Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Nee was ook niet zo slim kwam er eigenlijk achter toen het er al stond. Dus ff een moderator ingeschakelt en die heeft het verwijdert.

Ik ga denk ik vrijdag avond of anders volgende week de doos van prenatal ophalen. Zitten er leuke dingen in?????

Zo ga ff lekker tv kijken en de was opvouwen. Johan is weg heeft ouderavond op school dus alleen.... Maar ook wel eens lekker. En morgen weer werken.

2. Niet meer actief

haha suus..ja dhani kruipt al dus was hem kwijt :p haha moest wel lachen om je hoor :)

Lekker dat alles ok was op het cb..ennuh niet eens commentaar gehad hihi..beterrrrr ;)

Tinus wil wel vertellen wat er in de doos zat maar weet niet of de rest dat op prijs stelt.

maar goed voor degene die het wel willen weten...scrol dan verder en anders nu ff niet meer verder lezen hihi ;)

-prenatal kortingsbonnen..twee stuks van 2.50...kan je gebruiken bij aankoop van 25 euro of meer geloof ik
    -wilkinson scheermes voor papa
    -luier van pampers (vanaf 7 kg geloof ik)
    -monstertje van wasmiddel
    -leuk speeltje van fisher price
    -foldertjes
    -nutricia slabbetje, lepeltje, olvarit potje met sap en een olvarit fruithapje
    -maandverbandje van dacht always
    -bonnen voor gratis potretfotosessie en een gratis foto..zijn diverse bonnen..van 0-6 mnd 6-12 mnd enz. dus elk half jaar foto van je kindje
    -uhhh wat zat er nou nog meer in..dit was het geloof ik wel..

Ga ff de oudste hond onder de tuinslang zetten..net uitgelaten en mevr dacht ik ga ff rollen door de zwanenstrond..getver wat stinkt dat..iekssss

Meiden fijne avond nog..weltrusten voor strakkies ennuh verder niks geloof ik haha...

trustuhhhhhh

3. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hai
    en weer doei, want weet geloof ik niks te vertellen.. toch?? (even tegen mezelf) ...uhm..nee niks te melden
    fijne dag allemaal
    doei doei

4. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Goeiesmorgens!!

Miranda ons jongetje heeft het andersom.. Hij heeft wel zijn handjes ontdekt maar niet zijn voetjes. Zal me benieuwen wanneer dat komt.

Heb me gisteren ingeschreven voor babyzwemmen en die vrouw zou me terugbellen en dan kunnen we dat gaan doen ;)

Onze kleine Demiën-Sem heeft weer wat nieuws.. Hij kan ze speen nu uit zijn mond trekken (deedie al erg vaak) maar nu ken die hem er ook weer instoppen haha YESSSSS, dus binnenkort waarschijnlijk die fase voorbij om telkens de speen weer in zijn mond te doen.

Ik heb eigenlijk wel een goeie vraag vind ik zelf.

Hebben jullie dat ook dat wanneer je eet je ukkie er helemaal naar zit te kijken en zelf ook begint te happen met zijn/haar mondje?

Van de week was ik een koekje aan het eten en hij lag op me schoot. Echt hij springt opeens vooruit en Hapt zo in me koekje.. Gelukkig had ik het koekje optijd uit zijn mondje!

Ons ukkie is echt gefasineerd door eten. Alles wat je kunt eten vindie prachtig!!

Ik wil dan ook echt niet tot 6 maandjes wachten met fruithapjes enz.

Vanaf wanneer gaan jullie fruithapjes geven?!?!

5. Niet meer actief

Morguhhh ladiesss..

Net heerlijk ontbeten..speculaas op een wit broodje..mmm jammie haha..

haha die demiën-sem..gek mannetje ;)

nee Dhani heeft dat niet..hij zit je wel aan te kijken hoor als je eet..maar meer niet..
    Ik wacht wel tot zes maanden..ze hebben het me niet voor niks geadviseerd..zowel kinderarts als op het cb ivm die allergieën..laatst wel klein beetje appelmoes gedaan op mn pink..maar ik wacht verder echt tot zes maanden..ach duurt nog maar drie maandjes hehe..ken ik ook wel op wachten..

nouuuu verders geen nieuws..oja Tinus in de doos zat ook nog het blad Party..maar wel van begin juni haha..

