Haha Lin, leuke foto's Met Cyenna gaat het goed hoor. Alleen wilde ze vanmorgen dan weer niet slapen... Maar nu net na het eten op bed gelegd en ze sliep gelijk. Hopelijk slaapt ze dan wel 2 uurtjes. Oh lekker Miekie, al weekend! Ik moet morgen en vrijdag nog, maar waarschijnlijk neem ik maandag vrij, dus dan ben ik ook bijna een hele week vrij . Maandag moeten we naar het CB, maar heb eigenlijk ook werkoverleg. Maar als het goed is wordt dat doorgeschoven naar as vrijdag. Dus zou mooi uitkomen En was Gijs z'n speentje kwijt ? Veel plezier met zwemmen morgen Miekie!
Ohja nog vraagje, wat doen jullie altijd op het brood voor de kids? Ik doe nu meestal jam, want iets anders moet ze niet Leverpastei al geprobeerd en pindakaas... Maar nee hihi. Ohja Suus, vergat ik nog te zeggen, bedankt voor dat lijstje met al die fruit en groentedingen, had hem gelijk opgeslagen gister! Handig!
Hier ben ik weer even... Het was vanochtend weer hopeloos met Iman, zo veel pijn had ze. Ik had anderhalf uur met haar op de arm gelopen en toen ben ik naar mijn moeder gegaan, ze weegt helaas geen 3 kilo meer, dus mijn rug was een beetje op. Mijn moeder heeft haar net naar bed gebracht en ze is stil, dus ik denk dat ze nu slaapt. Straks weer een flesje en dan alleen met zure melk en ik ga er diksap doorheen doen. Ik wil echt even van die koemelk af, zodat ik kan zien of het daar door komt of niet. En anders nutrix, als ze dat wel mag... Lin, hele leuke foto's! Have fun en voordat je het weet is het zondag! Miekie, lekker hoor al weekend! uhmmmm ik weet t verder even niet meer
Lin, Het zit zo, hij kreeg meteen al hypoallergene voeding vanaf zijn geboorte.. En ben daar thuis mee verder gegaan. Had een infopakketje thuis gekregen met Normale nutriton en daar had ik een ini mini flesje van gemaakt en toen reageerde hij er echt niet best op.. (Dat was voor die tijd) Je kunt gerust zeggen dat je het hebt uitgeprobeerd ze zeggen daar niets over vragen allen naar de reacties Nu ik ons manneke smeerkaas heb gegeven issut weer zover.. Hier stoppen we dus meteen weer mee!
Keejbie, krijgt DS gewone hypoallergene voeding of echt zoals Iman Allergy Care wat alleen bij de apotheek te krijgen is? Trouwens, als ik jou was zou ik beter nog niet gaan experimenteren met koemelkprodukten, mij hebben ze aangeraden pas weer na de eerste verjaardag...
Gedoe allemaal he Lin met Iman..hoop dat je snel verbetering merkt met die nieuwe voeding..sterkte.. Lin nogmaals veel plezier en idd wat de rest al zegt het is zo zondag..geniet lekker van jullie vakantie Lekker Miekie nu al weekend..lekker hoor na die drukke dagen dan met al die vergaderingen..geniet lekker van je vrije daagies Leuk weer zwemmen met Tijn..veel plezier.. Uhhh verder weet ik het ff niet meer.. Oja fijn dat het niks ernstigs is met Luca en wat gaaf dat hij al in de autostoel zit
Oja miran..dhani krijgt het volgende op zn brood: Smeerleverworst..jam..stroop.. Meestal stroop want dat vind hij het lekkerste
Gijs krijgt smeerkaas op z'n brood dat eet hij tot nu toe het beste! Ik moet wel zeggen dat hij maar 3 stukjes per dag eet dus het schiet hier nog niet echt heel hard op. Ja miran hij was zijn speentje kwijt hihi slaat het al aan lin? of heeft ze nog steeds problemen met drinken! Oh gijs weer wil aandacht dus ik ga weer effe naar hem toe Spreek jullie snel weer!
Hij krijgt nu Nutriton Pepti.. Dat stinkt gigantisch en helemaal als hij het teruggeeft maar hij groeit er perfect op En Lin het cb zegt zoveel net als in het begin, maar ik ben zijn moeder en ik moet het allemaal gaan uitproberen. Als je werkelijk alles niet geeft wat hun niet willen (bijvoorbeeld zoals Liga.. zijn ze nie tover te spreken) Mijn mannetje vind dat HEEEERLIJK. En moet je dus nagaan. Ons manneke is al 8 en halve maandjes nu ong. Alle kindjes hiero of laten we zeggen bijna alle kindertjes eten al ruim veel verschillende dingen. Ons manneke drinkt nog steeds zijn fles Ik vind het tijd geworden dat hij nu andere dingen leert eten en ben hier samen mee bezig met een dieetiste wat hij wel en niet mag hebben ;0 Elke keer blijft het proberen.. Gaat het wel of gaat het niet.. en zo doe ik het ook met melkproducten.. Vergis je niet over 3 maandjes is het alweer Juni!
