Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Mijn mopje heeft vannacht voor het eerst zo goed als de hele nacht in haar eigen bed gelegen. Wauw weer een mijlpaal...
    Na al 4 weken op, naast of aan me gelegen te hebben in bed en ik toch telkens verkreukeld wakker werd, is het nu gelukt. Dankzij de speen :D
    Na weer een krijsuurtje om 22u (vaste prik) om 23u voor het laatst gedronken en toen pas weer om half 5 :eek: tussendoor dus in haar wieg gelegd en de speen erin gedaan want anders was het weer krijsen. En dat werkte dus blijkbaar.. om 7u kwam ze daarna weer. Helaas is het geen garantie voor de toekomst maar het is iig 1 goede nacht.
    Die speen word onze grote vriend denk ik haha :oops:
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Borstvoeding kost veel tijd en energie. Belangrijk is om iedere 3-4 uur aan te leggen.
    Ik heb 2 weken lang elke 3 uur een sessie gehad van verschonen, aan de borst, flesje (mama melk of nutrilon) en kolven. Heel pittig in je eentje. Ik weet er alles van. Maar met wat homeopatische dingen ter ondersteuning heb ik nu een goede productie!

    @Lill - bij mij hielpen de boezemvriendjes om een goede productie te krijgen. In deze capsules zit gezegende distel en fenegeriek. Je hebt het ook in thee vorm maar dan moet je echt liters drinken. Ik nam de eerste dagen er 6 per dag en bouwde daarna af.
    Ik zou ook met de kraamzorg overleggen om te gaan kolven om je productie te verhogen.

    @Mezelf - gisteren geen cluster avond, jeuj, denk de avond ervoor wel door de drukke dag. Weer wat geleerd. ;) Gisteravond kwam ze keurig rond 19 uur en 22 uur. En vannacht rond 1 uur en 5 uur en nu net voor 9 uur. Ik wil vandaag even naar buiten, maar nu regent het volgens buienradar. Dus maar na de volgende voeding. Ben benieuwd hoe laat ze zich meldt, pluk haar sowieso na 4 uurtjes uit bed. Gaan we nu nog ff slapen. Mevrouwtje is al gewassen en in schone kleren :)
     
  3. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Lekker hoor, slaap lekker!!
    Jouw meisje laat er al netjes 4u tussen snachts! Hoe oud was ze ook alweer?
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Dank je wel :)
    Ja heb een fijne kraam en vandaag is hij ook al veel meer tevreden dus kan ik hem ook wel meer in zn eigen bedje laten slapen en zelf ff iets doen zoals eten. Naast bijvoeden moet ik waars ook nog gaan.kolven, dus het word wel een heftig pakketje zo, maar ik wil in elk geval geprobeerd hebben het goed op gang te brengen voor hem.
    Mocht het echt niet lukken gaan we over op plan B.

    En het is idd heel heftig. Kan me niet voorstellen dit ooit nog een keer te willen.. haha.
    Maar tegelijkertijd loop ik over van liefde. Heel gek gevoel
     
  5. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Oh shit zeg en ook nog kolven!! Ik vind borstvoeding al onderschat lichamelijk zwaar. En ik vind t knap hoe je het doet hoor. Zei t vandaag nog tegen mn vriend dat ik niet snap hoe je het alleen kan doen. Ik doe (helemaal snachts) letterlijk alleen het voeden. Het rustig worden, verschonen en in bed leggen is allemaal mn vriend. En alsnog vind ik het vermoeiend!
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Ik.heb nu ook even een dipmomentje hoor. Het bijvoeden moet morgen weer omhoog en dus al uit een flesje ipv vingervoeden. Voel me steeds verder weg van borstvoeden en een deel van mij zegt nu ook even: weet je wat, krijg de hik maar ik ga wel flessen geven.

    Maar ja. Ik ga ervanuit dat dat morgen weer anders voelt
     
  7. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik snap dat je graag borstvoeding wilt geven, maar flesvoeding is anders ook prima he als je het niet ziet zitten straks. Mocht het niet lukken met de bv, wordt je kind ook groot met een fles hoor. Hou dat echt echt echt in gedachten.
    Lijkt me echt zwaar allemaal in je eentje, net wat squarepants zegt..
     
    Lill vindt dit leuk.
  8. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hoe gaat de bv verder? Krijg je goede hulp?
     
    Lill vindt dit leuk.
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Ja absoluut. Het komt in principe ook heel netjes op gang. Maar ik heb ern hongerlapje :roflmao:

    @BeebieBeeb weet ik ook hoor. Ik trek het zokang ik het trek en mocht mn productie hem niet gaan bijbenen dan is dat jammer maar helaas..

    Hij is vannacht in elk geval weer alles aab t omgooien, maar dat hoort er vast bij.

    Hoe gaat t met jullie?
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @Lill - ik had een strak schema van verschonen, de borst, 30cc bijvoeding en 15 min. kolven. En dat iedere 3 uur. Dus ook de kleine wakker maken voor voeding. Ik vond het erg pittig. Was het op een gegeven moment ook zat. Maar ben blij dat ik doorgezet heb. Ze drinkt nu heerlijk uit de borst. Door de vaste tijden kon ik wel goed mijn dag indelen mbt slapen, eten, visite, ontspanning en huishouden. Normaal is het voeden op verzoek maar dat hoeft niet hè. Ik hou nog dezelfde tijden aan als bij het schema. Het geeft mij rust en ik weet wanneer ik mijn handen vrij heb.
     
  11. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik voed eigenlijk ook niet echt op verzoek, alleen in de nacht. Ja overdag voed ik op MIJN verzoek haha
    Elke 3 uur ongeveer maak ik haar wakker, zodat ze lekker veel binnen heeft en hopelijk in de nacht er wat langer tussen laat.
    Vannacht om 12u gedronken en om 7u heb ik haar wakker gemaakt :eek::eek:
    Niet normaal toch???? Ik hoop dat dit niet eenmalig was :oops::oops: hihi

    Op het CB zeiden ze nog omdat ze zoveel gegroeid was dat ik haar echt niet zoveel voedingen hoefde te geven en ik haar overdag echt niet wakker hoef te maken. Maarja ik ben erg gesteld op mijn nachtrust dus ik probeer het lekker op mijn eigen manier :)

    Ik heb deze week ook voor het eerst gekolfd! In 3 dagen had ik 3x na de ochtendvoeding gekolfd en had totaal 100 ml. Ik was best trots!
    Nu net ook mijn andere borst een beetje gekolfd, want ik stond zó op springen en tuttebel dronk maar 1 borst om 7u, want die zat al zó vol. Toch weer 70 ml. opbrengst!
     
  12. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Oh jeetje wat goed zeg! Deze baby heeft haar dag en nachtritme nog lekker verkeerd om zitten. Overdag heb je geen kind aan haar en is t eigenlijk onmogelijk om haar wakker te zien, maar snachts... op zich is ze niet eens heel moeilijk (hoewel ze nu de laatste 2 avonden wel zo'n onrustig uurtje heeft gehad) maar gewoon echt veel wakker!

    Mss nog wel een idee om jouw idee uit te voeren van overdag wakker maken om de 3 uur. Maar voelt voor mij nu nog niet goed om haar te sturen! Waarschijnlijk als ik straks aan de beurt ben snachts als mn vriend weer werkt denk ik daar wel anders over :)

    We hebben trouwens vandaag toch maar een cosleeper gekocht (naast het wiegje, ledikant en de safe sleepte in bed pfff) maar wel echt fijn!! Heel dichtbij maar wel haar eigen bedje. Probeerde haar ook even zo de borst te geven, maar dat leek meer op een bizarre circusact.
     
  13. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Trouwens, krijgen jullie elke dag genoeg eten en drinken binnen?? Ik heb t idee dat ik super veel moet eten om die borstvoeding een beetje bij te kunnen houden..
     
  14. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Ja dat had ik ook. Ware het niet dat meneer savonds na 1,5u weer kwam met hongersignalen. Ik had dit niet besproken met kraam dus wist niet dat ik dan weer een volledige voeding mocht doen en heb hem iets kv bijgegeven toen bleek dat ie niet wilde aanhappen. Daarna was ie tevreden en lekker geslapen.

    Snachts deed ie dat weer, maar had ie niet genoeg aan iets bijvoeding. Dus ik bleef heen en weer lopen met die spuitjes tot hij tevreden was. Toen heeft ie een hele lange ruk gemaakt. Moest hem rond half 5 wakker maken, maar dat ging niet. Hij wilde met geen mogelijkheid wakker worden. Dus laten slapen na het verschonen en om 6u weer geprobeerd. Maar goed, die 1,5u heb ik niet geslapen.

    Ben denk ik wat overalert op hem ofzo
     
  15. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Hoeveel cc bijvoeding geef je?
    Je mag 30 cc borstvoeding of kunstvoeding geven.
    En goed kijken is het echt honger? Of meer zuigbehoefte? Mijn dochter vanaf dag 2 een speen.
     
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    30 op dit moment. Was aan t vingervoeden maar voor mn eigen rust vanaf vannacht toch een flesje.
     
  17. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik gaf ook via fles. Even opwarmen in een beker heet/kokend water. Avent ging hier niet. Dus heb een dr. Brown flesje.
     
    Lill vindt dit leuk.
  18. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Die heb ik idd ook gekocht vandaag op aanraden van de kraam ivm vergelijkbaar gevoel van de tepel
     
  19. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.739
    6.552
    113
    Vrouw
    Maar jij bent ook in je eentje zie ik?
     
  20. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja ik ben een bewust alleenstaande mama :) Zwanger via een donor van het ziekenhuis.

     

Deel Deze Pagina