@Madeliefje06 en @Lill We hebben nu alleen de Aventfles nog gebruikt, dit ging dus eerder meerdere malen goed zonder probleem. Maar hebben nog dr Brown fles die we nog uit willen proberen. Overige suggesties van jou madelief zijn al geprobeerd, tot nu toe zonder succes! Morgen nieuwe dag nieuwe kansen! Is inderdaad eigenwijs, net als haar moeder. Gelukkig hebben we nu nog even de tijd om op een rustige manier verschillende dingen te proberen, zonder dat er druk op zit. Ik las ergens dat het in extreme gevallen 1-2 maand kan duren maar het uiteindelijk altijd lukt.
Hij had nu bijna weer 2 dagen niet gepoept en had daar zichtbaar weer last van. Was met 2.5 ml begonnen. En eerste dag ging goed. Toen dus 2 dagen niks dus dacht vandaag doe ik 5ml. Toen schoot het dus andere kant op. 3 volle luiers deze avond. Dus morgen de dosering weer aanpassen naar 3.5 ml even kijken wat dat gaat doen.
Blij dat de wendag goed is verlopen! En idd tijd vliegt! Och maar ik ben zelf verpleegkundige, ik knik echt niet altijd ja op wat ze zeggen en al zeker niet bij kind en gezin
Prikjes gingen goed, natuurlijk geweend door het verschieten maar dat was snel over! Hij heeft wel flink geslapen en ligt nu net in zijn bed...
Jeetje alweer terug naar werk lees ik! Gek dan gaat de tijd inderdaad erg snel. Moet er hier nog niet aan denken.. ze slaapt overdag ook nog in de draagzak dus weet niet hoe dat zou moeten op een kdv En qua slapen/veiligheid is wel echt een dingetje. Afgelopen nacht in de co-sleeper weer mega onrustig en wakker worden maar toen ik met mn hoofd tegen de rand tegen haar hoofd ging liggen en mn arm stevig om haar heen sliep ze meteen heel rustig en diep. Ik weet niet zo goed waarom ze zich zo onveilig lijkt te voelen zonder mij, hoop wel dat dat over gaat. Ze is nog maar 9 weekjes dus ik laat t nog maar even zo, Ben al blij dat de co-sleeper lukte met mij als een soort acrobaat er om heen gevouwen haha. Oh en zij slaapt echt nog niet door hoor! Heb gevoed om 2300, 0300 0600 en 0830 maar eigenlijk vind ik het wel prima omdat de rust verder rustig verloopt. Ze slaapt meteen weer na een voeding (behalve die van 0300 vannacht). Ach wie weet heb ik ook binnenkort een droombaby! Nu heb ik vooral een lieve knuffelbaby
Komt vanzelf wel @Squarepants. Het kan zo ineens van de ene op de andere dag omslaan. Je staat er in elk geval met de goede instelling in Pff. Ik moet over 4 weken ook alweer aan t werk.. @Mooncalf A nam de dr brown fles meteen heel goed. Wilde je aanbieden dat je er wel 1 van me mocht proberen, maar je hebt er zelf dus al 1 @Nath1986 fijn dat de prikjes goed gingen. Nergens last van? @indy90 hahaha je kind helemaal leeggepoept Ik merk dat ik soms echt een beetje gefrustreerd raak van die onwillekeurige bewegingen. Net lag Aiden na de fles bij me en dan is ie bezig met in slaap vallen. Oogjes dicht, hij glimlacht een keer (dat doet ie altijd als ie in slaap valt ) hij begint weg te zakken en hup! Alles beweegt. Armen, benen, zelfs zn hoofd schiet omhoog. Ik vind het zo zielig. Hij heeft het ook niet altijd en niet altijd even erg. Hij wordt ook niet wakker van dat ie zichzelf slaat maar puur dat letterlijk ALLES beweegt. Hopelijk gaat het snel beter. Hij valt altijd wel in slaap uiteindelijk, maar hij wordt er zelf ook een beetje bozig van soms. Inbakeren helpt hier niet tegen lijkt me. Tenzij ik zn hoofd er ook bij vast leg