Iman heeft net een flesje allergy care op! Van 180 cc heeft ze 110 gedronken dus ik ben ruim tevreden! Keejbie, onze beebs krijgen toch ook nog allemaal fv? of is er iemand die geen fv meer geeft hier? Maar je hebt gelijk, iedereen moet dat voor zich weten, als bij Iman straks KMA vastgesteld is zal ik in elk geval niets gaan proberen totdat ze ruim een jaar is qua koemelkprodukten. Maar dat moet iedere moeder zelf weten. Mijn CB heeft trouwens nog nooit gezegd dat ze geen liga mag? Ze krijgt nog altijd liga stap 1... Nog n vraagje: waarom vind je het tijd dat hij andere dingen leert eten? Wat nou als hij daar qua zijn kma nog niet aan toe is?
Ja maar ik bedoel het anders.. En via internet is dat zeer moeilijk uit te leggen omdat je niet kunt lezen hoe iemand iets bedoeld Liga is te plakkerig ook ik heb liga eerste stap. Mijn cb vind dit niet goed omdat het plakt blaat blaat je kent het wel. Ons manneke smult ervan en krijgt geen uitslag ervan dus ik geef het hem lekker. Ik vind het tijd worden omdat het gewoon ook tijdword dat ons manneke ook andere dingetjes mag eten Daar is hij ook aan toe dat zie je met allerlei dingen Je moet niet denken dat ik me kind lekker ga etteren met Koemelk Zo zit het helemaal niets. Eens in de zoveel tijd is het echt niet erg om eens te kijken tegen welke producten hij wel en niet kan. Laat voorop staan Koemelkallergie betekend niet alleen dat je kindje allergisch is voor koemelk. Het gaat daarbij om allerlei producten zoals Gluten, tarwe enz... Het ene kindje kan echt niet tegen koemelk en het andere kindje krijgt alleen uitslag als hij/zij producten binnenkrijgt die in een noten fabriek zijn geproduceerd.. Als mijn manneke uitslag krijgt of er verkeerd op reageer stop ik ook meteen en laat ik het een tijdje rusten. Wie weet is jou kindje wel allergisch voor groenten door een of ander bepaalde stof wat erin verwerkt zit. Dat zou dan toch ook niet betekenen dat je haar NOOIT groenten zal geven. Je moet ergens een begin maken. Dat heb ik gedaan met Danoontje daar reageert ons manneke perfect op. Smeerkaas dus niet omdat daar ook wel erg veel melk in zit... Soepstengels werken ook prima alleen brood niet. Zie je? Het ene gaat wel en het andere niet en dat is het lastigste van een kma.. Je moet alles leren ontdekken wat wel en niet kan en daar gaat heeeel veel tijd inzitten want je moet je kindje 3 dagen lang hetzelfde te eten geven om te kijken of hij/zij er uitslag van krijgt enz
Hallo mama's! Sorry dat ik hier even heel brutaal kom inbreken maar heb even een vraagje. Wij (decembermama's 2006) hadden gelezen dat jullie ook een meeting hebben gehad en een zaaltje hebben gehuurd. Zou ik wat meer info mogen? Waar was het zaaltje en wat waren de kosten enzo? En was er ook een mogelijkheid voor eten en drinken? Willen jullie mij een pb'tje sturen met meer info? Dank je wel! Groetjes Otje
Oh gelukkig heeft Iman al aardig wat gedronken, goedzo meissie! Ik heb net een nieuw groeiboekje gekregen. De groene die we nu hebben komt strax te vervallen. Tis nu een klein multomapje met dunne blaadjes erin. Vind m zelf minder handiger da de oude, maar goed. Wat wel leuk is dat je er nu ook een site is www.ikwordgroter.nl Hier kun je ook vragen mailen, das wel weer handig he?!
Miekie, heb net op de site gekeken en bij mijn consultatiebureau werken ze er nog niet mee... Hier dus voorlopig het groene boekje In mijn topic bij baby en dreumes opperde kwebbeltje net dat Iman ook lactose-intollerant kan zijn. Ben gelijk gaan rondstruinen op internet en komt idd veel overeen met haar klachten. Ze kunnen dat makkelijk testen door de zuurgraad in haar ontlasting te meten. Ik heb gelijk de huisarts gebeld en volgens de assistente is daar haar ontlasting vorige ker niet op getest. Mijn huisarts was er niet meer, moet ik morgenvroeg terugbellen. Als het negatief is kunnen we lactose-intolerantie in elk geval uitsluiten en anders hoef ik haar niet te laten wennen aan die vieze voeding en daarna weer aan sojamelk... Jeetje wat een gedoe....
Wat is lactulose-intolerant? Heb er nog nooit van gehoord. Ja je kan Iman er natuurlijk altijd op laten testen, wie weet...Ik hoop iig dat je snel duidelijkheid hebt!
Lactose komt met name voor in melkprodukten. En de klachten hierbij zijn meestal diarree, winderigheid en buikpijn. Lactosen-intollerantie is niet hetzelfde als koemelkallergie. In beide gevallen zorgt het drinken van melk wel voor de klachten, maar het zijn twee verschillende dingen. Bij de lactulose-intollerantie kan het lichaam de lactose die in melk zit niet goed verteren. Bij koemelkallergie reageert je lichaam juist allergisch op de eiwitten. Vaak uit zich dit ook in een eczeemvorm in het gezicht (wangen)
Oke, bedankt voor de info! Hier lijkt het idd ook wel wat op, de symptomen die Iman heeft. Zal mij benieuwen...sterkte ermee Lin!