Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Klinkt heerlijk zo aan het strand @Squarepants ! Hebben jullie hier in NL dan nog wel jullie huis bijvoorbeeld? En wat is de reden dat jullie daar naartoe zijn gegaan? Werk?

@Nath1986 : Fijn dat het zo goed gaat! Gaat ook helemaal goed komen in je eentje met twee kinderen hoor! Is vast even je draai vinden, want het is toch weer wennen. Maar komt goed.

@BeebieBeeb : Wat leuk, drie meiden! En je oudste zal het ook echt heel bewust meemaken.

Hier geen last van zweten. Kan sowieso wel goed tegen de hitte en weinig last van hormonen. Wel vervelend zeg. Had je dat de vorige keren ook?

Wat sneu die verkoudheid :( Hopelijk knapt ze snel op. Slaapt ze wel goed?

@Lill : Fijn dat jullie nog wel contact hebben en hij gewoon langs komt!

Vervelend dat je zo tegen de nachten op ziet. Vooral doen waar jij je goed bij voelt. En je zal dat vanzelf wel meer kunnen loslaten. Is nu gewoon nieuw en spannend allemaal.

Hier echt een vreselijk nacht gehad. 4 van de 5 kinderen een paar keer wakker in de nacht is geen pretje. Vandaag dus lekker rustig dagje. Gelukkig is mijn man vrij :thumup:

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Oh bah... kun je dr niet meenemen onder de douche? Beetje stomen? Of zeg ik nu iets stoms

3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Pfff dan mag je wel bijna de hele dag bijslapen

4. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Weer geen meldingen hѐ.... Zo irritant! Ik heb nu wel alles weer gelezen!
    Welkom @Madeliefje06 Ik was eerder heel actief maar ik vergeet nu vaak hier te kijken wanneer ik dus geen meldingen krijg!

Wij zijn afgelopen woensdag dus naar het CB geweest en de kinderarts. Ze is al vier centimeter gegroeid en weegt nu, nouja vorige week, 3910 gram. Geboortegewicht was 3046. Ze lijkt iets meer een ritme terug te krijgen als in voeden/slapen en slaapt nu dus ook wat meer. Bij erge krampjes werkt hier de draagdoek ook als een trein, alleen is het daar nu overdag wel echt te warm voor!

Ik heb ondertussen ook al even een handkolf (ongebruikte gekregen van een kennis) maar heb mij nog niet ingelezen in hoe dat werkt. Ik schrok van al die onderdelen en ben zo technisch als een stoeptegel. Tot dusver ving ik het gewoon op omdat ik zo lekte. Toch wel handig om af en toe ook iets achter de hand te hebben dus wil wel kolven. Maar hoe zit dat als je voedt op verzoek? Kan je dab gewoon kolven wanneer je wilt, of? Toch maar even over gaan lezen...

We gaan trouwens niet op vakantie ofzo. Maar wij hebben deze week samen wel ons eerste opdrachtje, ik mag er nu nog niks over zeggen maar dat doe ik tzt nog wel! Twee uur met de auto (in de spits....), ik vind dat spannend genoeg, haha! Moet er niet aan denken om nu met de auto uuuuren te moeten rijden :p

5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Oh leuk zeg mooncalf. Ben benieuwd.
    Betreft kolven kan ik je niet helpen helaas..

Mooncalf vindt dit leuk.
  6. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    @Mooncalf zo super goed gegroeid zeg!

Ik ga morgen even langs het inloopspreekuur van het Cb. Even wegen daar, ik ben benieuwd. Wat betreft het kolven kan ik je als tip mee geven om na de ochtendvoeding te kolven. Dan heb je vaak het meest. Ikzelf geef bijvoorbeeld rond half 9 een voeding en dan ga ik half 10 kolven. Vaak haal ik dan minimaal een voeding er weer uit. Je kunt berekenen wat ze ongeveer gaat drinken, door deze formule: 150xgewicht vermenigvuldigen met het aantal voeding per 24 uur. Nu drinkt mijn dochter zeker wel 20 ml meer dan deze berekening dus het is sowieso even uitvogelen. Nu heb ik dus een voorraadje met voedingen van 100 ml en kunnen andere haar ook een flesje geven wat erg handig is. Succes ermee!