Ga ff de was ophangen en verder helemaal niks doen..heb zo'n dag dat ik nergens zin in heb..erg of niet??? nou ik vind van niet haha..

doeiiii meiden...

knuffeltje van sonja

Ennuhhh Suus..niks te melden??? kom op joh met je verhaaltjes haha

6. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm ik denk toch Sonnie dat ik me stoute schoentjes aantrek met 4 maanden :p

Na mijn gevoel heeft hij er al behoefte aan. Anders bijtie niet zo (zonder tandjes dan) in me koekje en waagtie enkele pogingen als ik een broodje eet of wat anders :p

Alleen ja, ik moet wel oppassen aangezien die al allergieen heeft.

Maar wat is het risico als je je kleintje eerder eten geeft? Daar ben ik wel benieuwd na want dat hebben ze bij het cb nooit duidelijk verteld. Weet iemand van jullie dat toevallig?!

Tinus, hoe staatie ervoor met onze meeting?

WAAR blijft onze datum Dames?! Het is nu werkelijk prachtig weer!!! Straks niet meer:(

7. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Helleu!!!

Tijn kijkt me het eten ook uit de handen ha ha.
    Maar ik wacht ook noge even totdat hij ongeveer 6 maanden is. Ik geloof dat als ze al gevoelig zijn voor allergieen, ze dan ook voedselallergieen kunnen krijgen en als ze pas vanaf 6 maanden bijvoeding krijgen kunnen ze eerder over allergieen, exceem en astma heengroeien. Dat is geloof ik wat ik er van weet! :(

Ja, wat een lekker weer zo nog he?! :sunny:
    Heb gelukkig nog vakantie, nog 2 weekjes....en dan zitten mijn 21 weken erop!!

Vanavond gaat Tijn voor de 2e x uit logeren. :albino:
    Er is dorpsfeest hier in de buurt en wij gaan met de hele vriendenclub heen vanavond. Wel weer even zin in. En morgen is schoonmoeder jarig, dan is Tijn daar alvast! Gaan jullie nog iets leuks doen???

Sonnie, wat heb je weer lekker geshopt!!!
    En was de MC lekker???? Hmmm, ben ik echt gek op. Gelukkig hebben we er hier niet een, ha ha! ;)

Heb net bij de Hema een mooi winterjasje gekocht en een winterslaapzak voor meneer. Dekens blijven nu nl niet meer op bed liggen, ha ha.

Nou dat was het weer even!!
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! 8)

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    s´middags dames..

Keejbie, Alyssa houd haar flesje ook wel eens (per ongeluk) vast en dat doet ze ook met haar speen, eruit halen en als ze um goed vast heeft stopt ze um zelf weer in haar mond, wel grappig om te zien.
    En dat met dat eten, ja onze bebbie heeft dat dus ook, ze kijkt alles wat te eten is, (bijna) uit je handen. :) Ze kwijlt er zelfs bij..haha maar dat doet ze de laatste tijd erg veel. ;) Trouwens doet demien-sem dat ook :(: , want sinds ze die pepti heeft kwijlt ze super erg! Weet niet of het daar aan ligt hoor. et zou kunne.!

Dit is het schema-tje van Alyssa:
    7.00 1e flesje
    9.00 terug naar bed.
    11.00/11.30 wakker, 2e flesje
    13.00 terug naar bed
    14.30 wakker, 3e flesje
    tussen 14.30 en 18.00 in de box, wakker, slapen.
    18.00 4e flesje
    tussen 18.00 en 20.30 in de box, wakker, slapen.
    20.30 badje en dan 5e flesje en dan naar bed tot andere ochtend.

