Mannetje poept 4 keer per dag en dat lucht altijd op want hij heeft ook last van krampjes. Ik eet altijd Vegan, maar ik moet elke dag 1 kopje oplosbare decaf cappuccino drinken, waar dus melk in zit. Ik vind dat zo lekker! Ik ben bang dat hij daar last van heeft. Ze zeggen namelijk dat reflux kindjes vaak een koemelkallergie hebben. Morgen proberen het niet te drinken en kijken wat er gebeurd. Het is ook heel zielig. Ze zeggen dat de piek is met 6 weken en dat het daarna beter gaat. Met 3 maanden zou het voorbij moeten zijn. Lets hope!!!
Ik duim voor je. Hier de hele dag een kind dat met moeite wakker kon blijven voor zn fles, helemaal op van zn sprongetje. Maar sinds de avondfles kan meneer ineens wel.wakker blijven...
Ik zou wel even bellen met de huisarts, misschien dat die nog wel een tip heeft waar je iets mee kunt. Ik heb namelijk ook al zo veel verschillende dingen gelezen! Vaak is het inderdaad iets tijdelijks wat met de rijping van de darmen te maken heeft (ik geloof dat dat juist tussen 6-12 weken weer het ergste is). Dat maakt een oplossing vinden alweer wat anders (want dan doe je hrt een paar keer en is het klaar) dan wanneer het echt een allergie oid is. Gezien jij nog op de piekperiode zit zou ik nu nog denken aan het eerste! Hier in Australië doen ze wat Beebiebeeb al eerder noemde, beetje opwekken met thermometer of (heel weinig!!) Laxeermiddel. Blijkt goed te helpen maar weet ook niet wat ik zou doen! Doe je wel de fietsbeweging/draaien met heupjes om alles beetje los te krijgen? Dat doe ik nu standaard bij het luier verschonen en komt vaak wel een scheetje mee!
En plots liet hij er 7 uren tss Maar elke avond hangt hij wel nog 3 keer aan de borst vanaf 18u tot 23u maar niet erg als dat hem zo kan troosten! Hier is de ontlasting ook altijd dun en lopend maar ze komt wel. Is dat niet eigen aan borstgevoede kindjes dat het dun is?
Beetje heel erg off topic, maar je woont in Australië? Zo cool. Hoezo zit jij in Australië? Hoe lang lang al? Ik ben zelf een expat kind, maar woon nu al 18(!) jaar weer in Nederland. 2 jaar geleden werd ik een beetje rusteloos en begon serieus te denken aan emigreren naar Australië. Ik zit in het onderwijs en van wat ik begrijp zijn er genoeg vacccatures voor docenten VO. Uiteindelijk niet gedaan omdat het leven daar zo duur is. Daarnaast hebben wij de luxe hier dat we heel dicht bij werk wonen en niet uren onderweg zijn naar werk, kinderen ophalen, centrum, etc.
Ja volgens mij is de ontlasting meestal dun bij BV. Ik herinner me van mijn andere kindjes ook nog maar al te goed de gele ruggetjes in de romper. Spuitluiers met poep tot aan de nek. Ik heb er nu nog geen een gehad! Gisteren een regeldag, met heel de avond steeds drinken. 23.30u de laatste keer en nu om 6.30u pas weer!!! Wauwwww wat een lange nacht! Laten we dit voort zetten haha Maar ik heb toch liever overdag wat minder onrustig en dan wel een nachtvoeding hoor. Ik vermoed wel dat ze nu maar 1 borst zal drinken, want die zit zo vol.... maar mijn andere borst ook.... (gisteren heeft ze ze allebei echt meerdere malen leeg gedronken.) Maar als de andere borst nu pas weer rond half 10 gedronken wordt, is ie al 3x ontploft denk ik Beetje afkolven maar?
Ja die van mij gaat nu ook steeds wat meer tijd er tussen en soms maar 1 borst.. vooral snachts exploderen ze dan echt! Blijft dan ook maar druppen.. Ik heb deze nu besteld: https://www.milkbarbreastpumps.com.au/product/premium-haakaa-silicone-breast-pump/?gclid=EAIaIQobChMI-bjdq-uY3AIV1DUrCh2ENApBEAAYASAAEgICYfD_BwE Kun je blijkbaar mee opvangen en het ergste er af kolven, zonder dat je nog meer melkaanmaak stimuleert (zoals met normale kolf). Hoop dat het helpt! In mn bed ligt altijd zo'n hele plas melk nu.. helemaal nu ze in bed slaapt (daar reageren mn borsten nogal heftig op )
Ja voor een jaartje maar hoor! Of iets langer. Leventje is hier heerlijk, leek ons fijn om even een jaar ergens anders te wonen en dat klopte! Mn vriend heeft hier een baan en ik richt me dit jaar op de kleine (en mezelf). Vind het nu al een heel naar idee om straks weer terug te gaan, is vooral leuk om allemaal dingen hier te ontdekken en mooie omgeving. Het leven is wel wat duurder maar over het algemeen verdien je hier ook een stuk meer! En mn vriend fietst gewoon nog naar het werk hoor en ik loop naar het strand!
O wat heerlijk dat je hebt kunnen slapen! Dat je nu pas gaat kolven. Als mijn man een flesje moedermelk geeft, moet ik echt na 5 uur na mijn laatste voeding kolven. In word er wakker van. Ik moet zeggen, ik vind kolven niet erg. Dat gaat super gemakkelijk. Het is dat mijn productie er op achteruit gaat anders zou ik fulltime kolven. Hier gingen we pas om 00:45 slapen en werd hij een uurtje later weer wakker. Mijn man heeft hem toen vast gehouden en heb ik tot 6 uur geslapen. 4 uur achter elkaar! Ontzettende luxe hier thuis.
Okay, officieel jaloers! Wat doet je vriend voor werk? En heb je niet een speciale visa nodig? Waar zit je?
Ze laat indd heel veel scheetjes, ook als ik fiets met haar beentjes. Maar dan wilt ze persen en dan begint het krijsen. Ik vind het zo zielig voor haar. Ik ga indd de ha bellen, misschien heeft zij nog tips wat kan helpen.
@Shawarma Hier ook precies zelfde hoor. Even leek de thee te helpen maar nu sinds zaterdag geen poepluier. Wel heel veel windjes en heel veel verdriet :'( wij gaan vanmiddag even wegen bij het cb. Ook ik probeer op mijn voeding te letten maar lijkt geen invloed te hebben. Ik weet het soms even echt niet meer. Zo zielig :'(
@Mooncalf wat zielig voor je meisje ook! Hoop dat het snel beter gaat met het poepen. Ik moet trouwens vaker berichtjes typen over poepen want madame heeft een poepluier geproduceerd vanmorgen! Maar goed hoop dat het weer wat regelmatiger komt voor haar.
Ja zeker zielig! Als ik jullie zo hoor allemaal staat ons dat vast ook te gebeuren.. Ik merk sowieso al dat ze veel minder vaak poept dus ik hou mn hart vast! En @Patri1982 mn vriend is arts. Het visa regelen was idd nog het moeilijkste maar als je in Australië werk vindt kunnen ze je op die manier sponsoren voor een visa! En sommige banen zijn gewild, onderwijs geloof ik ook toch? Wie weet kom je nog deze kant op Wij zitten in Adelaide!
Nu nog niet met drie kinderen, maar wie weet. Ik denk dat het wel voor je 45ste moet zijn. Ja, het kriebelt wel heel erg. Nog nooit zo lang op 1 plek gewoond.
Yeahhh hier vanmiddag ook weer een poepluier haha!! Ik heb vanmorgen niet gekolfd, maar haar om half 10 net zo lang zitten porren tot ze ging drinken Ik heb het zonder pijn en lekken volgehouden gelukkig Mijn borsten zijn inmiddels toch wel redelijk zindelijk gelukkig! Ik heb ook bijna nooit hele volle gespannen borsten eigenlijk. Ja, wel na de regeldag van gisteren en meteen een lange nacht daarna, dus wel iets @Patri1982 waarom zou je het liefst fulltime kolven? Vind je het niet leuk om bv te geven? Ik vind het heerlijk! Lekker knus een moment van ons samen. Ik vind kolven niet erg, maar doe het liever niet. Ik heb er geen geduld voor en voel mij dan echt een koe. Ik heb daarom ook alleen een handkolf. Voor af en toe een keer..
Ik heb niks met borstvoeding. Ook het feit dat Ik diegene ben hem constant moet voeden. Ook het gevoel in mijn borsten vind ik niet fijn al ik een toeschietreflex heb. En dat lekken... nee niks voor mij. En ik moet zeggen, ik drink graag een wijntje en dat doe ik liever niet omdat ik voed op verzoek. Maar omdat het beste is voor mijn kindjes doe ik het. Met hele erge tegenzin! Bij mijn oudste 6 maanden gevoed, dochtertje 8,5 maand en bij de kleinste wil ik 6 maanden en dan klaar!!
Ohh wat fijn! Ik lek echt zoveel Helemaal nu ik met haar naast me lig in bed snachts (hemels!! Ze geeft de hele nacht geen kik!). Ik denk door haar nabijheid en omdat ze op deze manier minder drinkt snachts exploderen mn borsten echt. Dat is en heel pijnlijk en het is echt zoveel melk wat er maar uit blijft stromen. Word er wel een beetje gek van! Hoop dat ik ook snel zindelijk word.. de lactatiekundige zei dat het met 8 weken zal veranderen omdat het dan meer vraag-aanbod is dan hormonaal. Nou ik hoop het! Auw! Slaapt zij lang door, word ik zelf wakker van de pijn
Dat samen slapen lukt mij niet. Niet alleen ben ik doodsbang dat ik of mijn man op hem gaat liggen, maar hij rolt naar mij toe in bed. Ik ben dan ook nog eens bang dat hij op zijn buik rolt. Over poep gesproken, gisteren had hij zo veel gepoept dat de poep tot bij zijn nekje kwam! Ook wel een teken dat ik naar luier maatje 3 moest gaan. Hoeveel wegen jullie kindjes? @Lill, hoe gaat het met jou? Ik heb daar respect voor hoor dat je het allemaal zelf doet. En je moeder? Nog last gehad van het ongeluk?