Mooncalf vindt dit leuk.
  7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Mooncalf ik zou idd ook na de ochtend voeding kolven. Ik doe het hier meteen na de ochtendvoeding. Dan krijg ik er niet heel veel uit, met de handkolf meestal ongeveer 40 tot 60 cc, maar heeft mijn meisje de volgende voeding wel gewoon genoeg om weer te drinken.
    Ik gooi het van 2 of 3 dagen bij elkaar en dan vries ik het in.
    Heb je toevallig ook de handkolf van Avent? Want die is ondanks alle onderdelen echt heel makkelijk in elkaar te zetten..

@Lill Ja ik zou idd kunnen stomen, maar ik gebruik nu zoutoplossing en dat werkt ook wel :) Hoe doet jouw mannetje het? Is ie een beetje tevreden op deze melk?

@Madeliefje06 ja echt heel leuk ook voor mijn oudste. Die wil ook echt helpen en voelt zich al verantwoordelijk. Wil haar troosten als ze huilt bijv. Dan zegt ze mam ik troost haar wel even, blijf jij maar zitten :D
    Ondanks de verkoudheid slaapt mijn meisje redelijk goed. Niet anders dan normaal, laat ik het zo zeggen ;) gisteren liet ze er 1x 6 uur en vannacht 1x 5u tussen, dus dan ben ik al heeel blij!
    Hopelijk heb jij nu een betere nacht gehad?

Pff het was wel warm he de afgelopen dagen? Mijn meisje lag ook regelmatig te zweten :) Ze ligt steeds lekker in haar rompertje. Wel zonde van al die kleertjes die ik heb :D Ze groeit zo snel, ik kan niet eens alle kleertjes vaak bij haar aandoen omdat het al weer gauw te klein wordt.. echt jammer..

Mooncalf vindt dit leuk.
  8. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Oké bedankt voor de tips! Waarin bewaren jullie de melk? Wij hebben niet echt een diepvries maar gewoon het vriesvak boven de koelkast. Ik had een handkolf van medela gekregen maar zelf nog niet gebruikt dus. Ik heb gisteren elektrische van avent besteld (hebben ook flessen en flessenwarmer van avent). Door mijn verzekering kon ik dat voor een klein prijsje bestellen. Ik verwacht dat ik die morgen binnen heb :)

Lill vindt dit leuk.
  9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Zonde is dat he?? :eek:
    Wat lief van je oudste ❤

Ja A is veel meer tevreden nu. Slaapt tenminste fatsoenlijk. Onze nieuwe hel zijn nu de krampjes. Maar ja, die horen er helaas wel bij dus daar moeten we doorheen :(

10. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ben nog even naar het cb geweest om Mn meisje te wegen en ze woog precies 4 kilo. Haar geboortegewicht was 2470. Ze is nu 7 weekjes dus ik denk dat dat best lekker gaat. Ik merk het ook aan haar kleding en het is zeker jammer dat ze niet alles aan kan meer nu ze alleen maar in een rompertje ligt :) ik maak mijn dochter op zich nog wel wakker voor een voeding, ‘S nachts niet hoor. Doen jullie dat ook? Zeker omdat ze zo klein was, was dat ook het advies van de kraamverzorgster. Weet even alleen niet meer of ik haar nu nog steeds moet wakker maken voor een voeding overdag, omdat ze toch wel goed is aangekomen..

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Ik maak A ook nog wakker hoor. Elke 3 a 3,5 uur overdag en snachts na max 5 uur. Maar dat heeft ie er nog nooit tussen gelaten. Hij moet gewoon voldoende vocht binnen krijgrn

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    De dagen vliegen om. Vergat dus even hier te lezen en reageren.

