Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier maken ze bij het CB juist het beentje wat warm voor ze prikken... misschien juist achteraf nog even koelen?

Maar eerlijk meiden? Het is maar een prikje he... 2x 1 seconde pijn... Natuurlijk wil je niet dat je kind pijn lijdt, en natuurlijk is het verdomde zielig als ze keihard gaan krijsen daarna. Maar het is meer de schrik hoor. En ja, ook ik moet altijd even slikken als het huilen begint, maar mijn ervaring is dat het na een dikke knuffel gauw weer over is :)
    Misschien ben ik wat te nuchter hoor, vergeef me, maar probeer jezelf niet vooraf gek te maken..

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Neuh, ik maak me er ook niet te druk over hoor. Ik maakte me heel druk over de hielprik, nou ik huilde harder dan hij. Op t moment zelf vind ik t vast heel erg. Maar t is maar een paar seconden. Ik vind krampjes erger :roflmao:

Shawarma vindt dit leuk.
  3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Ik hou er rekening mee dat A mijn enige kindje zal zijn en daar heb ik op dit moment vrede mee. Mocht ik ooit iemand tegenkomen die nog graag wil zien we dat dan wel. Maar voor nu ben ik hier dankbaar voor

Shawarma en Squarepants vinden dit leuk.
  4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw

Ik heb geen contact meer met mijn eigen vader vanwege een soortgelijk verhaal als wat jij hier plaatst. Daarom vond ik het belangrijk dat A wel een band met zijn vader kan opbouwen zolang ze dat beide willen en hij geen gevaar is voor A of voor mij. Maar ik kan gewoon slecht tegen dat halfbakken gedoe.
    Maar goed. Ik kijk het de komende maanden aan. Schrijf alles op en als t zo raar blijft gaan volgt er een stevig gesprek

5. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ik hoop ook echt voor A dat hij een vader in zn leven krijgt @Lill. Maar dan wel een echte vader waar hij iets aan heeft! Zoals jullie noemen het contact met ouders kan soms nog zwaarder zijn dan geen contact. Blij dat hij jou heeft!

En ik hoop nog wel weer zwanger te worden, besefte me laatst dat ik het echt niet leuk zou vinden als dit mn laatste (en eerste) babytje zou zijn! Het gaat al zo snel he?? Ik had vandaag een baby van een week oud in mn armen.. Wat een verschil! En ze zijn zo lief zo mini. Terwijl ik ook zo blij ben met elke stap in de ontwikkeling! Ze kijkt nu op haar speelmat naar de speeltjes en dat vind ik al heel wat haha.

En ik had wel een knip gekregen bij de bevalling, maar door die tang denk ik nog een stuk verder gescheurd. @Mooncalf of @Shawarma had ook een tangverlossing toch? Is dat bij jou okee gedaan? Ik was er wel heel blij mee want hoefde daardoor geen keizersnede maar toch is t wel heftig. Het herstel gaat uit goed en heb gisteren wel een paar km gewandeld! Zijn jullie ook allemaal zo goed als helemaal weer hersteld??

6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Ja Mooncalf meen ik me te herinneren.

Ik ben verder wel weer hersteld. Vrij snel alweer eerlijk gezegd :) ondanks de knip. Heb geloof ik nog 1 hechting die nog niet is opgelost. Vloeien is ook bijna over.

Hebben jullie nog lang gevloeid?

7. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Heb sowieso niet echt veel gevloeid, had gedacht dat dat veel erger zou zijn! Draag sinds deze week geen maandverband meer, maar ook omdat ik daar wel klaar mee was :) Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld ga worden! Dat was wel lekker he aan zwanger zijn!

Shawarma vindt dit leuk.
  8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Heerlijk idd. Ik kan t af met een inlegkruisje momenteel :)

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.157
    113
    Wat vervelend zeg... Knuffel!

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.157
    113
    Gek idee inderdaad. Echt voor de laatste keer allemaal. Ik kan het me soms nog niet helemaal voorstellen eigenlijk.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.157
    113
    Hier druk druk druk. Vandaar de afwezigheid. Maar het gaat allemaal wel lekker. We zitten in een fijn ritme.

