Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.238
    6.904
    113
    Vrouw
    Agos arm kereltje. Hopelijk voelt ie zich snel beter

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.156
    113
    Wat vervelend! Hoe gaat het nu?

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Het gaat! Na de zetpil meteen veel gepoept en flesje leeg gedronken. Even geslapen in zijn bed maar nu in papas armen. Denk dat we veel knuffelen met hem. Af en toe ineens huilen. Alsof ie dan ineens pijn heeft. Vanavond weer zetpil denk ik. Hopelijk snel beter!

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.156
    113
    Gelukkig al iets beter! Hopelijk snel weer de oude. Lekker vertroetelen!

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nou he!! Zo zielig om te zien. Hij is echt zichzelf niet. Normaal veel lachen. Hij wil wel en hebben paar lachjes gehad maar daarna ook huilen. Maar ja komt goed!

6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.238
    6.904
    113
    Vrouw
    Agos arme schat. Hopelijk is ie na een nachtje slaap weer in orde :)
    Lijkt me wel naar om zo'n kleintje een zetpil te geven, of valt dat wel mee?

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee valt mee! Ze zijn redelijk klein die van de Etos en heel glad zeg maar. Hij perste hem er steeds weer uit Haha dat was best grappig dat ie er uit vloog. Maar toen had mijn man het geprobeerd en zijn benen bij elkaar gedaan toen bleef ie zitten maar vrijwel direct toen. De luier weer aan was ging die poepen dus weet niet wat er in is blijven zitten. Maar dat spul smelt heel snel. Heel mijn vingers zaten al onder

We gaan zo slapen en nemen hem lekker bij ons dan slaapt ie goed. Alleen liggen is echt huilen momenteel arm mannetje.

8. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Voor degene die borstvoeding geven, mijn mannetje is nu 5 weken en 3 dagen oud.
    Ik denk er aan om eens af te kolven zodat mijn man ook eens eten kan geven..
    Maar ik vroeg mij af wanneer je afkolft maw welk tijdstip? (Sochtends na de voeding of door de dag heen,...) en hoeveel zou ik moeten hebben? En kan je dit met de hand doen ?

9. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ze raden aan om het in de ochtend te doen. Hoeveel je dan kolft is echt persoon afhankelijk. Ik heb een dubbele kolf van medela en ik kolf dan in 15 minuten ongeveer 150 ml. En dan heeft mannetje al aan een borst gedronken. Van wat ik begrijp is dit veel maar ik denk dat het komt omdat dit mijn derde is. Ik zou wel uitkijken dat je niet vaak een voeding probeert te kolven want dan kan je productie achteruit gaan. Dat is in ieder geval bij mij zo. Live voeden is nu beter voor de productie.
    Met de hand kolven zonder apparaat? Zou ik niet doen! Wat een gedoe dan. Je kan apparaten huren. Of bedoel je een handkolf? Ik hou het persoonlijk op de dubbele kolf van Medela. Een heel fijn apparaat

10. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik heb alles weer even bij gelezen.
    Darm krampjes zijn verschrikkelijk! Hier na 3 kids geen oplossing gevonden. Wel weet ik dat ik geen chocolade kan eten want daar krijgt mannetje heel veel krampjes. Jammer, ik vind een lekker stuk puur chocolade zo lekker. De lijst wordt wel lang zeg; geen melk producten, alcohol, ui, kool, chocolade.
    @Niveah, hoe gaat het? Wij moeten donderdag gaan. Het is inderdaad zo zielig.
    @Lill spannend hoor! Wat voor baan hoop je te krijgen?

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Zo ik ben ook weer 3 pagina's bijgelezen!
    Niet veel onthouden, mijn hoofd is een zeef. Chronisch ;)

@Nath1986 op de sites van la leche league en borstvoeding natuurlijk staat alles wat je wilt weten over wat maar met BV te maken heeft. Als je heel af en toe wilt kolven kun je een handkolf kopen. Die zijn niet duur, ik had hem toentertijd voor 55eu. Wil je vaker kolven kun je ook elektrisch doen. Ik zou in de ochtend kolven, dan heb je het meeste melk. Je mag borstvoeding een paar dagen bewaren, dus je kunt het eventueel van 2 of 3 dagen bij elkaar gooien en dan invriezen. Op die websites die ik noemde staat ook een berekening van hoeveel melk je ongeveer nodig zou kunnen hebben. Al is dat wel relatief, want BV kindjes drinken elke voeding vaak een andere hoeveelheid. Het beste kun je niet al te grote voedingen in 1x aanbieden, zodat je niks hoeft weg te gooien.
    Als je man een voeding overneemt is dat leuk voor je man, maar zelf moet je tijdens die voeding alsnog weer kolven anders mis je die voeding en gaat zoals patri1982 al zei je productie achteruit. Flesje geven is dan ook alleen voor de leuk en niet omdat jij er dan vanaf bent. Ik vind het zelf dan al te veel gedoe, en voed dan liever zelf ;)

@Squarepants doe je al een lekker warm badje in de avond? En je zou inbakeren kunnen proberen. Ik lees en hoor dat wel meer dat moeders dat alleen voor de nacht doen. De puckababy word daar veel voor gebruikt.. je zou het eerst eens kunnen proberen met een hydrofiel. Als mijn meisje onrustig is 'rol' ik haar ook wel eens strak in een XL hydrofiel en ze slaapt dan vaak heel snel als een roosje!

