Hier ook de tula! Mag pas vanaf een (ruime) broekmaat 56... anders moeten de beentjes wijder dan goed is ofzo.. Ik heb hem al een paar keer gebruikt.. volgens mij kan het hier prima. Ze heeft wel echt een goede maat 56 nu.. @Lill niet opzien tegen het CB hoor! Waarschijnlijk door alle verhalen dat dat zo is, maar ze kunnen ook gewoon heel lief zijn hoor. Hier wel iig! Heel lief, nooit commentaar, alleen maar tips. Ik ben er nog nooit met tegenzin geweest in die 6 jaar en ben er ook nog nooit gillend weggerend, bij wijze van spreken! En oh die krampjes... zo zielig he! Sterkte ermee voor hem maar zeker ook voor jou @aicirtap mijn dochter smakt ook erg tijdens het drinken, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om haar beter te laten drinken... Ik ben benieuwd wat voor tips je krijgt. Ik ben 1x naar LK geweest, maar moest 80eu betalen voor 3 kwartiertjes en ik ben er niet voor verzekerd. Mij te duur dus om nogmaals te gaan. Hier wil ze soms ook gewoon niet met een grote hap aanhappen, zeer irritant, maar na een paar keer los halen ben ik er klaar mee en dan denk ik, dan drink je maar met een beetje extra lucht.... Is bij jou het tongriempje gecheckt? Hier is die ook al gekliefd, dus dat kan het niet zijn. Spruw is het hier ook niet.. Ik denk gewoon verkeerde techniek ofzo.. Laat je weten wat de tips of adviezen voor jullie waren? Ohja en soms kan je een kindje best even laten huilen hoor... niet te vaak en te lang natuurlijk, maar soms moet het maar... soms moet je toch douchen, koken, eten of whatever! En gewoon maling hebben aan de buren hoor. Een baby huilt nu eenmaal wel eens. Hier hebben wij avent flessen. Bij de andere 2 ook gehad. Allebei met succes. De jongste heeft pas 1x flesje gehad en dat ging ook prima. Ik heb iig nog nooit problemen ermee gehad, maar mijn meisjes gingen pas met 4 maanden over op de fles, dus misschien scheelt dat ook ten opzichte van een newborn aan de fles? Ik vind avent ideaal. Lekker simpel! Geen gekke bodem, ventieltjes, rietjes of weer ik veel. Gewoon een fles met speen erop, klaar! En mijn kolf past erop dus dat is ook makkelijk. Ik heb ook de bewaarbakjes van Avent. Makkelijk om melk in op te bergen en als ze groter worden om de verse groente of fruithapjes in te doen en in te vriezen. Ze gaan hier nu nog steeds mee, zijn nog steeds goed en netjes, terwijl ik ze al bij 2 kids eerder heb gebruikt!
@Shawarma met 4 kilo hoef je haar niet persee meer wakker te maken hoor! Ik doe het zelf wel, omdat ik dan hoop dat ze snachts langer slaapt, omdat ze dan overdag genoeg op heeft. Maar het móet dus niet! Ze gaan vanzelf huilen of clusteren als ze honger hebben moet je maar denken.. Hier komt ze toch wel gemiddeld om de 3u. Vandaag deed ze overdag 3x 4 uur ertussen laten omdat ik dacht even kijken wat ze zelf doet. Maar vanavond liet ze er weer 2x 2 uur tussen dus dan haalt ze het toch een soort van in... @Niveah Hey, ook nieuw hier? Welkom
Soms moet je accepteren dat je dingen even niet kunt doen helaas. Heb ik hier ook hoor. Vanmiddag ook van voeding tot voeding met een baby op me gelegen. Tsja, is dan maar even zo. En even huilen gaan ze natuurlijk ook niet stuk van. Hoewel ik er niet zo goed in ben. Als ik met A heb gedoucht en mn moeder droogt hem af zet ie t ook altijd op een schreeuwen.. dan kan ik gewoon niet meer helder nadenken Heb je niemand in de buurt die je kan helpen? Even overnemen zodat je rustig kunt douchen?
Nee weet ik. T zijn niet alleen de verhalen. Tis de vrouw die ik al gesproken heb. We hadden intake en ze vroeg wat ik wilde doen qua voeding. Ik zei:als het lukt wil ik borstvoeding geven. En toen was haar reactie: je hebt borsten dus dat lukt. En ook toen ik haar aan de telefoon had voor de afspraak morgen vroeg ze hoe het ging. Dus ik zei dat we moeite hadden om de bv op gang te krijgen. En toen was het ook meteen van: oh ja we hebben een lactatiekundige en die krijgt dat wel voor elkaar en je moet wel doorzetten. En toen liep ik al op mn tandvlees... Dus vandaar dak er wat tegenop zie..
