Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ja precies, die broeken ja.....errug frustrerend.
    Ik was alweer begonnen met wandelen en sporten, maar ja met dit weer doe je ook nix, dus schiet niet op. Maar goed, komt wel weer.

2. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hehe ik wandel er ook wat vanaf. Durf ook nog niet op de weegschaal te staan :p

Ons jongetje is der net met zijn papa in het zwembad achter ons huis gegaan. Hij genoot er werkelijk van haha. We hadden hem gevuld met warm water dus heerlijk voor hem ;)

Heb ook foto's gemaakt maarja moet er eerst ff achterkomen hoe ik ze op me pc ken zetten is namelijk de camera van me mams.

3. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Hey hallo meiden,

wij zijn vandaag voor het eerst lekker naar het strand geweest. HEERLIJK!!!
    Ik kwam helemaal tot rust.
    We zijn trouwens niet echt op het strand geweest maar de schoonmoeder van mijn zusje (heb ik ook goed contact mee) heeft een strandhuisje en daar zijn we lekker geweest.

Degene die net bevallen zijn daar heb ik nog een tipje voor.

RUST alsjeblieft, ik ben TE snel van alles gaan doen en denken dat je weer de oude bent. Mare ik ben nu al 2 keer echt gigantisch ingestort dus pas op. De zwangerschap, bevalling, nieuw soort leven en het mooie weer vreten allemaal energie.

Voor de rest gaat het goed met Ivan en red ik het nog net met de BV, ik kolf me rot maar ik loop nu nog 1 voeding voor.
    Pffffffffffffffff, hoop dat ik het zo nog 3 weken uithoud want ze zeggen dat als je het kan, dan het liefst 6 weken. Dus ik ga ervoor en als ik het dan nog maar net aan red, dan stop ik er gewoon mee.

Geniet van het mooie weer!!!!

4. Niet meer actief

Zo dames....

Ik mag nog neit klagen met mijn bv. Het loopt er soms nog spontaan uit en anders spuit het er soms wel een uit. Moet nog regelmatig zoogkompressen verwisselen. Dus dat loopt nog als een tierelier.

Nou klussen durf ik zelf nog niet. Maar heb absoluut geen last meer van mijn hechtingen en het vloeien stelt ook niks meer voor..... Maar wat ik me wel af vraag is wanneer je weer tampons mag gaan gebruiken. Weet iemand van jullie dat.

De kilo's vlogen er de eerste dagen ook erg snel af. Moet nu nog ongeveer 5 kilo en dan zit ik weer op mijn oude gewicht. Dus dan zijn de 16 er weer af die ik bij was gekomen.

Ga ff een voeden...

5. Niet meer actief

Tinus met zes weken mag je weer tampons gebruiken ;)

Lekker Roos dat het nog lukt met je borstvoeding..die paar weekies ga je nog wel halen hoor.. :)

Ik zit op 2 kilo na alweer bijna op mn oude gewicht..weeg nu alweer 59 kg..dus in principe nog 2 kilo eraf..maar als ik op dit gewicht blijf ben ik ook blij hoor..
    Wanneer kan je eigenlijk weer beetje sporten? wil van mn flubber buikkie af :p

Vanavond weer kraamvisite gehad..Dhani is weer goed verwent hihi..

Dhani kan trouwens nu al neit meer in de newborn luiers haha..gaat echt snel..nu heeft hij een maat groter van pampers..

6. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    haha en die van ons zwemt er nog in Sonnie :p

En hoe doen jullie dat toch zo snel weer trug op je oude gewicht?!:p

Ik zal morgen is ff kijken hoeveel ik nu weeg :p

Zoo ik ga ons mannetje zijn laatste voeding geven en dan kan ook ik lekker naar bedje toe :D

7. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik zit gewoon nog 15 kilo boven m'n oude gewicht :cry:
    Maar ben heel m'n leven al aan het lijnen, dus dit komt ook vast weer goed ;)

Dhani groeit lekker hard dan! Hier zijn die luiers ook nog te groot hihi.

Ik ben op het moment ook telkens aan het afkolven en dan geven met het flesje. Gaat allemaal niet zo fijn op het moment als ze aan de borst ligt. Maar komt hopelijk vanzelf weer.

Heb net nog wat foto's gemaakt, moet ze alleen nog ff op de pc zetten. Zal het zo gelijk ff doen.

8. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Vervelend Miranda dat het voeden niet zo super gaat! Succes ermee!

Zo Dhani groeit echt hard!! Tijn zit nog steeds in de newbornluiers. Een maatje groter zijn veel te lang!
    Sporten mag ook weer na 6 weken, mits je je goed voelt en je lichaam het aan kan!