Hier gaat het goed. Al ben ik erg moe de laatste dagen, misschien door warme weer. Ik probeer overdag nog wel wat te slapen.
    Vanmorgen naar het cb geweest voor het eerste officiële bezoek. Ze was goed gegroeid. Ze weegt nu 3890 gram en is 55 cm. En verder was ze goedgekeurd. :)

Morgen lactatiedeskundige nog even mee laten kijken. Ze smakt erg tijdens het voeden en ik heb nog wat vragen. Ik heb een kolf (horigen chicture) op het oog even kijken wat haar ervaring is.
    Las bij iemand hier van avent. Heeft hij/zijn al uit avent flssen gedronken? Mijn dochter drinkt zeer slecht uit avent flessen. En ik hoor het vaker. Ik ben overgestapt naar dr. Brown, omdat ik difrax flessen zelf niet fijn vind.

Ik zie zelf niet op tegen de nachten. Ik heb eten en drinken voor mezelf bij bed. En voor haar luiers, doekjes, billenzalf en een schone romper. Alleen voor de wc moet ik eruit. En ik slaap snel weer in. Ik zie meer op tegen de avonden. Ze slaapt dan slecht in haar bed en tja er moet ook gekookt en gegeten worden, niet altijd praktisch. :confused:

13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.223
    6.896
    113
    Vrouw
    Das idd ook wat onpraktisch ja. Ik heb het geluk dat ik mijn moeder hier 's avonds heb die dan voor ons beiden kookt. Vandaag kwam meneer ook precies toen het eten klaar was. Toch knap. Haha.

Hier komt het cb morgen voor t eerst. Zie er wel wat tegenop. Maarja, aan de andere kant wel benieuwd wat ze gaan zeggen.

Ben benieuwd wat de lactatiekundige zegt over het smakken :)
    Verder gaat bv goed?

14. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    @aicirtap waarom vind je difrax niks? Ik vind ze heel fijn!
    Respect hoor ook alles net als @Lill in je eentje doen!

Ik ben moe! Net onze zoon gedoucht. Ik ga ook zo even douchen en gelukkig heeft mijn man hem even over genomen. Ik had mijn dochter gehaald samen met zoon en toen dochter kunnen douchen, zoon sliep in bedje (van Draagzak naar bed verplaatst wat super ging) ik koken en dochter tablet kijken. Ben ook heel blij dat dochter zichzelf kan vermaken. Bewust leeftijdsverschil ook.

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Difrax vind ik niet fijn vast houden en gedoe om er voldoende melk in de speen te hebben.

Pfff waarom wil de mijne s avonds gewoon niet even in bed/box/wagenbak slapen?! Ze ligt vaak vanaf de vieding van 16/17 uur bij mij tot de laatste voeding. Ik wilde ff thee drinken, planten water geven en douchen voor de voeding van 22 uur. De slaapkamer is ook een stuk koeler dan de woonkamer dus ik zou het wel weten. Ik heb wel af en toe de neiging om gewoon maar te laten huilen, maar dat vind ik ook weer zielig. :confused: En weet niet wat de buren ervan denken :rolleyes:

16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Oh echt joh? Wat verschil dan he terwijl difrax juist bekend staat om fijne vasthouden en dat melk goed in de speen komt.

Ik snap dat je haar wel even wil laten huilen. Als je wil douchen moet je wel. En heb je voor de rest een Draagzak? Pittig hoor!

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb een draagzak maar eigenlijk is ze daar nog te klein voor. Maar gebruik wel af en toe binnenshuis. Tja nood breekt wet ;)

Ik heb haar nu maar een half uur eerder haar voeding gegeven. In de hoop dat ik haar zo kan wegleggen.

18. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Welke heb jij? Maar idd nood breekt wet.

Hoop het ook voor jou!

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    De tula free to grow.

Niveah vindt dit leuk.
  20. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ik heb ook de tula free to grow en heb haar daar vaak in! Er staat dat die vanaf de geboorte mag, heb jij wat anders gehoord?

Deel Deze Pagina