Als ze s´morgens eerder komt dan is ons schema:
    7.00 1e fles
    10.00 2e fles
    13.00 3e fles
    16.30 4e fles
    19.30 5e fles
    23.00 6e fles.

en tussendoor slaapt ze wel meestal na iedere voeding.
    Als er een ritme in zit dan hoor ik haar echt weinig overdag en s´avonds, maar als er een verandering plaatsvind, zoals het oppassen van oma dan is ze echt onrustig. Dan zitten wij s´avonds met een ontroostbaar kind! :(
    Het laatste schema is ook beter, maar komt niet altijd goed uit, als mijn oudste van school moet worden gehaald.

Sonnie, ons meisje wil dus alleen speen van difrax, met platte onderkant. Die met die ronde speen die moet ze niet! Je hebt namelijk 2 soorten met platte onderkant en 1 aan beide zijden afgerond, dus een ronde. goed uitgelegd?? ;)

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    gister zijn we dus naar ziekenhuis geweest en wat denken jullie....

WE WETEN NU DUS NOG STEEDS NIKS!!!! ](*,)

ze konden dus niks vinden. Maar wat willen ze gaan doen om er achter te komen of het een allergie is. Ze willen haar 2 keer een halve dag ter observatie nemen en haar de ene dag een koemelkeiwit toe dienen (of niet) en schrijven alles op wat ze doet en dan van daaruit kunnen ze zien of ze een koemelkeiwit allergie heeft. as maandag bellen ze voor een afspraak. pfff echt gek van hoor. :(

Ze is gister weer helemaal onderzocht, gewogen, gemeten. Nou was ik best wel geschrokken van haar gewicht.
    30 augustus ben ik voor de laatste keer naar cb geweest. ze woog toen 5420 en was 61 cm lang. (lengte gaat overigens erug snel!!)
    Gister woog ze dus 5580. (lengte 63cm). In 15 dagen tijd is ze maar 160 gram aangekomen, vind het echt weinig. was er wel van geschrokken. Ze woog 3800 gram bij haar geboorte en nu ze 3 maanden is vind ik haar niet echt veel aangekomen. vooral als ik zie hoeveel jullie ukkies aankomen!! Toch is haar groeicurve wel boven gemiddeld.
    Nu hebben we sinds gister ook een andere speen in haar fles gedaan. ze had eerst de S en hebben nu de M en deze gaat nu super goed. Heel vaak dronk ze haar flesje niet leeg en zaten we na een half uur nog. nu heeft ze een flesje van 165cc in nog geen 10 minuten tijd helemaal leeg.
    Hopen dat dit beter gaat en ze nu wat meer aankomt. Anders is ze gewoon een fijn, lang poppetje..

10. Niet meer actief

jaaa Miekie MC Donalds was weer errug lekker haha..Dus Tijn uit logeren vanavond..leukkkk :)
    Jullie een fijne avond he :thumup:

Eliesja..dus nog steeds geen duidelijkheid :( Is idd niet veel dan als ze maar 160 is aangekomen..maar zeiden ze daar verder niks over? en als de groeicurve wel goed is zal het wel goed zijn toch?

Haha ja ik snap je spenen verhaal hoor..goed uitgelegd voor me ;)

Ik weet niet wat Dhani heeft hoor vandaag..maar hij huilt maar en huilt maar..zn eten kwakt hij er weer uit..maar hij huilt echt..het verschil merk ik nu wel..heeft gewoon ook traantjes..zo zielig maar weet echt niet wat er aan de hand is..dat spugen doet ie laatste dagen trouwens steeds..niet na elk flesje gelukkig..maar als dat zo aanhoudt ga ik het toch is na vragen..wat hij eruit spuugt is geen mondje..er komt zoveel uit dat als ik hem op mn schouder heb met spuugdoek dat dat dus niet helpt..alles lekt er langs en komt op de bank terecht..nou maakt me dat niet uit hoor..doekie erover en schoon..maar vind het voor hem zo zielig..
    Net weer flesje gegeven en is er redelijk in gebleven..hij ligt nu op zn buikkie te slapen in zn bedje..hopelijk helpt dat en wordt hij straks gezellig wakker..ach misschien heeft hij gewoon zn daggie niet..kan natuurlijk ook..maar hij huilt niet zeurderig..het is echt huilen :(

11. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Mijn kids zijn vanaf een half uur geleden ook een avondje uit logeren bij mijn moeder. Straks denk ik dat we even de koopavond in almere buiten induiken. Mijn dochtertje wou bij oma logeren....nou prima, maar vond het leuk als haar broertje ook meeging....ik dacht: waarom ook niet... een avondje voor onszelf en eigenlijk nog zonder plannen haha... komt vanzelf...

sonnie, misschien komt het door de warmte? of zit hij midden in een sprongetje? hoop voor hem en jou dat hij snel weer de oude is

knuffelsssss

12. Niet meer actief

owww lekker Suus een avondje en nachtje zonder kids..have fun he ;)

En idd misschien sprongetje ofzo..nu gaat het wel weer..hij werd om kwart voor zes wel wat huilerig wakker maar na zn flesje was ie alweer aardig aan het lachen..hele ritme is wel van de baan vandaag haha..hij krijgt nu zn flesje van papa..hij is net in bad geweest en zo direct lekker naar bedje toe..

nou verder eigenlijk niet zo veel te melden..

doegie

13. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hallo ladies,

Vandaag heeft Charissa voor het eerst groenten op, worteltjes ze heeft gesmuld.
    Keejbie ik ben met 4 maanden begonnen met een fruithapje.
    Je moet de 1e keer 1 soort fruit proberen om te kijken of er een allergische reactie volgt en dat schijnt ook zo te zijn met groente.
    Charissa vertoonde met het fruithapje geen reactie dus krijt ze nu verschillende soorten met de groenten moeten we nog even zien, maar tot nu toe nog geen allergie kunnen ontdekken.

Heb een foto geplaatst van mevrouw haar wortelavontuur en haar tandjes.

Veel liefs Vera :flower:

14. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik heb ook van het cb het advies gekregen om tot 6 maanden te wachten met bijvoeding. Maar Valentino groeit echt bovengemiddeld, niet normaal.
    23 augustus was hij al 7,4 kg en ik denk dat hij toch wel weer veel is gegroeid.

Na elke fles is het een strijd, want hij krijgt niet genoeg.
    Terwijl hij toch 5 flesjes 180 cc + 6 schepjes Nutrilon Forte kreeg.
    Hij drinkt dit echt tot de laatste druppel, en doet er ook ongeveer een 15 min over, maar is dan niet tevreden. Nou ben ik sinds gisteren overgestapt op een ander schema, 4x 210 cc + 7 schepjes Nutrilon Forte en dan gaat hij rond 21.30 naar bed. Vandaag was hij eindelijk tevreden na de fles en ging niet piepen toen hij op was. En ik hoef hem niet meer voor zijn laatste fles uit zijn diepe slaapje te halen, want die heb ik laten vervallen. Hij sliep gisternacht goed, ben benieuwd wat hij vanacht doet.

Omdat hij zo snel groeit denk ik ook dat hij veel meer behoeft heeft.
    Eten vindt hij ook machtig interessant. Ik ga ook vragen of ik niet alvast met Nutrix mag beginnen, maar hou voorlopig dit schema even aan.

15. Niet meer actief

heyyy meiden..wat zijn we rustig de laatste dagen :p

Ff ego berichtje van mij..gingen we net ff boodschappen doen bij de C1000 en wat zien we daar een fotograaf die foto's maakt van je kind..yeahhhh..dus maar meteen foto's laten maken..was echt schattig..Volgende week zaterdag kunnen we foto ophalen voor 2 euro..ben benieuwd..

Morgen gaan we een serie foto's laten maken van Dhani..een vriend van ons is fotograaf..ben benieuwd..is voor een foto voor mijn opa en oma omdat ze binnenkort 60 jaar getrouwd zijn :)

Nou ga ff me net gekochte plantjes in de tuin plaatsen..

