Vandaag lactatiedeskundige op bezoek gehad. E. smakt de laatste tijd veel aan de borst, laat vaak los en tepel is vervormd als ze gedronken heeft. Ze blijkt een verborgen tongriempje te hebben. Daarom is het nog niet opgemerkt. Morgen naar den bosch voor laserbehandeling. Maar het kan haar onrust wel verklaren, ze heeft veel lucht in haar lijfje. Hopelijk gaat het hierna beter. Is wel even zielig en gedoe, maar hopelijk gaat het hierna beter.
Ja. Vanavond had ie krampjes en ging ie daarna slapen. Uiteindelijk 4u tussen de voedingen gelaten. Prima. Want anders had ik hem na een uurtje al wakker moeten maken voor voeding. Daar zou ik een boze baby van krijgen denk ik. Doe het maar op gevoel..
Jij maakt jouw meid dus niet wakker snachts? Is maar een vraag he... tot heden zette ik mijn wekker... hij is op de wereld gekomen met 3kg700 en op 12 juni woog hij 3kg585 (dag dat ik ziekenhuis verliet)... gisteren (dus exact 3 weken later) weegt hij 4kg185... mijn vroedvrouw zegt dus ook dat ik hem snachts niet echt hoef wakker te maken maar gaat zijn bloedsuikerspiegel niet te laag worden dan (stel dat hij idd 6 uren zou slapen)... Hij heeft om 20u30 nog gedronken maar hij slaapt nu zo mooi... na een gevecht van 7u30 tot 15u wakker te zijn...
Bloedsuikerspiegel van een baby gaat pas om laag als er 10 uur tussen een voeding zit dat is de max. Dus geen zorgen! Een gezonde baby komt echt vanzelf zeker als hij op gewicht is. Je vroedvrouw heeft helemaal gelijk.
Ik ga vannacht voor t eerst ook geen wekker zetten. Afgelopen nachten was hij altijd eerder dan mn wekkers dus dat zal vannacht ook wel goedkomen. En als ie wel een keer 5 of 6 uur slaapt zou ik heel verbaasd zijn. Haha
Over de tula free to grow: ik ben er echt super blij mee! Ik had ook een filmpje op YouTube gekeken, dan weet je even hoe je alles moet instellen en hoe hoog hij moet zitten enzo. En dan is het idd heel makkelijk! Mn dochter valt er altijd direct in slaap in. En vervelend van dat verborgen tongriempje maar goed dat ze het gevonden hebben! Zal vast beter gaan hierna. Ik moet zeggen dat mijn dochter ook altijd veel lucht (En vooral even goed moet boeren) na een voeding heeft. Ik heb het idee dat het te maken heeft met een te harde toeschietreflex. Ze kan zich ook echt verslikken en als ze dan loslaat stroomt het er uit! Beste voor mij werkt liggend voeden hierdoor. Ik had trouwens afgelopen week steeds 2 uur tussen voeding (ook snachts),zal vast een sprongetje zijn geweest (hebben jullie ook de oei ik groei app? Klopte namelijk precies en gisteren ook haar eerste traan!). Maar goed nu zit er 4 uur tussen en mn borsten staan dan echt op exploderen!! Nou eerlijk gezegd exploderen ze ook echt, ze zijn keihard en er blijft maar melk uit stromen. Iemand een tip hiervoor? Ik heb ze 1x helemaal afgekolfd maar wil de aanmaak ook niet verder stimuleren
Ik.heb wel het boek. De app niet. Is die handig?? Qua kolven heb ik echt geen idee. Misschien toch aanleggen na die 4u?? Helpt een beetje masseren niet? Of zeg ik nu iets doms?
Ook eten aan het geven nu? Hier na 3,5 uren maar dat deed hij gelijk al meerdere keren snachts... hopelijk straks ook en wil hij nog slapen want vanaf 4u wakker zijn doet hij graag maar de mama iets minder
Ja tijdens het drinken en onder de douche kan ik wel masseren, hopelijk is dat voldoende! En lekker dat A wat langer sliep
Pff 's nachts gaat redelijk oké maar ik ben jaloers als ik zie dat ze er bij jullie 2/3 uur tussen laten zitten overdag. Hier is het nooit langer dan 2 uur, dat is dan eigenlijk een uitzondering. Ik ben nu wel af en toe aan het rekken als ze huilt, door te zingen en af samen bewegingen te maken etc. Maar vaak begint ze daarna toch weer en wel echt met haar tongetje ook. Ik heb alleen het idee dat ze overdag meestal liever wat vaker kleine beetjes drinkt. 's avonds clustert ze vaak wel een en slaapt dan in de nacht meestal wel een aantal uren tussen de voedingen in. Soms zelfs 5-6 uur. Begin af en toe wel echt te denken dat het aan mij ligt :')
Hier overdag ook meestal om de 2 uur nog steeds hoor! Alleen als ze bij mn vriend slaapt kan het wel langer zijn (3-4 uur). Ben jaloers op jouw nachten hoor!
Oh, ja nou twee uur is echt een uitzondering. Vaak begint ze na 20-30 min alweer te huilen. Ze slaapt overdag sowieso bijna niet. En als ze wakker is wil ze eigenlijk het liefst continu aan de borst. Ze huilt ook veel om de krampjes maar de enige troost die ik in dat geval kan bieden is de draagdoek, wat met +/- 30 graden niet te doen is, of de borst (ook gewoon voor troost). En dan valt ze dus aan de borst in slaap en o wee als ik er tussenuit probeer te sneaken. Dan schrikt ze wakker en is het weer huilen, vaak in combinatie met wild getrappel van de beentjes, dus denk dat ze dan krampjes heeft maar tijdens het slapen /sabbelen niet zo voelt. Ze heeft net wel een uurtje in de swing liggen pitten. Kon ik eindelijk even wat opruimen.
Zou het ook niet van de warmte zijn? Hier gisteren bijna de hele dag gehuild (soms van de honger en dan kon ik wel troost geven door te voeden maar ook door het niet in slaap geraken door de hitte) en uiteindelijk om 15u in slaap gevallen in maxi cosi... vind het nogal snel na 20/30 min terug honger hebben, hoor je ze goed slikken als ze drinkt? En zoals ik zei, is het echt van de honger of mss ook de hitte? Maar ik snap wat je bedoelt, het is zo zielig als ze zo huilen en het niet kunnen zeggen
Oh het kan ook heel goed de warmte zijn ja. 8/10 keer lijkt het niet op honger maar denk ik dat ze vooral last heeft van lucht/krampjes. Omdat ze dan ook wild trappelt met haar beentjes. Ze slikt goed hoor. Ze drinkt heel effectief maar wel vaak kort. Tussen de 5-10 min. Ze is vaak ook best gulzig dus laat haar nu tussendoor ook een boertjes doen etc. Vaak helpt dat wel, misschien is het nu een combi tussen krampjes en die pokkehitte. Ik kan er ook niet goed tegen, bah. Veel te warm