Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    nee hoeft niet son... het water is goed genoeg..tenminse is mij door de kraamverzorgster verteld. Gewoon tappen flessie maken en in de magnetron... dus lekker makkelijk!

en THANKS...idd mooi weer voor hihi maar vier het zondag maar dan zou het ook mooi weer zijn (volgens Piet: bij de Hornbach)

2. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Water uit de kraan of uit de fles?
    In Nederland is kraanwater van goede kwaliteit en wordt het voortdurend gecontroleerd. Het is dan ook meestal gewoon geschikt voor het klaarmaken van babyvoeding. Alleen als je loden leidingen hebt, putwater gebruikt of wanneer het nitraatgehalte van je drinkwater te hoog is, kun je voor babyvoeding beter bron- of mineraalwater (zonder koolzuur) gebruiken.

Lood vooral in oude huizen
    Kleine kinderen zijn gevoelig voor lood. Baby’s die flessenvoeding krijgen dat aangemaakt is met water uit loden leidingen, krijgen al snel een te grote hoeveelheid binnen. Dit kan schadelijk zijn voor de ontwikkeling van hersenen en zenuwstelsel. Sinds het jaar 2000 mag Nederlands kraanwater niet meer dan 10 microgram per liter bevatten. Deze norm kan alleen gehaald worden als álle loden leidingen vervangen worden. Het is niet precies bekend tot welk jaar loden drinkwaterleidingen werden gebruikt, maar in huizen die voor 1945 gebouwd zijn, is de kans op aanwezigheid van een loden leiding groot.

Onschuldige kalk

Het is onzin om bronwater te gebruiken omdat er teveel kalk in leidingwater zou zitten. In melkpoeder zit een hoeveelheid calcium (kalk) die vele malen hoger is dan die in het water.

Nitraat in kraanwater
    Nitraat is afkomstig uit mest. In Oost-Gelderland, Oost-Brabant en in Zuid-Limburg zijn enkele grondwaterstations waarvan het nitraatgehalte hoger is dan 25 mg/l. In de rest van Nederland is de concentratie nitraat lager dan 25 mg/l. Als baby’s gedurende langere tijd drinkwater binnenkrijgen met een te hoge nitraatconcentratie, hebben zij een verhoogde kans op het blue baby-syndroom. Doordat de baby een zuurstoftekort krijgt kleurt de huid blauw. Voor volwassenen is een concentratie van 50 mg/l nitraat in drinkwater een veilige waarde. Voor baby's wordt een grenswaarde van 10 mg/l per liter geadviseerd. In gebieden waar het gehalte aan nitraat hoog kan zijn, wordt aangeraden voor baby's en kleine kinderen flessenwater te gebruiken. Het waterbedrijf weet hoeveel nitraat er in jouw kraanwater zit.

Bacteriën in kraan- en flessenwater
    Het is niet waar dat water uit pak of fles veiliger is dan water uit de kraan. Waarschijnlijk gebruik je niet iedere keer een ongeopend pak water. En als een pak een tijdje openstaat, kunnen er juist bacteriën in groeien. Water dat stromend en koud uit de kraan komt, is vers en veilig. Gebruik geen water dat uit een boiler of geiser komt, omdat het water dan meer metalen kan bevatten. Laat de kraan eerst even lopen voor je het koude water gebruikt, zodat eventuele restjes van boiler- of geiserwater uit de leidingen gelopen zijn. Gebruik ook geen warm kraanwater, maar warm de fles op in de magnetron, flessenkoker of zet hem even in een bak met heet water.

