Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Ja snap ik. Maar troostje mijn hele huis is 30 graden. Hij slaapt er wel om. Helaas het liefst op mij..

2. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    @Lill, hoeveel weegt hij dan?
    Hier heb ik nooit een naar commentaar gekregen van het cb. Ze denken altijd mee en zijn altijd positief. Geluk, zo te horen.
    Ik merk wel dat baby ouder begint te worden en daardoor ook rustiger. Niet gelijk panisch huilen als hij alleen ligt of als hij wakker wordt. Hij laat wel merken dat hij er is maar niet zo hysterisch.
    Vandaag de prik gehaald voor de kids. Dochtertje eerst en die schrok wel, maar deed het heel goed en kreeg een badeend. Mannetje moest daarna en zag de badeend van zijn zusje en wilde die ook dus rende hij naar de consultatiekamer. Ging heel stoer alleen zitten en pas toen hij de prik kreeg kneep hij hem. Hij vond het wel super spannend maar deed het zo goed! Zo trots! De kosten waren niet niks. In totaal €173 maar totally worth it. Vooral voor mijn gemoedsrust. Ik vind het alleen jammer dat de kleinste nog niet mag. Pas met een jaar.
    Ik ben ook wezen baantjes zwemmen! Heerlijk. Zeker met dit weer. Ik heb nu wel onwijs spierpijn. Maar ik weeg nog 10 kilo boven mijn startgewicht van deze zwangerschap en 15 kilo van toen ik gestopt was met roken om zwanger te worden. Gewoon niet leuk dus.

3. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.

4. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Als je je echt zorgen maakt, hier in Australië mogen baby's de meningokokken vaccinatie al vanaf 6 weken. Ik wacht tot oktober omdat ie dan voor de groep baby's vanaf 6 weken gratis is.

5. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Gek idee dat we alweer denken aan baby's van 3 maanden! Ben benieuwd hoe je afbouwen gaat, kan bij sommigen (zoals mn zus) echt heel snel gaan. Ik heb nog geen plan voor bv, zie wel hoe ik het straks vind. Mss dat ik tot een jaar door ga maar kan me ook zo voorstellen dat ik over een paar maanden denk laterrrr.

En pfff al jullie doorslapende baby's! Ik heb t gevoel dat ze de hele nacht aan mn borst lurkt. T voelt allemaal best onrustig snachts maar dat is ook omdat ik er niet uit wil. Ik kijk niet op de klok dus heb geen idee hoe vaak ze eigenlijk drinkt, dat maakt het voor mezelf iig een stuk makkelijker. Ik ga wel altijd rond 2300 of 2330 naar bed en geef de baby dan aan mn vriend (voor middernacht wil ze alleen maar vastgehouden worden) En dan kan ze het makkelijk tot 0300-0400 uur volhouden. Mn kleine aandachttrekker is het ook gewoon! Hoop echt dat ze makkelijker alleen slaapt als ze wat ouder is.

En btw @Lill gefeliciteerd met de groei van je kleine!! Echt irritant van het CB maar wow ook wel fijn idee toch dat ie zo goed groeit? Wat je zegt hij is echt al heel groot ook! Keken ze ook naar percentages voor lengte EN gewicht? Kan me zo voorstellen dat ie voor beide heel erg hoog zit! Die van mij zit namelijk al op 75% en die is een stuk kleiner dan die van jou!

Shawarma vindt dit leuk.
  6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Hij weegt nu 5650gram. Vorige week maandag 5kg

Wat dapper van je kerektje :eek:

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Nee met die weegmomenten kijken ze puur naar zn gewicht. Daarom vind ik t ook niet eerlijk.want hijs echt geen dikke baby. Gewoon in verhouding.

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Zo even reageren nu ik niet nog half slaapdronken ben. Lijkt me idd vermoeiend als ze nog zo vaak wil drinken. Maar tot 4 dagen geleden zat ik ook om de 2,5 a 3 uur. Meneer had gewoon hongerrrr...
    Nu heeft ie voeding voor hongerige baby's en meteen de 1e nacht 5,5u geslapen en afgelopen nacht zelfs 6,5.
    Enige nadeel is dat ie momenteel niet zo goed in zn eigen bed wil slapen. Maar dat is vast tijdelijk. Ene nacht gaat beter dan de andere.

9. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat dat bestaat! Ik denk ook hier niet dat ze altijd honger heeft, meer omdat ze alleen in de draagzak slaapt wordt ze sneller wakker denk ik en dan zet ze het maar op een drinken!

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Das zeker niet dik! Mijn baby weegt met twee maanden 6 kilo en 60 cm ook een flinkerd. Hij zit op +1 lijn qua groei maar ja ze zeiden er verder niks over. Het zullen vast grote stoere sterke mannen worden later met goede eetlust! :D

11. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    En hier zitten we op 4kg965 en 58 cm groot.

En wat ben ik blij dat het regent en waait! Lekker afkoelen!!

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Hier nog niet.. morgenmiddag geloof ik. Nu nog een nchtje 24 graden

13. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Wij hebben ook een spekkie hoor! Zijn donderdag toen het zo heetvwas geweest haha. We hadden een afspraak dus het moest wel :(

Ze is nu 57,2 cm en weegt 5340gram. Ze groeit echt als kool! Gelukkig heeft ook zij het minst last van de warmt hier. Vannacht was het 31 graden iponze slaapkamer, maar zij slaapt als een roos. Heeft ook gewoon weer van 24-07:30 liggen pitten. Slaapkop. :)

Overdag gaat het nu ook een stuk beter. Gister dan net geen poepluier maar alle andere dagen had ze elke dag in ieder geval één poepluier. Minder krampjes en meer ritme. Na het voeden kan ze ju in die swing in slaap vallen zodat ik ook mijn handen wat vaker vrij heb! Ik wil trouwens net zo lang bv geven als dat lukt en kan. Ik zie het wel.

Helaas vannacht wel verkeerd gelegen waardoor ik nu zo'n zere rug heb dat ik nauwelijks kan bewegen.

Shawarma vindt dit leuk.
  14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Oh heerlijk toch zo'n nacht :) van genieten. Fijn dat t zo goed gaat en ze goed groeit. Jij geeft slagroom ;)

Mijn smurfje had gister last van zn sprongetje. Huilen en slecht slapen. Helemaal in de war. Arm kereltje.

En ben ergens een puckababy slaapzak aan t overwegen. Vind t wel sneu, maar hij blijft zixhzelf wakker wapperen/slaan waardoor hij alleen maar op mij rustig slaapt. Heel schattig.. totdat je naar de wc moet.
    Soms kan ik hem dan wel in zn bed leggen maar das maximaal een uur. Dan begint er een nieuwe slaapcyclus en dus weer wapperen :(

15. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ahhh nu ben ik nog de enige met een baby eeuwig in mn handen! Hoe heb je het gedaan? Wakker in de swing gelegd of slapend? Ongeveer 1x per dag pikt ze het hier om in de swing verder te slapen (na ongeveer 20 minuten slapen bij mij) Omdat ze dan denk ik zo van de wereld is dat ze het niet door heeft (een half uurtje dan :)). Anders is het gewoon huilen!

16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw

Nee hoor. Ik heb momenteel ook continu de kleine bij me. Hij wappert zichzelf wakker.. ik kan hem soms slapend wegleggen en slaapt ie door. Maar das max een uurtje.

17. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Het was hier ook even zoeken maar wat bij haar werkt is, eerst voeden. Daar wordt ze lekker slaperig van en dan in de swing. Meestal is ze op dat moment half wakker half aan het slapen. Als ik haar te lang vast houdt wordt ze namelijk wakker als ik haar in de swing probeer te leggen dus dat doe ik liefst zo snel mogelijk na het voeden. En dan 8/10 keer slaapt ze binnen 10 minuten. Meestal 1 uurtje of 1,5 maar gister en eergisteren lag ze er ruim 2 uur in. Net toen ik me afvroeg hoe lang ze er in mag aan 1 stuk (ivm de houding) toen werd ze wakker en had ze dorst.

Squarepants vindt dit leuk.
  18. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Oeps!

19. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Oef is toch wel zwaar he? Draag je hem ook in draagzak?

En @Mooncalf thanks! Wij gaan ook gewoon weer verder met proberen :)

Mooncalf vindt dit leuk.
  20. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Welke Borstkolven hebben jullie? Ik ben eentje gaan huren van medela en had keuze tss enkel of dubbel en heb de dubbele genomen.

Deel Deze Pagina