Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooms92

Pooms92 Lid

30 jul 2018
    35
    11
    8
    Vrouw
    Den Haag
    Ja, bij mij ging het dus uiteindelijk toch wel met dezelfde fles, gebruik nu de difrax niet meer.
    En over die ingevroren melk: ik vond van de week nog wat in de vriezer en dacht, handig, maak ik op! Nou kieskeurig is ie niet, want we hebben ondertussen als een paar merken kv geprobeerd, maar dit dronk ie echt niet op!

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.227
    6.897
    113
    Vrouw
    Mja ik kan t goed hebben. Maar goed. Als ik het kan hebben dat 30 honden allemaal aan de diarree zijn met 32 graden buiten en je die poep moet opscheppen en/of wegspuiten (heb op t asiel gewerkt) dan kan ik babypoep ook aan. Zeker als je bedenkt dat sommige honden hun eigen poep opeten en weer uitkotsen... jugh wat een stank

3. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hier een mijlpaaltje vandaag. Mijn meissie is precies 3 maanden vandaag. Ook heeft ze vandaag haar 2e prikjes gehad. Ze heeft er gelukkig niet veel last van gehad. Ze woog 4900 gr en is 56 cm. Klein meisje dus maar ze groeit goed volgens haar lijntje. Ook waren mijn andere kids qua lengte en gewicht ongeveer hetzelfde rond 3 maanden. Ik had het idee dat ik met 3 maanden ging beginnen met flesvoeding maar ik ga nog eventjes door met de borstvoeding ook omdat het gewoon nog goed loopt. Ik kolf wel veel zodat ze het uit een flesje drinkt, en ze komt er gewoon goed van aan dus ik ga nog even door totdat ik het wel best vind.

Lill en Squarepants vinden dit leuk.
  4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Shawarma je hebt gelijk! Lekker mee doorgaan als je het nog niet zat bent. Er is niks makkelijker dan dat..

@Lill ieuw...ieuw....en ieuwwww :|:|:|
    Geef mij dan maar babypoep haha

@Pooms92 ja schijnt idd echt anders te zijn. Heb het zelf nooit geproefd :D
    Waarom heb je al meerdere merken kv geprobeerd eigenlijk?

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb denk ik vanmorgen een van de laatste keren bv gegeven..
    Ik zat al op alleen een ochtend- en/of nachtvoeding sinds zondag, maar vanmorgen voelden mijn borsten leeg en mijn dochter dronk ineens super onrustig..

Het was mijn eigen keus om nu al af te bouwen. Ik wil graag mijn eigen lijf en leven terug, zonder de hormonen en zonder dat mijn baby 24u p.d. afhankelijk is van mij. Zonder nadenken een avondje weg, sporten etc etc.
    Maar oh vanmorgen kon ik wel huilen :oops:
    Wat zal ik de troostmomentjrs gaan missen. Die kleine zo dicht bij me, haar handjes en armpjes om mijn borst gevouwen en meteen rustig worden zodra de borst 'in haar face' was ;) niemand die ertussen kwam of whatever. Wat heb ik er van genoten en van de andere kant moet ik ook gewoon blij zijn dat het me weer gelukt is deze 3e keer..
    Hopelijk zijn die hormonen nu straks ook gauw uit mijn lijf, dan ben ik ook niet meer zo weemoedig.. :)

Lill en Shawarma vinden dit leuk.
  6. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja ik snap wel dat het heel fijn is en je eigen keuze, maar toch ook verdrietig! Wel goed dat je er ook zo bewust van hebt genoten. Is zo lief hoeveel troost ze er uit halen he? Maar jeetje je hebt gewoon je leven terug ik ben ook zeker wel jaloers hoor!! :D

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.227
    6.897
    113
    Vrouw
    Precies ;)

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.227
    6.897
    113
    Vrouw
    Je hebt t knap gedaan en veel bijzondere momenten gedeeld. Je hebt je kleine een super start gegeven en nu is het tijd voor een nieuwe fase. Snap dat je er weemoedig bij voelt, hopelijk is dat idd snel over

BeebieBeeb vindt dit leuk.
  9. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ik heb haar melk op kamertemperatuur, melk vanuit de koelkast (opgewarmd en koud), ingevroren opgewarmd en versgekolfd. Volgens mij wel alle mogelijkheden al geprobeerd. :p

BeebieBeeb vindt dit leuk.
  10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Alleen dát maar geprobeerd??????
    :roflmao::roflmao::roflmao:

Maar de aanhouder wint he ;)
    Je dochter is wel een volhoudertje. Van wie heeft ze dat toch :D

