Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Welkom @aicirtap. Hopelijk kun je nu gaan genieten.

    Fijn om te horen dat jullie en jullie baby's er ook allemaal last van hebben. Nouja niet fijn voor jullie natuurlijk ;) als iemand de gouden tip heeft hoor ik hem graag :D

    @Lill hoe gaat het met je nu?
     
  2. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Vaak willen ze de krampen wegdrinken, maar daardoor worden de krampjes juist weer erger omdat ze nóg meer voeding moeten verwerken.. lastig verhaal dus!

    Soms huilen ze ook gewoon even denk ik dan..meer dan troosten (met oordoppen ;)) kun je niet doen..

    Hier probeer ik steeds wel een speentje. Even de pijn er uit zuigen. De laatste 2 dagen neemt ze hem soms eventjes, maar bij haar krijsen gaat ze ervan kokhalzen en krijg ik hem er niet in :D
     
  3. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Wat bij mij wel helpt is haar op haar eigen tempo te laten drinken. Eerst stimuleerde ik veel (borst masseren, haar wakker houden) maar ik heb t idee dat ze dan meer lucht binnen kreeg en ook meer krampjes had. En net zo lang laten drinken tot ze helemaal slap is en diep slaapt.

    En welkom @aicirtap! Fijn dat t gelukt is om uiteindelijk wel dit kindje in je armen te kunnen hebben, maar klinkt allemaal wel heftig. Heb je wel goede hulp nu?? Ik heb zelf ook 2 bloedtransfusies gehad en woensdag opnieuw bloed laten prikken en dan mss nog een ijzertransfusie. Heel irritant allemaal, maar laag HB/ijzer is echt niks hoe slap je je dan voelt! Oh en mss doe je dat al, maar ik moet ook veel laxeermiddelen nemen bij mn ijzertabletten. Iig geen constipatie dan.
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw
    Last van slapeloosheid. Vk had gezegd dat ik na de ballon thuis mocht slapen, maar niet dus. Moest in het ziekenhuis blijven. Maar kan hier voor geen meter slapen.
    Dus ik voel alles wat er nu in mn lijf gebeurd. Dit wordt een lange nacht zo
     
  5. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Oh nee wat rot! Had je wel spullen bij je? En gebeurt er al wat?
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw
    Had idd wel spul bij me gelukkig. Heb de hele nacht wakker gelegen van de weeen. Ze komen en gaan afwisselend, maar elke keer dat ik wegdommelde was er weer 1. Heb 2x een half uurtje geslapen, dus ben al volledig gesloopt voor het echte feest begint. Baal hier zo van :(
     
  7. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja heel rot! Hopelijk gaat het snel een beetje doorzetten. Ik heb ook 2 nachten overgeslagen door mn lange bevalling. Ik merkte dat ik tijdens de bevalling een soort oerkracht had maar daarna crashte ik echt. Maar dan is t wel al klaar :) Spannend hoor!
     
  8. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    He wat vervelend! Je had een slaappil moeten vragen! Kreeg ik ook bij mijn inleiding en dan slaap je iig nog wat..
    Is er niemand komen kijken bij je of om je dat aan te bieden? :(
    Balen dat je niet naar huis mocht, dat valt dan wel tegen...
     
  9. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook 2 nachten heel slecht geslapen maar idd de adrenaline helpt je door de bevalling om daarna in te storten van slaapgebrek Ja :)

    @Lill mocht je na de bevalling moeten blijven en je kunt weer niet slapen maar nu door je kindje, laat ze je kleine dan mee nemen. Vaak hebben ze een babykamer, en zo kun jij even bijkomen..
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.756
    6.566
    113
    Vrouw
    Goed om te weten. Nou ja, er is ook goed nieuws. De ballon was er niet letterlijk uitgevallen maar hing nog in mn vagina. Toen de arts voelde snapte ze meteen waarom ik vannacht niet had geslapen, 5cm al :)
    Gelukkig was t niet voor niets.
    Ik word zo naar beneden gebracht om mn vliezen te breken. Ik gok dat jullie pas weer iets horen als de kleine is geboren.
     
    Leed, Mooncalf, BeebieBeeb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

    Wauwwww 5 cm al!! Toi toi toi!!!
     
  12. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    5 cm is mega veel! Dat was iig het langste deel!! Succes!
     
  13. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Wow dat is echt veel ja! Succes!!!
    Spannend hoor ik krijg zelf ook weer helemaal die kriebels! :)
     
  14. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Veel succes!! Joepie de laatste baby wordt geboren :)
     
  15. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL

    Het is ondertss al beter met de krampen! Daarnet kind en gezin over de vloer gehad, hij weegt al 3kg660 (op 1 week tijd + 135 gr) dus super! Maar ik mag hem wel iets meer aanleggen, denk dat ik soms te lang wacht en hij soms nog een dessertje wil :D
    Ik vind het wel lastiger snachts dan flessen omdat ik iedere nacht eruit moet maar dit nadeel weegt natuurlijk niet op tegen de vele voordelen van borstvoeding! Ik had het beter bij dochter ook geprobeerd, zo leuk vind ik het!
     
    Mooncalf, BeebieBeeb en Squarepants vinden dit leuk.
  16. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja je bent wel altijd zelf de pineut ja, maar hoe mooi is het dat ze groot wordt van jouw melk :)
    Ik vind het ook een heerlijk intiem momentje van ons samen. Verder moet je je kind al genoeg delen met de rest van de wereld ;)
    Mag ik vragen waarom je te lang wacht met aanleggen? Hoe bepalen ze dat?
     
  17. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hoe zou het lill vergaan? Even gespiekt maar ze is niet meer online geweest na de 5 cm.. zou de kleine al in haar armen liggen? :)
     
    Mooncalf vindt dit leuk.
  18. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook iets moois! Vandaar dat ik zeg dat dit nadeel niet opweegt tegen de vele voordelen! Ik kan gewoon heel moeilijk tegen weinig slaap :oops:
    En van dat te lang wachten, ik denk dat... hoewel ik hem aanleg als hij erom vraagt maar mss haal ik hem te snel van de borst want soms blijft hij verder zoeken
     
  19. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh ja ik kan ook echt slecht tegen weinig slaap. Lekker handig ook he met een newborn :roflmao:
    Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn andere kids ook wel weer blij was toen ze over gingen op de fles. Dan heb je weer een beetje je vrijheid terug.. dat vind ik wel een nadeel nu. Al zit ik nu nog heerlijk in mijn bubbel dus dat is nu nog niet echt aan de orde. (Al heb ik na al die maanden ziek thuis ook wel behoefte aan een avondje flink doorzakken :D)

    Ohja als mijn meisje gaat of blijft zoeken leg ik haar altijd aan ja. Ze stopt anders echt niet en meestal gaat het dan over in jammeren of huilen. Dus zoeken betekent hier altijd voeden :)
    Ik heb nu wel een speentje gevonden die ze wel pakt. Toch ook makkelijk als we ergens zijn en ik niet direct kan voeden. In de supermarkt of op het schoolplein bijv. Ik heb er nu 1 van avent met een zacht flexibel schildje.
    Hebben jullie al een speen geprobeerd?
     
  20. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Hier ook speentje van Agent die ik alleen gebruik in noodgevallen. Inderdaad in de supermarkt BV. Vandaag nog. Haha, ze houdt hem sinds de eerste dag ook zelf al vast, gekke baby.. Maar vaak vindt ze er niks aan, ze prefereert de borst. :)

    Ik leg haar trouwens ook altijd aan als ik merk dat er behoefte is. Vandaag weer een lastige dag, ze wil er continu aan. Heeft ook last van krampjes nu. Dus breng de middag gewoon op bed door. :) om te voorkomen dat ze teveel melk achtereen drinkt biedt ik haar dan vaker de lege borst aan. Ik merk wel wanneer ze honger heeft of troost zoekt. :)
     

Deel Deze Pagina