Water koken of niet?
    Als je een fles klaarmaakt voor direct gebruik, dan hoef je het koude water alleen maar te verwarmen tot de temperatuur waarbij de poeder het beste oplost. Het is onzin om het water door te koken in verband met de hoeveelheid kalk. In de melkpoeder zit immers een hoeveelheid kalk (calcium) die vele malen hoger is dan de hoeveelheid in het water.
    Wil je de voeding voor de hele dag in één keer klaarmaken, dan is het wel aan te raden om koud leidingwater, maar ook bron- of mineraalwater, eerst te koken.
    Daardoor vernietig je eventueel aanwezige bacteriën en virussen. Eventuele opgeloste schadelijke stoffen (nitraten of zware metalen) blijven in het water. Daarnaast kunnen bacteriën zich minder goed ontwikkelen in een voeding die is klaargemaakt met gekookt water.

3. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    SUUS gefeliciteerd \:D/ dat je maar een grote meid mag worden ;)

4. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Dank je wel taatje...whahaha..... ja dat is een goeie....kan ik wel gebruiken met m'n 1.59 m ;)

5. Niet meer actief

oww dus dan doe ik het goed zoals ik het nu doe met het flesje :D

Heb je al kadootjes gehad?
    Zou idd wel mooi weer worden het weekend..

6. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal

7. TellMe

TellMe Niet meer actief

Suuuuuuuuuuuuuuussssssssssssss GEFELI !

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    *mooi dat Iman en Noa lekker hebben geslapen ;)
    *bejaardentehuis Pluk jij werkt toch bij de M?
    Mien schoonmoe bij de W..hof :D
    *Ja Sonnie Steven gaat zaterdag ook mee, het is van 1600-2000 maar als hij moe word gaan we naar huis :eek:
    *Chrisje?is dat dat vrouwtje wat ook in juni was uitgerekend?ze had z'n foto in dr album staan met een tracktor op de achtergrond...ze had toch een postnatale depressie ofzo?
    *Suusje van harte meid, en dat je het weekend maar mooi weer zult hebben 8)
    *Hanan hier gebruik ik vanaf 6 dat Steven 6 mnd is kraanwater, en ik warm het op in de magnetron, of meng gekookt met kraanwater.
    Ik gebruik m'n lippen om de temp te testen, nooit m'n pols.
    Vind ik iets vertrouwder :D
    Hi hi heb de ramen nog niet gedaan, bewaar ik voor zo, heb eerst nog ff 2 mutsjes gemaakt, kunnen ze zo op de post.
    Steven's bedje hangt uit het raam, en na het fruithapje gaan we lopend naar het dorp. doei doei.

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Van ons (saraah en mij) ook gefeliciteerd Suus!

Joepie YEs en 3 keer hoera!

10. Niet meer actief

hihi muts :p

11. Niet meer actief

gefeliciteerd suus....

Ga vanmiddag met Yanouck naar de dokter om 13.40 uur....

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Suus ge veel ie sie taart. Hopelijk krijg je zondag heel veel cadeautjes.

Er zijn medicijnen die het verloop van de ziekte kunnen (met nadruk op kunnen) remmen.
    Helaas kleven hier ook bijwerkingen aan. En moet je ze zelf spuiten.
    De meest voorkomende bijwerkingen zijn een griepig gevoel (incluus koorts, hoofdpijn en noem maar op)
    b.v. maandag de spuit zetten, last van bijwerkingen
    dinsdag bijwerkingen
    woensdag bijwerkingen nemen af
    donderdag en vrijdag voel je je goed
    zaterdag en zondag neemt alles weer af en heb je weer last van de ms

Daarbij opgeteld dat het bij 50 % aanslaag en bij 50 % niet.
    Het feit dat het medicijn nog te kort op de markt is en ze niet kunnen vertellen wat de gevolgen zijn bij kinderen waarvan de moeder het med. voor de geboorte gebruikt heeft.
    Dat je minimaal 3 maanden voordat je zwanger wilt raken moet stoppen en dat er vaker miskramen schijnen voor te komen bij dames die het wel gebruikt hebben was voor mij een reden om er niet aan te beginnen.

Wat ik vandaag ga doen.

hmm eerst nog een wasje ophangen en dan even een paar boodschapjes doen (moet gebeuren) en dan vamiddag even naar ome dokter toe.