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Heerlijk hoor dat troosten aan de borst! Zo lang het niet de hele avond is dan he :D Mijn leven terug is een groot woord hoor met 3 kleine kinderen in huis, maar ik kan weer wat makkelijker meer kanten op ja hihi ;)

Voor de flesmama's.. doen jullie baby's wel eens clusteren in de avond o.i.d? Bestaat dat bij flesjes?
    Mijn meisje drinkt nog niet de minimale hoeveelheid die voorgeschreven wordt, dus lastig met flessen over de dag geven. Ik doe het maar gewoon op verzoek hier. (Zijn er hier die dat ook doen? Of allemaal strak in het schema?)

Ze drinkt kleine flesjes van 120+4. Vandaag dus 4x gedronken en voor het eerst helemaal leeg. (+ nog 2x bv, vannacht en vanmorgen) om 19.45u de fles op en om half 9 dacht ik, volgens mij heb je nog of weer honger.. 60ml extra gemaakt en die dronk ze met gemak weg...
    Dus ze kan wel grotere hoeveelheid kwijt??? Maar overdag is het pas voor het eerst gelukt dat die flessen op gingen.. snap er niks van. Wanneer gingen jullie grotere flessen geven? Als de flessen op gaan of gewoon al eerder? Mijn meisje moet wel iets meer gaan drinken, maar ik vind het zo zonde om steeds halve flessen weg te moeten gooien.. gebeurd nu namelijk al wel eens..

12. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Eventjes niet meer geschreven maar wel gelezen. Zat even in een dip en ik dacht dus gelijk aan een pnd. Maar toen mijn mond pijn begon te doen wist ik het: tekort aan vitamine b12! Nu ik mijn dosis heb opgehoogd voel ik me zo veel beter! Zeker niet depri oid.
    Mannetje heeft er gelukkig geen last van en slaapt zo goed. Gisteravond kreeg hij bv om 12 uur en hij kwam toen pas om 6 uur. Weer laten drinken en hij sliep om 6:40 tot 9:22! Mijn man was wel al opgestaan om voor de andere twee te zorgen maar ik heb gewoon zo lang mogen slapen. Heerlijk.
    Ik merk ook dat hij zoveel rustiger is. Geen last van krampjes al laat hij wel veel scheetjes. Hij kan ook rustig in zijn wippertje zitten. In de box vind hij het niet prettig. Waarschijnlijk door de reflux. Ik ben zo trots op hem!

Squarepants, BeebieBeeb en Lill vinden dit leuk.
  13. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Echt hѐ! Vandaag vond ze de fles erg geinig. Ze lachte, brabbelde er flink op los met de speen in de mond. Beetje in bijten enzo, ook al triggert haar dat niet echt. Toen ook nog twee hele keren gezogen en toen vooral een beetje mee gespeeld. Mijn zusje deed de eerste poging, daarna nam mijn vriend het over. Terwijl ik mij verstopte :') haha. Na een kwartier geouwehoer vond ze het best en begon te huilen. Toen kwam ik tevoorschijn met mijn tiet al wapperend in de wind en was alles goed .. Er zit vooruitgang in!

@Patri1982 Van b12 tekort kan je goed last hebben! Fijn dat je er snel achter bent gekomen!!!

BeebieBeeb en Patri1982 vinden dit leuk.
  14. Pooms92

Pooms92 Lid

30 jul 2018
    35
    11
    8
    Vrouw
    Den Haag
    Oohhh.. Super herkenbaar. Heb met tranen in mn ogen zitten voeden toen ik me bedacht dat het waarschijnlijk de laatste keer was. Terwijl ik er idd zelf voor koos om te stoppen. Het waren altijd zulke fijne momentjes met ons samen <3
    Je hebt het super goed gedaan en de fles geven is ook een fijn momentje samen, als je het er van maakt :)

Ik heb verschillende merken uitgeprobeerd ja.. Begon met Nutrilon omdat ik dacht dat dat het allerbeste was, maar vond het eigenlijk heel duur. Toen wat research gedaan en bleek dat alles prima/dezelfde kwaliteit is vanwege strenge regelgeving voor ingrediënten. Etos huismerk geprobeerd maar dat vond ik veel belletjes maken. Nu gebruiken we Hero standaard, bevalt goed :)

15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.227
    6.897
    113
    Vrouw
    A clustert volgens mij wel savonds. Overdag drinkt ie max 160/170 weg. Savonds drinkt ie de volle 200 weg die ik aanbied. En ook laat ie er dan minder tijd tussen zitten.

