Hoe bevalt ie? Ik had een goedkope uit China maar vind m beetje pijnlijk (te klein denk ik?). Kolf nu verder ook niet eigenlijk!
Ik moet hem nog proberen. Ik heb hem sinds deze ochtend maar mijn dochter is thuis dus ik ga dat pas doen als ze slaapt want mijn man zit in buitenland nu. Zal het laten weten!
Heb hem dan toch gebruikt terwijl dochter hier rondliep! Is het normaal dat ik nog geen 10 cc heb?? Wat ik wel niet goed begrijp: als je uw kindje een flesje afgekolfde melk heeft, moet je ook afkolven want anders blijf het zitten. Moet dat op hetzelfde tijdstip? Want je geeft toch meestal flesje als je bv ergens naartoe moet? Ik kan toch moeilijk die volledige pomp meesleuren naar bv shoppingcenter??
Had je de baby al gevoed? Had je wel een toeschietreflex terwijl je kolfde? Als het niet lukt, de huisarts kan je medicijnen voorschrijven om je daarbij te helpen. Het is een neusspray als ik het goed begrijp. Ik kan nog ongeveer 25-50 ml kolven NA een voeding. Ik heb zelf ook de medela dubbele kolf. Super ding! In het begin kan het pijn dien, maar je kan langzaam de intensiteit opvoeren naar 9. Je kan ook een soort beha kopen waar je de kolf in kan hangen zodat je je handen vrij hebt. Nee, je hoeft niet op dezelfde tijdstip te kolven. Maar probeer het of voordat je weggaat (ik kolf ongeveer 15 minuten en dan heb ik voldoende en komt er praktisch niets meer uit) of als je thuis bent.
Het was deze morgen dat ik nogmaals heb gekolfd. Ik had net gevoed dus het was na een voeding. Nu kreeg ik er 20 cc uit en heb afgewisseld tss de borsten. Ik zal nog wat moeten oefenen. Vind lief van je tip voor huisarts maar ik neem liever geen medicijnen, toch niet voor dat... (niet verkeerd bedoeld hoor maar ik zit zelf in zorgsector ) Wanneer kolf jij dan? Om daar maximaal uit te halen?
Ja ook. En de hele dag ligt ie verder een beetje op en bij me. Heb nu zo'n puckababy besteld. Proberen kan geen kwaad. Want dit is voor ons beiden geen doen. Als ik straks ga werken kan ik t niet trekken op nachten met een baby op me
En ik moet zeggen dat ik het van zoveel mensen om me heen ook hoor dat die dit ook hebben gehad hoor. Wat ik vooral veel hoor is 'het is een fase'. Ik zou graag willen dat ze in haar eigen bedje slaapt, maar heb ook geen zin om haar gedrag heel erg te gaan problematiseren want dat maakt het zo negatief! Wij proberen haar wel vaker weg te leggen maar dat is uiteindelijk zo frustrerend voor ons allemaal. Nu is ons plan elke week een keer echt proberen (en elke dag overdag wel even) maar verder pas echt rond 10-12 weken. Hopelijk gaat t bij jou makkelijker, zou goed kunnen denk ik omdat ie eerder wel goed alleen sliep!
Ja hij sliep prima in zn bed. Bij hem is t ook geen kwestie van niet alleen willen liggen. Ik kan hem ook prima even neerleggen en weglopen ofzo. Tis bij hem puur dat wanneer ie 1 slaapcyclus heeft doorlopen en opnieuw in die ondiepe slaap valt zn armen en benen alle kanten op vliegen. En daardoor valt ie niet meer in slaap en gaat huilen na een paar keer. Als ie bij mij ligt ligt ie op zn buik en flappert minder. Als ie eenmaal slaapt kan ik hem soms wegleggen. Maar na een uurtje flappert ie dus weer. En snachts val ik vaak alweer in slaap voor hij ver genoeg slaapt om weg te leggen.. hihi. Vandaar de puckababy. Want dat flapperen.is voor hem ook niet prettig. Werkt t niet, ook goed. Dan slapen we wel samen.