Groetjes anita

13. TellMe

TellMe Niet meer actief

Sterkte met de kleine Yanouck bij de dokter straks Tinus !

14. TellMe

TellMe Niet meer actief

Wat een rotziekte is MS toch, Pluk. Bah erg naar voor je :cry:

Ik moet nog alles bijlezen maar ben zo moeeeee weet niet wat ik heb vandaag :(

Gisteravond voor het eerst naar Yoga geweest, ff wennen, beetje zweef figuren maar het was erg ok.

Mad, hoe is het nu met je schoonmoeder ?

Lin en Saar have fun vandaag !

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    JJJJJJJJJJJJJJJJJJjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jipppiiieeee

Kylian's rechter voortandje is er ook doooooooooooooooooooorrrrrrrrr.

Pfffffffff zeg over die twee tanden heeft hij een dikke twee maand gedaan.

Groetjes anita

16. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    O suus ik was het ff vergeten maar echt super gefeliciteerd, van Sam en mij XXX

Leuk site met kindertraktaties, zal eens verder gaan google, het is juist zo moeilijk om dat er te veel is.

Heb niet alles van de afgelopen tijd terug gelezen was te veel, kreeg cyenna tandjes?

17. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    thanksss meiden....
    en lindaaa/loisje bedankt voor jullie ecard (oud lijk grrrrrr whahaha)

heb shopgeld gekregen, dus ga nieuwe kleding of ander poespas kopen

en zondag dus rest van de cadeautjes... spannend! ;)

en nu ga ik opruimen...en strakkies effe taartje halen, want ook al vier ik het zondag, Vien en dr vriendjes zijn er al dagen mee bezig...hele knutselbijeenkomsten al achter de rug en kinderen weten zichzelf zo handig uit te nodigen hihi dus vanmiddag taart...vanavond Maccuhhhh
    oh zo grappig trouwens
    Vien dr vriendinnetje wil dolgraag zondag ook komen, maar ik had zoiets van komt ze geen probleem, maar afspreken leek me niet echt nodig want ze woont aan de overkant haha
    en zij maar vissen vissen vissen...
    goh vien: jij zou het wel leuk vinden als ik ook op jouw mama's verjaardag zou komen he? weet je nog dat je bij mijn mama taart kwam eten toen ze jarig was? hihi en toen zei ik: nou dan kom je zondag toch lekker een stukkie taart halen...zegt ze: nou dat hoeft nou ook weer niet...ik hoef het niet te halen, want ik heb verder niks te doen dus ik kan het wel even gewoon hier opeten :)
    en Quintens verjaardag zijn ze ook al naar af aan het tellen, want ik heb ze beloofd dat ze mogen helpen met drankjes rondbrengen en hapjes op tafel zetten....zegt ze: misschien kunnen we zondag vast oefenen met serveren...dan kunnen we het op quintens verjaardag extra goed ....
    en Vien vond het allemaal wel de goede kant op gaan met de onderhandelingen van haar vriendinnetje :D

18. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Geweldig die kleine mensjes hihi ze weten precies wat ze willen haha

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Leuk he die kids.

Mijn neefje probeert altijd te onderhandelen, die had laatst sterren gemaakt.
    1 brons, 1 zilver en 1 goud.
    Zegt hij tegen mijn zus, als jij vanavond voor mij de vuilnis buiten zet (is zijn taak hij is trouwens ook al 9) dan krijg jij de bronzen ster van mij.
    En als je dan morgen even mijn kamer opruimt dan krijg je de zilveren ster. WHAHAHAHAH zichzelf had hij de gouden ster al opgespeld :)

Of bij mijn schoonzusje, vraag haar nichtje (ook 9) wat voor een hond hun nieuwe puppy nu is.
    " Een duitse herder"
    Meisje helemaal bezorgt want kon die arme hond hun nu wel verstaan :D

Groetjes Anita

20. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal

Deel Deze Pagina