Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Wij zijn net naar kind en gezin geweest. Alles goed met onze pruts. Is op 4 weken tijd 3 cm gegroeid dus nu 56,5 cm en weegt 4kg490. Schedelomtrek is 38 cm.
    Zijn navel is goedgekeurd, zijn heupen zijn ook goed en als jongen, zijn teelballetjes zijn ingedaald. Perfect dus!

Lill, BeebieBeeb en Patri1982 vinden dit leuk.
  2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Mijn meisje slaapt ook meestal bij mij in bed. Mijn kraamhulp zei letterlijk.. heb je ooit gehoord dat een baby is overleden doordat papa of mama er bovenop is gaan liggen? Denk je echt dat je daar doorheen slaapt als je bovenop je baby rolt?

Ik denk het niet. Als je een paar regeltjes aanhoudt, is het wel te doen. Ze zeggen ook dat je als (borstvoedende) mama extra alert bent. Bij mij klopt dat wel. Ik slaap normaal zo vast dat ik het vaak niet eens hoorde als onze peuter ons snachts riep. (Mijn man dacht altijd dat ik deed alsof :D) Nu ben ik al meteen wakker als ik de eerste honger signalen van mijn baby hoor..
    Maar als je het eng vindt, moet je het niet doen idd. Dan slaap je ook niet. Ik was er ook geen fan van, maar nadat het op een andere manier niet ging in de nacht toch overstag gegaan. En als het dan goed gaat, wen je er vanzelf aan ;) Hier komt ze meestal na de nachtvoeding bij mij in bed, daarvoor lukt de wieg gek genoeg wel..
    Mijn meisje is nu ongeveer 5,3 kg. Ik had laatst per ongeluk een pak luiers maat 3 open gemaakt, omdat ik die al had liggen. Maar dat ging prima! Al past maat 2 ook nog goed en dat is toch goedkoper :D

Lill vindt dit leuk.
  3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ai dat is zeker vervelend! Komt idd vanzelf, maar ja wachten duurt lang he :)
    Ik heb ook niet echt tips voor je. Mij hielp het wel echt dat als ik lek of de TSR voel komen dat ik dan op mijn tepel duw als in de deurbeltechniek. ;) Maar echt pijn als in stuwing heb ik dan niet. Dan helpt het denk ik alleen om handmatig wat af te kolven?

4. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ik heb er vandaag maar zo'n hydrofieldoek tegen gehouden steeds, dat is beter dan van die natte koude plekken in bed en in mn kleren. En ik voel me nog steeds dubbel over haar in bed slapen. Ik denk dat dat komt door die angst die je aangejaagd wordt door risico op wiegendood waar ik wel erg gevoelig voor ben. Tegelijkertijd is dit duidelijk wat ze nodig heeft En het voelt heel natuurlijk en goed. Kan me niet voorstellen dat ik op haar rol (kan ook niet als je je onderarm boven de baby hebt toch? Ik kan iig niet die kant dan oprollen zonder mn arm te breken). Het enige wat ik kan bedenken is dat zij tegen mij aan rolt en dan geen adem meer kan halen. En ik ben gewoon zo bang voor wiegendood :( maar tegelijkertijd zijn we nu zo goed op elkaar afgesteld dat ik ook denk dat ik haar veel eerder zou horen/ aan zou voelen als er iets mis zou gaan dan wanneer ze in haar eigen bed ligt. Lastig hoor! Nou ja nu hebben we geen keus maar als ze wat ouder is..

5. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik snap je angst hoor. Mijn vriend vond het in het begin echt doodeng. Ik zelf iets minder maar je houdt die angst af en toe wel. Over wiegendood lees je soms dat samen slapen meer risico geeft maar je leest ook dat de kans dan juist minder groot is wanneer je samen slaapt. Kortom, er is nog niet echt een eenduidig antwoord en ik doe ook gewoon waar ik mij het beste bij voel. En dat is lekker samen slapen. Zij slaapt gewoon door, ik word maar één a twee keer per nacht wakker voor een voeding/verschonen. Wij heeft een rustige nacht met veel slaap en wij ook. In de co-sleeper begint ze gewoon gelijk te krijsen, vind ik zielig. Als ik dat kan oplossen door haar lekker bij mij te leggen...

En ik ben ook nog nul keer omgedraaid. Dit kan inderdaad niet als je in de houding ligt. Je baby blijft ook 'goed' liggen door de geur van je tepel als je bv geeft. En je slaapt inderdaad een stuk lichter. Ik word ook direct bij de eerste hongersignalen wakker. Nog voordat ze huilt.

6. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja dat geeft me ook weer wat meer vertrouwen. Je wil het gewoon graag goed doen he? En ik moet er gewoon niet aan denken dat ze er niet meer is pfff! Ze heeft mn hele hart al overgenomen :)

En is ook mooi he dat moedergevoel? Dat je gewoon al aanvoelt wat je kindje nodig heeft (zoals voeden) dat je wakker wordt bij een eerste kleine signaaltje. En soms wil ze bij mij ook gewoon even een knuffel en dan slaapt ze weer. Zo lief!

BeebieBeeb, Mooncalf en Shawarma vinden dit leuk.
  7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    @Squarepants inderdaad erg mooi! En ik denk dat jullie gewoon lekker moeten doen wat goed voor jullie voelt ! Ik heb vannacht echt een top nacht gehad. Ze was half 12 gekomen voor haar laatste voeding en toen was het ineens half 7. Ik schrok er gewoon van Haha. Maar wat heb ik lekker geslapen, dat was weer een tijdje geleden.

