Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by eliesja, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    oh spannend miekie...ben benieuwd!

2. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    jeetje wat gaan jullie weer snel.. :(

Heb 2 dagen gewerkt en heb weer een boel bij te lezen!!

Viel me idd wel als eerste op dat de banners weg waren. :confused:

Mijn mannetje komt vandaag weer lekker thuis, volgens mij vroeg een x iemand wat het beroep van mijn man is, hij is marinier. ;) 9weet ff niet meer wie dat was :oops: )

Las iets over water koken, ik zelf kook water in de waterkoker en doe het in een kan en zet het (na afkoeling) in de koelkast, zodat ik er de hele dag van kan pakken. Warm het benodigde ff op in de magnetron en doe er dan poeder bij, vind het super handig zo. Heb een keer barleduc gebruikt, maar ging ze behoorlijk van aan de huil, weet niet echt zeker of het daarvan was, maar ga ik wel vanuit...

Verder gaat het super met Alyssa, ze brabbelt wat af.. :)

Leuke foto´s weer van jullie wondertjes. ;)

weet ff niets meer.. [-(

3. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    oh ja en over die banners, heb bij mijn profiel weer opnieuw een babybanner geplakt! (De goeie hoop ik!??)

4. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Je hebt toch ook nog andere allergieën behalve koemelk?
    Maar je moet het zelf weten, alleen zou ik het niet doen.

Dit stukje stond op www.ouders.nl:

Vanaf wanneer mag ik mijn baby bijvoeding geven?
    In principe is het af te raden om vóór 6 maanden al bijvoeding te geven, omdat het spijsverteringssysteem van de baby voor die tijd nog niet voldoende ontwikkeld is.

In het algemeen kunnen baby's tot minimaal 6 maanden toe met alleen borstvoeding. Er zijn zelfs kinderen die tot 9 à 10 maanden of een jaar vrijwel uitsluitend op borstvoeding leven. Deze kinderen doen in gezondheid en gewicht niet onder voor kinderen die al geruime tijd bijvoeding krijgen.

Omdat baby's na een paar maanden minder hard gaan groeien, blijft de hoeveelheid borstvoeding toch nog lange tijd voldoende om tegemoet te komen aan de behoefte van de baby.

Een baby is toe aan bijvoeding als hij met steun rechtop kan zitten. Daarnaast moet de baby al in staat zijn het voedsel in de mond te houden en door te slikken.

Wanneer (te) vroeg met bijvoeden gestart wordt, zie je nogal eens dat de baby het eten weer naar buiten werkt. Vaak wordt dan gedacht dat hij de nieuwe smaak niet prettig vindt. In de meeste gevallen weet de baby namelijk nog niet wat er met het voedsel gedaan moet worden en de reflex is nog zodanig dat voedsel – maar ook andere vaste stukjes – naar voren gewerkt worden. Dit is een bescherming tegen verslikken.

We kunnen echter niet volledig vertrouwen op die ingebouwde bescherming tegen verslikken. Het blijft zaak om kleine voorwerpen uit de buurt van baby's mondje te houden en de baby niet alleen te laten tijdens eten. Ook wanneer de baby wel weet hoe voedsel doorgeslikt moet worden.

Een ander belangrijk punt in de ontwikkeling van de baby is het vermogen om het voedsel te verteren. Rond een maand of 6 blijkt het spijsverteringsstelsel van de baby zo ver ontwikkeld te zijn dat het ander voedsel dan moedermelk kan gaan verteren.

In het begin is het vaak toch nog wennen voor een baby: bepaalde soorten voedsel komen weer onverteerd in de luier terecht. Rustiger aan met introduceren van bijvoeding is dan een goede aanpak.

Veel moeders beginnen al eerder dan 6 maanden met bijvoeden omdat de baby eraan toe lijkt. De baby is zeer geïnteresseerd in wat papa en mama allemaal in hun mond stoppen.

Maar lang niet altijd is het daadwerkelijk interesse in eten. Als een baby makkelijk af te leiden is – bijvoorbeeld met een eigen lepeltje en een eigen bordje en zo 'mag meedoen' aan tafel – dan is er geen noodzaak om de baby al bijvoeding te geven.

Rond 4 maanden krijgen veel baby's grote interesse in de wereld om zich heen: een grote interesse voor wat er aan de eettafel gebeurt, is daar deel van. Sommige kinderen zijn echter niet af te leiden en gaan zover dat ze het eten van je bord graaien.

