What to expect first year is wel leuk. Is van dezelfde serie van what to expect when you are expecting. Ik ben weer genezen! En mannetje heeft 5 uur aan een stuk geslapen = doorslapen!! Ik ben zo trots. Het gekke is dat ik een half uur eerder wakker werd dan hij. Toen probeerde ik weer terug in slaap te vallen maar dat lukte niet. Gelukkig werd hij wakker want mijn borsten zaten vol. Niet dat hij veel heeft gedronken, maar toch. Ik ben weer begonnen met een vast ritueeltje s’avonds voor het naar bed gaan en misschien heeft dat geholpen. Zijn jullie ook bezig met het proberen van het implementeren van een schema? Over de hitte, wij hebben geluk. We zitten op het zuid westen en hebben aan de voorkant een balkon die de zon tegen houdt in de ochtend. In de middag staat de zon in de tuin, maar daar hebben we dan weer een zonwering voor en in de late middag hebben we de bomen achter ons huis die de zon tegen houdt. Ik irriteerde me eerst enorm aan die bomen omdat ze de zon na 16:00 tegen houden, maar ik ben er nu we blij mee. Volgende week gewoon de hele week in het badje en we gaan dan dochterlief zindelijk maken! Ze is al 2,5 dus het werd tijd. Wij laten haar de eerste paar dagen in haar naakie rond lopen en dan geleidelijk kleren bij. Werkte als een tierelier bij onze zoon. In 1 week zindelijk. We gaan ook deze week de kinderen vaccineren voor meningokokken. Ik vind al die berichten echt eng. Jammer dan de jongste nog niet mag. Wij als ouders mogen ook nog niet, niet genoeg vaccins. Bizar he?
Wanneer mag de jongste? Mijne mag in oktober maar vind het ook eng Ik wil echt niet dat ze dat krijgt! En bedankt voor de tip Hier gaat t sinds gisteren echt moeilijk!!! Ze is echt heel moe, maar ik krijg haar gewoon niet in slaap en ze wordt super snel wakker pfff. Niet te doen! Ik zit de hele dag met haar in de Tula op de fitnessbal.
Wat voor ritueeltje heb je? En ik ben nog niet bezig met een schema. Hij is nog zo jong, ik volg zijn behoefte. Zeker omdat we qua voeding toch al erg zoekend zijn. Is nog geen regelmaat in te vindeb
Ik heb ook geen schema o.i.d. Ons ritueel is drinken wanneer je trek hebt, boertje laten en terug de kinderwagen in om te slapen. Hier gaat het drinken nu meestal op haar verzoek, en de rest op mijn verzoek Met de warmte waar wij nu in zitten drinkt ze overdag gemiddeld om de 2 uur. Duidelijk vaker dan normaal, maar ik vind het niet erg. Ik heb alle tijd en na 10 minuten is ze toch weer klaar. In de avond slaapt ze nu echt al een goede week van 11 tot 4/5. Dat vind ik wel heel erg fijn dat dat er nu in lijkt te zitten bij haar! En wat is dat met die vaccinatie? Ik heb daar nog nooit over gehoord? Moet je daar zelf achteraan als ouder? Geen idee wat die ziekte inhoudt? (Heb hier té traag internet om te gaan googlen..)
Heerlijk zo’n goede nacht! Kom je zelf ook helemaal van bij hè? Succes alvast met zindelijk worden. Hier dezelfde aanpak en 3x ging het ook lekker snel. Zo lekker om van die luiere af te zijn. Laten jullie haar op het potje gaan of op de wc gelijk? Hier trouwens ook een ritueeltje voor het slapen. En ook een schema.
Wij zijn van plan met 12 weken te beginnen met een routine voor het slapen gaan. Ze is nog steeds moeilijk savonds en wil dan absoluut niet in bed slapen dus heeft nu ook nog weinig zin denk ik En t is hier nu winter maar vond t ook weer zo wat om over de kou te klagen met jullie hitte probleem haha. Ik heb wel ook nog eens de zwarte tula dus dat zal idd wat worden als het warm is! Vind m nu wel echt een uitkomst, weet niet wat ik zonder had gemoeten soms om haar te laten slapen
Jah die hitte... ik kom er onnozel van! Loop al 2 dagen zonder bh aan alles wat uit kan, doe ik uit! En die meningokokken veroorzaakt meningitis of dus hersenvliesontsteking (hevig braken, stijve nek en hoge koorts zijn 1ste symptomen) maar dat is een ziekte met eventueel dood als gevolg als ze er niet snel bij zijn... Hier dronk hij gisteren vaker, vandaag niet maar wel veel slapen (beetje van de warmte denk ik)... savonds drinkt hij altijd wel vaker, soms na een uur terug.
Een slaapschema hebben wij ook geprobeerd. Het idee was: voeden, verschonen, knuffelen op schoot, zelf spelen in de box en dan slapen. Maar met dit weer is mijn baby een lekker plakbandje wat alleen bij mama wil liggen. De nachten gaan wel super. Ze gaat ‘s avonds met 1 van ons douchen, dan een laatste fles, even knuffelen / boertje laten en dan slapen. Elke nacht komt ze nog 1x, altijd tussen 03.00 en 04.15, of de laatste fles nou om 21.00u is geweest of 23.30, maakt niet uit..
Ja, voor nu moet je er zelf wel achterna. Ik heb de reizigers vaccinatie gebeld en een afspraak gemaakt. Via de dokter was het nog niet mogelijk. Eerst worden de kinderen van 14 maanden en 14 jaar gevaccineerd. Domweg omdat er niet genoeg vaccinaties zijn. Ik weet niet hoeveel het kost. De keuze om dit te doen kwam door het nieuws waar een kindje van 2 er aan was overleden. Het begon als een griepje maar toen ging het heel snel. De moeder herkende jammer genoeg niet de rode vlekjes op het lichaam als een slecht teken. Dus dat is ook iets waar je op moet letten want meningokokken kan ook, als ik het goed heb, bloedvergiftiging veroorzaken. Ik moet zeggen, ik ben hier heel gevoelig voor. Maar ik wil geen risico nemen. Net zoals de kinkhoest vaccinatie die ik tijdens de zwangerschap heb gehaald om mannetje te beschermen. You never know. Ik vertelde vandaag aan de kids dat ze een prikje zouden krijgen. Anders valt het zo rauw op hun dak als ze het net daarvoor horen. Zoonlief begon te huilen! Dochtertje begreep het volgens mij niet zo goed. Ik denk dat ze begreep dat haar broer een prikje kreeg, maar niet zij. Wel gelijk beloofd dat ze een ijsje mochten na de prik. We zullen zien! Ik laat jullie weten hoeveel het kost. En over de hitte, hou op schei uit ik baker mannetje met alleen een luier aan omdat hij anders niet slaapt maar ik vind het wel zielig. Hij voelt niet heel warm aan als ik hem uitpak maar toch. En voor de rest, zwembadje staat in de tuin voor de andere twee en heel veel waterijsjes eten. Hoe komen jullie de tijd door?
Met zo weinig mogelijk doen. Maar vandaag en morgen 37 graden pfff. Helaas moeten we er vandaag wel uit, we moeten om 14u in het ziekenhuis zijn. En ik wil daarvoor eigenlijl even langs het cb om te wegen. Gelukkig zit dat letterlijk naast de deur. 3 min lopen
Man man man, wat een hitte he! het is echt niet te doen. Slaapt de baby door 's nachts ben je zelf elk uur plakkend wakker. haha ik kan ook erg goed zeuren moet ik zeggen Ik ben er ook even uit geweest voor wat boodschapjes en J even bij het cb gewogen. ze is weer goed aangekomen gelukkig. Ik wil met 3 maandjes gaan afbouwen met de bv. Dat ga ik wel rustig aanpakken. Hoe precies weet ik nog niet maar dan vind ik het persoonlijk wel mooi geweest en is het voor mij ook praktischer met mijn werk. En dan heb ik afgebouwd en dan ga ik die mooie momentjes denk ik toch wel missen maar is ook weer iets wat ik moet afsluiten.
Blugh. Even bij het CB geweest voor het weeguurtje. Zoals ik al verwacht had kreeg ik meteen op mn 'flikker' want meneer is al 650 gram aangekomen sinds vorige week maandag. Heb aangegeven daar al overleg over te hebben gehad met iemand anders van het CB. Maar toch ga je met een rotgevoel weg, ook al weet ik wel dat ie ook in de lengte hard gaat. Toen door naar t ziekenhuis voor zn hartruisje. Deze lijkt gelukkig onschuldig, voor de zekerheid over 6 weken terug komen. Maar daar hebben ze meneer nog wel even gemeten. 61 !!!!!!! Cm. Dat is dus 9cm gegroeid in 5,5 week.
Hier komen we de tijd door met niks doen, drinken, eten en borstvoeding geven vanaf 19u tot nu ieder uur. Hij slaapt nu net! Heeft zo last van de warmte, tis dan ook 30 graden volgens babyfoon. Man man wat verlang ik naar zaterdag naar 27 graden!! Dan kunnen we terug buiten komen. Vanochtend wel nog eens naar de solden geweest maar voor mezelf vind ik niks, ik vind het allemaal zo duur, zelfs de solden
Grrr ik krijg het ervan!! Wij kregen alsmaar onder ons voeten omdat ze te mager was maar ze was wel in proportie! Het was niet dat lengte p75 was en gewicht p25, neen allebei zelfde curve! Ons dochter was 6 weken toen ze doorsliep (van 23u ofzo tot 6u-7u) en omdat ze dus mager was moesten we terug nachtvoeding geven, mijn man en ik keken naar mekaar van serieus? Gaan zij het komen doen. Ze weten dus wel altijd iets! Ik heb het er echt niet voor! Nu gaan we ook maar ik neem alles met korrel zout hoewel ik nog geen opmerkingen heb gehad. U dus niet aantrekken he! Uw mannetje zal gewoon groot zijn en das toch perfect!
Ja tis echt om.chagrijnig te worden. En je word al gewaarschuwd door iedereen. Maar toch presteren ze het om je rot te laten voelen
Ja idd, wij drinken ook vaker! Vind het niet erg hoor dat ik vaker borstvoeding moet geven! Vind vooral erg dat het zo warm is op zijn kamer