Oh wat grappig! Ik ben ook verpleegkundige, maar heb dan juist geen zin de discussie aan te gaan, dus knik dan ja en amen en doe dan toch mijn eigen ding De dokters op werk mogen volgende week weer mn grote mond krijgen Volgens mij waren ze blij dat ik met verlof ging, door die hormonen werd ik mega bijdehand. Fijn dat het goed is gegaan met de prikjes! De stoere. @Squarepants Het verandert nog wel joh. Je moet je ook bedenken dat ze negen maanden lekker in je buik heeft gezeten en geborgen. Nu moederziel alleen in een bedje is ook niet leuk! Vindt het soms zielig (en misschien een beetje jammer) dat die van mij in z'n bedje slaapt moederziel alleen. Dan denk ik: mist ie zn mammie niet Je bindt je lekker aan je kleine op die manier, en op een moment is ze er klaar voor om alleen te slapen. In de tussentijd heb je een lieve houding. @Lill Die schrikbewegingen heeft W ook een paar weken gehad ja, dan schrok hij wakker met zn armen zo wijd in de lucht.. Hier helpt dan hem vasthouden of een beetje inbakeren met een hydrofiel juist wel (heb ik pas 1 keer gedaan, want dat vind ik er zo zielig uitzien). Soms hou ik ook gewoon zn armpjes vast langs zn lichaam en soms hou ik hem een beetje stevig vast totdat hij in slaap is om hem dan weg te leggen (overdag dan). Het is zo sneu om te zien dat hij moe is maar dan niet zelf in slaap kan vallen. @Madeliefje06 Ja ik denk dat ik er wel weer aan toe ben om te gaan werken. Heb hele leuke collega's, dus het is altijd gezellig. Alhoewel het wel aanpoten is en de hele dag lopen, ben benieuwd hoe ik dat ga trekken, maar zal wel goed komen.
Ja bij hem helpt de draagzak das wel fijn. Dan slaapt ie tenminste. Maar ik moet hem inderdaad meestal in slaap helpen. Hopelijk gaat dit snel over. Want het is nu wel heel heftig. Whahaha. Hoezo bijdehand?
Bij Willem is het nu al een stuk minder dan aan het begin, soms hoor ik ineens niks meer en is hij in slaap gevallen in de box, het is nog maar soms dat ik hem in slaap moet helpen. Hoop inderdaad voor je dat het snel minder wordt, arm ding. Haha, ja normaal gesproken moet je als verpleegkundige allemaal dingen voor de dokter doen, maar nu liet ik ze allemaal dingen voor mij doen. "Ja dat doe ik vanmiddag", werd ik kwaad "Nee, je gaat het nu doen, want ik moet tegen die mensen zeggen dat ze dan nog uren moeten wachten, kan ik niet aan ze verkopen" etc. Sommigen keken dan verschrikt als ik ze riep Maar het beviel me wel, kreeg wel veel voor elkaar zo
Hoi lieve mama’s, Zo weer even bij gelezen. Hier net terug gekomen van een midweekje landal. Het was zo heerlijk om even weg te zijn, vooral voor de kids natuurlijk, die hebben zich geen moment verveeld. Was genoeg te doen voor ze en ik en mijn man hadden ook weer wat meer tijd voor elkaar, wat ook weer erg gezellig was. Maandag moet J voor haar prikjes, ben erg benieuwd hoe zwaar ze nu is en ook naar haar lengte. Maandag is ze ook precies 3 maanden, zat gisteravond even terug te kijken in mijn foto’s op mijn telefoon en jeetje wat een verschil al he in 3 maanden tijd. Het gaat zo snel
O. Woensdag voor zn eerste prikje wanneer mag A. @Lill ? Hij was helemaal leeg inderdaad. O'tje is alweer 8 week oud. Het gaat me allemaal veel te snel. Al vind ik het wel enorm leuk dat ik wat meer interactie met hem krijg. Het is zo'n vrolijk mannetje. Echt genieten.