Denk er wel aan om te stoppen met borstvoeding. Vind het met twee echt pittig en dan ook nog andere kinderen om me heen. Maar ik moet er nog even goed over nadenken.

Hier duurde het vloeien ook niet zo lang. Na 3-4 weken wel echt er vanaf.

Jullie plannen voor vandaag? Wordt weer een warm dagje.

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Ja met 2 lijkt me helemaal heftig. Ben je dan niet alleen maar aan t voeden?

De vader van A komt straks langs. Verder geen plannen. Misschien nog even wandelen vanavond

13. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Inderdaad druk. Zie ik het goed en heb je 5 kinderen, twee tweelingen waarvan een set een drieling was? Jeetje, heftig allemaal. En dat borstvoeden met een tweeling lijkt me ook super zwaar. Ik heb er eentje die ik voed en dat vind ik zwaar al wordt het nu makkelijker.
    Geen plannen. WK finale kijken. Moeder komt langs en dan (veganistische) BBQ.

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Pff. Meneer komt de laatste dagen elke 2,5u voor voeding. En krijgt dan 120ml. Over de dag verdeeld krijgt ie dus veel te veel. Voeding ophogen heeft geen zin want dat drinkt ie niet op, maar heb t gevoel dat het hem niet voldoende vult ofzo.
    Morgen maar even met het cb oppakken..
    1,5u per blok kunnen slapen is echt slopend :oops::oops:

15. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Zeker. Kan je moeder nog helpen? Misschien komt het door de hitte. Wij hebben dan ook meer dorst.

16. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hoe werkt dat dan met regeldagen en flesvoeding? Want mn dochter heeft dat ook een paar dagen gehad maar dan met borstvoeding.

En borstvoeding met 2 kinderen lijkt me zeker zwaar! o_O hoeveel melk moet je dan ook wel niet hebben pfff. Ben benieuwd hoe je lichaam straks voelt als ie niet meer voor melkfabriek hoeft te spelen :)

Ik heb trouwens elke avond van 21.00-00.00 een onrustige baby die niet slaapt in bed. Ik kijk nu elke keer maar tv terwijl ik haar op mn schouder blijf wiegen en dan is het vaak wel okee. Maar als jullie nog iets weten? Zou graag zelf ook naar bed gaan :)

17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Ja ze is hier nog steeds regelmatig :)
    En zou kunnen inderdaad. Ik voeg al wat meer water toe aan de voeding om genoeg vocht te houden..hij heeft ook goede plasluiers dus dat is wel fijn

18. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.239
    6.904
    113
    Vrouw
    Hetzelfde als.aan de borst. Vaak.willen drinken maar kleinere hoeveelheden. Althans A gooit er dan voedingen tussen van 50 a 60 ml. Die wil ie dan een uur of anderhalf na zn normale voeding nog.

Heb je een vast ritueel met naar bed gaan?
    Ben zelf nog niet zo thuis in de slaaptechnieken. Bepaalde muziek wil ook wel helpen? Op youtube staan wel van die dingen geloof ik. Zee geluiden enzo

19. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Mijn kinderen waren ook onrustig rond die tijd. Wij hebben er geen oplossing voor gevonden. In de draagdoek hielp vaak net iets beter dan in de armen, maar als we ze terug in de wieg legde: moord en brand!

Mannetje is ook super onrustig. Hij perst de hele tijd dus ik neem aan dat het zijn darmpjes zijn wordt alleen rustig als hij op mij ligt. Tja, warmte en druk helpen tegen krampjes. Wij bakeren hem ook in, maar ik heb niet echt het idee dat dat veel helpt.

20. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja t is altijd rond zelfde tijdstip 'Witching hours' noemen ze dat hier. Wanneer ging het bij jou voorbij @Patri1982?

En thanks voor de tip @Lill ik denk dat we straks idd steeds meer naar een slaaproutine moeten gaan. De geluiden heb ik altijd aan staan, kan nu zelf ook niet meer zonder slapen haha.

Lill vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina