hmm ja dat was de link die ik ook had en heb hem daarvan gedownload..maar zie je nu online..maar blijft vaag haha
ja maar vorige week had ik ook echt niet sint maarten meer staan... dus ligt niet aan de mijne dan... wat overigens wel kan is dat je misschien nu op een pc zit waarop ik voor het laatst tegelijk met jou in nov online was? of heb je nu dezelfde pc als vorige week...en anders weet ik niet!.... en ga me me kop er niet over breken dan...(als dat al zo heet)
sorry Son kan je er ook niet mee helpen, heb altijd ruzie met msn Wat bedoel je precies met ' praten ' son, bedoel je woordjes of hele zinnen? sommige kindjes zijn namelijk veel bezig met hun motorische ontwikkeling waardoor spraak wat achter blijft maar dat trekt vanzelf weer bij als het goed is. Suus gave foto`s en leuk filmpje! Vien kijkt zooooo ondeugend met die water ballonnen! hi hi suc6 voor iedereen die naar het cb gaat vandaag! ik prak ook nauwlijks de spaghetti voor Evi! ik geeft t gewoon hoe wij t ook eten.... maar wel zonder zout en peper. pffff evi is niet te genieten en heeft koorts en huilerig en wil niets! pffff en ik moet even met de hond naar buiten! tegenwoordig zeggen ze toch ook dat een kind met koorts best naar buiten mag? kleed haar wel even goed aan en stop haar in de slaapzak! t erge is; ik krijg ook keelpijn en voel me niet lekker ooooooooo nou ik ga maar ff snel met de hond naar buiten, t is immers honden weer
Problemen in de taal-spraakontwikkeling kunnen toegeschreven worden aan een groot aantal oorzaken. Verschillen in biologische/neuropsychologische rijping werken door in grote verschillen tussen babys en peuters in het ontwikkelingsverloop van taal en spraak. Bij sommige babys en peuters verloopt een aanzienlijk gedeelte van de taalontwikkeling eerst intern en blijft lange tijd verhuld. Tot verrassing van velen blijken dergelijke peuters en kleuters op wat latere leeftijd goed te begrijpen wat er wordt gezegd. Ook blijkt gaandeweg dat hun talige expressie niet achterblijft en ook de spraak in orde is. In hun taaluitingen lijken deze kinderen aanvankelijk op kinderen met een taalachterstand tengevolge van een trage rijping, een tekort aan taalkansen en een gebrek aan daadwerkelijke taalstimulering. Het verschil in ontwikkelingsverloop maakt een uitvoerige taal-spraakscreening van alle jonge kinderen minder zinvol: sommigen lopen de achterstand uit zichzelf in, anderen doen dat maar een beetje of niet. De omgeving van jonge kinderen is medebepalend voor hun taalontwikkeling. Als het taalbad waarin het kind dagelijks wordt ondergedompeld beperkt is, zal achterstand in de kinderlijke taal-spraakontwikkeling ontstaan. Onhandige ouderlijke reactiepatronen kunnen infantiele uitingsvormen in stand houden: zo kunnen kleuters uh uh blijven zeggen of iets aanwijzen als ze iets hebben willen. Het risico is dan gelegen in de pedagogische context. De onderkenning van dergelijke risicos kan al veel eerder plaatsvinden dan bij twee- of driejarige peuters.
mensen moeten zich niet al te gauw druk maken altijd vind ik...sommige doen het nu eenmaal rustiger aan dan andere kiddies... ik kijk nooit naar gemiddelden.. zie wel hoe alles loopt.. Q zegt mama en papa (overigens nu meer papa dan mama) nou en lichamelijk doet hij relaxed aan... ga ik me ook niet druk over maken.... zo was Vien ook en kijk hoe bij de tijd ze nu is..
Beterschap voor jou en Evi, Mad. Wij eten vanaaf ook macaroni dus ik ga het ook maar eens proberen dan. Ben benieuwd of ze dat lust. Laatst gaf ik haar wat happen witte rijst en ze vond het geweldig. Ik vind het best eng om met melk te beginnen met Loïs en dr eczeem enzo, zal het morgen eens vragen bij het CB. En bahhh morgen moet ze dr prikjes
Lindaa@ ik durf ook nog geen gewone melk te geven. Yassir heeft ook een tijd last gehad van eczeem en allerlei uitslag. Son@ bedankt voor je uitleg wat betreft melk. Ik durf het nog niet. Het scheelt idd in je portomonee. Yassir drinkt nog best veel opvolgmelk zo'n 4 per dag van 210 cc. Pluk@ ik zou precies hetzelfde sms krijgen hahahah! Yassir zegt ook papa en mama het verschilt per kind in ontwikkeling. Mad@ hoe is het met je menstruatiepijn? Heb je die speciale aleve geprobeerd? Ik heb Yassir 1 x macaroni gegeven en dat vond ie o zo lekker hihihi. Vandaag eten we rijst en geef ik hem witte rijst met wat kip en wortelen. Ben vannochtend naar de HA geweest ivm anticonceptie. Ik had eerst pleisters dat is echt ideaal. Na 3 maanden kreeg ik uitslag van pleisters. Ik moest meteen mee stoppen. Ik ben toen overgestapt naar de pil. Ik ben die echt vaak vergeten (niet slim als je nog geen kindje wil). Samen met me HA heb ik besloten om de Nuvaring te proberen. Ik ben benieuwd. Ik moet eerst strip afmaken en dan stopweek dus over 3 wkn kan ik met de Nuvaring beginnen. Ik ben benieuwd! Voor de rest weet ik het ff niet meer . Ik ga even kadootje kopen! Tot straks.
