Mei, juni & Juli 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door eliesja, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Keejbie gecondoleerd.

Vreemd he aan de ene kant ben je blij want je bent jarig en aan de andere kant verdrietig want Oma is heen gegaan.
    Toevallig in februari precies het zelfde meegemaakt, 2 dagen voor mijn verjaardag ging Opa hemelen.

Spelling heb ik jaren lang moeite mee gehad en dan vooral het d,of dt gedoe.
    Uiteindelijk een docent ontmoet die een 'makkelijk' ezelsbruggetje had.
    Als je het werkwoord vervangt voor een vorm van het werkwoord doen, dan hoor je heel duidelijk of er een t bij achter moet.

b.v Ik word helemaal gek (ik doe helemaal gek dus geen t)
    Hij wordt helemaal gek (hij doet helemaal gek dus een t)

Voor de rest, ach ik erger me er wel eens aan, vooral als er cijfers gebruikt worden om een woord te maken (w88), maar om daar nu een topic over te beginnen.

Voor mijzelf (maar dat heeft meer met de ms te maken) is een lange lap zonder b.v een extra witte lijn zo af en toe, wat moeilijker te lezen.
    Tja en als het dan ook nog eens geschreven wordt zonder punten, komma's en hoofdletters dan wil ik het nog wel eens overslaan ;)

Goed dan kan ik me nog iets herinneren dat over menstruatie ging (had ik gisteren al gelezen).

Wij hebben moeite gehad met het zwanger worden mede omdat ik toch iets wat onregelmatig was.
    Menstrueren ging vaak samen met veel buik en rug pijn, vaak hoofdpijn en enorme humeurswisselingen.

Sinds de bevalling kan ik precies zeggen wanneer ik een eisprong heb (kon ik eerder nooit) ben ik erg regelmatig, heb ik geen buik- of rugpijn meer. Hoofdpijn is er nog wel maar de humeurswisselingen zijn een heel stuk minder.
    Het enige minpuntje is dat het lijkt alsof mijn lichaam alles er in 2 dagen uit wil hebben :rolleyes:

Goed met een beetje mazzel herinner ik me morgen weer wat ik vandaag allemaal heb gelezen. :)

Vanmorgen bij het cb geweest, we hebben een hele leuke arts maar een muts van een verpleegkundige.
    Helaas hadden we dit keer de verpleegkundige. Die vond dat Kylian nu toch echt uit zichzelf moest gaan zitten. Nou dat doet hij dus nog niet want hij kan niet over zijn dooipunt heen komen.
    Nu moest hij van haar volgende maand uit zichzelf gaan zitten.
    We mochten van haar geen speelgoed meer bij hem leggen maar alles hoog aanbieden zodat hij gestimuleerd werd.
    Nou we zullen zijn speelgoed dus aan het plafon moeten gaan hangen :rolleyes:
    Maar ondertussen zat Kylian zo stevig dat ze hem niet eens om kon drukken en dat was toch ook niet helemaal de bedoeling want dat hoefde dus nog niet.

Groetjes Anita

2. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    moest hij uit zichzelf gaan zitten....nou dan mag ik ook wel even alle speelgoed hier aan het plafond hangen

3. Niet meer actief

Nou pluk, Yanouck doet ook nog niet uit haar zlef zitten. Ze doet tygeren en ze doet staan. Maar zitten lukt niet. Wel als we haar neer zetten. Dan is er niks aan de hand. MAar uit haar zelf doet ze het ook nog niet. Wel ja komt vanzelf wel

4. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Anita, lekker laten kletsen die verpleegkundige elk kind doet het op zijn eigen tempo! :(

Een vriendje van Gijs die is van 25-6-6 en die kan ook nog niet zelfstandig zitten en bij hem zeggen ze er niets van! :confused:

5. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Waar is iedereen?

6. Niet meer actief

Wat belachelijk pluk..alsof ze met 9 maanden dat perse moeten kunnen :rolleyes:
    Kylian doet het gewoon lekker op zn eigen tempo ;)

7. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    zitten gaat idd prima, maar ik moet hem in zitstand zetten zeg maar

8. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Morgen lekker weer een dagje vrij!

Gisteren was ik pas om 18.30 uur thuis (fijne file) en ik moest al weer om 19.30 uur bij een vriendin zijn.

Vanavond op kraamvisite bij een collega van mij en morgen avond sporten. Kortom ik zie mijn mannetje bijna niet deze week.

Ach ja kunnen we ook geen ruzie maken hihi!

9. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Bij ons op het CB zeiden ze dat ze pas met 12 maanden zelfstandig moeten kunnen zitten dus Kylian heeft nog even de tijd ;)

10. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Wat een rare verpleegkundige Anita :(

Ik mocht haar ook niet meer zelf neerzetten van het CB (deed ik nog wel hoor), omdat ze het zelf moest doen. Dat doet ze ook nog maar sinds 2 weken. (en ze is bijna 3 maanden ouder dan Kylian) Maar ze zeiden echt niet van nu of straks moet ze het al kunnen.
    Dus niks van aantrekken!

Van de kids die wel al zelf kunnen zitten, hoe doen ze dat?
    Cyenna ligt zeg maar op haar rug en dan komt ze zelf omhoog tot zit.
    Kreeg nl. van iemand de opmerking dat de meeste kids het anders doen, maar hoe?

Haha Son, je was weer lekker bezig :) Nu heb je nog geen nieuwe kleren.. Muts ook he haha.

Ik ga me weer ff bezig houden met Cyenna ;)

11. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Als Gijs al zelf omhoog komt is het meestal ook vanuit rugligging! meestal zetten wij hem in zit weg, hij wil ook niet anders.

12. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    vanuit lig en dan miran? via dr buikspieren? of trekt ze zich ergens aan op?

13. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    buikspieren! tenminste bij gijs

14. Niet meer actief

jeetje daar vraag je wat miran..dhani gaat op verschillende manieren zitten..hij gaat meestal van kruip naar zit of van staan naar zit..

Maar het blijft knap hoe cyenna dat doet hihi..van lig gelijk naar zit..maar ja die heeft ook al aantal weken haar buikspieren getraind daarvoor he :D

15. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Lin super bedankt voor de mooie banner hij is echt super geworden.

16. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Waarom doet die het nou niet?

17. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Je mist het hekje achteraan nog!

18. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Cindy, je bent de ] aan het einde vergeten, achter IMG.

Suus, ze gebruikt wel dr armpje dan ook als steun. Ik zal het es filmen hihi. Dat is makkelijker ;)

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Kylian probeert dus ook wel van lig naar zit te komen maar hij komt dus niet over een bepaald punt heen.
    Volgens mij gaat het ook makkelijker als je kunt kruipen en dus al op je knieën zit.

Over het kruipen kreeg ik het volgende te horen.

Kylian tijgert dus vooruit op zijn buik, gaat natuurlijk ook makkelijk omdat we laminaat hebben.
    Hij krijgt al wel zijn knieën onder zijn gat maar zijn bovenlichaam tilt hij daarbij nog niet op (om op de handen te komen)
    Nu was haar opmerking de meeste kindjes in huisen met laminaat dus pas laat gaan kruipen omdat het dus zo lekker makkelijk glijdt.
    Dus adviseerde ze een speelkleed, nou laat ik die al lang hebben alleen blijft Kylian daar helemaal stil op liggen want het kleed schuift natuurlijk ook. Was haar advies om een stukje vloerbedekking te kopen zodat hij daar op kon oefenen :rolleyes: whahahaha ik heb er maar niet op gereageerd de rare muts.

Kylian zetten we trouwens ook in zit weg en die blijft rustig een half uur of langer zitten hoor.
    Ik heb ook maar niet gezegd dat hij niet meer van zijn buik naar zijn rug draait na een hele harde aanvaring met een stoelpoot zo'n dikke maand terug. :-#

Gelukkig hebben we de volgende keer weer de arts, lief en aardig mens waar we heel goed mee op kunnen schieten.

Groetjes anita

20. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    o wat oplettend van jullie, hoop dat het nu beter is

Deel Deze Pagina