Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leed

    Leed Bekend lid

    14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ohhh lees net pas alle berichten en ik lees hier dat @Lill aan het bevallen is!! Spannend en wat super leuk! Straks hebben we allemaal ons kleintje. Misschien ben je ondertussen al bevallen:D:D

    Hier leg ik ook vaak gelijk aan. Geeft m veel troost en bij zoekende beweging na een hele tijd een borst gehad te hebben, leg ik aan op de andere borst voor een toetje.
    Afgelopen nacht had hij wel veel krampjes, uiteindelijk om half 4 in mijn armen in slaap gevallen. Zo sneu!
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier valt ze in slap met een avent speen. Ze heeft na de voeding vaak nog veel zuigbehoefte.

    Mijn meisje vindt verschonen al niks, lees krijsen als een speenvarken. Maar ze heeft nu ook zere rode billen, dus dat is auw :( Elke luier heeft ze ook ontlasting dus dat bijt lekker. Zo zielig :( Dus nu maar aan de billenzalf van weleda. Ik dep de billetjes altijd daarvoor droog, want gebruik wasbare billendoekjes. Zowel bij pampers als bij de kruidvat luiers rode billen. Dus dat maakt niet uit.
     
  3. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hier nog geen speen, ben bang dat het interfereert met de borstvoeding en het lukt nu nog prima zonder. Lijkt me wel dat ze met speen soms makkelijker rustiger weer in slaap valt (ipv oppakken en vasthouden) dus dacht er aan het te gaan proberen als ze 3 weken is? Dan moet mn vriend nl weer werken en sta ik er alleen voor! :eek:

    En jullie gaan gewoon al naar de supermarkt enzo? Jeetje vind ik wel knap hoor! Gaat dat een beetje? Lijkt me niks al die mensen, lichten en drukte!
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn meisje slaapt overal door. Vorige week stopte op nog geen 10 meter een brandweerauto met loeiende sirenes, mevrouw sliep gewoon door :rolleyes::D

    Ik ga 2x per week ff stukje lopen. Ik word anders nuts binnen. En ik ben alleenstaand dus moet ook wel soms. Ik wilde afgelopen maandag even naar het consultatiebureau voor het weeguurtje en ik moest iets bij de apotheek halen. Beiden zittn op 5-10 minuten lopen. Maar het is wel dé activiteit van de dag. Vaak kan ik verder weinig doen, want het vreet energie.
     
  5. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ja, ik ge ruik de speen ook zo min mogelijk. Ze vindt er dus zelf ook niks aan. Ze haalt hem er dan gelijk uit. Is echt alleen voor nood haha. Ik ben toen ze 8 dagen oud was voor ververst met haar naar de supermarkt geweest. Daarna een keer of vijf nu met haaien een winkel geweest, vandaag was de eerste keer dat ze wel 10 sec 'huilde'. Ze vindt het juist allemaal heel interessant! De kleuren vooral. Of ze slaapt gewoon.. Zondag was ik met haar naar de snackbar want ik had zo zin in patat, vind ze bijzonder interessant :p

    Zaterdag heb ben we drie uur gewandeld . Wel met korte pauzes tussendoor, ze heeft drie uur lang liggen pitten :p
     
  6. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een fopspeen maar hij moet ze niet altijd hoor.
    Ik gebruik ze gewoon soms eens als troost..
     
  7. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Je zat er niet ver af :) ben vanmiddag om 14.20 bevallen van mijn zoontje Aiden. Het was een mooie maar (vond ik) best pittige bevalling. Achteraf kijk ik er wel goed op terug. Maar op t moment zelf...
    Hij is geboren met 41 + 6 en 52cm lang en een gewicht van 3912 gram
    Rond 20u mochten we naar huis en kwam de kraamzorg. Ondank haar tips en lijstje merk ik dat de 1e nacht alleen wel pittig is. Zeker als je uiteindelijk 43 uur wakker bent en je nog niet prrcies weet wat je kleine allemaal wil.
    Voor nu wel echt gek met de kleine man en foto volgt in pb
     
    Mooncalf en Shawarma vinden dit leuk.
  8. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Het is je gelukt!! :):):):) ben benieuwd hoe t gegaan is maar hoop vooral dat je even kunt rusten!
     