@Nath1986, zeker niet slecht opgevat! Ik hoorde het van andere dames. Ikzelf heb een hele tsr dus ik gebruik daarvoor geen medicijnen. Wanneer kolf ik? Eigenlijk haast nooit, soms als ik het gevoel heb dat hij het niet leeg heeft gedronken. @Lill heb je al de pacco geprobeerd. Die wordt vaak aangeraden. Voor mijn dochter had ik de puckababy maar omdat ze op haar handje sabbelde zat dat doek vaak in haar gezicht. Niet echt fijn. Pacco werkt hier nu beter. Het is wel een kwestie van wennen.
Och er moet me iets van het hart! Ons zoontje is over het algemeen altijd heel rustig. Natuurlijk zet hij ook eens zijn keel open zoals alle baby’s. Ik ga deze middag samen met mijn mama naar een winkel en aan de kassa is hij aan het schreeuwen en ik kreeg hem niet stil. Voor mij staan er mensen te betalen en eens zij klaar zijn komt mevrouw heel leuk over die maxicosi hangen en zegt ze: heeft ie honger ja? Overdrijf ik nu? Ik was best kwaad en heb ze een antwoord gegeven: aub zeg, het is een baby en ja die wenen eens! Mevrouw keek maar raar toen.. Awel ze moet het maar weten! Zo een dingen zeg je niet en je moet al helemaal niet over die maxicosi hangen!! Een andere dame zei dan oei heeft precies veel verdriet. Mijn mama is naar buiten gereden toen ik wou betalen.. Hier zal hij vnvd voor het eerst in zijn bed slapen, dus zonder de draagmand erin... ben benieuwd!!
@Nath1986 geen idee in wat voor context het was, dus geen idee of je overdrijft misschien was het niet rot bedoeld? Omdat hij huilde dat de dame zich afvroeg ach heeft ie misschien honger? Lekker ene oor in, andere oor uit als het je tegenstaat hoor. Ik had het op de camping. De kleine was aan het huilen (krijsen) omdat ze honger had, maar ik was al onderweg naar de caravan. Alleen dat duurde 10 min. tot ik daar was. Ik kan haar onderweg proberen te troosten, maar dat lukt dan toch alleen met drinken dus ik dacht snel naar de caravan en dan leg ik haar gelijk aan. Dan maar even huilen onderweg. Maar onderweg werd ik ook aangekeken (het was ook wel 10u in de avond ) maar daar heb ik echt schijt aan! Ik weet zelf wat goed is en ik doe mijn best en wat een ander dan denkt, kan mij niet schelen. Laat ze maar denken of kletsen hoor. Hier net vandaag terug van vakantie. Wat was het fijn en het ging super goed. Jammer dat we weer thuis zijn. Ik ga aankomende week ook beginnen met BV afbouwen. Wil er vanaf zijn als ik ga werken. (En heb ook weer ontzettend trek in een wijntje haha ) twijfel alleen of ik standaard of hypoallergene voeding te geven. Wat geven jullie of wat zouden jullie kiezen?
Wel het is zoals jij voor had op de camping. Ik vind het verschrikkelijk als mensen beginnen te kijken omdat de baby huilt... precies of hun kinderen dat nooit hebben gedaan?!! Ik vind het al vervelend dat hij zo krijst en dan moet er niemand een opmerking geven! Het was ook de manier waarop en als wildvreemde ga je toch niet boven een maxicosi hangen?! Wat fijn dat jouw vakantie leuk was! Lekker qualitytime met jouw man en 3 meiden!! Over dat afbouwen, geen flauw idee! Want ik dacht dat je moest afbouwen door af te kolven maar blijkbaar ga jij borstvoeding met flesvoeding combineren? Wat ben ik een idioot op vlak van borstvoeding en afkolven en nu ook afbouwen kan je het niet navragen bij de vroedvrouw? Hoe oud is jouw dochtertje nu?
Nu 9 weken. Ik ga afbouwen door om de paar dagen een voeding te vervangen voor een fles kunstvoeding. Als ik geen stuwing meer heb, vervang ik weer een voeding. Even kijken hoe vlot het gaat. De ochtend en avond voeding wil ik nog wel even houden, maar waarschijnlijk geef ik nog te kort bv om dat zo te doen. We zien wel. Ik kan het bij het consultatiebureau vragen hoor, maar ik informeer eerst even op internet En met dat boven je maxi cosi hangen.. ik heb daar nooit zo'n moeite mee zolang men mijn kind maar niet aanraakt. Maar trek je niks van anderen aan joh. Ze hebben altijd wel een mening of een opmerking klaar. Rare eigenschap vaak ook van vrouwen om elkaar af te kraken terwijl je elkaar juist zou moeten steunen
@Nath1986 je hebt gelijk hoor.. bemoei je lekker met je eigen zaken! Het is al vervelend genoeg voor jullie zelf als hij huilt, dan heb je ook niet niet eens commentaar van anderen nodig die dan even bevestigen dat je het niet goed kan of advies nodig hebt. Dan maken ze het opeens een probleem terwijl het is gewoon een baby die huilt! En @Lill dan klinkt het wel dat zo'n inbakerslaapzakje zal werken! Dat zou t wel een stuk makkelijker maken he? Wij hebben ook zo'n slaapzakje waarbij je er voor kan kiezen of de armen er uit of er in gaan. Als je samen slaapt heb ik gelezen dat het veiliger is als de baby wel met de armen vrij is dus daarom gebruik ik het nu niet (ik hou haar armpje nu vast met mn hand haha dus of t nou echt anders is?). Succes iig! Hopelijk snel betere nachten!
Wij hebben onze dochter nan pro ar gegeven. Waren hier wel tevreden over! Als ik het hoor van velen is dat echt zoeken welke voeding. Wij hebben daar nooit echt naar op zoek moeten gaan, enkel de nan pro en nan pro ar geprobeerd. Maar hoe het zit met flesvoeding na borstvoeding is hier nog een vraagteken! En waarom wil je eigenlijk al overstappen naar kunstvoeding? Niet dat er daar iets mis mee is he (ik ben niet zo een borstvoeding freak hoor) maar ik vroeg het mij gewoon af. Ik had gedacht om zeker 3 maanden enkel borstvoeding te geven of mss zelfs 4 en dan stilaan afbouwen omdat oktober en november heel drukke maanden zijn.
@Nath1986 als ik weer aan het werk moet in september wil ik niet kolven dus dan wil ik van de BV af zijn. Om rustig af te bouwen en een borstontsteking te voorkomen zal ik dan toch binnenkort al moeten beginnen. Ze raden aan om 1 voeding per week af te bouwen. Mijn productie is erg hoog en mijn kleine meid drinkt nog 8x per dag gemiddeld dus dan is nu starten met afbouwen niet overbodig. Ergens vind ik het erg jammer, want ik geef graag borstvoeding. Ik vind het hele fijne momentjes samen ♡ en het loopt super goed en makkelijk. Maar ik word er ook door beperkt en ik wil zo graag weer een beetje de oude worden, zeker na die 9 maanden ellendige zwangerschap. Zonder BV kan ik straks bijv. weer wat makkelijker zonder kind weg en daar begin ik ook aan toe te raken. Ik mis ook mijn wijntje erg nu in de zomer en ik háát kolven dus ja dan is afbouwen nu toch mijn keuze geworden. Ik kan er wel een traantje om laten hoor, maar dat schijnt normaal te zijn als je deze keuze maakt. Of dat nu met 2 maanden of met 2 jaar is.
Nan pro ar heb ik hier nog nooit van gehoord trouwens.. is misschien een Belgisch merk? Ik ga iig over op nutrilon, dat is makkelijker verkrijgbaar dan dat ik altijd naar een bepaalde supermarkt of winkel moet rijden zoals bijv. jumbo, Kruidvat of a.h. Maar twijfel dus over standaard of h.a. @Lill wat gebruik jij?
Ik heb trouwens dit weekend wel een wijntje gehad hoor! (Op een wijnfestival zelfs ). Ik had gelezen dat als je direct na bv een glas drinkt en dan 2 uur wacht met voeden dat de alcohol er dan sowieso uit is. Leek mij ook wel prima en was wel even fijn!
Heb vannacht iets anders gedaan.. en ja. Het mag eigenlijk niet.. Na de voeding was ie weer bij mij in slaap gevallen dus heb ik hem op zn buik in zn eigen bed gelegd. Meneer heeft van 2 tot 7 in zn eigen bed geslapen.. En ja, ik weet dat het onverantwoord slapen is. Enz. Het eerste half uur heb ik ook onzeker boven zn bed gehangen. Maar kennelijk vind ie dit prettig. Overdag tilt ie zn hoofd supergoed op. Kijkt rustig een minuut rond van links naar rechts. Kan zich zelfs van me afduwen met zn armen. Maar toch vind ik t ergens wel eng...