefestival ofzo. dus verder geen regelingen hier van toepassing...en dit jaar blijf ik ook gewoon fulltime moederen

4. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Bij nutrilon staat wel 5-6kg 5 voedingen van 180cc water. Ja, lastig nu he? Om de 3 uur is wel vrij snel dan ja. Als je echt twijfelt zou ik als ik jou was gewoon even het CB bellen. Snap dat je nu helemaal zoiets hebt van, ehhh wat nu??? :scratch:

Leuke baan heb/had je dan! En fulltime moederen is natuurlijk helemaal leuk!!

Ik zou net even lekker die pudding van modifast opeten, die zat bij het blad jonge ouders. Maar wat is dat viesss!!!! Smaakt naar pannekoekmeel, maar dan vloeibaar. Heb t maar weggegooid, bah! :pukel:

5. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    lekker pannekoekenbeslag...hmmmmmmmm

6. Niet meer actief

Nee ik doe 190 water en 6 schepjes voeding.

Yanouck zit ongeveer een week of 3 op 4 voedingen.
    Heb het erover gehad met het cb dat ik het zielig vond dat als ze ligt te slapen om haar dan wakker te maken. En dat vonden ze toch ook niet echt nodig. Het bijvoeden is inderdaad vanaf 6 maanden maar vanaf 3,5 a 4 maand mag het al wel. Alleen dan moeten er geen astma en exceem gevallen of iets anders in de familie zitten.

Nou miekie het strijken viel wel mee. Dat waren maar 3 broeken van mij en een paar blousen van Johan. Maar dat opvouwen.....

7. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ha ha ha! Is dat ook weer klaar!! :rabbit:

Peter had vroeger wel astma dus daarom dit advies. Maar denk dat ik wel ietsjes eerder ga beginnen. Maar nu nog niet.

Ik zal ook even wat doen. Zit al bijna de hele dag achter t kassie, o, o, o,!! :D

8. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Zooo jullie hebben ff een hoop geschreven hihi.

Ik geef nog steeds 5 flessen per dag van 150 water en 5 scheppen. De ene komt ze om de 3 uur en dan weer om de 4 of 4 1/2.
    Ze mag nu ook wel meer cc, maar ze drinkt dit nu al niet altijd helemaal op, dus ja ga ik ook niet meer geven.

Vanmiddag ff Cyenna bij m'n schoonmoeder gebracht, kon ik ff rustig boodschappen halen. Alleen zat m'n pinpasje nog bij m'n man in z'n portomonnee :(, pff dus kon ik niet veel halen, want had niet veel contant geld bij me. Haha gaat lekker bij me van de week :p\
    Maar het was goed gegaan bij oma. Ze was gaan lopen met de kinderwagen en ze was een uur onderweg geweest, omdat iedereen in de wagen wilde kijken :)

@Eliesja, hoe is het gegaan?

Wat een leuke foto's weer van jullie beebs!

9. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja ivo is een geval apart! Hij heeft namelijk een contract via zijn uitzendbureau.

Zit allemaal erg ingewikkeld in elkaar maar het komt erop neer dat de baas van het uitzendbureau hem als zijn "verloren" zoon ziet en wilt hem graag alle kansen geven die hij hem kan bieden.

Zo regeltie continu werk voor ivo en krijgt ivo ook zijn hele rijbewijs door hem betaald. Deze beste man is ook erg betrokken met onze thuissituatie en wilt ons met alles helpen.

Opzich zou het dan niet moeilijk moeten zijn om ouderschapsverlof aan te vragen en ik denk dat hij deze niet betaald krijgt ;)

Jeetje dames wat drinken jullie baby's veel!!!

Mijne zit nu op 5 voedingen van 120 cc water. Bij mij op het cb zeggen ze dat dit prima is en toen ik hem een paar keer 150 cc water gaf begonnen ze helemaal hysterisch te doen dat dat veeeel te veel is omdat hij zo klein was en amper aankwam moettie ook weer niet teveel aankomen zeiden ze :p

Maar ons jongetje heeft voldoende aan 5 x 120 water. Af en toe wiltie iets meer en dat krijgtie dan ook ;)

10. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ja...ik blijf bij 4 x 200 ....is genoeg voor hem.... en hij "vraagt" ook niet om meer. En slaapt goed 's nachts, dus ik neem aan dat hij voldaan is dan. anders zou hij zich wel melden laat op de avond of midden in de nacht denk ik

11. Niet meer actief

Ja het strijken is al weer gedaan miekie. Moet het nu alleen nog ff in de kast doen. Want ik was daar net mee begonnen en toen begon Yanouck te huilen. Wou niet meer op bed liggen. Dus ja die wou graag bij haar vriendjes in de box zijn. Dus ja moet ik ook maar weer beneden komen. Maar straks gaan we dan gewoon verder

Want johan is vanavond weg dus ga ik dan weer verder.

12. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou had ik een hele goeie tip voor de site..

Kraken ze me een beetje af.. Vinden ze het niet echt bij "Zwangerschap" horen..

Achjahh deze site gaat allang niet meer alleen over zwangerschappen maar ook over babies is het niet?!

