Zetpil inderdaad. Dat mogen ze gewoon 120 mg vanaf 3 maanden of 5.5 kg en anders een halve. Wist ik veel. O. Had geen koorts maar was wel helemaal overstuur een uurtje na de zetpil werd hij veeel rustiger.
Nee, is van het boek slaap. En het is om een voorbeeld rooster te geven. Ze heeft er meer van. Ze zeggen wel dat het beter is om elke dag om op dezelfde tijd op te staan met kids al heb ik dat nooit echt gedaan. Dus je kan gewoon wisselen van opstaan tijden. Ga ik ook doen hoor. Maar ik laat hem wel na anderhalve uur slapen. Langer wakker blijven werkt niet. Waar ik een beetje huiverig voor ben is dat hij in zijn bedje maar 45 minuten slaapt en dan lastig weer in slaap valt. Dat hebben al mijn kindjes en ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden. Er wordt gezegd dat je ze daarom slaperig maar wakker moet neer leggen. Dat heeft ook nooit gewerkt. We zullen zien. Voor nu nog 1 weekje vakantie met zijn allen.
Hee! Ja als ik jullie verhalen lees word ik er soms gek van hoor.. P heeft overdag opeens slaapjes van 45 minuten, maar nu snachts ook. Dus ik ben wakker om 1, 2, 3, 4, 5 en 6 uur. Om half 7 wil ze er sowieso uit. Alleen in de draagzak kan ze (behalve overdag) langer slapen. En als ik dan ongevraagd adviezen krijg (die altijd impliceren dat ik het nu verkeerd doe) word ik er ook wel echt onzeker en moedeloos van. Hopelijk duurt dit niet lang iig want het is wel zwaar!
A weegt al 6,5kg Zetpil inbrengen lijkt me wel heel eng Hoe laat kreeg O zn prikjes? Ik kan dat slaperig wegleggen ook niet goed hoor. Hij word dan altijd wakker en gaat huilen. En als ie huilt valt ie niet in slaap. Hij is snachts wel een paar keer zelf in slaap gevallen na de nachtvoeding. Dan legde ik hem in zn bed om de fles schoon te maken, kwam ik terug was ie in dromeland. Maar ook best regelmatig niet. Hij heeft ook nog veel moeite om in slaap te vallen door die moro reflex. Slapen je kindjes wel langer als ze bij jou liggen? Of dan ook maar 3 kwartier? A slaapt in bed ook korter dan bij mij. Smorgens begint ie 3 kwartier na t begin van zn voeding alweer te gapen. Dus dan slaapt ie vaak binnen het uur alweer. Smiddags blijft ie wel wat langer wakker en savonds tussen 6 en 9 doet ie vaak maar een heel kort slaapje. Om dan vanaf 10u de hele nacht door te snurken. Wat zou je verkeerd doen dan? Het is gewoon heel lastig. P wil kennelijk graag veel bij jou zijn. Lijkt me idd heel erg zwaar wat voor adviezen geven mensen je?
Is niet eng hoor. Had m een beetje nat gemaakt en dan glijd hij er zo in. O. Kreeg om 4 uur de prikjes.
Oh alles wat je kan bedenken! Wel/geen schema's, wel/niet voeden, waar te slapen, hoeveel slapen overdag, zelf in slaap laten vallen of helpen, dan zal er wel weer sprake zijn van reflux etc etc. Ik wist ook niet dat er zoveel was om verkeerd te doen Ach ze kan aan t begin van de avond langer slapen en vorige week was t ook allemaal anders. Komt wel weer! Ik merk sowieso echt enorme verandering qua hoeveel wakker ze is maar ook hoe alert, alleen maar willen zitten en eigenlijk alleen maar willen staan haha. Het zal wel frustrerend zijn om een kleine baby te zijn
Hier in Australië hebben ze trouwens vloeibare paracetamol voor kleine kinderen en baby's. Geloof dat zetpillen hier niet eens bestaan!
@Lill dat van zo'n schema en rekken met de fles tot 23u slaat in jouw geval idd nergens op! Wat een onzin zeg! En alsof jij je baby niet het beste kent.. Ik ben ook niet zo van de strakke schema's. Met de voedingen krijgt mijn dochter de fles wanneer zij honger heeft, mijn kind hoeft geen 'honger' te lijden omdat de klok nog geen voedertijd aan geeft Met slapen net zo.. Ze geven het zelf wel aan wat ze nodig hebben en een baby kan je nog niet verwennen of verpesten is mijn mening Wat je zegt.. een baby van 2/3 maanden die jou de baas is? Ik moet daar ook wel een beetje om lachen @Squarepants Pfhoe dat is echt pittig. Trek je ook niks aan van al die oordelen. Adviezen zijn misschien wel goed bedoeld, pik er gewoon uit wat je handig vindt en laat de rest van je afglijden Ennn yeahhh vannacht weer van half 11 tot half 7 geslapen!! Ze had gisteren ook wel 8 flesjes gehad, bijna een liter melk, dus lekker volgepropt haha
Ik doe ook alles maar op gevoel. En... ja doodzonde hoor. Ik heb hem net zelfs melk gegeven omdat ik hem niet rustig kreeg met knuffelen, zingen, speentje of iets anders. Meneer heeft de fles leeggezopen en ging in melkcoma. Dus hij zal ergens wel honger hebben gehad. Hij geeft dat toch niet altijd even duidelijk aan. Hij gaat ook echt niet slapen als ie niet moe is. En de ene keer is dat een half uur na zn voeding en de andrre keer issie 1,5u wakker.. geen pijl op te trekken. Maar ik ben kennelijk raar.. Hahaha een liter melk is hier standaard.. al weken Fijn dat ze zo goed geslapen heeft
Ik ben ook niet aan die schema’s maar onze pruts zit wel beetje in schema hoor... op volgende tijdstippen eet hij: 5/6u - 9u/9u30 - 11/12u - 15/15u - 18u/19u - 22u/22u30 Maar gisteren dus laatste keer gedronken om 21u, dat was duidelijk geen topper! Om 3u30 was hij daar terug wat normaal is he... 2u eerder slapen en dus 2u eerder honger... vnvd dan toch maar wakker maken en rond 23u toch nog eten... maakt mij niet uit dat ik uit mijn bed moet hoor maar hij zat beetje op schema en wil het niet overhoop halen... die zijn nog veel te klein om te slapen van 21u tot 7u... toch niet met borstvoeding denk ik.. En ik moet natuurlijk opletten he want baby is baas volgens sommige vrouwen sorry ik moet er ook om lachen!