Hier gaat verder alles goed. Geen last van de warmte gelukkig. Het is hier elke dag 30 graden ;) Lekker alleen in de luier liggen! Ik merk nu sinds een aantal dagen dat mijn dochter rond half 11 wil drinken, ongeacht hoe laat ze daarvoor nog heeft gehad, en dan de nacht in gaat. Ze slaapt dan 5,5 a 6 uur aan 1 stuk en na een voeding vaak weer 4 a 5 uur. Overdag drinkt ze niet regelmatig, zo om de 2 a 4 uur. Maar ik laat haar gewoon drinken wanneer ze wil. Zeker met de warmte. Gisterennacht had ik wel een vies akkefietje.. ze had gedronken, maar had denk ik een beetje veel op of het zat goed dwars. Ik tilde haar op omdat ik hoorde dat het omhoog kwam. En toen ik haar recht voor me had, spuugde ze alles in een grote boog uit.
    Recht. Voor. Me.
    Dus alles in mijn gezicht, het kwam zelfs in mijn mond :D ieuwww goor ook! Het leek wel of iemand een emmer leeg kiepte haha. Alles nat, ik nat, bed nat. Echt vies! Mijn man zat meteen rechtop in bed van schrik haha. Ben gelijk maar in de douche gesprongen ieuw.

Mijn meisje poept trouwens nog steeds nauwelijks.. alleen lijkt ze niet echt krampjes meer te hebben. Ik vind het wel nog steeds gek dat ze zo weinig poept, maargoed dat mag zullen we maar denken. Ik verschoon haar luier nu ook niet meer in de nacht en merk dat ze daardoor veeel beter slaapt na de voeding. (Tenzij ze poept natuurlijk) Als ze echt zou doorslapen, verschoon je ook niet meer dus ik dacht dat kan nu ook prima ;)

Ohja geven jullie trouw iedere dag vit. D en K? Ik ben het al een paar dagen vergeten.. ze zal er niet dood van gaan, maar vroeg me af hoe erg dat is. Vooral met die vit. K.. maar ik las op een ander forum dat er ook veel moeders zijn die het bewust helemaal niet geven..
    Ik denk dan ook, vroeger hadden ze dat toch ook niet maarja die opmerking gaat niet altijd op he ;)

Shawarma vindt dit leuk.
  12. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    @BeebieBeeb netjes zeg, die nachten!

Hier heeft ze gisteren haar prikjes gehad. Gelukkig niet veel last van gehad. Vond het zo sneu want ze was zo aan het lachen naar die verpleegkundige en ineens was ze niet meer zo lief :) hier worden de krampjes gelukkig echt een stuk minder en heeft ze nu gelukkig dagelijks een goede poep luier. Je ziet dat het haar enorm oplucht. Ik merk wel dat als ik haar op haar buikje leg dat ze wel heen en weer draait met haar hoofdje maar nog niet omhoog. Ik moet haar vaker op haar buikje leggen merk ik. Hoe is dat bij jullie baby’s? Ook als ik bijv haar omhoog trek, laat ze nog best haar hoofdje hangen. Ze heeft er niet veel zin in merk ik.

13. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    @Patri1982 het gaat nu heel goed! Hij kwam om 00.00 uur en 4.30 uur voor fles. Dus was blij dat hij zelf kwam voor voeding als hij dat nodig zou hebben. En hij lachte weer vanochtend! Geen pijnlijke huiltjes meer dus denk dat de bijwerkingen over zijn. Ik zou de dag van de prikjes niks verder inplannen alleen heel veel knuffeltijd. Dat deden wij gister en hij sliep heerlijk op ons en vannacht tussen ons in. Ging perfect. Idd super zielig. Enige wat je kan doen is 60 Mg PCM en veel knuffelen, bij je laten slapen en natuurlijk melk drinken. Komt goed!

