Ik heb voeding van de kruidvat. Heb het toen overlegd met mn kraam en VK en het is kwalitatief vergelijkbaar aan nutrilon alleen de helft goedkoper. Enige is dat sommige kindjes er iets dunnere ontlasting van krijgen maar daar heeft A geen last van. Inmiddels combineren we de standaard met de forte omdat meneer een klein hongerlapje is Fijn dat je zo'n mooie vakantie hebt gehad. En ik heb me ook kapotgehuild toen ik stopte met bv. Ook al was dat onder andere omstandigheden. Hoort erbij
Ja lastig he? Ik heb wel eens gelezen dat als baby's mogen kiezen, 80% liever op hun buik slaapt. Je bent echt niet de enige die hiervoor kiest hoor. Vind het zelf ook altijd moeilijk met van die keuzes die dan evt gevaarlijk kunnen zijn voor je baby, of je dan een slechte moeder bent. Maar dan kan je net zo goed niet meer in een auto stappen met je baby voor het geval je een auto ongeluk krijgt. Overal zijn gevaren, Doe vooral wat jij denkt wat goed is!
Ja er word continu zo gehamerd op de gevaren. En ik wil hem natuurlijk niet dood in zn bed vinden. Maar als hij op deze manier wel goed slaapt...
Hier waren de oudste drie ook buikslapers en dat heb ik gewoon gedaan. Ze sliepen dan prima en konden goed hun hoofd tillen en draaien. Ook een aerosleep topper (baadt het niet dan schaadt het niet). In het begin inderdaad eng, maar als hij zo een stuk beter slaapt.
Hier de oudste 2 ook buikslapers! Ook al snel op de buik gelegd op een aerosleep.. Zo te horen kan hij dat prima bij jou lill! Fijn dat ie dan lekker slaapt! @Squarepants ik heb ook al wel meerdere wijntjes op hoor maar ik vind het zo'n gedoe, want stel nou dat ze ineens na een uur al wil drinken... dan moet ik een uur lang mijn baby troosten omdat mama zo nodig een wijntje moest vind dat geen relaxed idee gewoon. En soms heb ik ook gewoon trek in 2 of 3 wijntjes! Oké schaamschaam ik ben geen alcoholist hoor hahaha
@BeebieBeeb zo herkenbaar! Ik wil me ook weet gewoon wat meer mezelf voelen. Vandaar ook mijn keuze om af te gaan bouwen. Ik heb me tijdens mijn zwangerschap voorgenomen om te kijken hoe lang ik borstvoeding zou gaan geven. En ik vind 3 maanden een prima periode om rustig te gaan afbouwen. Ik ga gewoon Nutrilon standaard proberen, ook bij mijn andere kids gebruikt, ging altijd prima. En ik kan het via bol.com bestellen
Hahaha ik wil zo graag weer een wijntje. Maar ik durf niet omdat ik bang ben dat ik hem dan niet hoor. Of teut word en hem niet meer goed kan verzorgen
Oh, hier ook al wijntjes op hoor. Zo lekker! En dit weer smeekt er gewoon om, haha. Maar inderdaad niet ideaal met borstvoeding. Heb ook wat gekolfde melk weggegooid soms en dat vind ik dan toch zonde. Ik heb het zelfde idee als jullie. Ik wil ook graag over een aantal weken afbouwen. Vind het sowieso echt wel pittig om borstvoeding te geven, zeker de afgelopen weken, maar toch doorgezet. Maar ivm werk ga ik toch stoppen en dan vind ik het ook wel weer goed geweest Hier dan ook over op Nutrilon.
Oh gelukkig, ik hoef me dus geen loedermoeder te voelen haha! Melk afkolven omdat ik gedronken heb, vind ik ook echt zonde en dat vertik ik dan ook @Lill dat zal wel meevallen hoor, 1 wijntje moet wel kunnen. Ik moet wel zeggen dat ik er op vakantie 2 op had en ze echt naar mijn benen voelde zakken dronken was ik niet, maar ik merkte wel dat ik niet bepaald getraind was haha!! Ik heb vandaag ook nutrilon standaard gekocht. Morgen ga ik voor het eerst beginnen met de middagvoeding rond 3/4 uur te laten vallen. Ik hoop dat het meevalt voor haar darmen.. zal wel weer flink wennen zijn. En dat is best jammer, want het gaat juist zo goed nu met de bv soms denk ik wel eens waar begin ik aan..