@Lill ik zou het van te voren in huis halen. Als je met een krijsende baby dat moet gaan doen is niet zo'n succes denk ik.
Wat fijn dat jullie baby’s al zo goed slapen zeg ‘S nachts! Mijn meisje slaapt ‘S avonds alleen maar hazeslaapjes en is zeker tussen 20.00 en 22.00 wakker. Ze krijg rond 22.30 haar laatste voeding en slaapt dan meestal tot 05.00 uur. Dan na die voeding slaapt ze altijd wel direct door tot een uur of half 9/9 uur. Hoe laat brengen jullie de beebs echt naar hen bed? Die van mij heb ik eigenlijk de avond lekker bij mij op de bank. Ik merk dat ik dat zelf zo gezellig vind Haha maar goed ze moet toch een beetje in een ritme komen, maar komt nu denk ik ook door de vakantie. Er is totaal geen ritme meer hier, andere kids gaan zeker niet voor 22.00 naar bed en die zijn 9 en 11.. Haha ben eigenlijk wel weer blij als de scholen weer gaan beginnen. Komt er weer een beetje structuur in de dagen. Alhoewel dit ook wel weer erg gezellig is.
Zo, weer veel posts dames! Over de schema’s, met eten doe ik dat zeker niet maar met slapen wil ik wel naar toe. Sowieso vind ik het fijn om een idee te hebben wanneer wat gebeurd. Dat doe ik ook met de andere twee en dat geeft rust. @Squarepants, jeetje, heftig zulke avonden. En ja, je wordt gek gemaakt met adviezen. Zeker als nieuwe moeder. Blijf gewoon doen wat goed voelt voor jou. Dat is het beste wat je kan doen. @Lill, hoe is het gegaan? Mijn A had er geen last van voor de rest. Alleen zo zielig. Toen ze de prik had gegeven kreeg hij gelijk de borst. Dat kalmeert hem zo erg. Over dat slapen, tja, ik weet niet waarom ze overdag niet goed slapen in hun bedje maar s’avonds wel. Tot nu toe is het nog de draagzak. Maar zoals ik zei, hij zal toch echt in zijn bedje moeten. Ik zie mijn moeder of de kdv niet de hele dag met hem lopen. @Pooms92, alweer aan het werken. Jeetje! Ik moest inderdaad ook denken toen mijn oudste met 12 weken naar de crèche ging. Zo raar dat hij nog zo klein was en dan al naar de crèche gaan. Met dochtertje was ik thuis door de pnd tot ze 9 maanden was. En A gaat pas met 7 maanden. Nog meer dames die binnenkort beginnen? @Shawarma A gaat rond 19:30 naar boven en in bad. Dan de borst en dan wieg ik hem ingebakerd in slaap. Hij moet dan nog een half uurtje rechtop voor zijn reflux en dan in bed. De andere gaan ook rond 20:00 naar bed. En dan heb ik mijn avonden! Ik ben bijna elke avond aan het fitnessen en alvast aan het voorbereiden voor werk. Om 00:00 krijgt A de borst en dan wachten tot hij weer komt. Soms meldt hij zich 1 keer rond 3:00 anders slaapt hij tot 6.
Hier ook geen structuur op dit moment vakantie he! Heerlijk! De oudsten liggen hier ook vaak pas rond 21u ipv normaal 19.30u. Soms wel iets eerder, maar soms ook veel later. De jongste probeer ik als we gewoon thuis zijn tegelijk met de andere dames op bed te leggen, maar vaak ga ik dan zelf ook lekker naar bed. Lekker dicht bij mijn meisje. Maar we doen ook veel uitjes nu de laatste tijd dus dan loopt het anders. Vanavond bijv. uit eten geweest met vrienden en de kids en toen kwamen we 21.30u thuis. Dan gaan ze hier alle 3 meteen naar hun bedje. Maar de jongste heeft hier dan wel gewoon lekker in de kinderwagen liggen slapen in het restaurant. Structuur komt wel weer als de school begint. En een schema komt vaak ook vanzelf. Dan worden ze vanzelf op ongeveer dezelfde tijd wakker en lopen de voedingen ook ongeveer gelijk met andere dagen. Vaak hoef je daar niet eens echt wat voor te doen is mijn ervaring.. @Nath1986 mijn meisje sliep op de BV ook vaak van 21 tot 6 hoor dus kan best! Vandaag weer weinig gedronken hier.. zo'n 720 ml. Ik durf dus wel te wedden dat er weer een nachtvoeding aan komt Ik ga maar gauw slapen nu dan denk ik...