Patri1982 vindt dit leuk.
  14. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hoe vaak leg je haar op haar buik? Ik denk ik 2x per dag eventjes. Maar ze slaapt sochtends ook op mijn buik en dan kan ze opeens heel goed haar hoofd omhoog doen om mn borst te zoeken (en vinden!). Wij gaan morgen voor de prikjes.. Ben benieuwd! Onze dichter heeft nu juist steeds meer last van krampjes en minder poepen. Hoort echt bij deze fase he? Ze wordt ook vaak wakker en dan zit er iets van een scheet vast wat pijn doet.

15. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik leg haar af en toe na het verschonen op haar buikje. Maar daar zat niet echt regelmaat in moet ik zeggen. Nu maar wat meer op letten. Want ze is best sterk in haar nekje want als ik haar gewoon til tegen mijn schouder dan kan ze gewoon van me af tillen en om haar heen kijken. En ik denk ook echt dat het een fase is die krampjes. Het kan ze zo dwars zitten. Zo zielig.

16. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    ik ga die websites eens goed bekijken hoewel ik er al op terecht was gekomen.
    Weet blijkbaar niks af van afkolven want ik dacht afkolven en klaar, niet dat ik tijdens voeding ook moet kolven..

Och wat zielig van dat spugen, dat is idd verschietachtig! Ik heb het meegemaakt met dochter onlangs maar dan was het eten, geen melk... echt vies ja dus kan het geloven dat je de douche insprong!

Wat vit k betreft, hier heeft hij een spuitje gehad direct na de bevalling dus hij heeft het op die manier gekregen. Vit d geef ik wel bij maar ben het ook al eens vergeten, natuurlijk zonlicht is veel

17. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Natuurlijk zonlicht is dus veel beter dan die druppels! Als je iedere dag buitenkomt met je kleintjes (al is het maar 10 min) is dat genoeg

18. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Haha ja moest wel lachen om dat spugen verhaal.. :rolleyes:

Hier ook vitamine k injectie gehad bij geboorte. Vitamine D geef ik niet, hier werd ik gecheckt en ik had genoeg dus dan zou het via borstvoeding goed moeten zijn? Ik twijfel wel hoor, had t wel gekocht omdat het in NL wel gegeven wordt!

19. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Gisteren zo'n fijne dag gehad. Dacht echt dat er een ommezwaai kwam. Ze sliep zelfs bijna twee uur in de box. Vandaag weer drama. Alleen maar bij mama, anders is het schreeuwen :p

Ik leg haar wel een aantal keer per dag op haar buik, maar echt lang optillen kan ze nog niet. Op mijn arm en in de draagdoek kijkt ze wel in het rond met haar hoofd recht op.

Wij hebben haar elke dag nog d en k gegeven. Ook hier in het ziekenhuis k gehad maar de kraamzorg adviseerde om het wel dagelijks te geven, dus dat doen we dan maar, haha!

En ook ik moest wel een beetje lachen om dat spugen... Zal me wel vergaan wanneer ik zelf de pineut ben! Ze heeft hier nu sinds zaterdag elke dag gepoept, maar vandaag wel weer wat last van wondjes lijkt het. En nog geen poepluier, de vorige dagen kwam die ook pas 's avonds..

En oja, onze buren.. Die maanden lang een jankende pup hadden en regelmatig feestjes geven die de hele nacht doorgaan.. Vinden het nodig om op de muren te bonken als ze eens een keer huilt om half 10 's avonds. Nu dus twee keer gebeurd terwijl ze nooit langer dan een paar minuten huilt. Ben zo boos hѐ.. Mijn vriend wilde gister direct verhaal halen maar ik had geen zin in gedonder. Als ze het weer nodig vinden om te gaan bonken als ze huilt mag hij van mij gaan.

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ohh wat gek van die vit. K. Hier krijgen ze ook direct na de geboorte een powershot, maar ze zeggen dat je na 8 dagen iedere dag die druppels hoort te geven (mits je BV geeft, bij kunstvoeding hoeft het niet.) Vit. D raden ze hier aan om iedere dag te geven tot hun 4e jaar, ook al ben je veel buiten. (Bij de oudste netjes gedaan, bij de middelste doe ik het sinds haar 2,5e nauwelijks meer eigenlijk.. vergeet het steeds)
    Via borstvoeding doorgeven klopt niet echt. Er zal allicht wat inzitten, maar nooit genoeg om aan dezelfde hoeveelheid als de druppels te komen.

@Nath1986 als je een voeding via de fles geeft en je slaat een live-voeding/kolf-sessie over, denken je borsten oh de baby heeft minder nodig dus wij gaan minder aanmaken. Maar in realiteit drinkt je baby die voeding gewoon, maar dan uit de fles. En zo klopt je productie niet meer. Na 1 keer zal het wel meevallen, maar als je dat vaker doet is het foute boel.
    @Mooncalf Wat een achterlijke buren. Wauw dat is echt onbegrijpelijk van hun...

Deel Deze Pagina