@BeebieBeeb hier ging die overgang best soepel. Nou had A ook wel flesvoeding erbij gehad als bijvoeding in t begin al. Maar zijn darmen zijn niet heel erg van slag geweest ofzo. Althans, niet meer dan daarvoor
Ik ga nog even door met borstvoeden tot 6 maanden. Dat heb ik met de andere ook gedaan en dan bouw ik het af. Ik vind kolven niet erg, ook niet op werk. Dan krijg ik een tussenuur en dat is best. Maar ja, ik ga pas in november werken, dus dan hoef ik maar een paar weken te kolven. Daarna gaf ik kv van de Kruidvat maar nu heb ik biologisch kv van de AH voor het geval dat ik niet kan voeden en er geen melk is in de vriezer. Ik ben wel bang met melk geven want ik denk dat hij niet zo goed tegen melk kan. Ik eet voor 99% veganistisch, maar vrijdag zijn we uit eten gegaan. Ik heb toen twee bolletjes ijs gegeten en de dag daarna heeft hij last gehad van iets. Misschien toeval? En over dat wijntje, ja, ik drink af en toe 1 glas direct na het voeden. Hij komt dan drie uur later. Dat gaat goed hoor. Over dat buikslapen, ik kan het niet. Het gaat niet alleen maar omdat ze kunnen stikken. Want dan is het geen wiegendood meer. Wiegendood is wanneer ze geen duidelijke oorzaak kunnen vinden. En ze denken dat als een baby op hun buik ligt dat ze dan zo diep slapen dat de zichzelf niet meer wakker kunnen maken als ze het te warm is bijvoorbeeld. Ik ben wel heel panisch ingesteld. Mijn kinderen hebben altijd op een bewegingssensor matje geslapen die afgaat als er een tijdje geen beweging is gevoeld. Ik durf dus niet eens mijn kind, op hun rug, te laten slapen zonder dat dat ding aanstaat.
Ja ik snap je gevoel hoor. Ik word er ook heel onrustig van. Maar feit is dat ie momenteel alleen op zn buik in slaap valt. Voor de rest niet. Ja soms in de dragzak. Maar zodra ik hem los maa is ie wakker. Zelfs in de auto slaapt ie niet. Dus het is de keus tussen op zn buik laten liggen. Of een baby die niet slaapt, alles bij elkaar huilt. Oververmoeid raakt en dus ook stopt met drinken... Tsj sorry. Dan is mijn keus gemaakt.
Ik snap je dilemma. En heb je al nagedacht over het inbakeren met de Pacco doek? Hier helpt het echt want je zegt vaak dat hij zich wakker maait. Bizar he? Wat baby’s het lekkerst vinden is gelijk gevaarlijk voor ze. Niet echt handig. Mijn kinderen zijn ook buikslapersen het moment dat ze op hun buik konden draaien bleven ze daar de rest van de nacht. Ze slapen nu nog het liefst op hun buik. Ik ook trouwens. Genetisch?
Hier ook een babyfoon met sensormatje. Veel ouders vinden dit de hel want kan vals alarm geven (als ze bv naast de mat liggen) maar wij zijn op ons gemak ermee, Allee toch iets meer... Maar ik snap het hoor Lill! Ik zou denk ik wel dezelfde keuze maken. Ik ben ook enorm benauwd voor wiegendood maar hoe erg en verschrikkelijk het is, ik denk dat je het jammer genoeg niet altijd in de hand hebt als het gebeurt.. je kan wel de tips naleven! Maar ze zeggen ook dat een kindje een jaar bij de ouders moet slapen ter preventie van wiegendood maar dat doen wij ook niet... hij slaapt in zijn eigen bed in de kamer rechtover ons. En van dat drinken, ik lach mij hier een breuk!! Ik durf gewoon niet en heb dus nog niks gedronken ook, of jawel een kwart glaasje cava maar dat is het. Mijn man lacht er altijd om: precies of die alcohol gaat rechtstreeks naar je borsten en spuit eruit. En ik moet zeggen: als je bij mensen/ vrienden gaat en ze weten dat je borstvoeding geeft (en ze hebben het ook zelf gegeven) gaan ze er gelijk van uit dat je niks drinkt! Jah dan durf ik ook niet! Maar ik moet eerlijk toegeven, als ik onze vitrinekast passeer lachen die wijnglazen naar mij
Hoi allemaal! Zou ik mee mogen doen hier? Ik ben op 28 mei moeder geworden van een heerlijk jongetje W. en merk dat ik behoefte heb om ervaringen te lezen en te delen met andere mama's Even inspringen op de actuele onderwerpen Ik heb tot 8 weken volledig borstvoeding gegeven en wilde toen langzaam gaan afbouwen, maar productie ging snel achteruit waardoor ik nu (iets meer dan een week later) op volledige flesvoeding zit, wat best goed gaat. Hij lijkt wel erg hongerig, maar het gaat nu nog goed op de max van 30 schepjes per dag. W is 6 kilo met 9 weken, dus een flinkerd ook En heerlijk om een drankje mee te kunnen drinken inderdaad zonder maar te denken van: Oh wel snel opdrinken, want stel dat ie weer wil drinken @Lill W slaapt sinds hij 4 of 5 weken is in de Puckababy Piep en dat gaat echt super goed! Hij slaapt door, laatste fles rond 21u meestal, en dan rond 6u wordt hij wakker doordat mijn vriend gaat douchen. Meestal rond 4 of 5u wel even piepen, maar dan z'n speentje erin en dan slaapt ie dus weer verder.
Haha past hij nog in een piep met 6 kilo? Ik heb een mini besteld. A zit al op 61cm en 5,5 kilo vorige week. Als t goed is komt ie morgen binnen .dus dan ga ik dat ook nog wel proberen. Als ie daarmee op zn rug slaapt is het prima En welkom gezellig. Kom erbij
Haha ja het past nog Maar het wordt zeer binnenkort tijd voor de mini ja. Ben benieuwd hoe hij erin slaapt, hoop voor je dat het goed gaat en je wat meer rust krijgt. Scheelt echt wel veel als je goede nachten kan pakken!
Hier net het eerste flesje nutrilon geprobeerd. Geprobeerd ja, verder zijn we niet gekomen Ze was al een beetje aan het huilen voor haar fles omdat ik niet zo goed voorbereid was en nog even moest lezen hoe het ook alweer moest. Toen de fles bij haar mond gehouden, maar ze ging me daar toch een partijtje brullen!!! Wauw!! Ik heb het maar gauw opgegeven en de borst gegeven. Ik vond het zo zielig! Halverwege liet ze even los om op adem te komen en toen stak ik de fles daarna in haar mond ipv mijn tepel. Nou toen waren de rapen gaar haha krijsen joh! Oké toch maar weer die tiet erin dan.. Morgen een nieuwe poging, maar dan als ze nog rustig is even proberen. Ik denk dat ik dan maar wat bv afkolf en dat erdoor meng, want dan is de smaak ook niet zo anders.. afijn, mission failed
Welkom! Wel jammer dat je BV zo snel terug liep! Of vind je het wel prima? Ik zou wel verdrietig zijn als het écht met een week afgelopen zou zijn, maargoed als het zo is, is het zo natuurlijk... Ik zit gewoon erg in tweestrijd. Enerzijds het hele fijne, intieme van bv. Anderzijds het gebonden zijn aan van alles wat me tegen gaat staan.. En wat heerlijk dat je zoon zo lekker slaapt! Dat zijn al redelijke nachten hoor voor zo'n kleintje! Mijn dochter liet er hier vannacht ineens 9u tussen!!! Ik weet niet waar dat ineens vandaan kwam! Normaal slaapt ze gemiddeld 5 a 6 uur max aan 1 stuk snachts. Ze had om 20.30u de laatste voeding en kwam pas om 4.30u! Beetje jammer wel dat ik pas om 12u ging slapen het was veel te warm...