Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Hee dames... wat is het hier ontzettend stil ?
    Ik zit op mijn werk... maar zit me een beetje te vervelen... ben het zat en ik wil naar huis...

@ Cindy.. ja gaaf het die autostoelen..
    Ze kunnen dan alles veel beter zien, en lekker naar buiten kijken.
    Die feestslingers zijn echt super.. ik ga ze ook wel bestellen denk ik...

@ Lindaaa.. kan me niet voorstellen hoe het is om je kind heel de dag wakker te hebben.. Die van mij slaapt de hele dag..hihihih..
    En als hij wakker is dan is hij ook echt aanwezig.. Maar die lois van jou zit ook niet echt stil... dat is ook een slimme snelle dame.

En Miekie... lekker wezen fietsen...
    Fijn he.. als het zonnetje lekker schijnt...

Mijn ouders hebben een patatzaak... en van die rijdende snackwagens
    op de weekmarkten. Gisteren bij mijn pa geholpen, dus ook weer aardig lopen snoepen van de patatjes enz. hihihhi.. ze blijven lekker

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Helllooooooooo

Ik heb ook zo'n cd, vind Iman ook lekker om heen te luisteren :)

Ik wil ook zo'n slinger, ze zijn heeeeeeel leuk!
    Kun je ook leuk bewaren en nog jaren ophangen :)

Ik ben vanmorgen bij mijn schoonmoeder geweest en erna even met mijn moeder naar Pearl. Ze moest een nieuwe leesbril, maar dan wil ze iemand mee die zegt dat of dat montuur. Ik heb haar een hippe paarse uitgezocht hihi...
    We hebben n nieuwe autoradio gekocht en van mijn moeder heb ik een kookboek gekregen.

Iman ligt nu te spelen, ze gaat zo haar bed in.
    Ik ga zo koken.

3. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    het is dat straatje waar de tram zo in zou rijden als hij niet linksaf richting centraal zou hoeven
    ik geloof dat er ook een winkel met allerlei stropdassen zit en een pinautomaat op de hoek

4. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ja idd dat kan dan lin2...zo had ik het nog niet bekeken, maar als je ipv zo en zoveel jaar gewoon doet: Hoera .... is jarig dan kun je hem steeds opnieuw gebruiken

5. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Hoe is het nu met iman, en cyenna heb veel aan jullie gedacht. Ik weet hoe het is als ze zo ziek ziek zijn.

6. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Maar ben er weer weg van. Sam ligt lekker uit te buiken op het speelkleed, nou uit te rollen hihi. Tot gauw. xxx

7. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    o nog ff snel, ik las ook dat gijsje misschien astma heeft. Hoop dat het meevalt en dat de verhoging van flixotide helpt. Nu sam geen ventolin maar atrovent heeft gaat het een stuk beter. Beterschap met gijsje.

8. sweetangel100

Yep Suus, zo bedoelde ik het ook ;)
    Ik ga gewoon een leuke bestellen met Iman is jarig en die kan ik elk jaar 'recyclen' :)
    Hoezo ik ben niet zuinig? ? ? :)

Sam, Iman is opgeknapt.
    De ene dag was ze echt nog doodziek, en de dag erna was ze opeens opgeknapt. Gek hoe snel dat kan gaan met die kinderen he. Ik was bang voor een terugval maar vandaag gaat het nog steeds goed. Dus we wachten af ;)
    Ontlasting nog steeds wat dunnerig, maar geen water meer. Gisteravond wel nog een groene spuitluier gehad. Ze wil weer fruit en ook groenten en drinkt haar flesjes weer leeg.
    Morgen of maandag krijg ik de uitslag van de kweek.

9. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    en dr vlekjes dan lin2 ?

vanmiddag trouwens naar het CB geweest
    cijfertjes;

10350 gram en 69 cm

verder alles prima...kan goed zitten, was vrolijk.
    en heb een voedingsschema gehad ( wilde graag een voorbeeld omdat Q niet meer 3 grote flessen wil)

smorgens fles 200 ml met pap
    10.30 fruit of liga met sap
    smiddags boterham (geen volkoren wel tarwe of wit)
    + fles 100 ml
    16.00 tussendoortje (fruit of liga met sap--> ligt eraan wat hij smorgens voor tussendoor heeft gehad)
    17.30 avondeten
    en voor het naar bed gaan 200 melk

kom je dus op 500 ml melk
    en verder voor 1 jaar: Geen honing of volkoren produkten --> wel tarwe dus

en voorzichtig met: zout kruiden uien kolen
    beetje zout of kruiden mocht wel, maar als we een keer erg zout of gekruid eten dan liever een potje of apart klaargemaakt. zelfde gekd voor uisnippers, beetje niet erg, maar niet heel veel

Nou dat was het wat ze heeft opgeschreven heeft. en met kolen bedoelen ze bladeren die elkaar overlappen en zo een bol vormen...dus bloemkool mag wel.. boerenkool mocht af en toe, maar spruiten enzo weer niet.

tot zover APK van mr.Q

10. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    was wel grappig, want ze begon met tijden erbij te schrijven en IK dacht wat? 1e fles 7.00 uur haha...maar ze zei al meteen niet op de tijden letten hoor...ik gewoon even standaard om je een idee te geven wanneer ongeveer wat.
    laatste fles stond bijvoorbeeld 21.00 uur hihi dan liggen mijn beide kids al lang en breed in bed en zijn ze al bezig in dromenland ;)

11. TellMe

TellMe Niet meer actief

Helemaal goed weer he de APK van MR Q !
    Dat voedingsschema is wel handig voor hier ook :p
    Ik gaf haar wel volkorenbrood, maar dan ga ik vanaf nu maar bruin of tarwe geven. Haha Suus, 7 uur, jij werd niet goed ! Hier is dat normaal ;)

Fijn dat Iman weer ok is. Wat ga ik meenemen voor de meeting ? Ik kan niet bakken enzo dus ik koop wel wat.

12. sweetangel100

Lin weer n nieuwe banner!
    Je gaat nog steeds los he ;)
    Die met Elmo net was leuk!

Ik ga me zaterdag eraan wagen om een cake te bakken hihihi
    Of ie lukt is een tweede, dus als ik zondag niets bij me heb dan weten jullie genoeg :)

Suus, ja klopt, bruinbrood is het beste heb ik ergens gelezen... Goede APK gehad dus weer ;)
    Dat van die kolen is goed om te weten, want ik snapte al niet waarom kolen niet mogen maar bv bloemkool wel. Weer iets slimmer geworden ;)

Ik had een vraagje.
    Hoe zijn jullie begonnen met brood geven?
    Graag tips en ideeen, want ik wil volgende week ook gaan starten ;)

13. TellMe

TellMe Niet meer actief

Ik geef tussen de middag nu brood met wat melk eroverheen. Brood met alleen jam of smeerworst ofzo krijgt ze nog niet weg. Broodkorst weer wel :) Ik geef dus 1 boterham zonder korst. Soms doe ik er nog wat jam op dan is het wel een goor zooitje maar ze vindt het lekker. Daarna krijgt ze nog een fles van 150 cc.

Ik vond die met Elmo ook leuk maar deze foto is van daarnet toen ze in bad is geweest dus ik wilde dan gelijk weer een nieuwe banner 8)

14. sweetangel100

Hihi klein lachebekje die Lois!

Dus bv beetje jam erop, wat melk erover heen en dat volproppen hihi...
    Ik ga aan de gang volgende week ;)
    De korst ga ik haar morgen of zo al eens in de handen duwen. Ze eet ook koekjes en rijstwafeltjes dus daar zal ze wel raad mee weten hihi.

15. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Leuke banner Lin!
    Mooie foto ook.

Zo, Q groeit ook maar goed!
    Handig zo'n schema.

Wow, mamaantje dat je ouders een patatkraam hebben, hmmm, lekker hoor!

16. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik heb Tijn toen 4 stukjes laten proeven zonder korst maar met boter.
    Hij vond het heerlijk en nu nog haha.
    Hij krijgt er nog een flesje van 120 melk bij.
    Succes ermee.

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

met tamer is het nog steeds het zelfde. Hij heeft bijna de hele nacht gehuild. Hij had ook nog 39.5 graden koorst. Heb uit paniek het huisarstenpost gebelt. Ze konden niets doen. Heb tamer maar naast me gelegd en heeft tot 7.30 uur geslapen. de fles gegeven en medicijnen en tot 9 uur geslapen. Ik had ook 'snachts de kleding uit gedaan. "smorgens geen koorts meer. Maar vanmiddag had hij helaas weer koorst.
    HIj wilde niet eten of drinken en als hij wat dronk of at dan ging hij gelijk weer huilen.

We zijn net naar de huisartsenpost gegaan en de arts zei dat tamer keelonsteking had en dat hij daarom niet at en dronk. Alles deed hem zeer. Echt zielig, mijn klein ventje.

Hij heeft nu gelukkig geen koorts, hoop dat hij eindelijk weer kan slapen vannacht.

18. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    leuke banner lin

hmmmm een patatkraam, jammieeeee

ik gaf eerst af en toe een korst in de hand alleen en daarna boterhammetje in blokjes gesneden met een beetje boter en smeerworst ...als je met kleine stukjes begint dan smakt ze dat als het goed is wel weg... Maar misschien moet ze net als cyenna heel erg wennen, Die vond het niks he miran haha

19. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    arme tamer....die wordt ook niet helemaal beter nog he..pffff....zielig hoor!

20. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Deel Deze Pagina