    Lill vindt dit leuk.
  9. Leed

    Leed Bekend lid

    14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wauw gefeliciteerd!!
    Mooie naam ook:p

    Is ook heftig een bevalling en als je 43 uur niet geslapen hebt en dan ineens samen met je kleine man dan is dat zeker heel pittig. Zorg dat je alle hulp aanneemt zodat je vaak genoeg je rust kan pakken.

    Maar vooral; genieten! En nogmaals gefeliciteerd!
     
    Lill vindt dit leuk.
  10. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Gefeliciteerd lill!! Hoe ging je bevalling? Toch nog best een paar uurtjes over de laatste 5 cm gedaan dan he?

    Jammer dat je om die tijd nog naar huis moest. In het ZH heb je toch meer hulp dan alleen thuis. Hopelijk heb je het een beetje gered alleen vannacht, of is je moeder bij je?

    En helemaal logisch hoor dat je het heftig vind! Het is je 1e kind en je hebt even niemand om te overleggen of het van je over te nemen. Alles is nieuw.. En je hebt ook nog slaaptekort van de bevalling! Petje af hoor!
     
    Lill vindt dit leuk.
  11. Shawarma

    Shawarma Fanatiek lid

    2 nov 2008
    1.852
    127
    63
    In een huis
    Gefeliciteerd Lill! Hele mooie naam heb je je zoon gegeven!

    Lekker van je kraamweek genieten! Ook al komt er nu veel op je af.
     
    Lill vindt dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Lekker genieten je laten verwennen door de kraamzorg!
     
    Lill vindt dit leuk.
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Ik zal straks of vanavond even wat uitgebreider reageren :)
     
  14. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Zo. Nou.

    Maandagavond naar het ziekenhuis om een ballon te plaatsen. Ik had begrepen van de VK dat ik nog naar huis zou mogen om te slapen, maar niet dus. Ik moest blijven.
    Hele nacht niet geslapen want zat al volop in de weeen. Ik zwaar teleurgesteld dat dit al pijn deed maar die ballon er nog steeds zat.

    Smorgens bij de controle bleek de ballon in mn vagina te hangen, en had ik al 5cm. Dus door om vliezen te breken. Hier kreeg ik hele pijnlijke weeen van. Korte heftige in mn buik, afgewisseld met langere in mn rug. Geprobeerd dit met ademen zo lang mogelijk vol te houden maar toen ze na 2 uur kwam chekken zat ik.nog steeds op 5. Ik kon niet meer omdat ik ook regelmatig gal spuugde tijdens een wee en heb gevraagd om een ruggeprik. Eenmaal terug van het zetten was het veel beter te doen, hoewel na een half uurtje de pijn aan de linkerkant weer terug kwam. Ik zat op dat moment op 7cm. Een uur later kwamen ze nog eens controleren en zei 1 van de verpleegsters dat ik er wel erg krampachtig bij lag, tot dan toe steeds complimenten gekregen dat ze niet aan me konden zien dat ik een wee kreeg. Ze wilde overleggen of ze de ruggeprik een bolus mocht geven omdat ik links veel pijn hield. Daarvoor moest ik weer gecontroleerd worden en zat ik ineens op 10cm. Ik zat dus gewoon beginnende pers weeen op te vangen.
    De arts vroeg of ik dat kon vol houden, want zn hoofdje zat wel wat hoog nog. Hoe meer ik er kon opvangen, hoe minder ik straks zelf nog hoefde te persen. Na een half uur kreeg ik het bekende 'poep' gevoel. En 3 kwartier later is met een knip mijn kereltje op de wereld gekomen.