Dinsdag moeten we weer naar het cb, dan krijgt Tijn zijn 1e vaccinatie. Zal mij benieuwen hoe dat gaat!! En ben ook erg benieuwd wat hij weegt. Vorige x met 5 weken woog hij 4220 gram en zat hij wat boven de curve. Lengte was toen 53 en een halve cm.

Hij heeft vannacht eindelijk weer eens goed geslapen. Het was nu ook beter te doen qua warmte. Dus mams heeft ook beter geslapen, gelukkig. Na 2 van die nachten word je wel erg vermoeid hoor, pfff.

Roos, succes met de voeding! Ik hoop dat je het red. En denk eraan, het moet wel leuk blijven he bv geven en kolven!! Lekker zeg dat je naar het strand bent geweest!

9. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Heb nog weer wat ontdekt.
    Als Tijn erg onrustig is, huilerig of last van krampjes, dan is ie vaak ontroostbaar en wil hij het liefst bij je op de borst liggen. Nou heb ik m even op zijn buik in de box liggen en hij is gelijk stil!
    Vind het wel wat eng, maar hij heeft zijn hoofdje mooi opzij en ligt echt heeeerlijk!! Ik hou m alleen wel extra in de gaten natuurlijk!

10. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Fijn Miekie dat je beter heb kunnen slapen!!

Volgens mij wisselen de ukkies elkaar af.. Vandaag is de mijne niet optimaal. Heb al 4 keer geprobeerd um in bedje te leggen na het voeden zodat ik zelf ook kon slapen.. Maar nee hoooorr, volgens mij heb die weer erg last van krampjes.

En mams is uitgeput :(:(

Maarja niets aan te doen he. En het blijft ook zo benauwd. Ik BAAL er zo van dat ik nu niet gewoon in ons zwembadje kan ff lekker afkoelen hehe

11. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hey hallo...
    heb nog niks teruggelezen dus weinig te melden. hier gaat alles goed. Hey miekie ik ken dat van dat buikliggen....mijn dochtertje was een echte buikslaper...wilde absoluut niet op rug of zij liggen.. was wel spannend in het begin vond ik, maar heb alle omstandigheden zoals temperatuur etc zo optimaal mogelijk gehouden en ze sliep als een roos. Quinten slaapt wel op zijn rug. Dus mooi meegenomen. Benieuwd naar de foto's van je uk in het badje keejbie...
    en Roos je hebt absoluut gelijk met het rusten. heb ik bij de eerste nauwelijks gedaan en kreeg die klap mooi te verwerken op een gegeven moment. Ik stond dan ook al paraat voordat de kraamverzorgster er was en had dan al zoveel mogelijk gedaan etc...terwijl dat onzin is. Nu doe ik het heel anders....de hele ochtend laat ik me vertroetelen en ben ik lekker lui... en 's avonds ook vroeg naar bed... pik je ook weer die uurtjes mee.....huishouden en merendeel zorg oudste doen mams en man deze week. en maandag is de kraamzorg weg en is mijn man 2 weken thuis. dus gewoon lekker relaxed idd.. en ben ook meer uitgerust nu...en heb nog geen traan gelaten haha :)
    nou ik ga even bankhangen en wat drinken...vochtgehalte op peil houden...
    oh ja: heb fotootje in mijn album
    fijne dag nog allemaal

12. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    trouwens...waarom als ik de datum 2 juli invul komt er bij mijn banner 4 dagen..
    hij is nu toch 5 dagen
    of telt de geboortedag niet mee?

13. TellMe

TellMe Niet meer actief

Miekie, dat is een goed idee van dat buikliggen in de box ... ik heb het ook even gedaan en ze lag gelijk lekker omdat ze ook altijd zo bij mij in slaap valt. En inderdaad je moet er wel bijblijven maar dat doe je ook als ze huilen :)

Ik heb net alle verhalen van jullie weer gelezen en het is erg herkenbaar allemaal. Heb je echt wel veel aan !

Zelf ben ik nu 10 kilo kwijt en ik moet er nog 5 dan ben ik weer op mn oude gewicht ... maar die buik is wel slap nog en ik wil snel gaan trainen maar ik wacht nog heel even. Ik heb ook nog niet geklust maar ik wil het wel proberen. Vervelende is dat er nog steeds draadjes in de weg zitten denk ik maar die laat ik dan eerst wel even zien aan de VK want het zijn van die lelijke paarse draadjes haha.

Loïs is ook al te groot voor de new born, ze heeft nu 1 maat grotere pampers, gisteren waren we voor het eerst bij het CB en ze is nu al 4500 gram en 55cm. Verder was alles ook ok.

Nu maar hopen dat het nog iets koeler wordt ( 22 graden ofzo dan is het weer een beetje uit te houden ! )

En o ja ik ben die maandverbanden ook zooo zat, ben blij als ik weer tampons kan gebruiken over een week of 2.