Een enkele keer komt het voor dat een baby echt al aan bijvoeding kan beginnen en zelf met smaak zacht voedsel naar binnen werkt.

Maar voordat een moeder besluit dat het tijd is om met de bijvoeding te beginnen, is het goed om na te gaan of de baby een vergrote kans op het ontwikkelen van allergieën heeft. In dat geval is het beter tot minimaal 6 maanden te wachten.

5. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hihi vroeg ik Eliesja ;)

Ikke ga vanmiddag naar de kapper. Alleen om te knippen. Er zit geen model meer in :(

Ik ga m'n banner ook weer ff maken :D

6. TellMe

TellMe Niet meer actief

Thanx Sweetangel ! Nu snap ik alleen niet hoe ik em weer moet plaatsen, heb het wel gelezen maar ik heb daar dan weer geen geduld voor ( zo gek dat had ik voordat ik zwanger was nooit ha ha )

7. TellMe

TellMe Niet meer actief

Het gaat er volgens mij om dat als er allergie of astma in de familie zit dat het dan eerder ook kan voorkomen bij je kindje als je hem al met 4 maanden gaat bijvoeden.

Keejbie, jij hebt toch zelf ook allergieen ? Voor de kat enzo ? Dat heb ik dus ook en daarom raadden ze het mij af om eerder met andere voeding te beginnen.

Loïs kijkt bij mij ook het eten uit de mond maarrr ze moet toch echt nog even een paar maandjes wachten. Natuurlijk moet iedereen het zelf beslissen maar ik neem echt geen risico omdat ik zelf ook zo allergisch ben als wat voor bepaalde stoffen in voeding.

8. TellMe

TellMe Niet meer actief

Het is al gelukt met die banner ! Miekie, je moet het gewoon weer doen zoals je het de eerste keer hier hebt gedaan en dan de instructies volgen dat kun jij ook ;)

9. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja idd,

Maarja ik zie het wel uiteindelijk word het toch mijn besluit en zegt mijn gevoel wat het beste is voor ons kindje.

Zo werkt het denk ik ook bij jullie ;)

Maar bedankt voor de info ;)

Zooo vandaag met paps ff in de stad geweest. En ben weer bij prenetal geweest want me parasoletje was kapot dus heb een nieuwe gekregen wat een service he!!

Maarja de kleine man heeft ook meteen een trillende kip van opa gekregen en een draakie drinkbeker haha Leukkkk nog ff en dan heb ik het hele draakie collectie lijkt me geweldig..

Alles van draakie voor me eigen draakie.

Oja als goed is is chantal alweer thuis dus gaat wat beter.

10. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Aha, tis me nog gelukt ook!!

11. Niet meer actief

heyyy wat nou banners weg haha..ga zo wel ff kijken of ik nieuwe kan maken..

ik wacht ook echt tot zes maanden hoor..ze zeggen het natuurlijk niet voor niks..dhani kijkt ons ook het eten uit de mond..maar ook hij heeft lekker pech :p nog drie maandjes geduld.. :)

Heb voor Dhani nu andere spenen gekocht..hij dronk zo traag de laatste dagen en ook zo weinig..ik had het idee dat het hem moeite kostte..dus nu maatje groter gehaald en hij drinkt weer wat ie altijd dronk :)

hmm verder weinig te melden eigenlijk..mn ventje kan elk moment thuiskomen..hij had middagje vrijgenomen..gezellie :)

owww Miekie leuk naar de kapper..wel ff showen he ;)
    en miranda ook :)
    Ik moet eigenlijk ook alweer..das wel weer nadeel van kort haar..je moet wat vaker..normaal kon het wel uitstellen..maar ja je moet er wat voor over hebben he

ga nu ff kijken of ik nieuwe bannner kan maken..

doeg meiden geniet van het :sunny:

12. Niet meer actief

jaaaaa gelukt :)

En tuurlijk keejbie moet je gewoon je gevoel volgen..maar met dit soort dingen heb ik altijd zoiets van ja zij hebben er natuurlijk wel verstand van en het wordt niet voor niks gezegd..en het verhaaltje van miranda vond ik ook heel duidelijk..ik wil ook gewoon het risico niet lopen dat hij straks wel ergens last van krijgt omdat ik hem zonodig met vier maanden al wat wil geven..
    Maar idd ieder moet het voor zich weten en als jij denkt dat dat het beste is voor je mannetje moet je dat ook zeker doen ;)
    Dus weer lekker geshopt :) Leuk he die kip..heb ik ook voor aan de maxi cosi..
    Stoptte net dhani in zn draakie slaapzak maar begint toch te klein te worden..hij wordt groot ineens :rolleyes: ..ga morgen maar ff kijken voor maatje groter..