Super Anita, dat Kylian al mama zegt! Dat doet Joey niet hoor, die zegt vrijwel niets herkenbaars... ja DADA als hij zwaait. En hij noemt papa TATA. That's it! Ik kan ook niet wachten tot hij iig mama kan zeggen Je bedoelt helemaal niks zegt of in zijn eigen wereld praten? Mijn man zijn zoon praatte toen hij 3 was nog heel heel heeeeeeeeeel slecht. Vanaf dat moment moest hij naar logopedie. Overigens ontwikkelde hij zich motorisch en fysiek heel snel, en dat zie je vaker, dat praten dan slechter gaat of langer duurt. Tot 3 jaar vrijwel onverstaanbaar praten heeft natuurlijk niet alleen met traag ontwikkelen te maken, dat is het ook niet alleen. Hij liep tot voor kort dag en nacht met een speen in zijn mond, en drinkt nog steeds 2x per dag pap uit een fles , ook dat heeft ermee te maken Nou ik ben naar het CB geweest. Joey is 11300 grammetjes en 75 cm. Zijn gewicht neemt nu tenminste langzaam wat toe, en niet meer zo razendsnel als in het begin Ik heb meteen het flesvoeding probleem aangekaart. De kinderarts zei dat het wel vaker voorkomt dat baby's flesvoeding ineens niet meer lekker vinden. Dat heeft vaak te maken met dat ze een uitgesproken smaak ontwikkelen, en allemaal dingetjes proeven die veel lekkerder zijn, en veel lekkerder smaken. Ook kindjes die lang BV hebben gehad willen wel eens ineens flesvoeding 'zat' zijn, het komt iig vaker voor zei ze. Ik mag Joey bij wijze van uitzondering gewone melk gaan geven. Ze moeten op deze leeftijd minimaal 3x per dag een zuivelproduct krijgen zei ze, totaal minimaal 300ml. En totdat ze 1 jaar zijn is het beter volle melk te gebruiken. Hierin zitten vetten en vitamines die ze tot die tijd goed kunnen gebruiken/nodig hebben. Ik heb gevraagd waarom hij wel gewone melk zou drinken als hij ook geen kunstmelk wil, maar ze zei dat dat HEEEEEEEEL anders smaakt Vanaf een jaar kan je halfvolle melk gaan geven. Ik heb het net meteen maar even geprobeerd... en wat denk je? Hij staat met SMAAK een flesje gewone melk te drinken onder de teletubbies
Joey gaat goed mooie cijfertjes. Ik heb trouwens jou album voor het eerst bekeken wat een lief ventje is joey zeg
Hoi hoi, Leuke foto's Mensi... Mijn oma is nog 'jong', 78 geloof ik... Joey ook weer door de apk heen Goeie cijfertjes! Leuke reactie van je man Anita, echt mannen! Lin, krijgt Lois op jou verjaardag prikjes? Dat is nog erger dan wat ik vorig jaar op jou verjaardag heb laten doen Over praten: mijn nichtje van bijna 2 praat ook nog heel slecht. Het CB zei ons ook dat kinderen die meertalig worden opgevoed vaak later zijn met praten omdat ze meerdere talen moeten 'verwerken', idd was mijn nichtje wel heel snel met haar motoriek! Ik ben benieuwd hoe het dalijk met Iman gaat, zij leert nederlands, marokkaans en ook nog dialect... Toevallig eten wij ook macaroni haha, wat een macaroni-avond!
@Hanan, lijkt mij niks die nuvaring, kweet nie doe mij maar gewoon de pil, die vergeet ik niet...en als ik hem wel vergeet dan maar geen sex Steven zegt; brrrrr, tata, nana, en eindeloos dada dada dada. Had al van alles geregeld voor donderdag voor Frank's verjaardag... Kom ik er vandaag achter, dat ik nog geen cadeau heb Nou Steven heeft een mooie vingerverf tekening gemaakt. En ik heb voor Frank Romano aftershave en douchegel gekocht, en een elsevier. Nu hopen dat hij die shavies ook op doet We eten aardappels, tartaar, F eet sperciebonen, ik eet rode bieten. Goed voor het ijzer, en bonen hou ik niet van.
Zo he, he weer bijgelezen....maar nu....ehhh Wat schrikken zeg met Julien, jeetje. Blij dat hij weer thuis is! En Annemarie jij ook veel sterkte meid, tis ook allemaal niet nix wat jullie in deze korte tijd allemaal hebben meegemaakt! Anita wat goed dat Kylian mama zei! Hoera! En idd weer een leuke mannelijke opmerking zeg, haha! Leuk Roos een nieuwe auto! En fijn dat je man kampioen is geworden met zn team. Wel balen dat ie zo lam was.... En fijn dat het nu beter gaat met Ivan! Mad en Evi heel veel beterschap! Mooie foto's trouwens, vooral die op de draaimolen! Ehhh....
Lindaaaa alvast gefeliciteeeeerd! Fijne dag verder! Zielig dat Lois weer prikjes moet... Miran, waar ben je heeen....? Je weet toch dat WIJ alles willen weten!? Veel plezier iig! Of ben je deze week naar t Land van Bartje?! Eliesja, leuke foto's! Hopelijk gaat het nu weer beter met Alyssa. Zielig hoor dat ze al zo veel ziek is geweest. Son en Suus ook mooie foto's hoor! Hanan lekker he even een avondje stappen! Af en toe moet dat gewoon eens kunnen.