Aanstaande dinsdag heeft ze haar eerste prikjes. zie er wel een beetje tegenop moet ik zeggen. Ik ben altijd erg gevoelig als ik zie dat ze pijn heeft dat ik dan ook ga huilen. Zullen de hormonen nog wel zijn. En laten jullie je kindjes vaccineren? Vooral omdat dat de laatste tijd toch wel een ding is waar veel ouders ook voor kiezen om het niet te doen..

8. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    E. heeft ze 26 juli. Zou eerst 8 augustus zijn maar afspraak is verplaatst omdat een ander cb dichterbij was. We hebben er wel even over getwijfeld, en dan vooral meer om het later te laten doen. Gevoel zegt het één het verstand een ander. Maar toch (voor nu) besloten dat we het wel gewoon de 26e doen de eerste prikjes. Ik zie daar ook heel erg tegen op :'(

9. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja ik ook! Ik wilde juist zo vroeg mogelijk, dus ze gaat meteen komende donderdag als ze 6 weken wordt. Ik denk dat ik me dan een stuk meer op mn gemak voel in openbare plekken (ik weet dat het even duurt voordat het werkt en dat de eerste reeks maar gedeeltelijk werkt, maar toch). Als ik er al aan denk dat ze een prik krijgt en pijn zal hebben komen de tranen al. Als iemand nog advies heeft? Ik las dat kinderparacetemol van te voren geven de werking kan verkleinen, achteraf als ze ziek worden kan het wel. En borstvoeding of flesje geven na de prik had ik gehoord.

Ik heb zelf met 6 weken ook mn check up bij de fysio en gynaecoloog. Doordat ik zo ver was uitgescheurd wordt mogelijk geadviseerd om de volgende bevalling via keizersnede te doen (want als ik nog een keer zou uitscheuren zou ik mss incontinent kunnen worden bij mn anus :eek:). Weten jullie daar iets over?

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier de eerste prikjes al gehad. Ik wilde deze graag voor onze vakantie gedaan hebben. Het ging hier prima, een beetje hangerig verder niks. Ik zou niet op voorhand al PCM geven. Misschien heeft je kind er wel helemaal geen last van. Ik heb het bij mijn andere kids bijvoorbeeld nooit nodig gehad na de prikjes en deze keer bij de jongste dus ook nog niet. Nu ben ik sowieso al niet zo medicijnen toedienerig, maar voor niks geven hoeft ook niet toch?

Shawarma vindt dit leuk.
  11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw

Ik laat A ook wel vaccineren. Afspraak staat al. Maar ik zie er ook erg tegenop.
    Kraam zei een koud compresje meenemen en die tegen te plek houden voor ze prikken. En na de tijd goed masseren.. schijnt te helpen

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw

Nou ja, zie mn vorige post. Koud compresje op de plek voor de tijd en masseren na de tijd.

Pfff. Heftig zeg. Kan je daar weinig over vertellen, maar ik zou t risico niet willen lopen..
    Waarom hebben ze je geen knip gezet?? :eek: kon dat niet?

13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Even irritatie betreffende A zn vader. Vorige week kon ie niet eens de moeite opbrengen om langs te komen of te appen, maar nu is het ineens 'onze zoon' en 'ons knaapje' als ie appt.. schijnheilig stuk vreten :evil::oops:

14. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    #375 Patri1982, 15 jul 2018
    Laatst bewerkt: 15 jul 2018
    :mad: Wat een idioot! Hij is momenteel zo’n type die af en toe vadertje wilt spelen. Heeft hij je zoon herkend? Betaalt hij alimentatie? Lastig zo’n type in je leven.

15. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik realiseerde me net, ik zal nooit meer zwanger zijn en nooit meer proberen om zwanger te worden. Al 7 jaar ben ik daar mee bezig geweest en 27 maanden ben in zwanger geweest en nu nooit meer. Nooit meer bewegingen voelen, niet meer uitkijken naar de bevalling, geen echo’s. Heel raar allemaal. Ik vond zwanger zijn niks aan. Te vermoeiend en te eng gewoon. Maar alle drie de keren zijn perfect verlopen, gelukkig. Nu de laatste keer baby tijd. Hmmm, moet mezelf aan herinneren om te genieten. OOK het borstvoeden. ;)Vandaag voor het eerst een echt lachje gezien van mannetje. Ik smolt gewoon!:D

Squarepants, Shawarma en Lill vinden dit leuk.
  16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Nee en nee. A is op papier alleen mijn zoon. Ik hoef zijn geld ook niet. Maar erkenning hoefde voor hem ook niet

Patri1982 vindt dit leuk.
  17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Gek idee is dat he? Ik bedenk me soms ook dat dit misschien de enige keer is dat ik dit meemaak

18. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Echt, waarom? Voelt het echt af? Je weet maar nooit. Of wil je maar 1 kind? Dat kan natuurlijk ook.

19. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Prima, want van wat ik van jou over hem heb gelezen kan je absoluut niet op hem aan. Heb je nog contact met hem voor het geval je zoontje hem wilt ontmoeten of met hem wilt omgaan? Zo lastig. Ik heb zelf een vader waar je absoluut niet op kan rekenen. Hij heeft ons relatie volledig afgekapt omdat ik tegen hem inging, voor het eerst. Noemde zijn eerste kind een kind van een vreemde en wilde toen nooit meer met me praten. Prima! Ik was blij want ik realiseerde me dat hij mogelijk mijn kinderen zou teleurstellen zoals hij dat bij mij had gedaan. En toen vond ik het prima dat hij geen contact meer met me wilde. Voorheen had ik dat nooit gekund want je wilt je vader in je leven hebben, erkenning oid. Pas toen hij een ‘gevaar’ vormde voor mijn kids kon ik afstand nemen.

Deel Deze Pagina