    Hij had de navelstreng om zn nek en was wat blauw maar de artsen hebben meteen gehandeld. Ik heb dat helemaal niet doorgehad tot mn moeder het vertelde. Ze heeft hem dus niet los kunnen knippen van mij, maar heeft nog wel de navelstreng bij zn navel geknipt.
    Al met al vond ik het wel heftig, vooral omdat de ruggeprik zn werk niet volledig deed, het vele spugen in de weeen en het persweeen opvangen. Ze zeiden wel dta ik heel netjes geperst had en heel effectief. Ik kon me gelukkig stil houden en heb de hele bevalling weinig gezegd. Mn moeder is erbij geweest maar mocht me niet aanraken oid. Gelukkig kijkt zij er ook goed op terug.

    De kleine man heeft wat moeite om in zn eigen bed te slapen, logisch ook, dus vannacht bij mij gelegen waardoor ik 2 x 2 uurtjes heb geslapen, en dat na 43 uur wakker zijn en een bevalling... haha.
     
    Leed vindt dit leuk.
  15. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Goed gedaan hoor @Lill !! Klinkt als een goede bevalling! En natuurlijk is het heel heftig allemaal, maar over een week of wat kijk je er vast helemaal goed op terug!
    Lukte het verder alleen vannacht?
    Ik zou lekker zoveel mogelijk dutjes doen als je ukkie dat ook doet! Zo heb je het snelst je slaap ingehaald.
    Is de papa al langs geweest? Of houd je voorlopig de boot nog even af?
     
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Hij is gister een kwartiertje geweest om hem te zien toen we thuis waren.
    Vond dat ie daar recht op had
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  17. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Goed gedaan hoor!! Hopelijk kun je idd wat rust pakken. Vooral je moeder inzetten!
     
    Lill vindt dit leuk.
  18. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh netjes hoor! :)


    Ik ben vandaag voor het eerst naar het CB geweest. Dametje is al een goede kilo gegroeid in een maand tijd! Wauw! Ze krijgt genoeg melk iig! Nu al 9 pond gewoon!


    Gaat het goed verder met alle babytjesen mama's???
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  19. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Gister een helse nacht gehad. Ontroostbaar wat ik ook deed. Niet kunnen slapen allebei. Gister overdag bijna 24/7 aan mn borst maar ik produceer nog niet genoeg om hem te verzadigen. Hij bleef dus honger houden.
    Ervoor gekozen iets bij te voeden zodat hij tevreden is en ik kan uitrusten om hopelijk daarmee weer op zijn behoefte te komen qua productie.

    Vannacht wat uurtjes kunnen slapen.samen ❤

    Fijn dat t bij jou zo goed gaat allemaal.

    Ik vind de nachten alleen met hem heel eng. Helemaal na gister.
    Heb gisteravond wel een uur zitten huilen terwijl hij even bij mn moeder sliep.
     
  20. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Aaahhh lill!! Kijk even naar je banner! A. is nog maar 3 dagen! Jij bent ook pas 3 dagen moeder! En dat bedoel ik niet vervelend, maar alles is nieuw, spannend en heftig! En dan doe je het ook nog eens alleen in de nacht, niemand die het over kan nemen of waar je mee kan overleggen... Ik zou het ook rete pittig vinden en eng! Maar je doet het hartstikke goed! Je moedergevoel is altijd goed hoor!
    En dat huilen hoort er echt bij he. Je hebt ernstig slaaptekort wat maar niet beter wordt en soms een huilende baby en dan ook nog die verrekte hormonen! Dat is bijna onmenselijk, maar dat komt ook echt goed hoor meid!
    En goed dat je een beetje bijvoeding gegeven hebt, dat zegt niks over je borstvoeding verloop hoor. Mijn 2e kreeg ook bijvoeding de eerste dagen en daarna liep het als een trein. Lekker veel aanleggen inderdaad zodat het goed op gang komt. En als het niet lukt is er altijd de fles he? Voel het niet als falen, en zorg dat je niet aan de bv onderdoor gaat.
    Vandaag lekker in je bed blijven en slapen wanneer de baby slaapt of laat de kraamhulp hem lekker even bij zich houden zodat jij kan slapen eventjes. Heb je een fijne kraamhulp?
    Rustig aan meid en succes!
     
    Squarepants en Lill vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina