Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Lijkt me heftig om dat zo te voelen zeg :eek: tot 5 november is inderdaad wel heel lang nog. Is er niks wat je kunt doen in de tussentijd??

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Das fijn :) ook voor je eigen rust. Heb je lekker kunnen slapen?

3. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Goed dat je het bij jezelf herkent, Maar wat rot voor je zeg!! Heel goed dat je hulp gaat zoeken ook. Had je vorige keer goede hulp? Hoe lang hield het toen aan?

4. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Haha nee want ik zat vol adrenaline en miste mn kleintje in mn armen haha! Maar wel helemaal blij eindelijk na deze moeilijke 2 weken

Lill vindt dit leuk.
  5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Klinkt als een verstandig plan. Goed dat je aan de bel trekt

6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Haha ja dat snap ik wel :)

Squarepants vindt dit leuk.
  7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ooo dacht dat je snachts ook met hem zat. Dan gaat het zeker goed komen. Super nachtje van hem!

Lill vindt dit leuk.
  8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Lill weet je wat ik zou doen.. de kleine man lekker op zijn buik laten slapen.. Oké de eerste paar keren is het spannend, maar dat went vanzelf. En na een aantal van die goede nachten denk je vast had ik er maar eerder aan toegegeven ;)

@Nath1986 ik heb hier ook nog maar 6 voedingen per 24u. Hier slaapt ze nu ook bijna iedere dag van 21u tot 5/6u. Ik geef wel 1 a 2 flesjes kunstvoeding sinds een paar dagen, maar daar drinkt ze ook maar max 110 ml. van. Ik zat gisteren ook te twijfelen of het niet te weinig is, maar dat is zo lastig van de borstvoeding he, dat je het niet weet.. Ik vertrouw maar gewoon op mijn eigen lijf en onze voeding is waarschijnlijk gewoon supervoedzaam! Hier poept ze ook nog steeds bijna nooit, dus alles wordt blijkbaar gewoon supergoed opgenomen in haar lijf ofzo?

@Patri1982 Wat naar dat je je zo voelt.. waarschijnlijk herken je het nu van de vorige keer, dus goed dat je aan de bel trekt. Mijn eerste gedachte was ook meteen ga eerder weer aan het werk! Maar ik begrijp dat dat niet zomaar kan. Misschien toch met je leidinggevende/werkgever om de tafel gaan of er niet iets te regelen is. Als dit misschien een pnd kan voorkomen? Heeft je werkgever ook meer aan toch.. Al zou het al maar een beetje therapeutisch werken zijn? Doorbetaald wordt je sowieso, dus als jij ergens kan bijspringen is dat voor hen toch ook fijn? Of wil je persee en alleen direct op je eigen functie aan de slag? Ik zou echt contact zoeken en overleggen of iets mogelijk is. Het is echt niet raar om eerder te beginnen en november duurt ook nog echt lang.

Ik heb zelf écht nog geen zin om te werken. Een hoop mensen in mijn omgeving verbaast zich hierover. Maar ik heb de eerste 7 weken echt nodig gehad om een béétje bij te komen van de zware zwangerschap, toen zijn we lekker op vakantie gegaan en nu heb ik eindelijk tijd om te genieten van mijn verlof, het vrij zijn en eindelijk weer wat dingen te ondernemen. Al die weken bedrust en bijkomen ben ik wel wat zat. Ik heb nog veel in te halen voor mijn gevoel. Zoals óók leuke dingen doen met de oudsten. Ik heb nog ongeveer 6 weken vrij en ik hoop dat ik dan weer veel zin heb om te gaan beginnen. Nu is het ook geen straf om vrij te zijn vind ik. Heerlijk met dat lekkere weer, maar ik ben ook een echte zonaanbidder :)

9. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ok ben al blij dat er nog op 6 voedingen zit! Ik heb nu ook minder kaka pampers dan in het begin..

En hier slaapt hij dus wel door sinds een week ofzo, telkens tss 5 en 6u wakker.

En wat heb ik genoten van het etentje en vooral van dat glas cava en rood wijntje!! Heb dan maar afgekolfd in de auto (4,5 uur na voeding die ik nog heb gegeven). Ik had toen 90 ofzo gekolfd maar tis wat uitgelopen in de auto! Ga het in zijn bad gieten want kon het niet koud bewaren en er zat drank in :D Blijkbaar is dat heel goed voor hun babyvelletje. Mijn mama gaf zijn fles afgekolfde melk, heeft rond de 80-90 gedronken. Alles is dus goed gelopen!

BeebieBeeb en Lill vinden dit leuk.
  10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Wat fijn dat je het gezellig hebt gehad en het goed is gegaan! :)

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Ja doe ik nu ook hoor. Ben er nu ook wel aan gewend en vind het niet meer zo spannend. Het gaat al een paar nachten goed, dus het vertrouwen komt wat meer. Heb helemaal geen zin om dat gevecht dan aan te gaan om hem op zn rug te leggen. Dan is ie zelf ook chagrijnig omdat ie steeds wakker wordt.

Kan me wel indenken dat je nog wat tijd nodig hebt om te genieten. Gelukkig heb je nog even. Over 6 weken ben ik alweer aan t werk. En nog bij een nieuwe baan ook nog... zie er tegen op en kijk er ook wel naar uit. Ga het wel moeilijk vinden om hem met 11 weken bij de gastouder te laten denk ik..

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles goed is gegaan en je hebt genoten :)

13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Was ook zo. Sinds ik hem op zn buik leg niet meer gelukkig.

indy90 vindt dit leuk.
  14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Hier echt twee onrustige plakbaby’s heel de ochtend. Zeker 1,5 uur met twee huilende baby’s door huis gelopen. Voelde me echt even wanhopig met nog drie kinderen om me heen en man de deur uit. Nu weer enigszins rustig gelukkig.

15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Pfoe das idd heftig..
    Het word tijd voor iets minder hitte

16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Zo zeg, wat een feest vandaag. Kleine man sliep slecht. Dus met de fles rond 7u drama. Te moe om fatsoenlijk te blijven drinken, onrustig, elke keer de fles eruit slaan, even in de draagzak gehangen. Viel ie half in slaap, maar hij had niet genoeg gedronken, dus weer wakker en boos. Toch nog zn fles leeg gedronken. Weer in de draagzak gehangen.. nou echt.. schreeuwen, boos, trappelen. Niet normaal.
    Heb het maar even genegeerd, en voor mezelf gezegd dat ik een kwartier zo zou lopen. Anders dan haalde ik hem eruit. Hij kon geen honger hebben en geen vieze luier. Waren geen krampen.. dus echt verzetten tegen zn slaap ofzo.
    Na 5 minuten ging ie van t ene op t andere moment uit... en nu ligt ie in zn bed te slapen. Pfff... gezellig hoor :roflmao:

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Echt respect voor jou zeg!! 2 ontroostbare baby's is al een hele strijd en dan ook nog eens 3 andere kleintjes onder de 5.. pfhoe dat zal best soms pittig zijn!

18. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Lill Het zal vast even moeilijk zijn om je kind de eerste keren weg te brengen, maar komt goed hoor. Nu vooral nog niet aan denken, dat komt dan wel, eerst nog flink genieten!!

@Nath1986 Fijn dat het goed ging met het etentje!! Heb je nu de smaak te pakken? ;)

Warm weer vandaag he? Morgen nog een dag en dan word het minder he.. Kan mijn kind eindelijk weer eens kleren aan! Ik kan zoveel kleren bijna ongedragen wegdoen! :( Hier gaat het afbouwen van de bv goed. Ik zit nu op 3x bv en 3x kv. Uit het flesje drinken blijft een ding. Ze heeft duidelijk liever de borst, maar na een ritueel van speen, fles, speen, knuffelen, fles, drinkt ze dan steeds wel.

Ze klakt wel veel met haar tong... zou de speenvorm van de fles toch niet fijn zijn?

En wat moet haar buikje vol zitten na al 1,5 week niet gepoept te hebben.. en toch al een dag of 6 kv krijgen...

19. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben niet het type die er een probleem van maakt om haar kinderen weg te doen hoor. Ik ben gewoon het type die bang is voor het onbekende, dus wat bang/onzeker omdat ik nog maar net afkolfde :D Haha!

Het is inderdaad heel erg warm!! Ik zit nu aan maat 62 en volgens mij zal hij bepaalde dingen niet eens dragen... heel jammer! Ik verlang ook naar de frissere dagen zodat hij kleren aan kan! Vooral dat ene truitje

20. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Wat voor fles gebruik je? Misschien een maatje grotere speen proberen? Misschien wil ze iets meer toestroom?

En van die kleertjes.. ja zonde he? Heb een hele rits 50/56 zo weg kunnen doen. Alleen de rompers zijn gedragen

Deel Deze Pagina