Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Och jeetje. Arme O. Is hij dan soort van hoogsensitief? En gaat dit nog over of is dit iets dat je zijn hele leven in de gaten moet houden?

    En hebje hem dan de hele dag ingebakerd of alleen als hij gaat slapen?
    Dat ie zelfs al zo schrikt met oppakken zeg. Jeetje.

    Ja.. met A zn vader heb ik vd week een flinke aanvaring gehad omdat ik het even zat was om continu op mn tenen te lopen rondom hem. Hij had op facebook gezien dat we waren wezen zwemmen en daar "had ik hem wel even van op de hoogte mogen brengen" appte hij. Ik had er net mn 1e werkdag opzitten dus dat schoot mij in t verkeerde keelgat. Ik heb in mijn ogen heel netjes verwoord wat me al weken dwars zat en daarop issie helemaal geflipt
    Hoe dit nu verder gaat/moet weet ik nog niet.


    A begint al uit 62 te groeien :eek:
     
  2. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hij blijft waarschijnlijk gewoon een lief gevoelig jongetje. Maar dat hele extreme verdwijnt wel langzaam. Dat merken we nu al wel. Meer slaap doet hem ook onwijs goed.

    Die vader van A is echt niet goed hoor. Als hij nou altijd wat van zich liet horen snap ik nog dat je zegt beetje jammer maar hij heeft helemaal geen recht van spreken. Zo jammer dat het zo moeizaam gaat. Hoop voor A dat hij nog eens een echte vader word.

    Jeetje wat gaat hij hard! Hoe groot is hij nu? O draagt qua broekjes nog altijd 56. Qua shirtjes gaat hij nu 62 dragen. Hij is vrij smal denk ik en lang. 62 cm 5800 gram. Wat gaan ze hard he!
     
  3. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Laatste keer was ie 62cm en 6,6 kilo. Dat was bij de prik van 9 weken. Dus nu bijna 3 weken geleden.

    Gaat echt superhard :eek: ik zag een toffe winterjas maar durfde hem niet te kopen want wist niet welke maat ik nodig had. 68 of 74
     
  4. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @indy90 Wat een avontuur, hopelijk vinden jullie gauw de juiste weg daarin. Klinkt wel enigszins pittig als ik dat zo mag zeggen.. dat je niet snel snel of spontaan hem kunt oppakken en dat er veel rust bewaard moet worden. Gelukkig is het jouw eerste kindje, ik zou niet weten hoe ik dat hier zou moeten doen met 2 andere schooiers in huis :)
    Ik vind het inbakeren wel vrij laat nog om te doen, want als ze gaan rollen mag dat niet meer toch? Dan zou het inbakeren voor hele korte tijd zijn nu toch?

    @Lill goed dat je de waarheid gezegd hebt tegen die flapdrol... laat hem maar lekker in zijn sop gaarkoken.
    Mijn meisje draagt ook soms maat 68. Ik moet wel zeggen dat de ene 68 de andere niet is, maar dat gaat met sommige merken prima. Ik heb voor de winter een dik vest maat 74 gekocht. Nu even de mouwen opstropen en straks gaat dat prima. Ik vind dat ruime ook fijner, want het is altijd zo'n gedoe om die kleine armpjes in die stugge of dikke jasjes en vestjes te proppen. :)
     
    Lill vindt dit leuk.
  5. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Het is inderdaad best pittig maar het is ook zo'n heerlijk kind dus je doet het maar gewoon. Inbakeren doen we inderdaad voor korte periode. De verwachting is dat hij steeds beter leert zelf de rust te bewaren. Snachts heeft hij een gewone slaapzak aan want ik ben veel te bang dat hij dan ineens op zijn buik ligt.
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  6. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wauw grote jongen! Heerlijk hoor dat hij het zo goed doet! Snap dat je twijfelt over de maat als hij zo hard groeit.
     
  7. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Net ook weer op het cb geweest. 3e x prikjes gehad en ze woog 6655 gram en was 60,9 cm. Een echte lengte groeispurt ineens, want +3 cm in 1 maand tijd :) Ze krijgt ook steeds meer van die lekkere dikke bovenbenen met kneepjes :D
    In ieder geval groeit ze op de flesjes ook goed. Dat is wel fijn om te weten dat ze genoeg binnen krijgt :)
     
  8. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Lijkt me idd fijn om te weten. Hoe gaat t drinken nu?
    Ben je nu volledig over?
     
  9. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja gaat nu echt wel goed. Ze drinkt 4x 200 ml. Heel soms nog een 5e fles als ze snachts komt of heel vroeg in de ochtend, maar dat gebeurt niet vaak. Het drinken zelf gaat ook goed. Ze moet écht flink boeren tussendoor en dan drinkt ze de fles leeg. Dus het duurde even, maar de aanhouder wint ;)


    Wat ik me afvroeg... mijn meisje draait haar hoofd alle kanten op, maar slapen doet zij echt altijd met haar hoofd naar rechts. Zou dit nog kwaad kunnen wat betreft afplatting?
    Ik probeer haar wel naar links te draaien, maar ze draait meteen terug. Ook in de box leg ik haar zo neer dat links alles gebeurt en rechts saai is. Als ze wakker is, kijkt ze meestal gewoon recht naar boven.. Haar hoofdje is gewoon mooi rond, maar moet ik hier iets mee doen denken jullie? Het is niet dat ze er pijn of last van heeft iig, maar ze heeft wel echt voorkeur met slapen..
     
  10. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Hier vanmiddag nog even op controle geweest voor zn hartruis. Deze is onschuldig. Meneet weegt nu 7125gram en is 65 cm
     
    BeebieBeeb en Squarepants vinden dit leuk.
  11. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat ze het op het cb wel hadden gezegd toch? Als haar hoofd niet oke was. Lijkt me niet zon probleem maar als je twijfelt kun je altijd even vragen.
     
  12. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja haar hoofd is gewoon mooi rond hoor, maar geen idee tot wanneer dat zou kunnen vervormen?
     
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Daar heb ik ook geen idee van :eek:
     
  14. Shawarma

    Shawarma Fanatiek lid

    2 nov 2008
    1.852
    127
    63
    In een huis
    Hoi dames, hier ook vd week naar het cb geweest. Ze was al wat koortsig en grieperig en daarom zijn haar 3e prikjes uitgesteld naar volgende week. Overmorgen is ze alweer 4 maanden. Jeetje wat gaat dat hard. Ze woog 5370 en de lengte hadden ze niet gemeten. Klein popje is het.

    Ik ben nu ook volledig over op kunstvoeding. Dacht nog lang de laatste en eerste voeding te geven maar de borstvoeding liep sneller terug dan verwacht en ben in ongeveer 2 weken afgebouwd. Ze doet het er goed op alleen merk ik wel dat ze af en toe onrustig is tijdens de fles. Een paar keer even een pauze en dan boeren. Of gek bijten op de speen.. maar meestal krijgt ze het flesje wel leeg maar dat duurt dan weer ff.
     
  15. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Hier gisteren naar kind en gezin geweest voor 2de reeks spuitjes, heeft er geen last van gehad en bijna niet gehuild bij de prik zelf ook amai! Ons ventje woog 5,5 kg en 61,5 cm. Gewicht was niet goed, te weinig.. ze weten altijd iets!

    Voor degene die borstvoeding geven of hebben gegeven. Is het verstandig om op weekend te gaan zonder baby (vanaf zaterdagochtend tot zondag 16u) waarbij ik 7 keer zal moeten afkolven? Hij krijgt uiteraard ingevroren moedermelk maar ik moet ook afkolven. Op zich moet dit wel lukken maar ik denk dat het niet goed is om hem een volledig weekend geen borst te geven...
     
  16. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    P. Is 62 cm en weegt nu 5.77 kilo, ook te weinig (aangekomen)! Ik maak me er niet erg zorgen om want ze lijkt absoluut niet hongerig, maar ik probeer nu wel vaker te voeden en proberen haar nu een fles te geven (die ze absoluut nog niet pakt).
     
  17. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Och maar ik maak er mij alles behalve zorgen om. Ik sta zelf in de sector en weet heus wel dat mijn kind er gezond uit ziet en dat hij genoeg eet! Maar ik heb het echt niet voor kind en gezin hoor. Bij ons zijn dat de dokters en verpleegkundigen die nergens anders aan de bak geraken :$
     
  18. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Wij zijn vorige week bij het CB geweest. E. is nu 61 cm en weegt 6800gram. Spekkie! Ik geef nog altijd volledig bv en ze drinkt nog altijd niet uit de fles :') Verder gaat het goed met haar! Gisteren is ze voor het eerst van haar buik weer terug op haar rug gedraaid. Ze draaide al weken van rug naar buik maar nooit terug. Lekker eigenwijs, in alles! Overdag slaapt ze nog steeds nauwelijks, maar de nachten nog altijd door.

    Krampjes heeft ze ook al een tijd een stuk minder. Paar keer per week wel echt last van windjes die moeilijk loskomen. Dat vind ik zo sneu! Kijkt ze ons zo aan met haar pruillipje.. :p
     
  19. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.744
    6.557
    113
    Vrouw
    Pruillipjes zijn zo zielig :(

    Wij waren maandag weer in het ziekenhuis om zn hartruisje te controleren. Meneer is 65cm en 7125gram. Huhu. Babysaurus!
     
  20. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik zou dat niet zo snel doen, tenzij het echt niet anders kan. Je productie kan er iets van achteruit gaan, maar dat komt wel weer goed als je daarna weer lekker vaak aanlegt. Geen idee of je kindje daarna weer makkelijk aan de borst gaat. Dat zal bij ieder kind anders zijn, er zullen ook kindjes zijn die gauw luie drinkers worden door de fles en er zullen ook kindjes zijn die zonder problemen aanhappen alsof er niks aan de hand is.
    Kan je baby écht niet mee met het weekendje weg?
     

Deel Deze Pagina