Hebben jullie flessen en spenen van Avent ? Volgens de verpakking mag ik nu al spenen met 2 gaatjes gaan gebruiken maar omdat Loïs zo gulzig drinkt denk ik dat ze zich dan helemaal verslikt ?

14. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Als ze erg gulzig drinkt zou ik mooi speen nr 1 eerst houden. Anders gaat het denk ik te snel met darmkrampjes als gevolg. Dus zou het nog mooi zo volhouden tenzij ze wel erg langzaam drinkt. Tussen 10 en 20 min is prima. Succes!!

15. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Wat n knappe vent Suus!!!
    Dat was het wachten wel even waard!!
    Nou lekker genieten van je kraamtijd!!

16. Roos

Roos Bekend lid

2 jan 2006
    783
    0
    0
    Wat ontzettend lief dat je dat zegt.

Helaas gaat het vandaag weer minder, ik krijg er nu wel genoeg uit maar omdat ons manneke zo groot is heeft hij ook veel nodig en dat redt ik gewoon niet. Gaan het vanaf morgen combineren. Is kijken hoe dat gaat.

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ach wat een schatje suus..

Hopenlijk red je het tot 6 weken om borstvoeding te geven roos.

Vandaag is het weer al een stuk aangenamer, meer wind, niet meer zo benauwd..

Ons prinsesje slaapt gelukkig al wat beter, ben benieuwd hoe dat vanavond gaat. Meestal is ze tot s´nachts 1 uur wakker... maar ach mag niet klagen, want s´morgens komt ze pas rond 8..
    Ben ook wel benieuwd of dit nu ook blijft? Had ergens gelezen dat ze pas in de 5de maand s´nachts gaan doorslapen...

Wij hebben 19 juli pas de eerste afspraak bij het cb, ben nu wel weer erg benieuwd hoeveel ze weer is aangekomen, volgende week maar weer es ff langs het inloopspreekuur.

ga maar weer es voeden..

groetjes

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Afgevallen??? Ja denk wel wat, maar ben nog niet op de weegschaal geweest, maar merk wel aan mijn kleding dat ik nog lang niet op mijn oude gewicht zit!!!

19. Niet meer actief

Wat een droppie Suus.. ;)

We zijn vandaag voor het eerst op visite geweest met Dhani..naar mijn opa en oma..die zijn echt zoooo trots he..zo leuk om te zien..is hun eerste achterkleinkind..buurvrouwen kwamen ook meteen kijken..
    mn oma heeft voor het eerst zn flesje gegeven..zo schattig..

Oja wat denken jullie Dhani had gepoept..dus ik hem op de tafel gelegd en ging dus schone luier geven..wat dacht meneer toen ik zn luier voorzichtig afdeed..jawel poepen..maar het was beetje dun dus spoot er helemaal uit..mn kleren onder..zat zelfs op de vloer..snel, met hulp van mannetje en opa en oma alles schoongemaakt bij dhani want die zat ook onder, gaat ie nog ff doodleuk plassen..grr..kleertjes ook helemaal onder..moest er wel om lachen..hebben niet eens tijd gehad om ff fotootje te maken..wat een kliederboel was het zeg..

Ga ukkie nu ff de fles geven..hij heeft alweer honger hihi..

Nog ff iets anders he..mijn vriend zn grote hobby is motorrijden..voor mijn zwangerschap vond ik het onwijs leuk en gaaf als hij ging rijden..maar nu :( NOT..hij is nu stuk rijden maar ben als de dood dat er iets gebeurd..wil dat dhani opgroeit met zn vader..hij is al paar keer onderuit gegaan maar elke keer liep het gewoon goed af..maar je leest best vaak van die ongelukken met motorrijders dat het niet goed afloopt..ben gewoon een zeurpiet..hij doet heus wel voorzichtig..maar toch..nu heeft hij gezegd dat hij voor negen uur thuis is vanavond..maar dat wil ik dus liever niet weten..want als hij later is ben ik weer in de stress..Zeikerd ben ik he..pff :( heb dit echt vanaf dat ik zwanger ben
    Sorry moest ik ff kwijt :oops:

20. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Haha Sonnie, en dat gebeurt nou weer net waar anderen bij zijn! Is ie nu wel wat van zijn diarree af?

Mensen vragen ook of je nu ook erg bent verandert, nu je moeder bent. Idd je emoties liggen wat dichter bij elkaar, hmm. Maar die opa's en oma's zijn nog veeeel erger!! Als je die s ziet gek doen met hun (eerste) kleinkind, das niet best!

Ja kan me wel wat voorstellen van dat motorrijden!!
    Doet ie maar wat minder stoer, haha!

Heb net lekker een uur gelopen met onze hondjes en Tijn in de buikdrager, heeerlijk!! Doet me weer goed, ff dat huis uit!

Deel Deze Pagina