Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by eliesja, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

'S morgens na het flesje kleed ik mezelf aan. Mits het nog niet is gedaan. En dan leg ik haar ff op haar eigen bedje. Tevens kan ik dan ook ff ons bed opmaken en de was aanzeten. Enz. Vaak valt ze dan wel in slaap. En wordt rond 11 uur -12 uur wel weer wakker. Slaapt ze nog neit dan gaat ze mee naar beneden als ik klaar ben en dan vlat ze op een gegeven moment in de box in slaap. \:D/

S'middags leg ik haar altijd op bed. Gewoonte en ook om het aan te leren dat ze smiddags altijd boven slaapt.
    S'avonds voor de laatstse voeding ligt ze ook vaak beneden en slaapt ze helemaal niet. Is ze te wakker. :flower:

2. Niet meer actief

Vraagje he meiden..

hebben jullie ukkies ook een voorkeur voor een bepaalde fopspeen??

Dhani wil absoluut alleen maar aventspeentjes..ik heb hele leuke met I love mama, eentje van difrax en nog eentje van weet ik veel wat voor..oja nog een bibispeen geloof ik..maar die moet ik dus echt niet allemaal..we hebben het echt geprobeerd..maar zodra je er weer een aventspeentje in doet is het goed..de boef haha...

ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is.. 8)

3. Niet meer actief

Nee yanouck gebruikt eigenlijk niet zo vaak meer de speen. Ze heeft maar twee spenen allebei een bibi speen als ik me niet vergis.

Maar tju toch weer mijn ketel stuk... weer gebeld komen morgen kijken

4. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Hai hier drie slaapjes overdags.... en allemaal gewoon in bed...en eigenlijk zonder klagen, maar dat komt door zijn duim hihi Naar bed naar bed zei duimelot...
    hier ons schema

07.30 - 1e fles
    Dan wakker tot ongeveer 09.00/09.30
    09.30 - dutje
    11.00 – wakker
    11.30 – 2e fles
    12.00 (grote zus van school halen op schooldagen) en 13.00 weer terug brengen
    13.15 – dutje
    15.15 - wakker
    15.30 - 3e fles
    dan wakker tot 1700 uur
    17.00 - dutje
    18.00 - wakker
    19.00 - in bad
    19.30 - laatste fles en naar bed tot 's morgens

Maar hij slaapt op de eerste dagen van de kraamweek na dan al sinds het begin in zijn eigen bedje. dus gewenning denk ik. maar heel in het begin huilde hij voor elk slaapje en heb de 10 minuten regel gedaan. dus niet meteen erop af stappen en van 10 min ging het snel naar 5 min en sinds mr. duim opbloeide werd het gewoon zonder huiltje...

bedankt voor het prachtige bloemetje miekie....;)

grappig trouwens...ik wilde net vragen hoe jullie dagen eruit zagen wat slaapjes betreft...telepathie ??

5. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Nou er is eindelijk iets van duidelijkheid gekomen in mijn werk.
    Mijn collega heeft gebeld en we hebben nu voor de donderdag afgesproken zodat zij mijn taken over kan dragen. Nou heb ik er al een jaar gewerkt voor mijn zwangerschapsverlof, dus helemaal nieuw is het niet.

Valentino heeft ineens iets heel raars.
    Normaal geeft papa s avonds, als hij uit zijn werk komt, de fles.
    En dat is ook helemaal goed, maar ineens de afgelopen drie dagen gaat Valentino helemaal uit zijn dak. Krijsen en huilen niet te troosten.
    Als ik hem dan overneem is hij meteen stil... Net of hij alleen mama wilt... hebben jullie kids ook zulke rare buien.
    Ik geef hem op de helft gewoon weer terug aan zijn vader, want anders wil hij dalijk niet meer bij hem de fles drinken.

Valentino heeft geen voorkeur voor bepaalde spenen, hij heeft al drie verschillende gehad, en pakt ze allemaal.

Wij gaan op 12 oktober naar Spanje... lekker hoor.

6. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    En zijn slaapjes...

7.30 eerste fles
    8.15 uur slapen in zijn bedje
    wakker ongeer 11 a 12 uur
    tweede flesje 11.30
    14.00 uur slapen in zijn bedje
    15.30 derde fles
    17.00 uur slapen in zijn bedje
    19.30 vierde fles
    20.30 slapen in zijn bedje
    23.00 uur vijfde fles

7. Niet meer actief

Lekker mamaantje naar Spanje :sunny:
    Dhani heeft ook wel eens dat als mijn vriend hem de fles gaat geven hij het op een krijzen zet..als ik het dan overneem is het goed..als hij dan lekker drinkt geef ik hem ook weer terug aan mn vriend..

Zal ik ons dagritueel dan ook maar ff neerzetten hihi..had ik geloof ik nog niet gedaan..

6.30-7.30 eerste fles
    na flesje weer naar bed
    +- 10.00 wakker
    10.30 flesje
    blijft dan wakker
    12.30 flesje
    13.00 broek en sokjes uit..schone luier en naar bed
    ene keer slaapt hij maar een uurtje, sinds gisteren tot 16.15
    flesje
    blijft wakker tot ongeveer 19.30
    19.30/20.00 badje..flesje en naar bed

zo ziet het er ongeveer uit bij ons..maar het wijzigt ook wel eens hoor..hangt van zn slaapjes af..

8. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Van de week deed hij het al een keertje, maar vandaag heel duidelijk. Ik had hem op schoot. Zittend met gezichtje naar me toe, en toen deed ik
    hop hop hop en toen floep! ( mijn benen een beetje van elkaar zodat hij een paar cm ertussen zakte en toen begon ie te schaterlachen met geluid...zoooo lief klinkt dat...en echt een paar keer zoals een slappe lach klinkt... ik weet nog met mijn dochtertje dat het altijd zo leuk klonk, maar toch vergeet je dat. Ik wilde het altijd al opnemen bij haar, maar we hadden zo'n stomme grote ouderwetse videocamera toen, dus lag dan altijd opgeborgen in de kast. dus heb er geen geluidsfragmenten van helaas, maar NU ga ik echt ervoor zorgen dat ik het eens ga filmen. we hebben een compacte zilveren digitale videocamera, en omdat die klein en niet zo lelijk is, staat die op de piano dus ik film nu veel sneller omdat hij voor het grijpen ligt en anders evt onze digican (= 7,2 megapixels, dus die filmt ook goed) al is met videocamera natuurlijk het mooist.... maar dan heb ik in ieder geval geen excuus om het niet te filmen.... Als jullie de kans krijgen moeten jullie al die dingen ook absoluut vastleggen hoor. Klinkt Cliché, maar het is zo voorbij en je vergeet later zoveel weer. echt waar. Ik schrijf nu alles op, film alle nieuwe dingen en maak geregeld foto's die ik weer in mappen per maand opsla... (tjah we houden het waarschijnlijk bij 2 kindjes dus deze tijd komt niet meer terug) en van onze oudste deed ik het ook al met geregeld foto's maken....heb mappen vol liggen (op de pc dan he hihi) zo leuk om terug te kijken....

9. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Miekie het is geldig tot november geloof ik (eind november)

Mijn jongetje heeft iets nieuws!!

Hij kan de fles vasthouden !! Goed he hihi Mama is zo trots!

10. Niet meer actief

haha gaaf Suus..lijkt me echt lief om te horen..ga dat ook is proberen met Dhani..

Ahhh lief Keejbie ;)

Tsja verder eigenlijk weinig te melden..owjaa kreeg vanmorgen het blad wij jonge ouders en drie maal raden wat erbij zat..jaaaaa de bon voor de babydoos :)
    Ga ik van de week maar is ff ophalen :p

owja wat denken jullie wat ik nou weer had bij de supermarkt..sta ik bij de kassa..alles wordt gescanned..ik doe keurig alles onder in de wagen..moest ik betalen..uhhhh ja hoe kan ik betalen zonder pinpas..pfff..die had ik gisteren uit mn portemonnee gehaald zodat ik niet dat hele ding mee hoefde te sjouwen..maar ja is het wel handy als je passie weer terug stopt..hoezo voor L*L staan :oops:

11. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    oei dat was dus ff niet zo handig haha

flessie vasthouden gebeurt hier nog niet voorlopig denk ik :) of ik zou er een doek achter moeten leggen zijn handje erbij leggen en snel een foto schieten haha..maar dan speel ik vals..maar daarna zou hij hem toch wegstoten. de fles is nog te groot om zijn handje om heen te doen. rammelaars zijn makkelijker omdat die smal zijn en het hele knuistje eromheen kan. Maar ja: om nou een smalle fles uit te vinden zo smal als een rammelaar uhmmm wordt zo'n lange fles dan ;)
    wel lekker makkelijk keejbie..hihi..nu moet je hem nog leren zijn eigen luier te verschonen ;)

handig die treinkaartjes trouwens...en niet duur!, maar ik ga al snel met de auto eigenlijk, maar op zich geen slecht idee voor als ik naar veendam ga...is het een retourtje eigenlijk?

12. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    kan ik dat ergens vinden van het treinkaartje? of heb je een link?

13. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik geef um zelf ook nog de fles hoor;) hihi

Maar het is wel grappig dat hij hem ook vast kan houden en tegelijk ook door ken drinken. Nieuwe vaardigheid dus dattie zich op meerdere dingen kan concentreren ;)

Suusje het is idd een retourtje.. En het is van de kruidvat dus kijk eens op kruidvat.nl?

Ik moet ook nog steeds de babydoos ophalen!

IK ga zodadelijk eens na het zwembad fietsen om ons in te laten schrijven Jeuj!!

14. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    ja had ik al gekeken, maar zag niks....:(

15. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hoi hoi, hier ben ik ook weer es.

Hier gaat alles goed! Behalve dat m'n meissie de laatste dagen van slag raakt, als andere mensen haar beethouden. Zelfs bij opa en oma :(
    Hopelijk is dat snel weer over..

Vandaag heel de dag thuis geweest zonder andere mensen en vandaag heeft ze niet 1 keer gehuild, dus denk echt dat het dan soms te druk ofzo is voor haar..

Jullie kindjes gaan echt hard! Cyenna heeft haar voetjes wel ontdekt, maar haar handjes nog steeds niet volgens mij. Ze probeert nog steeds geen dingetjes te pakken, wel slaat ze soms naar dingetjes. *dus misschien een begin :p *

Hier ons schemaatje:

8 uur: 1e fles
    9:30: bedje
    slaapt meestal tot 12 uur
    12:00 2e fles
    Meestal ff rondje doen met de wagen, daar slaapt ze meestal dan ook
    16:00 3e fles
    dan slaapt ze niet tot 19:00
    19:00 4e fles
    Meestal gaat ze dan ook nog wel slapen in de box (op dit moment slaapt ze dus nog :p)
    en dan rond 22:00 22:30 de laatste fles.

16. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    dat is ook een begin hoor Miranda...wat grappig dat ze eerst dr voeten heeft ontdekt. Is veel verder weg en moeilijker om te ontdekken lijkt me. Ze pakt het gewoon meteen groots aan ;)

fijn dat het goed gaat tinus. dan werk je toch met een geruster hart lijkt me

goeiemorgen allemaal trouwend

17. Niet meer actief

goeiesmorgens meiden..

leuk dat ze dr voetjes heeft ontdekt..hihi..dhani kijkt af en toe wel naar zn tenen..maar verders niet..

ga meteen ff op je site kijken Tinus..en lekker dat alles goed is gegaan gisteren..

NOu ga ff verder internetten en dan mn mannetje aankleden en flessie geven en dan shoppuhhhhhh..ff naar de prenatal..babytotaal..MCDONALDS niet te vergeten haha..

weten jullie waar ik trek in heb???PEPERNOTEN

Nou daggie

18. Niet meer actief

Hoi Dames,

Heb vanmorgen al gepost maar dat heb ik laten verwijderen.

Maar we hebben een andere site voor Yanouck.

www.yanouck.beebiesite.nl

Er zit alleen een ww bij. Als je toch de site wil bekijken laat het mij dan ff weten via een pbtje. En dan mail ik je het ww wel.

19. Niet meer actief

Vanwege het geplaatste ww heb je het zeker laten verwijderen hihi..dacht al..waarom zet je er dan een ww op ;) :p
    Maar leuke site hoor..we hebben ook wat in je gastenboek gezet..

Ik heb dus pepernoten gekocht..en nu?? nu ben ik giga misselijk haha..eigen schuld dikke bult..

heb nog veel meer geshopt..rompertjes..truitjes..sokjes..speeldingetje wat ie vast kan houden..een trilbeest voor aan de maxi cosi..en een adapter om de maxi cosi op de wagen te bevestigen..
    Wat heb ik voor mezelf gekocht..uhh eigenlijk alleen de pepernoten haha..
    Oja en heb de babydoos opgehaald..zitten best leuke dingen in vond ik..leuker als de zwangerdoos..

Nou ga mn kleine mannetje ff naar bed doen..

waar is iedereen trouwens..issuhhh errrug rustig hierzo..

doeiiii

20. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    haha sonnie....ik las het verkeerd...ik las: ik ga mn kleine mannetje ff naar bed doen. Waar is ie trouwens

ik dacht: huh? hoe kan je nou niet weten waar hij is haha... suf...zal t weer wel zijn.

net terug van het cb
    prikjes gehad...zieluggggg
    hij heeft er wel flink van gehuild hoor, maar na het aankleden was het ok.
    hij is goed gegroeid 58 cm en weegt nu 6450 gram
    en lief vrouwtje trouwens. ik heb het zoals ik laatst zei toch bij 4 flessen gehouden, maar geef nu 210 water en 7 schepjes per fles en dan dus 4 flessen. Dacht ik zal wel commentaar krijgen, maar was prima! ze zat lekker met hem te brabbelen hihi en zei tegen hem dat het wel heel lief was dat hij mij zo lekker verwendde door elke nacht 12 uur achter elkaar te slapen. ze zegt: je hebt het wel getroffen hoor...en tis waar ik mag ook niet klagen....om 8 uur heb ik beide kids in bed en de avond voor mezelf tot de volgende ochtend half 8 en dan moet ik er sowieso uit, want dan moet mijn meisje naar school. Ik sta dan zelf al om 7 uur op zodat ik mezelf even wakker kan douchen en aankleden.

pepernoten...uhm...vind ik op zich wel lekker, maar dan in de thee gedoopt (speculaasje is dan nog wat handiger haha)

mooie site hoor tinus...ik had je ww nog van vanmorgen geprobeerd, vandaar. ik dacht idd ook al waarom zet je dat nou neer slimpie ;)

Share This Page