@Roos: jij hebt Ivan toch ook al met jullie meelaten eten als jullie macaronie aten? Maar hoe maak jij dat dan?
vanaf wanneer moet je vitaminen D gaan geven? Ik ben zelf wel van plan om de voeding nummer 3 te blijven geven, weet niet, daar zitten toch de voedingstoffen in die ze nodig hebben. En aangezien wij geen melkdrinkerds zijn vind ik het wel zo makkelijk!
voor de meiden die naar het cb moeten suc6 Eliesja, wat als ze nu weer oorontsteking zou krijgen..krijgt ze dan buisjes o.i.d.? of is het daar nog te vroeg voor?
O, ja De grootste kleine van mijn vriendin (4 jaar) wilde Kylian wel leren kruipen. Kylian lag op dat moment op zijn buik op het gras, werd bij zijn armen gepakt en op die manier een paar meter verder gesleurd. En de heren hadden me daar een lol Na 2 keer er toch maar even een stokje voor gestoken. Groetjes Anita
sonnie, als wij macaroni maken dan hou ik wat gehakt en paprika en champignons apart en bak dit in een koekenpan en doe er dan 1 tomaat (in stukjes)bij, ff mee bakken en dat pureer ik en dat doe ik door de macaroni buisjes..(deze pureer ik niet). Soms doe ik er ook geraspte kaas bij..
Zit nog even na te denken over de melk, is dat dan buiten de pap om de hoeveelheid of moet je die mee rekenen. Ik merk dat sam ze kreeg nu 165cc, dat ze daar meestal zo'n 50cc van laat staan smiddags en savonds. Hoeveel melk geven jullie tussen de middag na de boterham?
Als ze dus voor haar 2de jaar tot wel 5 keer oorontsteking krijgt (ze zit nu al op nr.3) dan worden we doorverwezen naar de kno-arts. En verder geen idee wat dan. De dokter had het steeds over keel en neusamandelen verwijderen.. Hopen dat ze met deze kuur de zomer doorkomt, maar heb weinig hoop, want het is weer bagger weer en ze heeft nog steeds een loopneus..
Saona hoe maak je dat dan klaar? want wij maken het altijd met italiaanse kruidensaus, maar dat mogen ze nog niet hebben toch? Cindy dhani drinkt tussen de middag 200 cc gewone melk..maar als hij nutrilon krijgt wil hij maar 120 als ik mazzel heb..
Ik geef na de boterham meestal 120cc met 4 schepjes.. s´morgens nog steeds 200 met pap en voor het slapen gaan 150cc met 5 schepjes.. en soms heeft ze alleen s´morgens en s´avonds haar melk en geef ik na een boterham een sapje..
Ik wacht nog even tot ik groen licht krijg met gewone melk bij het Cb.. Is een leuk vrouwtje en heeft er volgens mij wel verstand van,...denk dat ze er bij mijn volgend bezoekje wel weer over za beginnen want dan is Q bijna 11 maanden...en dat wasde leeftijd waar de dokter het over had hoe lang geef jij dhani al gewone melk dan sonnie? vit D (weet ff niet meer wie het vroeg) moet je geven vanaf het moment dat je gewone melk geeft of bij borstvoeding.... in de poedermelkpakken zit het er al in. ok ik ga even snuffen op de speelgoedsites dan...thankx praxisfolder zag ik ze niet trouwens. jammer
Nou Sam slaapt, dus ik ga ook nog even slapen. Met een beetje geluk slaapt ze nu wel even. misschien tot later. doei
Voor macaroni gebruik ik een pakje honig macaroni en spagettisaus, een macaroni groentepakket (of zelf gesneden, waar ik zin in heb) een blikje tomatenpuree, rundergehakt, geraspte kaas en macaroni uiteraard. Ik bak de gehakt en de groenten, voeg 150dl water toe aan het zakje saus en voeg dat en de puree toe aan de gehakt en de groenten. Intussen in de macaroni gekookt en als die uitgelekt is voeg ik die ook toe. Ik hou in principe ook wel van kruidig of pittig, maar zo kunnen de kinderen er zonder rompslomp van mee eten, en wij voegen nadat het opgeschept is sambal toe Ik pureer er niks van voor Joey, hij eet het zo mee. Voor hem hou ik alleen het overgrote deel van de uien en prei apart. Soms zoek ik het eruit (en dan blijft er heus een stukje achter) soms bak ik de groenten apart, en voeg ik het pas aan onze saus toe als ik voor Joey al opgeschept heb. Joey eet het dus ongepureerd mee. En ik eet ook nog volkoren of meergranen macaroni Spaghetti hetzelfde, alleen gebruik ik dan een zakje honig mix voor spaghetti bolognese. Ik snij de spaghetti na opscheppen een beetje voor Joey, maar hij krijgt het gewoon zo en niet gepureerd. Hij slurpt zelfs al de sliertjes naar binnen
Als er zoals je quote van het voedingscentrum al zei meer caloriën inzitten, dan zal het ook wel voedzamer zijn en dus zullen ze er misschien sneller vol van zitten. Joey wil helemaal geen flesvoeding meer. 's morgens drinkt hij als ik mazzel heb maar een halve fles pap, tussen de middag na of bij zijn broodje wil hij hem helemaal niet meer, en ook voor het slapen gaan drinkt hij met pijn en moeite 30cc. Dan kom ik in totaal op 130cc ongeveer. Vandaar dat ik daar vanmiddag op het CB ook wel even wat over te vragen heb. Ik zag dat sommigen van jullie al een beetje gewone melk geven, misschien mag Joey dat ook wel. Maar ik weet niet niet zeker, Joey is wel wat jonger dan jullie kindjes. Hij is net 9 maanden geworden. Hij eet wel gewone danoontjes, gewone melk en heel soms heeft hij al een beetje gewone fristi gedronken. Allergie voor melk heeft hij dus niet. Ik denk daarom dat het misschien helemaal geen kwaad kan. Ik ben benieuwd wat ik er voor advies op krijg Bah Joey wil niet slapen vandaag... Hij werd wakker van de sirene net (brullen om de sirene, dat is ook voor het eerst ), en hij lag er net in...
Wat dat betreft lopen wij "achter" met die knullen van ons Ik wil het ook nog aan het cb vragen hoor en dan vooral over zijn morgenfles, die gaat steeds slechter en slechter. Misschien mag ik dat dan ook gaan vervangen voor een boterham en een beker melk. Groetjes Anita
hehe ik ben eindelijk bijgelezen Hanan ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent toen Yassir van het bed viel. Tja ze kunnen je in een keer verrassen. Annemarie: fijn dat juliën weer thuis is hopelijk volgt Benthe snel en krijgen jullie een beetje rust in jullie leven. Leuke spam van iedereen! Eliesja welkom terug op de site Mad met gijs gaat het nog steeds hetzelfde hij mag 4 juni terug naar de KA