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik had het gelezen Keejbie...
    Alsof hier alleen zwangeren komen :(
    Ik ben het met je eens hoor!

14. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Wat bedoel je precies, Keejbie??

15. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou kijk miekie,

Ik heb soms behoefte om vragen te kunnen stellen over me geestelijke welzijn zeg maar.

Juist om mijn achtergrond redenen.

En ik zit gewoon met een aantal vragen die ik hier nergens ken stellen. En ik wil daar niet voor speciaal naar een psychiater want dat vind ik niet nodig ;)

Dus mijn idee was om hiero een vacature uit te zetten om OOK een psycholoog op deze site te krijgen..

Maar heel veel moderators doen er zeer negatief over.. En dat waarschijnlijk omdat ze er zelf geen behoefte aan hebben ;)

16. Niet meer actief

Tuurlijk Keejbie. Hier zitten vrouwen die miskramen hebben gehad en vrouwen die een vervelende bevalling hebben gehad en vrouwen die in een andere situatie zitten of dingen hebben meegemaakt die toch een vraag hebben. En daarvoor niet eerst een heel behandelingsplan van een psycholoog moeten hebben doorlopen.

Dus ja ......... wij zijn ook maar mensen en geen apparaten die je inprogrameerd op het woord mama en dan er maar vanuit gaan dat dingen die ze mee gemaakt hebben ff snel een plaatsje te kunnen geven. Er zijn wel mensen die dat kunnen. Maar ook mensen die dat niet kunnen. En die daar wat over willen vragen is toch heel normaal. En moet je dan maar meteen naar een psycholoog.

sorry keejbie begrijp het helemaal

17. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Valentino krijgt 5 flessen van 180 cc water + 6 scheppen Nutrilon Forte.
    En hij drinkt de flessen altijd tot de laatste druppel leeg en dan gaat hij nog piepen dat hij eigenlijk meer wilt...
    Ik hoopte ook dat ik met 4 maanden ander voedsel erbij mocht gaan geven, maar zijn vader heeft vroeger last van astma gehad en in de familie komen allerlei allergieen voor. Dus dan wordt het wachten tot 6 maanden. Wel laat hoor... hij moet toch ook leren om van een lepel te eten...

Weten jullie of ze wel eerder iets anders te drinken erbij mogen, bijvoorbeeld Diksap.. of mag dat ook dan pas met 6 maanden.
    Wij gaan in oktober nog naar spanje.. en als het goed is is het daar nog wel warm. Hij is dan al vier en halve maand.... Zou hij dan ook niet een fles Diksap mogen voor de dorst ?

18. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Mamaantje,

Je hebt ook een sapje dat heet mijn eerste sapje, het is volgens mij van nutricia.
    Het zit in een zelfde soort potje als groente en fruit, het is vanaf 4 maanden, misschien mag valentino dat wel extra als je naar Spanje gaat.

Charissa krijgt wel al een fruithapje en ze vind het helemaal geweldig, ze geeft zelf een klein gilletje als het niet snel genoeg gaat. :confused:

Liefs Veertje

19. Niet meer actief

Goedemorgen stelletje typgeiten :p :p
    Jeetje wat gaan jullie snel zeg haha..kan het ff niet meer bijhouden..je mag en kan dus gewoon niet ziek worden want dan mis ik teveel hier haha..

Dhani zit op 5 a 6 flessen van 150 ml water en 5 scheppen..
    We komen aan de 5 als hij 's nachts doorslaapt..maar de laatste twee nachten komt meneer weer om vier uur en zitten we dus op 6 flessen..
    Heb vannacht ff getest of het niet alleen zuigbehoefte was wat hij had..maar nee hoor..speen moest ie niet..flessie wel :( helaas pindakaas was leuk geprobeerd haha..

Zou het niet weten mamaantje of je dat mag geven..anders overleg je ff met het cb..mij was ook geadviseerd om extra dingen te geven vanaf 6 mnd ivm allergieen e.d. Maar als je naar spanje gaat is het mis wel lekker voor hem wat sap..

Ga ff douchen..strakkies komen mn ouders..mn moeder gaat ff op dhani passen en mn vader gaat mee naar dokter..mn oog is nog steeds mega rood en dik en wordt maar niet minder..zie er nu ook niks meer mee :( Dus mag ff tussendoor gelukkig..wil zo het weekend niet in gaan..
    Om half 2 moet ik met dhani bij de kinderarts zijn..pff druk druk druk haha..nee hoor valt wel mee..

Meiden fijne dag..zo te zien wordt het een mooie dag..

20. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik ga het nog wel even vragen bij het CB..

@ Sonnie.. waarom geef je hem niet wat grotere flessen, misschien dat hij dan wel lekker doorslaapt. Anders probeer je eerst de laatste fles 30 cc meer te geven, dan heeft hij misschien een wat meer voldaan gevoel.
    Das niet best met je oog... hopelijk is het snel over.

@ Veertje... Ja ik ken die sapjes maar al te goed, volgens mijn ouders was ik er als baby helemaal verslaafd aan. Ze waren niet aan te slepen volgens mijn ouders, vooral de bananendrankjes..

Deel Deze Pagina