Ja dat is zeker vervelend! Naar als anderen bepalen wat goed voor jou en A is. Heel stom, ze kan je beter ondersteunen!
Oh getsie dat vind ik inderdaad opmerkingen van die dame waar je haren van overeind gaan staan... heel jammer!! Alsof het allemaal zo makkelijk is wat een tru.t. Laat je echt niet gek of onzeker maken hoor!! Echt nergens voor nodig!! Het enige wat jouw kindje echt nodig heeft, is liefde, melk (wat voor dan ook) en de nodige verzorging. En daar zorg jij hartstikke goed voor. En laat verder iedereen met een oordeel de piep krijgen. Maar geloof mij, je zult nog genoeg ongewilde, irritante of veroordelende adviezen krijgen van wie dan ook. Of je nu alleenstaand bent of niet.. probeer het echt van je af te zetten. Jij bent de mama en jij weet echt wat het beste is voor jouw kind.
Ik ging gisteravond slapen met mijn meisje naast me in bed. Ze had om 20.30u gedronken en ik dacht als ik haar om 23.00u nog laat drinken, slaapt ze misschien een mooi stuk. Maar ze sliep zo vast dat ik haar niet zomaar wakker kreeg. Tiet in haar mond duwen werkte iig niet Ik ben toen maar gaan slapen, ik dacht dan zie ik het wel wanneer ze komt. Word ik dus net om 6.30u wakker..Uhhh heeft ze niet gedronken vanaf half 9??Mijn app gaf ook niks aan, want daar zet ik het echt áltijd in omdat ik het allemaal niet kan onthouden hoe lang geleden het is, welke borst aan de beurt is etc... Dus ik voel aan mijn borst aan de kant waar zij ligt en die voelde echt aardig leeg. Heb ik toch in mijn slaap blijkbaar bv gegeven? Bizar wel dan toch? Ik heb wel lekker geslapen iig!!!
@aicirtap ik heb ook de flessen van Avent, ze dronk er direct heel goed uit! En ik heb twee draagdoeken. Een Storchenwiege en een van Little Frog. Die laatste heb ik tot nu toe alleen nog maar gebruikt. Eergisteren een stuk mee gewandeld buiten! Succes @Lill Wat een troela... Het lukt heel vaak niet dus wat zit ze nou te ouwehoeren. Bah! Maar komt vast goed! Ik lig nog steeds in bed met een slapende meid tegen mij aan. Het is een wonder!
Klopt echt een voordeel. Ze vind hem super leuk en is er heel lief voor. Was in begin erg wennen maar nu helemaal gewend en alsof nooit anders is geweest!
Oh wauw! Haha dat is heerlijk wakker worden zo! Best bizar in je slaap bv geven maar ja misschien gaat het nu op de automatische piloot! En bedankt voor je verwelkoming
Zalig! En ik ging net vragen of jullie kindjes ook zo last hebben van de warmte? Hier al 2 nachten op een rij klaarwakker om 4u om te eten en dan niet meer willen slapen... en ik kan er niet tegen tegen de weinig slaap... best moeilijk met een baby in huis Overdag geraakt hij ook moeilijk in slaap, het is hier 28 graden... gisteren naar Plopsaland geweest, heb er echt van genoten! En dat ging super goed met dochter en zoon, zo flink geweest
Het viel gelukkig heel erg mee uiteindelijk. Het was zo van: wat heb je geprobeerd? Hoe lang heb je kunnen borstvoeden? Oke, nou ja, jammer maar helaas. Meneer krijgt alleen wel wat veel/vaak voedingen. Dus ik hoefde hem niet meer elke 3 uur wakker te maken ervoor. Maar goed. De hele dag komt ie al zelf elke 3 uur. En ik ga hem dan geen honger laten hebben.
Zou ik ook niet doen hoor! Je kind hoeft echt geen honger te hebben! Zo lang je maar niet meer dan een liter melk geeft toch? Je kunt kunstvoeding ook prima wat op verzoek doen hoor.. gewoon doen wat goed voelt. Al die regeltjes overal, dit mag wel, dit mag niet.. Ik krijg daar altijd kriebels van
Ik zag ergens voorbij komen dat iemand van jullie ook de tula draagzak heeft. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring. Ik heb m vandaag binnen gekregen. De tula free to grow. Het lijkt me zo een handig ding, vooral in huis als je ook bezig bent met de andere kids en de baby is onrustig. Weet alleen nog niet goed hoe het om moet. Zit al de handleiding door te nemen en ff op YouTube opzoeken. Ziet er op het eerste oog vrij makkelijk uit.