Maandag over een week pas. Een dag voor ie 9 weken is. Heb al geregeld dat mn moeder blijft slapen die dag. Mocht ie er echt last van krijgen Zie je ertegenop?
Nee zie er niet tegenop. Vind het sneu voor hem maar het moet gewoon gebeuren. Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van. Zie jij er tegenop?
Hmm een beetje. Maar dat komt omdat ik zelf altijd bang ben geweest voor naalden. Ben dat sinds 2 jaar wat minder, maar helemaal weg is het nog niet. Haha.
@Mooncalf : Vandaag al een stapje verder? Lastig hoor! Gelukkig hebben jullie nog even de tijd. Komt goed Hoe ging het vandaag @indy90 ? @Lill : Leuk om de naam van je zoontje te lezen! Ben er natuurlijk later bijgekomen en heb dus de namen gemist. Vind ik altijd wel leuk om te weten. Lastig hoor die bewegingen! Heb je inbakeren wel eens geprobeerd al? En de prikjes komen goed hoor! Altijd weer spannend maar hier bij alle kinderen geen tot weinig last. @Shawarma : Gaat hard hè! Ik kan daar ook echt een beetje emo van worden haha.
Hoi! Vraagje.. Hoe lang/vaak zijn jullie kindjes wakker overdag? Mijne maakt er nu zo'n drama van om te slapen overdag. Je leest overal dat je een baby op tijd moet laten slapen, eerste moeheidssignalen, maar soms denk ik juist dat ik haar te vroeg laat slapen en dat ze gewoon nog helemaal niet wil. En ze sliep gisteren overdag elke keer maar 45 minuten! Normaal is dat wel 2 uur.
Hier wordt mijn meisje ook wel eens na zo'n 45 min. wakker. Maar als ik dan haar speentje en haar knuffel geef en even een aai over de bolletje, slaapt ze vaak gewoon weer verder. Alsof ze dan midden in een soort slaapcyclus wakker wordt, maar dat dat niet de bedoeling is. Meestal is mijn meisje hier ongeveer max. 30 minuten na een voeding nog wakker en dan gaat ze alweer slapen. In de ochtend is dat vaak sneller en eind vd middag/begin vd avond is ze wat meer wakker. Hier zie ik op een gegeven moment aan haar oogjes dat ze echt moe is. En ze gaat jengelen dus dan leg ik haar hup weg. Soms jengelt ze na een tijdje plots ineens weer flink, maar dan laat ik haar liggen en valt ze weer in slaap. Bij huilen haal ik haar eruit als de speen niet meer werkt. @Lill hier de 1e prikjes al met 6 weken gehad dus dat scheelt ook al. Mijn meisje is nu 11 weken en kreeg deze week al de 2e ronde. Gelukkig heeft ze er hier echt totaal géén last van gehad. Ik heb echt niks gemerkt, behalve even 2 minuten huilen direct na de prik komt echt goed, stelt niks voor! @Shawarma ik vind het ook veel te snel gaan. Ik vind het leuk dat ze zo goed groeit en ontwikkelt, maar ik mis nu al mijn kleine pasgeboren baby op mijn borst. Als ze nu bij me ligt, doet ze meteen haar koppie omhoog bijv. Dan denk ik mens ga liggen!! @Mooncalf lastig dan met die fles, maar komt vast goed hoor. Gewoon blijven proberen. De aanhouder wint haha
Hahaha ik had niet eens door dat ik zn volledige naam had genoemd maar bij deze Ij heb zon inbaker slaapzak geprobeerd en daar werd ie woest van. Momenteel loop ik hem in de draagzak in slaap als ie niet zelf in slaap kan vallen en als ie slaapt wacht ik 15 min en schuif hem dan zn bed in. Dat gaat 9 vd 10 keer goed.