Ga ff de boel opruimen en dan ff de kinderen lezen..net binnengekomen :)

13. Niet meer actief

oja gaat iemand van jullie naar de jongegezinnen beurs?? of hadden we het er al keertje over gehad? :oops:
    Zit bij het blad kinderen een boekje met bonnen enzo..zelfde als toen met negen maanden beurs..

Wij gaan in ieder geval wel..lijkt me wel leuk..gaan gezellie met zn drietjes

14. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja Sonnie wij gaan ook!!!

4 november gaan wij

Dusssss ik moet snel maar eens ff kinderen kopen ja! Het blad dan he hahaha

Maarja koop hem zowiezo altijd al vind het zo leuk om te lezen!

15. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Ja ik ga wrs ook heen met 2 vriendinnen en dan ook op de zaterdag 4 november. Ben vorig jaar ook geweest, erg leuk!!

16. Niet meer actief

Wij gaan ook waarschijnlijk 4 november..
    net ff dat boekje doorgelezen..heb nu al zin om te gaan haha..lekker shoppuh voor mn kleine man..

Staan trouwens weer nieuwe foto's bij twee maanden op de website..om die maand weer af te sluiten hihi..en alweer een paar nieuwe foto's van drie maanden..dus voor degene die het leuk vinden..www.vandenbrandt.info...

we gaan nu ff naar Overvecht plantjes kopen :)

doeggggg

17. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Beetje felle reactie misschien maar ik ken toevallig een jongetje die voedselallergien heeft gehad (geen koemelk, soorten fruit etc) en geloof me dat wens je niemand toe. Als hij iets verkeerds binnenkreeg, rode plekken die verschrikkelijk jeuken, zijn huid was als schuurpapier...zoooo zielig!! Hij wordt nu 12 en is er nu pas een beetje overheen aan het groeien. Altijd apart eten op verjaardagen, als kind nee moeten zeggen tegen bepaalde snoepjes. Dus ik zou er goed over nadenken alvorens een kind zo'n risico te laten lopen. Helemaal als het kindje al laat zien dat het al vatbaar is voor allergien(voedsel-intolerantie). Je weet immers zelf hoe demien er aan toe was toen hij koemelkallergie had en koemelk kreeg.... Maar goed! hey hebben jullie geen foto van die draakjes spullen. klinkt leuk! Lekker weertje trouwens weer he...hey miekie leuk zo'n tent..enneh ik wil een geit!!!!of een microzwijntje... maar helaas...heb niet zo'n mega tuin als jij
    ik heb een gewone

18. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    hey volgens mij komt daar een mini ontmoeting zo te horen op 4 november!!

19. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha wie weet!

Vorig jaar was ik ook geweest, met me zus en der man en toen heb ik die echo laten maken van onze uk.

Ivo wou toen echt niet mee:p Hij zei tegen me en wat moet ik daar doen tussen al die zwangere miepen?!

En wat nu!?! De echte papa gaat mee hoor haha. Jeujj dit keer gaan we samen met me nicht en der vriend zij is dus ook zwanger nu en is maart uitgerekend dus wel leuk om met zijn 4tjes te gaan.

Wie weet komen we elkaar nog wel tegen Sonnie en Miekie hahaha ;)

Suus ik snap je reactie wel. Tuurlijk is dat ook niets voor het kindje dan. Het is niet zo dat ik hem MOET geven, ik vond het gewoon raar dat op alle potjes staat 4 maanden en dat ik moet wachten tot 6 maanden. Tuurlijk vanwege zijn allergie maar toch vond het allemaal maar een beetje raar.

Als het om de gezondheid van mijn jongetje gaat doe ik echt wel het beste en zal die nog 2 maandjes moeten wachten ;)

20. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Oh keejbie..dat vind ik echt heel goed van je! Wilde echt niet fel zijn, maar ik heb t gewoon in het echt gezien en vond dat zo zielig vandaar...zo nu over andere dingen;)

ga zelf niet naar de beurs maar wie weet herkennen jullie elkaar..dat zou grappig zijn...

is de jonge gezinnenbeurs leuk? leuker dan 9 maandenbeurs?

Share This Page