Fijne dag..geniet van het weer 8)

16. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    He Eliesja ik herken alles wat je zegt!

Speentjes verhaal en het kwijlen hier ook hoor!!

En dat je zo geschrokken bent dat ze weinig is aangekomen dat was ik donderdag dus ook.

Ons jongetje woog 2 weken geleden 4215 gram en deze week 4395 dus ook maar 180 gram aangekomen in 2 weekjes tijd denk ook wel dat het een btje aan het weer ligt ;)

Bang te zijn voor een voedselallergie zoals koemelkallergie hoef ik niet meer te zijn aangezien ons jongetje dat al heeft :p:p

Vanavond komt schoonpapatje :p

Ons jongetje is ook uit zijn sas.. Vanacht heeftie amper geslapen, vandaag ligtie alleen werkelijk te krijsen en te huilen, en heeft nog steeds niet geslapen :(:(:(

17. Niet meer actief

Morguhh meiden..

Hier een vroege vogel voor de zondag.. :) Ben er al vanaf kwart over zeven uit met Dhani..we hebben de hondjes al lekker uitgelaten..heerlijk zo vroeg er is dan nog niemand..dus konden ze ff lekker los rennen zonder dat andere mensen er last van hebben..
    Ga dhani zo weer ff naar bed brengen en dan rond 11 op weg naar vrienden van ons in Haarlem..krijgen we de fotoshoot..

Hoe gaat t nu metDemiën Keejbie?

fijne dag meiden

18. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    zoooo jij was vroeg dan....maar wel relaxed dan zo'n wandeling...helemaal op een zondag...dan is het echt jullie tweetjes en de natuur...en groen hebben we hier wel in almere ;) dus dat zit goed...ik woon vlak bij de vaart... dus ook goed voor mooie wandelingen. ben je weleens naar de noorderplassen geweest?

19. Niet meer actief

Zo goedemorgen allemaal,

Moest ff weer heel bij wat bijlezen na 1 dag werken. Maar goed. Zoveel mogelijk gedaan. Nou Keejbie het uitstapje weet ik iet of het nog lukt.

Maar goed we moeten anders ff kijken. Nou hier gat alles helemaal super.

Yanouck gooit haar benen zo hoog dat ze nu al op haar zij draait. En verdere door draaien lukt nog neit maar ze is al wel op weg. Leuk man om dat te zien. En ze gilt af en toe zo hard van de lol en gister begon ze af en toe al te schater lachen. Echt geweldig.

20. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha Tinus Leuk joh!!!

Ja Sonnie hier gaat ut wel keej met um. Vanacht heeftie weer amper geslapen dus heb hem maar bij me neergelegd. Maarja denk dattie in zijn volgende sprongetje zit. Want ik zie nu elke dag dattie iets nieuws heeft.

Hij legt nu telkens zijn handen op zijn knietjes (kortom hij heeft zijn beentjes ontdekt) Ook kijkt hij uitgebreid naar zijn voeten en teentjes! En probeerd hij deze te pakken haha !!

Veel plezier Sonnie met de fotoshoot ben heel benieuwd!!!!

Ik word hier een btje moe van de buren. Weet je nog dat ik jullie vertelde dat ze 1 weekje bezig waren om een huis te krijgen en deze meteen kregen en de reden was alleen omdat ze ff het pispaaltje waren van de buurt. Maarja dat was in de zomer en nu is alles weer heerlijk rustig.

Nou deze beste mensen hebben dus een huisje gekregen. Wat ik natuurlijk niet ken uitstaan ook al is dat egoistisch. En nu moeten ze dus alle minuut inpakken en herrie schoppen enz. En echt werkelijk alles wat ze ooit aan ons hebben gegeven moet opeens terug enz

Heeeeel gedoe!!! En wat een gezeik ;) En ik vind het dus echt niet eerlijk aangezien ik al 3 jaar bezig ben met genoeg redenen om hier te vertrekken en hun maar een week en mogen vertrekken. Het lulligste is ook nog dat ze het me continu inwrijven :(:(

Deel Deze Pagina