Qua volume is altijd lastig. Ik pruts er ook mee want weggooien vind ik zonde. Maar je weet dat als je het vers maakt je wat overblijft 24u in de koelkast kunt bewaren?
    Ik maakte toen A nog nachtvoedingen had namelijk wat voeding in voren. Dat zette ik als t was afgekoeld in de koelkast en dan kon ik t kant en klaar opwarmen in de magnetron.
    Dus neem aan dat als je vers maakt je wat over blijft kunt laten afkoelen en in de koelkast kunt zetten

16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.227
    6.897
    113
    Vrouw
    Tiet al wapperend in de wind :roflmao:

Mooncalf vindt dit leuk.
  17. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    :roflmao:

Mooncalf vindt dit leuk.
  18. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    @BeebieBeeb, was dat echt de allerlaatste keer? Of zit er een vierde in de planning. Als ik heel eerlijk ben, als ik het geld had, had ik nog meer kinderen gewild. Ik zou namelijk graag nog een meisje willen, een zusje voor mijn dochter. Mijn eigen zusje is twee jaar geleden overleden, vlak voor de geboorte van mijn dochter. Dat was ook de reden waarom ik een derde kind wilde. Maar financieel begint het krap te worden (ik bleek me iets aan te stellen over hoeveel geld we over zouden hebben. Ja, 700 euro per maand betalen aan opvang is veel maar te doen. Van de belasting hebben we dan al terug gekregen.) maar anders zou ik het zo doen.
    Ik ga nog even door met voeden. Ik wilde pas als hij 6 maanden is stoppen maar wie weet. Nu hij s’avonds zo lang slaapt ga ik misschien nog even door. Het schijnt makkelijker te worden na 6 maanden.

19. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Patri1982 fijn dat je achter de oorzaak bent! Hopelijk knap je er gauw van op!

Ahh vandaar! Ik gebruik nu nutrilon. Wel de duurste ja.. maar vind het fijn dat ik niet aan een Kruidvat of bepaalde supermarkt vastzit en dit hebben ze bij de kinderopvang ook dus hoef je niet zelf mee te nemen. :) dat scheelt dan weer 2 dagen zullen we maar denken!

@Lill bewaren?? Flesvoeding?? Ik dacht dat je het binnen een uur nog eens mocht opwarmen en daarna moet weggooien? Geen idee.. Ik maak het gewoon met warm water en schep er voeding bij..
    Mijn meisje werd dus zojuist om 12u wakker en had toch nog honger.. ze heeft net 150+5 helemaal op!! Lijkt wel of ze wat schade in aan het halen is van de afgelopen dagen! Alle flessen gingen op vandaag dat was al heel wat, vanavond nog een klein beetje extra gemaakt en nu een grote fles ook op!! Nu hopen dat ze tot 8u wegblijft morgen ochtend haha

@Mooncalf fijn dat er vooruitgang is. Tiet is nog altijd het best voor die bv kids he.. Ik bedoel, schotel ze een tiet voor en ze zijn stil :D daar kan geen fles tegenop vind ik.

Mooncalf en Patri1982 vinden dit leuk.
  20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nou misschien geven die tieten morgenochtend nog wat, maar eind van de week is het echt echt klaar. Hier komt geen 4e meer, tenzij er nog 1 door de anticonceptie zou komen :roflmao: :roflmao:
    Ik lach er om, maar dit is eigenlijk wel een grote angst. En niet omdat ik nou zo super vruchtbaar ben ofzo, maar meer omdat ik doodsbang ben voor nog een zwangerschap.
    Als ik redelijk goede zwangerschappen had gehad, had ik misschien nog wel een 4e kindje gewild.. als me dat gegund was natuurlijk.
    Al is 4 wel nóg onpraktischer dan 3. Dan zouden we een slaapkamer te kort komen, te kleine auto etc etc. (Vooral blijven herhalen hoe onhandig een 4e is haha)
    Mijn hart heeft echt nog plek voor meer kindjes, maar mijn gezondheid, verstand en portomonnee dus niet. En dat vind ik echt shit...
    Ik heb dus ook nog niet dat 'complete' gevoel wat je wel eens hoort dat mensen dat zeggen. Ik hoop dat dat nog gaat komen in de loop der tijd :oops:

Lekker door blijven voeden hoor, hartstikke goed van je! Moet jij ook binnenkort weer werken en ga je dan kolven? Ik zag dat kolven echt niet zitten, vind dat verschrikkelijk, dus dan houdt het ook gauw op he..

Deel Deze Pagina